Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2003, 18:28
Frondish
Frondish is offline
Ik heb echt heel vaak dat als ik bijna wakker ga worden ''ff een voorbeeld anders ken ik het niet uitleggen''

van de week kwam me ma me wakker maken.. maar ik droomde dat ik aan het wandelen was... en dat ik in een huisje ging zitten..

maar ik denk toen mijn ma op de trap liep om me wakker te maken, dat ik toen het moment droomde dat iemand op de fietst reed en me wakker maakte en die zei tegen me... WAKKER WORDREN !!!! en ik werd toen wakker en toen kwam me moeder me ook wakker maken.. dit is maar een voorbeeld maar ik heb het al zovaak meegemaakt
Oud 24-10-2003, 18:59
JCL
JCL is offline
Citaat:
SynoP schreef op 24-10-2003 @ 19:28:
Ik heb echt heel vaak dat als ik bijna wakker ga worden ''ff een voorbeeld anders ken ik het niet uitleggen''

van de week kwam me ma me wakker maken.. maar ik droomde dat ik aan het wandelen was... en dat ik in een huisje ging zitten..

maar ik denk toen mijn ma op de trap liep om me wakker te maken, dat ik toen het moment droomde dat iemand op de fietst reed en me wakker maakte en die zei tegen me... WAKKER WORDREN !!!! en ik werd toen wakker en toen kwam me moeder me ook wakker maken.. dit is maar een voorbeeld maar ik heb het al zovaak meegemaakt
jah dat heb ik dus ook wel eens. Opzich best wel grappig maar ik droom de raarste dingen soms!
Oud 24-10-2003, 20:08
Frondish
Frondish is offline
ik ook ja, soms is het echt zo ontzettend maf
Oud 24-10-2003, 20:28
Verwijderd
Sta je meestal op een vast uur op? Als je altijd om 7 u opstaat bijvoorbeeld, dan ben je er al zo aan gewoon dat je op een gegeven moment gewoon in je droom gaat verwerken dat je moet opstaan, of gewoon 5 min voor ze je roepen of de wekker afgaat wakker wordt.
Ik weet zo ook altijd dat ik me overslaap, in mijn droom weet ik dat er iets niet klopt en dat ik niet meer aan het dromen mag zijn en dan maak ik mezelf wakker.
Oud 24-10-2003, 21:02
JCL
JCL is offline
Ik heb ook wel eens. Dat wil je b.v. om 4.00 uur in de nacht Formule 1 gaan kijken in b.v. Australië en dan zet je wel de wekker maar om 3.55 uur word je dan uit jezelf wakker da's ook wel vaag.

Voor de rest slaan 99% van mijn dromen totaal NERGENS op! af en toe vraag je, je serieus af waar je het in godsnaam vandaan haald!
Oud 26-10-2003, 02:53
Suqeunse
Suqeunse is offline
Citaat:
JCL schreef op 24-10-2003 @ 22:02:
Ik heb ook wel eens. Dat wil je b.v. om 4.00 uur in de nacht Formule 1 gaan kijken in b.v. Australië en dan zet je wel de wekker maar om 3.55 uur word je dan uit jezelf wakker da's ook wel vaag.

Bij mij ook
Serieus. ik zet mijn wekker op 8 uur . word ik om 7:55 wakker , en niet 1 x of 2x maar tientallen keren
Oud 26-10-2003, 02:02
Verwijderd
Heb ik over gelezen ja, ik heb het zelf niet, ik word wel altijd uit mezelf wakker op het moment dat die ene trein die ik had moeten halen vertrekt of ik naar school moet gaan, of deze zelfs al begonnen is. Ik droom dan ook vaak dat ik te laat ben alvorens ik wakker word om weer door een blik op m'n telefoon te werpen leer dat ik me moet haasten.
Oud 26-10-2003, 03:17
pe51
pe51 is offline
Ik val wel eens in slaap met de radio aan. Toen er een keer slechte muziek opstond, kreeg ik in een droom verwijten van m'n dromen dat ik mijn onbewuste niet vol moest gooien met zulke indrukken. Maar meestal staat er dan wel goeie muziek op, en dan droom ik de ene keer dan ik in een gezellig café ben, een andere keer dat ik op een ongelooflijk gezellige manier aan t swingen ben (dance). En ook een keer iets, dat ik me erg goed voelde, dat was geloof ik zonder muziek. Maar het gevoel klopte helemaal met de muziek die opstond toen ik wakker werd.

Dromen passen zich vaker aan aan geluiden om je heen, als je wakker wordt. Soms is er een ander verhaal, maar op een of andere manier gaat het wel samen met wat er om je heen gebeurt, vind ik.
Oud 26-10-2003, 20:01
Verwijderd
Dit is trouwens geen mystiek maar gewoon biologie.
Oud 27-10-2003, 09:37
Sentingua
Sentingua is offline
Citaat:
perseus schreef op 26-10-2003 @ 21:01:
juist... als de TS nou voorspellende dromen had dan was het wat anders
Oud 27-10-2003, 12:45
pe51
pe51 is offline
Citaat:
perseus schreef op 26-10-2003 @ 21:01:
Citaat:
buzzin schreef op 27-10-2003 @ 10:37:
juist... als de TS nou voorspellende dromen had dan was het wat anders
Het gaat toch over de inhoud van dromen, oftewel hoe vreemd of merkwaardig je dromen kunnen zijn?
Hoewel, hangt er vanaf, hoe je het bekijkt. De TS (= topic starter) ziet dit soort dromen als voorspellende dromen trouwens. En daar vind ik, is iets voor te zeggen. Je krijgt ergens toch een soort voorspellingkje, dat je wakker (geroepen) wordt.

Misschien bekijken jullie het op de biologische manier, zo van: dat een indrukken van buiten af, via een lichamelijk mechanisme de oorzaak zijn van zulke dromen. Dat is een opvatting, het is één van de manieren om dromen te bekijken. Maar als je dan consequent bent, dan zou je het hele verschijnsel dromen onder de biologie moeten rangschikken, in een heel ander forum dan het mystieke forum dus.

Het is net zo'n soort vraag als: Hoe bekijk je het verschijnsel licht? Je kunt het zien als energie, maar ook als golflengte. Wat is het nu? Wat is waar? Dat kun je niet zeggen, er zijn alleen minstens 2 manieren om het te bekijken, de ene verklaart dit, de andere dat. Allerlei menselijke ervaringen (dromen, visioenen, psychosen, enz. kun je biologisch bekijken (dan zie je de oorzaak in een lichamelijk tekort of in een lichamelijke toestand). Maar je kunt het ook geestelijk bekijken. Dan verklaar je de inhoud van dromen, visioenen, psychosen en dergelijke op een geestelijke manier. De eerste manier geeft bijv. een pillentherapie, de tweede een psychologische therapie.

Vanuit de paranormale en mystieke hoek worden dit soort dromen denk ik eerder zo gezien, dat iets geestelijks (een hoger wezen, of bijv. je onbewuste) via dromen reageert op de fysieke signalen vanuit de kamer waar je slaapt. Ik zie het zelf ook zo, dat iets geestelijks (je dromen, je onbewuste) via je dromen één harmonisch maakt tussen de fysieke hoorbare signalen (van tevoren of tegelijktijdig) en je slapende geest. Zodat je beschermd wordt tegen schrik of zoiets. Je kan zoiets ook gewoon als een vriendelijkheid van je dromen zien, die zo een makkelijke overgang maken tussen slapen en waken.
Zoals ik het bekijk, gaat het over iets geestelijks (namelijk: de inhoud van zulke dromen). En niet over iets lichamelijks.

Hangt er dus gewoon maar vanaf, hoe je het bekijkt.

Er zijn trouwens ook forums die dromen niet onder mystiek of paranormaal indelen, maar onder psychologie. Terwijl mystieke visies op dromen al duizenden jaren oud zijn, en de psychologie net komt kijken. Je kan dromen dus onder mystiek, psychologie en biologie rangschikken ... onder alle drie eigenlijk, als je erover nadenkt.

groeten, peter.

Laatst gewijzigd op 27-10-2003 om 13:00.
Oud 27-10-2003, 15:14
Verwijderd
^
Het lijkt me toch logisch dat hij elke ochtend door z'n moeder wakker wordt gemaakt, hoort dat er iemand de trap op komt en op dat moment al z'n moeder ziet binnen komen (door eerdere ervaringen dus).
Ik kan bijvoorbeeld óók voorspellen dat ik straks naar vioolles zal gaan, dat heeft niets met mystiek te maken imo.
Oud 27-10-2003, 20:58
pe51
pe51 is offline
Citaat:
perseus schreef op 27-10-2003 @ 16:14:
^
Het lijkt me toch logisch dat hij elke ochtend door z'n moeder wakker wordt gemaakt, hoort dat er iemand de trap op komt en op dat moment al z'n moeder ziet binnen komen (door eerdere ervaringen dus).
Ik kan bijvoorbeeld óók voorspellen dat ik straks naar vioolles zal gaan, dat heeft niets met mystiek te maken imo.
Ik persoonlijk zie dit ook niet als voorspellende droom. Ik vind voorspellend een veel te groot woord hiervoor. Al is het natuurlijk wél zo, dat zulke dromen vlak vóór of tijdens zo'n moment komen. En als wij weten dat we morgen wakker worden, dan weten we het moment niet. Dus ergens is het wel voorspellend natuurlijk. Het voorspellinkje luidt dus niet: "je zult door je moeder wakker gemaakt worden" - maar: "dat wakker maken door je moeder, dat gebeurt nú, zo meteen!".

Voor dromen is het heel normaal, dat dingen van tevoren geweten worden. We kunnen dat vaak beter "anticiperen" noemen. (= van tevoren inspelen op de gebeurtenis). Vind ik beter dan "voorspelling". Bijvoorbeeld als je een droom krijgt die je laat zien hoeveel je om je vriendin geeft. En een dag later herinner je je die droom, als je het nodig hebt, omdat je met een ander aan het chancen bent. Dan komt die droom al iets van tevoren met de noodzakelijke waarschuwing.

Als je er eenmaal aan gewend bent, dat wat wij niet kunnen, dingen van tevoren weten, dat dat voor dromen heel normaal is - dan kan je op zo'n moment je aandacht houden bij de boodschap van de droom, wat ie je te zeggen heeft. In plaats van dat je het belangrijk gaat vinden dat een droom iets van tevoren weet.
Oud 28-10-2003, 15:21
sexylexy
sexylexy is offline
ik heb dat ook weleens, een keer was het heel maf, het was een lucide droom enhij was echt heel leuk, ik was ergens aan het wandelen en ik zei tegen mezefl: niet wakker worden! niet wakker worden! en toen werd ik uiteraard wakker
Oud 29-10-2003, 08:59
Upke
Upke is offline
Ja ik snap wat je bedoelt, ik heb het ook wel eens, maar volgens mij is dat gewoon niet voorspellend maar op het juiste tijdstip, alleen je realiseert je het niet.
Advertentie

Regels voor berichten