Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik denk dat je niet altijd naar je ouders moet luisteren.. en vooral niet als het om een studie gaat.. de mijne lopen me ook al continue te vertellen dat ik te dom ben voor een universitaire studie, maar ik ga het mooi wel doen! Zo.
Dat geld (als het daarom gaat?) kan je echt wel bij elkaar krijgen in die tijd, dus dat komt wel goed. Ga nog een keer rustig met je ouders praten, leg uit dat dit écht is wat je wil etc. Uiteindelijk willen ze ook gewoon het beste voor hun zoon, right ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ze zijn echt niet van plan zich te bedenken.
Ik zit overigens pas in het eerste jaar van MBO-V nu (heb vorig jaar een andere opleiding gedaan). Ach ja... Ik kan wel verder gaan met leren, maar ik moet gewoon uiterlijk in december 537 euro betalen aan de IBG, inschrijfgeld voor de examens (in mei/juni). En dat heb ik niet. Wat ik misschien ga doen is wat ik nu ook al doe: veel leren, veel verder dan VWO op de gebieden die ik interessant vind. En ach ja, gewoon MBO-HBO doen kan ook... Ik weet het allemaal niet meer. Het enige waar ik nu zin in heb is het hele immuunsysteem leren begrijpen. |
![]() |
|
Vaag verhaal, ik vat je niet helemaal. maar zo te zien heb je je VWO officieel niet gehaald (alleen 2 vakken?) hoe kon dat gebeuren?
Waarom kap je gewoon niet met die MBO, en ga je een stapje lager (HAVO) omdaarna het HBO te doen? Dan kan je relaxed van voren af aan beginnen, en heb je een beter overzicht.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Hoe kun je voor geneeskunde gaan zonder vooropleiding? Niet, volgens mij. En dus zal hij wel bv. mbo-hbo moeten doen. |
![]() |
|
Ik snap op zich je ouders niet?? Als je eerst wel examens mag doen, en nu ineens niet meer...Wat is er dan verandert???
Ik zou gewoon tegen hun zeggen dat ze terug moeten komen op hun belofte, en dat je er ook al voor gewerkt hebt, en er ook alle vertrouwen in hebt... Misschien kan je ook nog aankaarten, dat je het gedeeltelijk gaat terug betalen (dit gaat wel heel duur worden, aangezien je dan natuurlijk ook nog je verdere studie moet betalen), maar als je geneeskunde gaat studeren heb je een goede kans dat je een goed betaalde baan gaat vinden... Hoop dat je nog wel door kan gaan met je studie.. ![]()
||
Citaat:
Maar weet je ook waaróm ze er nou negatief tegenover staan? Vast niet door dat profielwerkstuk. En heb jij hen duidelijk uitgelegd waarom je wil stoppen met je opleiding? MBO-V lijkt me toch een goede opleiding om uiteindelijk (ja, ook nog hbo natuurlijk) bij de universiteit geneeskunde terecht te komen. Al is het wel een lange weg. Maar laat het onderwerp even rusten en kom er later (op een beter moment) nog eens op terug. Vraag hen dan om uitleg en leg zelf ook het één en ander uit. Wat je wil en waarom enz.
||
Citaat:
maar het lijkt me dat als je echt wil, je wel 500 euro kan verdienen in 2 maanden, zelfs als je ouders helemaal niet willen helpen.. je zou het kunnen lenen van kennissen/vrienden, en veel werken, en als noodoplossing zou je je tv ofzo kunnen verkopen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
er geldt idd een 21 plus regeling...
maar waarom die je idd geen havo, dan een propedeuse jaar en dan je universiteit?!... volgens mij is dat korter dan allerlei vakken vwo, allerlei certificaten per jaar... trouwens voor de mensen die zeggen dat je heus wel aan 500 euro kunt komen in 2 maanden ![]() volgens mij kun jij wel een regeling treffen met het IBG, wat jij moet betalen, ga je betalen in delen... en anders krijg jij het acceptgiro van jou examens die je af wil leggen, die kun je niet betalen ok... maar dan, dan komt jou rekening bij een incasso bureau, en kun jij daar nog wel een regeling mee treffen, het is wel een hele omweg, maar dan hoef je het iig niet in 1 keer te batelen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://www.jbi.uu.nl/index2.php?nr=13&lng=N <- Geldt volgens mij ook voor geneeskunde...staat iig niet bij dat het niet zo is (en ik ben er beland via de site van geneeskunde). Maar of het klopt en of je echt veel kans maakt met zo'n test om toegelaten te worden ed? En gratis zullen die cursussen ook niet zijn. Overleg eens met een decaan, wat de mogelijkheden allemaal zijn. Laatst gewijzigd op 27-10-2003 om 08:50. |
![]() |
|
Je probeert je ouders hier in een heel negatief daglicht te zetten. Zo van: Zie je nou! Ik mag niks! Maar ik vind het eerder verwent overkomen. Ik bedoel, jij hupst van de ene opleiding naar de andere, WEET JE HOE FOKKING VEEL GELD DAT KOST?! Eerst deed je vwo, toen opeens iets van de zeedinges, dus weer een nieuwe opleiding en daarna was het opeens mbo verpleegkunde en nu is het weer vwo. Als je telkens heen en weer springt kost dat echt duzenden euro's. Ik geef je ouders dus groot gelijk!
Het lijkt wel als jij je zin niet krijgt het gelijk &%#^%$(@%(* ouders zijn, maar in dit geval noem ik jou dan echt een verwent *&%^%))^(&^% kind, wist je dat? Je moest eens weten hoeveel jongeren dat totaal niet kunnen, omdat er te weinig geld op tafel ligt. Het is misschien teleurstellend, maar dat hoor je ook te accepteren in dit leven. Ik vind mijn ouders ook geen klote ouders als ik ff iets niet mag, nee, want ik weet heel goed wat ik wel en niet mag en ik hoef niet het verwende kind uit te hangen, zodat ze me maar in de hand kunnen houden. Jouw ouders zouden je ook wel eens wat meer aan mogen pakken als ik al jou verhalen zo lees. Denk maar niet dat jou gedrag makkelijk is hoor voor je ouders. Denk je nou echt dat zij het er niet moeilijk mee hebben?! Denk niet zo aan jezelf, daar kom je echt niet verder mee. Maak het mbo dus maar es af en gun je ouders eens wat meer respect ipv het verwende jong uit te hangen. En als je nou gaat zeggen dat je niet verwent bent, dan wil ik dat best ooit gaan geloven, maar zolang jij dit gedrag tegen ze aan blijft spelen, doe ik dat dus niet. Bewijs het dan maar es dat je TE sociaal bent, wat je beweerde, want ik vind je nog steeds TE asociaal.
||
Citaat:
met een bedrag als 3,00 per uur (is toch wel erg laag voor een 17-jarige, maar goed, al zou hij zo weinig verdienen) dan zou hij dus (268.50 : 3) 89.5 uur moeten werken in een maand. 89.5 : 8 (een werkdag heeft 8 uren) = 11.1875. Met 12 dagen werken in de maand heeft hij het geld dus al bij elkaar, wanneer hij een vrij laag loon heeft. En aangezien hij, wanneer hij nu stopt met z'n opleiding, 30 dagen per maand vrij heeft, lijken me 12 dagen nou niet bijzonder veel. Als je het wil lukt het dus makkelijk.
|
![]() |
|
Huh, ik snap het even niet. Hoe kan je 17 zijn en je VWO al voor een gedeelte gehaald hebben, een jaar hier wat na gedaan hebben, nu weer wat anders doen? En waarom heb je dan niet voor HBO-V gekozen ofzo, ipv meteen MBO? Vind het allemaal een beetje vreemde stappen. X-plain please?
![]()
|
Verwijderd
|
Kan je ook uitleggen waarom en hoe het profielwerkstuk hun mening zo heeft veranderd? Ik vind het een beetje vreemd om van zoiets zo'n groot probleem te maken.
Het is gewoon een groot werkstuk, dat is nog niets eens moeilijk, en je krijgt er een '+' of een '-' voor, dus niet eens een cijfer. |
![]() |
||
Citaat:
maarja dan ga ik van mezelf uit, en niet van hem ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
misschien zijn dat wel dingen waarop je geld kan besparen of waar je best wat rustiger aan kan doen om genoeg geld te hebben om te werken? volgens mij moet 500 in 2 maanden best lukken als je écht wil, tenzij er idd belangrijke andere verplichtingen zijn. maar daar ben ik dan dus wel benieuwd naar..
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Appeltje eitje,
Of je doet Havo, propedeuse & dan universitair Of je bent een vent en gaat voor wat je wil (dus neem je risico) en nok je met die MBO en dan eff twee maanden werken (en dan verdien je makkelijk € 500) in bijv. een callcenter, makkelijk verdienen en je kan leren tegelijkertijd! Dus kom op, rusten heeft geen zin als je een droom hebt. Ik heb ook voor mijn huidige situatie by far niet de juiste opleiding, maar door pushen, een ideaal hebben, enig talent en de wil om het te doen slagen zit ik aan het begin van een carrieré waar ik al lang van droom binnen de mobiele telecommunicatie. Gewoon omdat die mensen "het" in mij zagen! Dus kom op en schouders eronder! ffies doorbijten en je zit waar je wil zijn! Bij een callcenter als je door fulltime werkt van 09:00/17:00 of 13:00/21:00 4/5 dagen in de week en dat 2 maanden lang dan garandeer ik jou dat je makkelijk aan de € 1500 zit. Of ze betaalde mij in Haarlem echt teveel ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 30-10-2003 om 09:33. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
hmm... kun je geen vwo oude stijl meer doen, dan hoef je geen profielwerkstuk te maken?
verder kun je geloof ik na HBO-v na een test instromen in het 4e jaar geneeskunde.. dan ben je niet veel tijd kwijt.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] Hoe moeilijk is wiskunde D op VWO? zb072 | 3 | 31-03-2021 13:01 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] Hoe moeilijk is wiskunde D op VWO? zb072 | 1 | 18-02-2017 18:52 | |
Psychologie |
Ik misbruik het forum even als persoonlijke Klaagmuur Verwijderd | 8 | 21-06-2012 17:20 | |
Studeren |
Profiel NG : Staatsexamen in wiskunde C ?? , terwijl je wiskunde A hebt! staatsexamen112 | 0 | 23-01-2011 10:20 | |
Algemene schoolzaken |
Dyscalculie Rabbi Daniel | 67 | 06-11-2007 22:48 | |
Algemene schoolzaken |
VWO-diploma halen axgimpa | 11 | 04-07-2006 14:31 |