Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2003, 14:54
Radijs
Radijs is offline
Hey folks, ik speel al een tijdje gitaar, heb een Marshall van 80 Watt en een Ibanez RG en nu wil ik wel eens gaan beginnen met het opnemen van eigen werk/band. Ik heb al een beetje op de site van de feedback gegeken, maar ik ben wat dat betreft een leek en moet nog veel leren, dus weet iemand van jullie wat ik het beste kan aanschaffen en wat voor andere spullen zouden ook handig van pas komen bij het opnemen. Het moet niet te duur worden, alles bij elkaar liefst onder de 400 euro.

En weet iemand ook nog iets van een site waar er wat wordt tekst en uitleg wordt gegeven over het mooi opnemen van bijvoorbeeld een bandje en wat daar allemaal bij komt kijken.

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2003, 15:13
konflict
konflict is offline
http://www.feedback.nl/pages/popup.php?bar=414MKII

zoiets?

je hebt ook dergelijke apparatuur die je via USB kunt aansluiten op je computer om het vervolgens in een multitrackeditor zoals, logic, cubase of sonar te bewerken.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 15:54
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Waarom vraag je het niet gewoon in een winkel, die mensen hebben er verstand van.
Oud 26-10-2003, 16:18
Rhinus
Rhinus is offline
Omdat verkopers nooit echt objectief zijn. Oke misschien wel, maar dat weet je nooit zeker. Maar inderdaad, ook in de winkel vragen. Want die weten we natuurlijk wel iets vanaf als het goed is.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 18:03
Carn
Carn is offline
idd, via een degelijke geluidskaart en een goed programma is gewoon het goedkoopste, vooral met gitaar omdat je daar waarschijnlijk wel een goede uitgang op hebt.

Kwa band kan je bvb 4 of 5 goedkope microfoons kopen (zang, gitaar, bass, 2 voor drums) en dat via een relatief goedkoop mengpaneel (van behringer ofzo, absoluut geen slecht spul) op een goedkoop 4 sporen recordertje (al dan niet 2dehands) opnemen. en dan heb je vrij goede kwaliteit voor een oefenruimte
Oud 26-10-2003, 18:33
konflict
konflict is offline
Citaat:
]{ing schreef op 26-10-2003 @ 18:58:
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoi...alogue_st.html
cool

heb je er zelf ooit wat besteld?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 22:00
konflict
konflict is offline
http://www.homerecording.com/
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 09:30
tandenborstel
tandenborstel is offline
Citaat:
]{ing schreef op 26-10-2003 @ 18:58:
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoi...alogue_st.html

Whooee geil

Mja idd van die kleine multisporen recordertjes zijn wel leuk. En met een goede (evt mulitispoor geluidskaart) en mengpaneel kan ook veel.

Wat wij vaak doen is gewoon het mengpaneel van de PA goed afregelenen en overal mics voor zetten i.c.m. een MD recorder. Kan zo nog best redelijk mooie live-opnames krijgen..
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 12:15
Custom
Custom is offline
Wij nemen altijd op met 3 mics (2 gitaar, 1 drum/bas) in het oefenhok, via de zangversterker/mixer, en dan op minidisk. Zang zingen we altijd thuis via computer/cooledit in. Resultaat is redelijk. Wil je allen je eigen gitaarspel thuis opnemen, dan is een DI-box (van bijv. behringer, 39 euro) misschien een oplossing, dan kan je lekker makkelijk op je pc opnemen. Cooledit erbij, en hoppa :-)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten