Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2003, 12:12
Brenda_88
Brenda_88 is offline
Dit hoeven jullie nie te lezen,ma k moe t gwoon ff kwijt...

vandaag ben k 'ziek',naja gespeeld, k had geen zin om naar school te gaan en mn mams trapte erin aangezien k fiks verkouden ben.
omdat k heel moeilijk kan praten over wat er in me omgaat enzo schrijf k heel veel op.vanochtend toen k in me bed lag heb k n brief geschreven en die ga k morgen laten lezen aan de schoolpedagoog en/of aan de leerlingbegeleidster.hier de brief, hijs nogal lang dus zie maar of je m leest of niet:

Het lijkt wel alsof k sinds k weer aan de pil zit me weer al depressiever ga voelen. is het toeval?anders geeft die pil al wel heel snel n reactie.k voel me zo raar.het ene moment voel k me hardstikke goed en alles gaat goed en k heb plezier in t leven. op andere momenten voel k me zo down. niks lijkt te lukken, alles gaat fout, alles is zwart en k wil t liefste dood. k begrijp er helemaal niks van.mn ouders doe k alleen maar heel erg veel verdriet. ze doen verdomme zoveel voor mij en wat krijgen ze ervoor trug?n depressief iemand die liever dood is dan dat ze in t leven staat.k voel me zo nutteloos op deze aardbol, voor wie en wat leef k eigelijk? en k met mn domme kut hoofd blijf maar toneelspelen en zeggen dat alles goed gaat.nu moet k thuis gaan zeggen dat het de laatste tijd weer kut gaat, vooral op school omdat k thuis altijd maar blijf zeggen dat het goed gaat en zo toneelspeel en daarom stort k op school helemaal in en word k zwaar depri. maar k kan het ze niet vertellen, k doe ze zoveel verdriet.en mn moeder gaat dan toch de hele dag doorvragen hoe k me voel en ze zit me alleen maar op mn huid.en ze gaat me ook als een klein kind behandelen, net als in de zomervakantie toen ze het net wisten, k mocht niet eens n thriller zien.waarom??omdat k me daar alleen maar depressiever door zou gaan voelen, ze zeiden het niet maar k voelde het gwoon.Schrijven in mn schriften doe k ook niet meer.k ben zo bang dat mn moeder ze weer vind en weer alles gaat lezen.nu schrijf k alles van me af op internet in een online dagboek(hier dus..) k weet het niet meer.k word soms zo gek vanmezelf.k weet niet meer wat moet doen. In december moet k ook naar zon psychiater en dan zal k wel medicijnen krijgen.maar wat zullen die voor nut hebben??ooit moet k er toch weer mee stoppen en dan ga k me vast weer net zo voelen als nu. Wat k ook zo kut vind is dat k telkens weer naar andere mensen word gestuurd en dat k daar weer t hele verhaal moet doen. natuurlijk moet k me verhaal vertellen want anders kunnen ze me nie helpen.maar k kan er al zo moeilijk over praten en dan weer telkens aan nieuwe mensen. Van mn mentrix naar de leerlingbegeleidster, van de leerlingbegeleidster naar de dokter, van de dokter naar de psycholoog,ma de psycholoog liep niet zo lekker dus weer trug naar de leerlingbegeleidster, van de leerlingbegeleidster naar de schoolpedagoog en dan in december naar de psychiater, en daar kan k soms zo gek van worden.k weet dat ze het beste met me voor hebben en dat ze me willen helpen.maar toch.het zo onwerkelijk.wat zal er na die psychiater komen??n inrichting waar k me lang zal ze leven zal zitten?k wou dat dit eens over was en dat k kon leven zoals ieder normaal mens.maar dat lijkt wel niet te lukken. Hoemeer k ermee bezig ben en hoelanger k erover na ga denken, des te moeilijker en ingewikkelder het allemaal word en hoe beroerder k me ga voelen.in het begin kon k t nog weleens van me afzetten en iets leuks gaan doen met bijvoorbeeld vriendinnen zodat k t n beetje 'vergat'.maar dat lijkt de laatste tijd ook wel steeds moeilijker te gaan.was k maar dood.dan zat k hier niet mee.k word zo gek.k haat mezelf.k haat alles.k voel me zo eenzaam.k wil er wel over praten maar k vind het zo moeilijk.k wou dat k alles eruit kon gooien maar dat lukt niet.dus schrijf k maar weer een brief.was k maar dood. dan was het leven een stuk makkelijker.voor mezelf, maar ook voor de mensen hier in mn omgeving.die wil k niet met mijn problemen opzadelen.
LIFE SUCKS.

Dit was dus mijn brief. k wil me doodzuipen of doodblowen.

Laatst gewijzigd op 27-10-2003 om 12:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2003, 12:23
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Brenda_88 schreef op 27-10-2003 @ 13:12:

LIFE SUCKS.

Dit was dus mijn brief. k wil me doodzuipen of doodblowen.
Life sucks, daarom dus maar doodzuipen en blowen om er toch nog even van te genieten?

Trouwens wel goed van je dat je zo'n lange brief kunt schrijven met wat er speelt in Brenda's hoofd. Hoop dat het een beetje oplucht. (F)
Oud 27-10-2003, 12:25
Brenda_88
Brenda_88 is offline
door schrijven kan k alles kwijt wat k kwijt wil.als k dat niet deed was k volges mij allang al ontploft van ellende en alle gevoelens die er in mij omgaan.....
Oud 27-10-2003, 14:00
moenbase
moenbase is offline
Hoe zou je willen dat de schoolpedagoog reageert wanneer hij/zij dit lezen zou van je?
Oud 27-10-2003, 15:21
Brenda_88
Brenda_88 is offline
k weet t niet.k weet t niet.
k ga morgen pas voor de 3e keer naar dr toe dus k heb geen idee.k weet ook niet of t wel zon goed idee is.nu begin k weer te twijfelen of k t wel zal laten lezen

AAAH.
Oud 27-10-2003, 15:35
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Brenda_88 schreef op 27-10-2003 @ 16:21:
k weet t niet.k weet t niet.
k ga morgen pas voor de 3e keer naar dr toe dus k heb geen idee.k weet ook niet of t wel zon goed idee is.nu begin k weer te twijfelen of k t wel zal laten lezen

AAAH.
ik zou je brief gewoon laten lezen(srry, k heb hem niet helemaal gelezen ) ik heb ok wel eens een brief aan me leerlingenbegeleidster gegeven.. en omdat ik dr toen een paar weken niet zou spreken belde ze gelijk..
ik denk dat het alleen maar dat je hem hebt geschreven. en laat lezen,. zo weet je leerlingenbgeleider precies wat er in je omgaat..
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 15:40
Brenda_88
Brenda_88 is offline
k denk toch dat k t maar wel ga doen.dan is t misschien allemaal iets duidelijker......
Oud 27-10-2003, 16:15
bumblebee
bumblebee is offline
Hmm. Ik vind het heel klote voor je dat je je zo voelt. Ik weet dat het niets helpt om tegen je te lullen dat je positief moet denken en het niet zo snel moet opgeven. Daarom hoop ik alleen maar dat je inderdaad deze brief laat lezen, en dat je hulp krijgt.
Ik hoop ook dat je gaat in zien dat, als je je nu zo voelt, dat geen enkele garantie voor de toekomst hoeft te bieden.
Sterkte ermee.
Oud 27-10-2003, 17:25
Verwijderd
Hoi Brenda,

Ik zou het zeker aan iemand laten lezen, of als het je lukt iemand vertellen. Zeker uiteindelijk ook aan je ouders, je denkt dat ze er verdriet mee doet, maar ik denk dat het ze meer verdriet doet als je dingen voor ze verzwijgt en speelt. Ze zullen het begrijpen of proberen om, maar stap naar iemand toe, want je kan het niet alleen af, je moet je hart luchten, dan zul je je vast beter voelen, in ieder geval na een tijd.

Sterkte ermee! Hoop je een beetje geholpen te hebben
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 12:41
Brenda_88
Brenda_88 is offline
thnx allemaal..
nouw k heb die brief gister aan de schoolpedagoog laten lezen, al was k er niet zeker van of het nou wel goed was.
nou wel dus.ze reageerde heel erg goed.k zou er eigelijk heen van 12.45 tot 13.30 (1 lesuur)maar k heb r tot 14.30 gezeten..we hebben wel een heel goed gesprek gehad en het is zeker wel goed dat k daar gezeten heb.we zijn samen tot de conclusie gekomen dat het beter is als k n tijdje (al is het maar voor 2weken) ergens anders ga wonen.dan kan k n beetje tot mezelf komen..k kan onmogelijk thuis mezelf zijn.
toen k daarna weer op school kwam hebben we het er met de klas over gehad en die hebben het (bijna) allemaal heel goed opgevat..maar mn telefoon is GVD gejat!in de tijd dat k bij de schoolpedagoog zat..en mn portemonee met 7 euro ook..maar die portemonee is vanochtend door de concierge leeg teruggevonden..

K voel me verrot..het lijkt wel of alle dingen die k doe zo ontzettend veel energie kosten..na n dag voel me zo moe en zo leeg..alles is weg..
Reageren

Regels voor berichten