Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2003, 17:29
Repeltje
Repeltje is offline
Sinds twee maanden ben ik voor mijn stage op tournee met een theatergezelschap. Ik heb het er onwijs naar mijn zin, maar ik maak nu lange dagen en ben daarom weinig thuis (d.w.z. ik kom alleen nog thuis om te slapen).

Nu heb ik ruzie met mijn vriendinnen omdat ik er nooit meer ben en nooit meer mee uitga. Maar ik moet gewoon werken in het weekend, want vrijdag, zaterdag en zondag zijn de drukste dagen. De dagen dat ik vrij ben zitten zij op school.

Ze zeggen dat ik een slechte vriendin ben en dat mijn vrienden me niet meer interesseren. Dat ik getrouwd ben met mijn werk. Ze willen er ook nooit over praten, ik werk met veel bekende mensen, en soms gebeurd er gewoon iets leuks of geks, dan wil ik dat vertellen, maar dan zeggen ze dat ik opschep.

Ben ik nu een slechte vriendin omdat ik zoveel moet werken??

Laatst gewijzigd op 26-10-2003 om 19:07.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2003, 17:30
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Liefde en Relatie?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 17:31
Verwijderd
Jij bent een slechte vriendin omdat je in het weekend geen tijd voor ze hebt door je werk, maar zij zijn geen slechte vriendinnen omdat ze doordeweeks geen tijd voor je hebben door hun school? Kom nou, zij moeten net zo goed tijd voor jou maken als jij voor hen.

Als je in het weekend echt geen tijd kunt vrijmaken of maar heel weinig, dan spreekt het vanzelf dat je geen tijd voor ze hebt. Als zij doordeweeks echt geen tijd kunnen vrijmaken of maar heel weinig, dan spreekt het vanzelf dat ze geen tijd voor jou hebben.
Maar een heel weekend optreden enzo lijkt mij toch stukken tijdrovender dan op school zitten of studeren...
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 17:34
Repeltje
Repeltje is offline
Dat werk is voor mijn school. Ik ga 1 dag naar school in de week en de overige 5 loop ik stage. Voor mij is het dus evengoed school. Alleen dan in het weekend. En dan 1 vrije dag ergens doordeweeks.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 17:37
Qamra
Qamra is offline
Jemig wat een stelletje zeikerds. Volgens mij zoeken ze gewoon een rede om je een slechte vriendin te noemen!
Oud 26-10-2003, 17:40
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Kan jij er wat aan doen dat je zoveel moet werken

Ik vind niet dat je een slechte vriendin bent ofzo
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 17:57
feline
feline is offline
Als je het druk hebt, betekent het niet dat je een slechte vriendin bent. Ik kan me goed voorstellen dat je vriendinnen het jammer vinden dat je minder tijd voor ze hebt/(maakt?). Ook kan ik me voorstellen dat ze er iets van zouden zeggen als ze totaal niks meer van je horen. Misschien een optie om wat vaker te bellen/kaartje sturen/mailen/snel een kopje thee ergens te drinken. Dat je geen tijd meer hebt om in het weekend uit te gaan, of hele zaterdagen te winkelen, hoeft niet te betekenen dat je totaal van de aardbodem verdwijnt voor ze.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 18:31
Auntie M
Auntie M is offline
Nee, je bent zeker geen slechte vriendin. Je bent gewoon iemand die haar eigen leven leidt en nu even druk is met andere zaken dan vriendinnen. De kunst is nu juist om jou trouw te blijven omdat je geen tijd hebt.
Stel nou dat ze straks een eigen gezin of drukke baan hebben of zo, hebben ze ook geen tijd meer om eeuwig en altijd maar te stappen o.i.d.
Ik en mijn beste vriendin zijn al 23 jaar bevriend, we leiden allebei ons eigen leven, zien elkaar misschien eens in de 2 of 3 maanden, bellen misschien iets vaker, maar tis toch elke keer weer even leuk als 23 jaar geleden toen we gingen stappen etc.

Trouwens de opmerking 'je bent met je werk getrouwd' vind ik kul, je bent toch ook niet met je vriendinnen getrouwd?

Laatst gewijzigd op 26-10-2003 om 18:34.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 18:34
Verwijderd
ze moeten niet zo zeuren
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 18:37
zwoesj
zwoesj is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 26-10-2003 @ 19:34:
ze moeten niet zo zeuren
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 18:44
annetjuh
annetjuh is offline
tuurlijk niet.
ZE eisen van je dat jij je moet aanpassen op hun.
Dat slaat nergens op.
Ik heb nou ongeveer het zelfde conflict met mijn vriendin. Kga wel uit maar met haar vind ik het de laatste tijd een beetje saai. En ik werk meer dus dan ga ik af en toe niet uit omdat ik moe ben en ook moet leren de volgende dag. Als ik dan uit wil is ze ziek en dan ga ik met anderen uit wat ik btw liever doe.
Oud 26-10-2003, 19:34
Tofke_H
Tofke_H is offline
Dit heeft te maken met relatie's daarom verplaats ik hem naar dat deelforum.
Oud 26-10-2003, 19:36
Beryll
Beryll is offline
Laat je vooral niets aanpraten. Als je druk bent, dan ben je druk. En als je zelf vindt dat je niet te veel tijd stopt in je werk, doe je dat ook niet.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 20:19
Angeles
Angeles is offline
Natuurlijk ben je geen slechte vriendin. Kom zeg, ik vind dat als zij goede vriendinnen zouden zijn, ze gewoon zouden moeten begrijpen dat je nu even wat minder tijd voor ze hebt omdat je even met andere dingen bezig bent.

Belachelijk trouwens ook dat zij zo ongeïnteresseerd bent en vinden dat je opschept. Volgens mij zijn zij echt van die kliekjesmeiden, iedereen mag alleen maar met elkaar omgaan en als je het even te druk krijgt of iets meemaakt dat interessanter is dan gemiddeld dan lig je er gelijk uit. Wat een kinderachtige meiden!
Oud 26-10-2003, 21:06
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Angeles schreef op 26-10-2003 @ 21:19:

Belachelijk trouwens ook dat zij zo ongeïnteresseerd bent en vinden dat je opschept. Volgens mij zijn zij echt van die kliekjesmeiden, iedereen mag alleen maar met elkaar omgaan en als je het even te druk krijgt of iets meemaakt dat interessanter is dan gemiddeld dan lig je er gelijk uit. Wat een kinderachtige meiden!
Ieeeeeks bestaan die echt?
Oud 27-10-2003, 01:28
Pletterprater
Pletterprater is offline
Het lijkt bijna, alsof je dit moet opvatten als een compliment, op de een of andere manier het voor elkaar krijgend, dat ze zo afhankelijk van je zijn geworden, dat ze je nodig hebben en anders moeten ze je laten vallen als vriendin, omdat ze anders zelf die druk van het wel of niet aanwezig zijn, niet meer aankunnen. Jammer alleen dat de werkelijkheid verdraait is met egocentrisch gedrag. Die meiden denken idnerdaad niet veel na over de situatie en vinden dat je best tijd voor hun over kunt hebben... helaas zal deze tijd gemaakt moeten worden vanaf 2 kanten, maar hier staat niet iedereen bij stil, immers "Onze situatie is toch niet verandert, alleen de hare".

Bij het schrijven en horen van wat jij inbrengt tot dit forum in deze berichtgeving, zou ik zeggen dat je vriendinnen de slechte vriendinnen zijn.
Oud 27-10-2003, 07:09
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Volgens mij zijn zij eerder de slechte vriendinnen dat ze je dit niet gunnen en hier geen begrip voor hebben. Ik heb ook dat soort typjes als vriendinnen gehad en bij dat soort typjes draait het niet om jou, maar alleen om henzelf en hoe meer aandacht je hun geeft, hoe beter je bent als vriendin. Ik zou andere vriendinnen zoeken, die WEL begrip hebben voor het feit dat jij ook nog een eigen leven hebt wat gewoon erg druk is waardoor je niet elke dag bij ze kan zijn.
Oud 27-10-2003, 09:07
Verwijderd
zijn zij wel goede vriendinnen dan?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 09:58
sunflouwer
sunflouwer is offline
je bent geen slechte vriendin omdat je in het weekend moet werken, maar je bent wel een slechte vriendin omdat je er niet goed mee omgaat.
Op de dagen dat jij vrij bent zijn hun heus niet de hele dag op school... Je kunt afspreken om dat wat met hun te gaan doen.
Want als je stage afgelopen is heb je het minder druk en weer tijd voor hen, maar zij hebben dat heus geen zin meer in jou hoor...

en je kan ze ook bellen, sms-en... blalblabla. Je hebt heus wel even een half uurtje voor je gaat slapen ofzo...
Oud 27-10-2003, 11:16
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Qamra schreef op 26-10-2003 @ 18:37:
Jemig wat een stelletje zeikerds. Volgens mij zoeken ze gewoon een rede om je een slechte vriendin te noemen!
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten