Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2003, 05:59
PsychoBoy
PsychoBoy is offline
Er is een nieuwe meteoriet die de aarde blijkt te bedreigen,
Althans, dat zegt het nieuws...
Hij is 1km groot, en ik weet niet of ik het dan goed gehoord heb; maar hij kan het leven op aarde vernietigen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2003, 09:49
Roytjuh
Roytjuh is offline
was dat niet in 2019? kans 1 op 10 dat hij de aarde raakt, toch een vrij grote kans.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 10:28
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Roytjuh schreef op 04-09-2003 @ 10:49:
was dat niet in 2019? kans 1 op 10 dat hij de aarde raakt, toch een vrij grote kans.
ik dacht juist kans van 1 op 900.

Ze hebben nu zoveel technieken om zo'n ding weg te werken dat 13 (of 19) jaar zat is om iets voorte bereiden.

Als het niet lukt is het inderdaad een redelijk grote klap die eraan zit te komen ja.
Oud 04-09-2003, 10:41
Boogie
Boogie is offline
Volgens mij was de kans op inslag van deze meteoriet 1 op 1,7 miljoen.
Oud 04-09-2003, 10:44
hi
hi is offline
eng hoor
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 14:44
Gatara
Gatara is offline
Asteroid danger in 2014 downplayed

Astronomers monitoring near-Earth objects are playing down the chances of a newly discovered asteroid hitting Earth in 2014.

Asteroids may have brought life-forming chemicals to the early Earth
They say that there is a one in 909,000 chance of asteroid 2003 QQ47 impacting our planet.

The chances of a catastrophe are likely to become even slimmer once more measurements of the asteroid's orbit have been made.

The current odds are based on 51 observations made since the giant rock was spotted by a US programme in New Mexico on 24 August.

2003 QQ47 has been ranked one on the Torino scale.

Zero on the scale is for objects where the chances of collision with Earth are virtually nil.

The top of the scale, 10, is reserved for certain collisions capable of causing a global climatic catastrophe.
2003 QQ47 is likely to drop down to zero on the Torino scale once more observations have been made.

Torino scale one objects are deemed worthy of careful monitoring.

The BBC's science correspondent Christine McGourty says that 2003 QQ47 merits observation due to its sheer size and velocity.

The rock is said to measure approximately 1.2 kilometres (less than a mile) across - only one tenth of the size of the impactor thought to have wiped out the dinosaurs 65 million years ago.

It is travelling at a speed of about 30 km (approximately 20 miles) per second.

"In theory such an asteroid could cause devastation across an entire continent," Christine McGourty says.

The odds are very, very low... We have to keep some kind of perspective

The asteroid is estimated to weigh 2.6 billion tonnes and would deliver the same energy as detonating 350 billion tonnes of TNT in the extremely unlikely event of it hitting Earth.

Dr Sara Russell, a meteorite researcher at London's Natural History Museum, told the BBC that she was not worried that 2003 QQ47 would be a danger.

"The odds are very, very low... We have to keep some kind of perspective," she said.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/3200019.stm
Oud 04-09-2003, 14:49
Gatara
Gatara is offline
En die van 2019:

Risk from Asteroid 2002 NT7 Eliminated

New calculations based on fresh data reveal that asteroid 2002 NT7 will not strike Earth during the foreseeable future. Last week, preliminary computations showed a miniscule chance the asteroid would collide with Earth in the year 2019. The announcement grabbed world headlines. However, the odds of impact were never higher than one in 260,000.

It's common for estimates of asteroid danger to start out small, get even smaller, then disappear entirely. When astronomers first spot a near-Earth object (NEO), they have little information to go on about its movements. As they project the object's path into the future, they allow for a great deal of uncertainty. The object could pass anywhere within a large region of the inner solar system, and that region sometimes includes Earth. On following nights, astronomers can further observe the NEO's movements and plot its course more precisely. The zone where they think the object might pass begins to shrink, usually until it no longer includes Earth.

Asteroid and comet impacts are a critical factor in astrobiology. Paradoxically, they can apparently both make a planet uninhabitable and hasten the evolution of life. Understanding what makes a planet habitable and how life evolves are among astrobiology's top goals.
http://astrobiology.arc.nasa.gov/new...ws.cfm?id=9269

En hier algemene informatie van nasa over meteorieten die langs de aarde schieten of mogelijkerwijze op aarde terecht komen
Oud 04-09-2003, 17:04
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
hi schreef op 04-09-2003 @ 11:44:
eng hoor
Oud 04-09-2003, 19:29
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-09-2003 @ 15:44:
[The asteroid is estimated to weigh 2.6 billion tonnes and would deliver the same energy as detonating 350 billion tonnes of TNT in the extremely unlikely event of it hitting Earth.
Dat is nog eens vuurwerk.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 20:31
PsychoBoy
PsychoBoy is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-09-2003 @ 15:49:
En die van 2019:

Risk from Asteroid 2002 NT7 Eliminated

New calculations based on fresh data reveal that asteroid 2002 NT7 will not strike Earth during the foreseeable future. Last week, preliminary computations showed a miniscule chance the asteroid would collide with Earth in the year 2019. The announcement grabbed world headlines. However, the odds of impact were never higher than one in 260,000.

It's common for estimates of asteroid danger to start out small, get even smaller, then disappear entirely. When astronomers first spot a near-Earth object (NEO), they have little information to go on about its movements. As they project the object's path into the future, they allow for a great deal of uncertainty. The object could pass anywhere within a large region of the inner solar system, and that region sometimes includes Earth. On following nights, astronomers can further observe the NEO's movements and plot its course more precisely. The zone where they think the object might pass begins to shrink, usually until it no longer includes Earth.

Asteroid and comet impacts are a critical factor in astrobiology. Paradoxically, they can apparently both make a planet uninhabitable and hasten the evolution of life. Understanding what makes a planet habitable and how life evolves are among astrobiology's top goals.
http://astrobiology.arc.nasa.gov/new...ws.cfm?id=9269

En hier algemene informatie van nasa over meteorieten die langs de aarde schieten of mogelijkerwijze op aarde terecht komen
Dus er zijn 2 meteorieten die de aarde bedreigen?
Ik heb trouwens ook ergens gehoord dat de VS nog zo'n 50 raketten heeft liggen om meteorieten te vernietigen, of dat zo is weet ik niet, maar als het zo is hebben ze 50 kansen, heh heh...
Ik had vandaag tenmiste weer iets om mijn kleine broertje bang te maken...
Maar ze moeten het serieus nemen, de nasa bedoel ik dan...
En niet denken dat ze dat zo gedaan hebben,
En dat het zo eindigt als de Columbia,
En trouwens: Weet iemand hier hoe je zoiets opblaast? (meteoriet)
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 21:08
(=((EE(::((>-:(
(=((EE(::((>-:( is offline
waren het niet de azteken die voorspelden dat de wereld in 2012 verging? tot nu toe hebben ze met hun voorspellingen nog redelijk gelijk gehad... ach we vangen dat ding gewoon op met al het lichaamsvet dat in amerika geproduceerd wordt...ofzo..
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 21:26
GinnyPig
GinnyPig is offline
Citaat:
(=((EE(:(>- schreef op 04-09-2003 @ 22:08:
waren het niet de azteken die voorspelden dat de wereld in 2012 verging? tot nu toe hebben ze met hun voorspellingen nog redelijk gelijk gehad... ach we vangen dat ding gewoon op met al het lichaamsvet dat in amerika geproduceerd wordt...ofzo..
Hou je voorspellingen ff in Mystiek wil je

Laatst gewijzigd op 04-09-2003 om 21:33.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 05:57
PsychoBoy
PsychoBoy is offline
Citaat:
En anders voorspelde Nostradamus in 1503 wel zoiets...

Maar wat zijn de gevolgen van de QQ47 - 2014?
Wat gebeurt er dan? Is het waar dat wanneer het de aarde raakt dat dan het leven op aarde verdwijnt?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 07:03
Verwijderd
Als ie de aarde raakt dan is er een goede kans dat de aarde uit haar baan om de zon raakt. Dit zou een hevige klimaatverandering kunnen veroorzaken.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 13:00
Frondish
Frondish is offline
Ja zo'n meteoriet zullen ze kunnen opblazen met een laser misschien die de meteoriet in stukjes slaat..

lijkt me eigenlijk best wel cool zo'n meteoriet op aarde wat zou er dan gebeuren als ie maar 1 km is het is alleen een gigantische schok die je krijgt maarja
Oud 05-09-2003, 17:17
Verwijderd
Citaat:
darkshooter schreef op 05-09-2003 @ 08:03:
Als ie de aarde raakt dan is er een goede kans dat de aarde uit haar baan om de zon raakt. Dit zou een hevige klimaatverandering kunnen veroorzaken.
hahaha.

nee.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 17:57
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
PsychoBoy schreef op 04-09-2003 @ 21:31:
Dus er zijn 2 meteorieten die de aarde bedreigen?
Nee, het zijn planetoïden die afkomstig zijn uit de planetoïdengordel die tussen Mars en Jupiter ligt en de planeten Mercurius, Venus, de aarde en Mars van de rest van het zonnestelsel scheidt. In het Engels wordt een planetoïde een asteroid genoemd. Hier in Nederland sprak men eerst ook over astroïden in plaats van planetoïden. Een meteoriet is een steen of rots die ergens anders vandaan komt en niet in de atmosfeer verbrandt, maar in zijn geheel op de aarde of een ander hemellichaam neer kan komen.
Oud 15-09-2003, 21:00
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
dat is pas in 2014, weet je hoevaak je een spaceshuttle a la armageddon erop kunt pleuren met atoombom
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 21:03
Prea|K
Prea|K is offline
Citaat:
Dat is onzin, vorig jaar liep de calender van de Azteken af, men had verwacht dat er daarna iets heel nieuws zou komen of het einde der tijdperken zou komen, nou er isnog nik gebeurd dus je moet niet geloven in die neppe Nostradamus verhaaltjes of van die azteken, allemaal door de mensheid verzonnen om elkaar bang te maken, en het werkt nog ook.

En over die meteoriet van 2014, ik had gelezen in de krant dat de kans 1 op 900 000 dat die ons zou raken dus dat valt nog mee toch? Check Nasa.com was maandje terug heel gesprek over..
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 21:51
Tampert
Tampert is offline
de kans kan me trouwens niet erg veel schelen. Het gebeurt of het gebeurt niet. En als het gebeurt is dat zwaar kut.

Maar ik geloof dat de Amerikanen tegen die tijd wel weer wat kernkoppen te dumpen hebben.
Oud 16-09-2003, 21:44
Upke
Upke is offline
Lijkt me wel vet. Van de ene kant als we ervoor zorgen dat de meteoriet ons niet raakt zijn we dus blij. Maar als de meteoriet ons wel raakt zijn we allemaal dood en hoeven we eigelijk dus ook geen zorgen hoeven te maken, dus kunnen we ook blij zijn...

Trouwens die nieuwe duivel smilie is gejat van andere fora...
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 22:27
Thomas
Thomas is offline
Dat zou het einde betekenen. Mooie manier om te gaan.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 16:50
Lil' Stef
Lil' Stef is offline
la maar komme! gaan we me ze alle...staan we weer in de file in de hemel.....
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 17:10
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Omdat we nu sinds tien jaar metiorieten kunnen zien, zou het opeens zo zijn dat de wereld binnen 30 jaar er aan gaat. Lekker scheef. Maar wel stoer, heel continent evatueren.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 19:38
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 15-09-2003 @ 22:03:
Dat is onzin, vorig jaar liep de calender van de Azteken af, men had verwacht dat er daarna iets heel nieuws zou komen of het einde der tijdperken zou komen, nou er isnog nik gebeurd dus je moet niet geloven in die neppe Nostradamus verhaaltjes of van die azteken, allemaal door de mensheid verzonnen om elkaar bang te maken, en het werkt nog ook.

En over die meteoriet van 2014, ik had gelezen in de krant dat de kans 1 op 900 000 dat die ons zou raken dus dat valt nog mee toch? Check Nasa.com was maandje terug heel gesprek over..
1)Aztekene calender loopt af op 24 december 2012.

2)1 kans op 900 000 is groot, heel groot zelfs normaal is zon kans maar 1 op een paar tien tallen miljoen
Oud 17-10-2003, 10:57
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
charmedboy schreef op 03-10-2003 @ 20:38:
De Maya calender loopt af op 21 december 2012.

Niet daarmee in de war?
Oud 17-10-2003, 11:05
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Ik heb er wel eens iets over op discovery gezien. Ze hadden allerlei oplossingen bedacht. Van een ruimteschip wat zich vasthecht aan de astroide en het vervolgens met stuwmotoren in een andere baan brengt tot het geheel nuken met kernbommen.
Lijkt me trouwens wel vet om mee te maken... eeh als ik als oud opa'tje in een bejaardenhuis op sterven lig en dan nog net ff het eind van de wereld mee maak
Oud 17-10-2003, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 17-10-2003 @ 12:05:
Ik heb er wel eens iets over op discovery gezien. Ze hadden allerlei oplossingen bedacht. Van een ruimteschip wat zich vasthecht aan de astroide en het vervolgens met stuwmotoren in een andere baan brengt tot het geheel nuken met kernbommen.
Lijkt me trouwens wel vet om mee te maken... eeh als ik als oud opa'tje in een bejaardenhuis op sterven lig en dan nog net ff het eind van de wereld mee maak
ben jij over pak em beet: 20 jaar een oud opaatje?

voor de rest:
NUKEN! NUKEN! NUKEN! NUKEN! NUKEN!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 15:08
Thomas
Thomas is offline
Armageddon.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 16:28
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Havock schreef op 17-10-2003 @ 20:25:

voor de rest:
NUKEN! NUKEN! NUKEN! NUKEN! NUKEN!
Jaaa!! Laten we radioactief afval door ons hele zonnestelsel strooien!
Dat is enkele tientallen miljoenen malen DOMMER dan zo'n meteoriet gewoon op je hoofd laten vallen.

PLEASE! We praten over, in astronomisch opzicht, minuscule steentjes, en kansen kleiner dan 1 op 100000, dus dit is echt GEEN onderwerp...

Oud 18-10-2003, 18:38
Verwijderd
Citaat:
charmedboy schreef op 03-10-2003 @ 20:38:

2)1 kans op 900 000 is groot, heel groot zelfs normaal is zon kans maar 1 op een paar tien tallen miljoen
nou, 1 op 900.000 is dus echt niet groot vriend! Das bijna te verwaarlozen.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 18:05
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 18-10-2003 @ 19:38:
nou, 1 op 900.000 is dus echt niet groot vriend! Das bijna te verwaarlozen.
Tis groter dan de kans op de jackpot...
Oud 23-10-2003, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Not for Sale schreef op 18-10-2003 @ 17:28:
Jaaa!! Laten we radioactief afval door ons hele zonnestelsel strooien!
Dat is enkele tientallen miljoenen malen DOMMER dan zo'n meteoriet gewoon op je hoofd laten vallen.

PLEASE! We praten over, in astronomisch opzicht, minuscule steentjes, en kansen kleiner dan 1 op 100000, dus dit is echt GEEN onderwerp...

maar..... nuken?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 18:39
kees17
kees17 is offline
Citaat:
PsychoBoy schreef op 04-09-2003 @ 06:59:
Er is een nieuwe meteoriet die de aarde blijkt te bedreigen,
Althans, dat zegt het nieuws...
Hij is 1km groot, en ik weet niet of ik het dan goed gehoord heb; maar hij kan het leven op aarde vernietigen.
O, ja die heb ik wel vaker gehoordt.
Reageren

Regels voor berichten