Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Is het voor jou een leefwijze of een geloof??
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ik ben zo'n vreetzak dat ze mij daar maar voor aangewezen hebben ![]() Was ik woensdag vrij, was vergeten mn snoep op te bergen, was het donderdag op ![]()
||
Citaat:
Je kan, als je het niet zeker weet, denk ik eerder te vroeg beginnen dan te laat....boeien als je een dag eerder vast, kun je achteraf altijd nog zeggen dat het geen ramadam-vastendag was, maar dat je het gewoon voor jezelf deed. Terwijl als je te laat begon je gewoon een dag gemist hebt en dat is 'zondig' neem ik aan. Of nouja; niet helemaal goed. (maar dan kun je nog wel je excusus uiten door een extra gebed dacht ik ![]() Owjaa...hehe das waar ook...je mag dan ook geen sex hebben. Dan zal er deze maand dus een stuk minder gecopuleerd worden op deze aardkloot ![]() ![]() Mag je trouwens masturberen tijdens ramadam? (Of staat dat nergens geschreven omdat je uberhaupt niet de hand aan jezelf mag slaan volgens de Islam?) En zoenen (met je geliefde), mag dat? Ben toch wel benieuwd wat er volgens deze regel allemaal onder het kopje 'sex' valt en dus niet mag. Lijkt me toch wel moeilijk als je net een vriend/ vriendin hebt en flink verliefd bent en je daar dan meteen een maand vanaf moet blijven ![]() Maarja het is wel een goede test (voor Allah, en als je van elkaar houdt en voor hetzelfde gaat) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Er staat alleen dat je niet mag vrijen, maar sommigen beweren ook dat je niet mag zoenen omdat je dan speeksel enzo van de ander binnenkrijgt, maar eigenlijk is t alleen verboden om te vrijen. Wat de Koran over zelfbevrediging zegt weet ik niet, volgens mij nix, anyway als iemand er zin in heeft doet diegene t toch wel ![]() Enne, nee dat kindjes heeft er nix mee te maken, omdat je alleen niet tussen zonsopgang en zonsondergang sex mag hebben, dus wel gewoon savonds en snachts enzo ![]() (Dus dat zoenen met je geliefde kan ook gewoon tussen zonsondergang en zonsopgang..) En nog iets over dat bidden, opzich moet je 5x per dag bidden, maar vaak kan dat natuurlijk niet (school, werk) en de meesten doen t ook niet, iig ik durf te wedden dat minimaal 80% vd Turkse jongeren helemaal niet bid(misschien paar x per jaar tijdens speciale dagen). En diegene die 5x per dag bidden zijn de oudjes, vooral 1e generatie. |
![]() |
||
Citaat:
Alleen als je iemand pijn hebt gedaan, op welke manier dan ook dat wordt je niet vergeven door god, tenzij die persoon zelf je vergeeft.. |
![]() |
||
Het te vroeg beginnen en vervolgens zeggen dat je het voor jezelf deed KAN niet. Simpel weg omdat vrijwillig vasten o.a. niet op vrijdagen, feestdagen en de dag voor dat de vastenmaand ramadan begint mag gebeuren.
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
ik doe ook mee aan vasten maar ik wil/kan niet 's nachts wakker worden om te eten dus eet ik 's avonds 21.00 en dat is dus ongeveer 20 uren niks eten en drinken volgens mag je niet eens je spug doorslikken hehehe
maar volgens mij vasten we ook om zo te zien/voelen hoe arme mensen het hebben en .... Laatst gewijzigd op 27-10-2003 om 20:06. |
![]() |
||
Citaat:
Ennuuh, vasten is wel méér dan dat. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
http://www.al-islaam.com/al-islaam/a...hetvasten.html |
![]() |
|
[QUOTE]Youssef schreef op 27-10-2003 @ 18:42:
[B]Het te vroeg beginnen en vervolgens zeggen dat je het voor jezelf deed KAN niet. Simpel weg omdat vrijwillig vasten o.a. niet op vrijdagen, feestdagen en de dag voor dat de vastenmaand ramadan begint mag gebeuren. ![]() Dat wist ik niet ![]() ![]() Tja het maakt het wel moeilijker dan om op het goede moment te beginnen als er onenigheid bestaat over wanneer de ramadam nu begint. |
![]() |
||
Citaat:
Jaja...als je wil afvallen van de ramadam kom je bedrogen uit hehe....de schade die je overdag lijdt wordt meestal s'avonds fors weer ingehaald. Kun je beter christelijk vasten hehe: niet snoepen gedurende 40 dagen (dacht ik??) en op vrijdags geen vlees ![]() Weet je meteen ook hoe een bijstandsmoeder zich moet voelen die zich niet elke dagen vlees kan veroorloven en geen snoep. Hehe weet ook wel dat het daar niet om gaat maar moest het ff kwijt. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Dat sneopen helpt wel, maar als je op vrijdags geen vlees mag dan doe je t toch lekker op een andere dag? ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|