Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2003, 18:06
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Gaat over een probleem met m'n ouders.

Nu doe ik MBO-Verpleegkunde, na jaren versnipperde dingen.
Heb VWO Nederlands en Engels gehaald, meer niet.

En ik ga geneeskunde doen, universitair dus.

Over een half jaar wilde ik examens biologie en scheikunde doen, daar heb ik de stof voor liggen, kan er zo mee aan de slag. Voor biologie hoef ik eigenlijk niet meer zoveel te doen. Daarnaast zou ik de vakken uit het 'gemeenschappelijk deel' doen (m.u.v. Nederlands en Engels), zodat ik in 2005 de laatste (en moeilijkste) vakken kan doen, natuurkunde en wiskunde.
We hadden dit al afgesproken.

Dus ik begon net aan tafel over het profielwerkstuk, ik wilde ze even uitleggen wat dat is. Dat 'PWS' doe ik (vanzelfsprekend) voor biologie. Maar: ze hielden eerst vol dat het niet bestaat. Van een profielwerkstuk hadden ze nog nooit gehoord, dat was grote onzin. Nadat ik ze aan de hand van IBG-documenten ervan kon overtuigen dat het écht moet, gingen ze over op een andere toon: ik kan het wel vergeten. Ze betalen geen cent voor m'n examens (waarvoor ik uiterlijk in december 537 euro moet betalen), dus de examens die ik over een half jaar wilde doen kan ik wil vergeten.

En nu zeggen ze: maak eerst dat MBO maar eens af, ga dan maar HBO doen, en zie dan maar of je nog verder wil studeren.

MAAR, ik wil niet zo doorgaan! Zo kom ik nergens!

Net dus weer een flinke scheldpartij gehad, flink met deuren geslagen, elkaar uitgemaakt voor heel wat, en ik zit hier nu, me te beseffen dat ik m'n studie wel kan vergeten.

Laatst gewijzigd op 26-10-2003 om 18:16.
Advertentie
Oud 26-10-2003, 18:26
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Hmm dat is heel vervelend voor je. Houd anders je ouders voor dat als je eerst al die andere opleidngen doet je veel duurder uit bent.
Oud 26-10-2003, 18:36
Balance
Balance is offline
in welk jaar zit je van die MBO opleiding?
Oud 26-10-2003, 18:37
Lady_Q
Lady_Q is offline
Laat het onderwerp de eerste dagen ff in het midden liggen, probeer daarna je ouders nog eens uit te leggen dat je het echt wil. Stel bv. voor om te gaan werken voor de helft van het geld. Dan luisteren ze, en kun je een afspraak met ze maken, veel suc-6!
Oud 26-10-2003, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Lady_Q schreef op 26-10-2003 @ 19:37:
Laat het onderwerp de eerste dagen ff in het midden liggen, probeer daarna je ouders nog eens uit te leggen dat je het echt wil. Stel bv. voor om te gaan werken voor de helft van het geld. Dan luisteren ze, en kun je een afspraak met ze maken, veel suc-6!
Op de na sluit ik me hier bij aan.
Oud 26-10-2003, 18:41
Jules
Jules is offline
Ik denk dat je niet altijd naar je ouders moet luisteren.. en vooral niet als het om een studie gaat.. de mijne lopen me ook al continue te vertellen dat ik te dom ben voor een universitaire studie, maar ik ga het mooi wel doen! Zo.

Dat geld (als het daarom gaat?) kan je echt wel bij elkaar krijgen in die tijd, dus dat komt wel goed. Ga nog een keer rustig met je ouders praten, leg uit dat dit écht is wat je wil etc. Uiteindelijk willen ze ook gewoon het beste voor hun zoon, right
Oud 26-10-2003, 18:42
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ze zijn echt niet van plan zich te bedenken.

Ik zit overigens pas in het eerste jaar van MBO-V nu (heb vorig jaar een andere opleiding gedaan).

Ach ja... Ik kan wel verder gaan met leren, maar ik moet gewoon uiterlijk in december 537 euro betalen aan de IBG, inschrijfgeld voor de examens (in mei/juni). En dat heb ik niet.

Wat ik misschien ga doen is wat ik nu ook al doe: veel leren, veel verder dan VWO op de gebieden die ik interessant vind. En ach ja, gewoon MBO-HBO doen kan ook...

Ik weet het allemaal niet meer. Het enige waar ik nu zin in heb is het hele immuunsysteem leren begrijpen.
Oud 26-10-2003, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 26-10-2003 @ 19:42:
Ik weet het allemaal niet meer. Het enige waar ik nu zin in heb is het hele immuunsysteem leren begrijpen.
dan ga je dat lekker doen
Oud 26-10-2003, 18:47
Verwijderd
Laat het onderwerp even rusten bij je ouders, probeer het wanneer ze goed gehumeurd zijn nog eens. Of kom met een afspraak dat jij ook een deel van dat examengeld betaald...
Oud 26-10-2003, 18:49
Grooveline
Grooveline is offline
Vaag verhaal, ik vat je niet helemaal. maar zo te zien heb je je VWO officieel niet gehaald (alleen 2 vakken?) hoe kon dat gebeuren?

Waarom kap je gewoon niet met die MBO, en ga je een stapje lager (HAVO) omdaarna het HBO te doen? Dan kan je relaxed van voren af aan beginnen, en heb je een beter overzicht.
Oud 26-10-2003, 18:51
hi
hi is offline
Citaat:
Ze zijn echt niet van plan zich te bedenken.

Ik zit overigens pas in het eerste jaar van MBO-V nu (heb vorig jaar een andere opleiding gedaan).

Ach ja... Ik kan wel verder gaan met leren, maar ik moet gewoon uiterlijk in december 537 euro betalen aan de IBG, inschrijfgeld voor de examens (in mei/juni). En dat heb ik niet.

Wat ik misschien ga doen is wat ik nu ook al doe: veel leren, veel verder dan VWO op de gebieden die ik interessant vind. En ach ja, gewoon MBO-HBO doen kan ook...

Ergens zie ik je probleem niet. 537 euro lijkt veel maar dat valt nog reuze mee (zeg ik)! Ik maak uit je verhaal op dat je toch eigenlijk voor die studie geneeskunde wil gaan. Doe dat dan ook! Kap met je MBO opleiding. Ga lekker werken en wat centen bijelkaar sprokkelen (als je het niet helemaal haalt leen je het desnoods van je ouders)! Gelukkig sta ik buiten deze problemen en zal het voor jouw wel moeilijker liggen.
Oud 26-10-2003, 18:52
Fade of Light
Fade of Light is offline
ga werken, dan leren. sim-pel
Oud 26-10-2003, 19:00
Verwijderd
Citaat:
hi schreef op 26-10-2003 @ 19:51:
Ergens zie ik je probleem niet. 537 euro lijkt veel maar dat valt nog reuze mee (zeg ik)! Ik maak uit je verhaal op dat je toch eigenlijk voor die studie geneeskunde wil gaan. Doe dat dan ook! Kap met je MBO opleiding. Ga lekker werken en wat centen bijelkaar sprokkelen (als je het niet helemaal haalt leen je het desnoods van je ouders)! Gelukkig sta ik buiten deze problemen en zal het voor jouw wel moeilijker liggen.
537 euro in twee maanden is best veel.

Hoe kun je voor geneeskunde gaan zonder vooropleiding? Niet, volgens mij. En dus zal hij wel bv. mbo-hbo moeten doen.
Oud 26-10-2003, 19:07
Philemon
Philemon is offline
Ik snap op zich je ouders niet?? Als je eerst wel examens mag doen, en nu ineens niet meer...Wat is er dan verandert???
Ik zou gewoon tegen hun zeggen dat ze terug moeten komen op hun belofte, en dat je er ook al voor gewerkt hebt, en er ook alle vertrouwen in hebt...
Misschien kan je ook nog aankaarten, dat je het gedeeltelijk gaat terug betalen (dit gaat wel heel duur worden, aangezien je dan natuurlijk ook nog je verdere studie moet betalen), maar als je geneeskunde gaat studeren heb je een goede kans dat je een goed betaalde baan gaat vinden...
Hoop dat je nog wel door kan gaan met je studie..
Oud 26-10-2003, 19:18
Balance
Balance is offline
Citaat:
aha. dan heeft het inderdaad niet echt veel zin om tegen je zin in nog verder te gaan.
Maar weet je ook waaróm ze er nou negatief tegenover staan? Vast niet door dat profielwerkstuk.
En heb jij hen duidelijk uitgelegd waarom je wil stoppen met je opleiding? MBO-V lijkt me toch een goede opleiding om uiteindelijk (ja, ook nog hbo natuurlijk) bij de universiteit geneeskunde terecht te komen. Al is het wel een lange weg.
Maar laat het onderwerp even rusten en kom er later (op een beter moment) nog eens op terug.
Vraag hen dan om uitleg en leg zelf ook het één en ander uit. Wat je wil en waarom enz.
Oud 26-10-2003, 23:23
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-10-2003 @ 20:00:
Hoe kun je voor geneeskunde gaan zonder vooropleiding? Niet, volgens mij. En dus zal hij wel bv. mbo-hbo moeten doen.
als je 21 bent kan je toelatingsexamen doen.. dan hoef je geen vooropleiding te hebben hoor volgens mij...

maar het lijkt me dat als je echt wil, je wel 500 euro kan verdienen in 2 maanden, zelfs als je ouders helemaal niet willen helpen.. je zou het kunnen lenen van kennissen/vrienden, en veel werken, en als noodoplossing zou je je tv ofzo kunnen verkopen succes iig
Oud 27-10-2003, 07:35
Verwijderd
Citaat:
Queen Klazina Wok schreef op 27-10-2003 @ 00:23:
als je 21 bent kan je toelatingsexamen doen.. dan hoef je geen vooropleiding te hebben hoor volgens mij...
Voor geneeskunde? Volgens mij geldt de 21+-regel alleen voor het hbo.
Oud 27-10-2003, 07:40
Verwijderd
Citaat:
Queen Klazina Wok schreef op 27-10-2003 @ 00:23:
Geneeskunde is juist heel kritisch.. je wordt uigeloot en al. Het zijn alleen de technische studie's - waar tekorten zijn - dat je dmv een test binnen kan komen. De TU Delft heeft daar leuke programma's voor.
Oud 27-10-2003, 08:36
pienie
er geldt idd een 21 plus regeling...
maar waarom die je idd geen havo, dan een propedeuse jaar en dan je universiteit?!...
volgens mij is dat korter dan allerlei vakken vwo, allerlei certificaten per jaar...
trouwens voor de mensen die zeggen dat je heus wel aan 500 euro kunt komen in 2 maanden...hmmm vaag...

volgens mij kun jij wel een regeling treffen met het IBG, wat jij moet betalen, ga je betalen in delen...

en anders krijg jij het acceptgiro van jou examens die je af wil leggen, die kun je niet betalen ok...
maar dan, dan komt jou rekening bij een incasso bureau, en kun jij daar nog wel een regeling mee treffen, het is wel een hele omweg, maar dan hoef je het iig niet in 1 keer te batelen...
Oud 27-10-2003, 08:42
Verwijderd
Citaat:
pienie schreef op 27-10-2003 @ 09:36:
en anders krijg jij het acceptgiro van jou examens die je af wil leggen, die kun je niet betalen ok...
maar dan, dan komt jou rekening bij een incasso bureau, en kun jij daar nog wel een regeling mee treffen, het is wel een hele omweg, maar dan hoef je het iig niet in 1 keer te batelen...
Meestal mag je geen examen doen als er niet betaald is.
Oud 27-10-2003, 08:45
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 27-10-2003 @ 08:40:
Geneeskunde is juist heel kritisch.. je wordt uigeloot en al. Het zijn alleen de technische studie's - waar tekorten zijn - dat je dmv een test binnen kan komen. De TU Delft heeft daar leuke programma's voor.
Pedagogiek in Amsterdam heeft ook zo'n test, maar geneeskunde idd niet, lijkt me. Die komen sowieso wel aan studenten, die hebben er al teveel (en willen het liefst zoveel mogelijk die met hele hoge cijfers vwo hebben gedaan), dan gaan ze echt niet ook nog zo'n test doen.

http://www.jbi.uu.nl/index2.php?nr=13&lng=N <- Geldt volgens mij ook voor geneeskunde...staat iig niet bij dat het niet zo is (en ik ben er beland via de site van geneeskunde). Maar of het klopt en of je echt veel kans maakt met zo'n test om toegelaten te worden ed? En gratis zullen die cursussen ook niet zijn. Overleg eens met een decaan, wat de mogelijkheden allemaal zijn.

Laatst gewijzigd op 27-10-2003 om 08:50.
Oud 27-10-2003, 10:32
Eend
Eend is offline
Je probeert je ouders hier in een heel negatief daglicht te zetten. Zo van: Zie je nou! Ik mag niks! Maar ik vind het eerder verwent overkomen. Ik bedoel, jij hupst van de ene opleiding naar de andere, WEET JE HOE FOKKING VEEL GELD DAT KOST?! Eerst deed je vwo, toen opeens iets van de zeedinges, dus weer een nieuwe opleiding en daarna was het opeens mbo verpleegkunde en nu is het weer vwo. Als je telkens heen en weer springt kost dat echt duzenden euro's. Ik geef je ouders dus groot gelijk!

Het lijkt wel als jij je zin niet krijgt het gelijk &%#^%$(@%(* ouders zijn, maar in dit geval noem ik jou dan echt een verwent *&%^%))^(&^% kind, wist je dat?
Je moest eens weten hoeveel jongeren dat totaal niet kunnen, omdat er te weinig geld op tafel ligt.

Het is misschien teleurstellend, maar dat hoor je ook te accepteren in dit leven. Ik vind mijn ouders ook geen klote ouders als ik ff iets niet mag, nee, want ik weet heel goed wat ik wel en niet mag en ik hoef niet het verwende kind uit te hangen, zodat ze me maar in de hand kunnen houden.
Jouw ouders zouden je ook wel eens wat meer aan mogen pakken als ik al jou verhalen zo lees.
Denk maar niet dat jou gedrag makkelijk is hoor voor je ouders. Denk je nou echt dat zij het er niet moeilijk mee hebben?! Denk niet zo aan jezelf, daar kom je echt niet verder mee.

Maak het mbo dus maar es af en gun je ouders eens wat meer respect ipv het verwende jong uit te hangen. En als je nou gaat zeggen dat je niet verwent bent, dan wil ik dat best ooit gaan geloven, maar zolang jij dit gedrag tegen ze aan blijft spelen, doe ik dat dus niet. Bewijs het dan maar es dat je TE sociaal bent, wat je beweerde, want ik vind je nog steeds TE asociaal.
Oud 27-10-2003, 11:56
Verwijderd
ik ben het toch wel eens met wat eend zegt...
Oud 27-10-2003, 14:19
Verwijderd
Citaat:
...
Waarom heb je dan in de eerste plaats geen vwo gedaan?

En waarom wil je precies geneeskunde gaan doen?
Oud 27-10-2003, 15:18
Balance
Balance is offline
Citaat:
pienie schreef op 27-10-2003 @ 09:36:
trouwens voor de mensen die zeggen dat je heus wel aan 500 euro kunt komen in 2 maanden...hmmm vaag...
537 euro in 2 maanden = 268.50 per maand
met een bedrag als 3,00 per uur (is toch wel erg laag voor een 17-jarige, maar goed, al zou hij zo weinig verdienen) dan zou hij dus (268.50 : 3) 89.5 uur moeten werken in een maand.
89.5 : 8 (een werkdag heeft 8 uren) = 11.1875.
Met 12 dagen werken in de maand heeft hij het geld dus al bij elkaar, wanneer hij een vrij laag loon heeft.
En aangezien hij, wanneer hij nu stopt met z'n opleiding, 30 dagen per maand vrij heeft, lijken me 12 dagen nou niet bijzonder veel.
Als je het wil lukt het dus makkelijk.
Oud 27-10-2003, 15:45
bumblebee
bumblebee is offline
Huh, ik snap het even niet. Hoe kan je 17 zijn en je VWO al voor een gedeelte gehaald hebben, een jaar hier wat na gedaan hebben, nu weer wat anders doen? En waarom heb je dan niet voor HBO-V gekozen ofzo, ipv meteen MBO? Vind het allemaal een beetje vreemde stappen. X-plain please?
Oud 27-10-2003, 15:46
Verwijderd
Kan je ook uitleggen waarom en hoe het profielwerkstuk hun mening zo heeft veranderd? Ik vind het een beetje vreemd om van zoiets zo'n groot probleem te maken.
Het is gewoon een groot werkstuk, dat is nog niets eens moeilijk, en je krijgt er een '+' of een '-' voor, dus niet eens een cijfer.
Oud 28-10-2003, 21:06
pienie
Citaat:
linda85 schreef op 27-10-2003 @ 16:18:
537 euro in 2 maanden = 268.50 per maand
met een bedrag als 3,00 per uur (is toch wel erg laag voor een 17-jarige, maar goed, al zou hij zo weinig verdienen) dan zou hij dus (268.50 : 3) 89.5 uur moeten werken in een maand.
89.5 : 8 (een werkdag heeft 8 uren) = 11.1875.
Met 12 dagen werken in de maand heeft hij het geld dus al bij elkaar, wanneer hij een vrij laag loon heeft.
En aangezien hij, wanneer hij nu stopt met z'n opleiding, 30 dagen per maand vrij heeft, lijken me 12 dagen nou niet bijzonder veel.
Als je het wil lukt het dus makkelijk.
ik weet natuurlijk niet watvoor lasten hij erbij heeft, maar ik ben 20 en ik heb idd een baan, maar mij zal het dus mooi niet lukken om 500 euro in 2 maanden bij mekaar te sprokkelen heur...

maarja dan ga ik van mezelf uit, en niet van hem...
Oud 28-10-2003, 21:24
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Dat lukt me echt niet...

Ach ja, ik heb wat tijd nodig om na te denken over wat ik ga doen.

Rust... Een tijdje niets, helemaal niets.
Oud 28-10-2003, 21:30
Grooveline
Grooveline is offline
ik heb in 4 weken 400 bij elkaar weten te schrapen, dus het kan wel
Oud 28-10-2003, 21:31
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Grooveline schreef op 28-10-2003 @ 22:30:
ik heb in 4 weken 400 bij elkaar weten te schrapen, dus het kan wel
Ik heb ook andere verplichtingen.
Oud 28-10-2003, 21:38
Grooveline
Grooveline is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 28-10-2003 @ 22:31:
Ja dat is waar (school enzo), maar kan je niet iets in de vakantie ondernemen? En als het echt zo belangerijk is moet je wel iets opofferen!
Oud 28-10-2003, 22:45
Verwijderd
Als ik dit zo lees sporen jouw ouders compleet niet, maar dat terzijde.
Oud 28-10-2003, 22:47
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-10-2003 @ 23:45:
Als ik dit zo lees sporen jouw ouders compleet niet, maar dat terzijde.
Dan weet je in ieder geval waar FA het vandaan heeft?

(sorry dit was een inkoppertje )
Oud 28-10-2003, 22:49
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 28-10-2003 @ 23:47:
Dan weet je in ieder geval waar FA het vandaan heeft?

(sorry dit was een inkoppertje )
I'm thinking Addams Family.
Oud 28-10-2003, 23:37
Verwijderd
Volgens mij weet fleety boy niet wat hij wil, en als ik zijn ouders was zou ik hem eerst maar een jaartje mbo laten doen zodat hij zich eens rustig kan bedenken wat hij nou precies wil in het leven.
Oud 29-10-2003, 00:39
GinnyPig
GinnyPig is offline
Je bent pas 17. Genoeg mensen die pas na hun 20e beginnen aan een (universitaire) opleiding. Je hebt echt nog wel genoeg tijd om aan die opleiding te beginnen.
Oud 29-10-2003, 09:16
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 29-10-2003 @ 00:37:
Volgens mij weet fleety boy niet wat hij wil, en als ik zijn ouders was zou ik hem eerst maar een jaartje mbo laten doen zodat hij zich eens rustig kan bedenken wat hij nou precies wil in het leven.
Ik snap fleety boy wel. Hij wil gewoon zo snel mogelijk met een zo hoog mogelijk niveau aan de slag, omdat hij gewoon razend enthousiast is over geneeskunde. Maar dat werkt gewoon niet zo.
Oud 29-10-2003, 15:16
Balance
Balance is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 28-10-2003 @ 22:31:
vertel?
misschien zijn dat wel dingen waarop je geld kan besparen of waar je best wat rustiger aan kan doen om genoeg geld te hebben om te werken?
volgens mij moet 500 in 2 maanden best lukken als je écht wil, tenzij er idd belangrijke andere verplichtingen zijn.
maar daar ben ik dan dus wel benieuwd naar..
Oud 29-10-2003, 16:58
Verwijderd
Je hebt toch een ochtendkrant, ventje. Ik verdien daar op 50 euro na, wel 500 euro mee in 2 maanden.
Oud 29-10-2003, 17:02
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 28-10-2003 @ 22:24:
Dat lukt me echt niet...

Ach ja, ik heb wat tijd nodig om na te denken over wat ik ga doen.

Rust... Een tijdje niets, helemaal niets.
met rust schiet je weinig op.
Je hebt geld nodig, werk er dan voor!
Oud 29-10-2003, 17:56
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 29-10-2003 @ 10:16:
Ik snap fleety boy wel. Hij wil gewoon zo snel mogelijk met een zo hoog mogelijk niveau aan de slag, omdat hij gewoon razend enthousiast is over geneeskunde. Maar dat werkt gewoon niet zo.
Ja, en over 2 maanden wil hij alweer rechten gaan doen om een dik betaalde advocaat te worden
Oud 29-10-2003, 18:04
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 29-10-2003 @ 18:56:
Ja, en over 2 maanden wil hij alweer rechten gaan doen om een dik betaalde advocaat te worden
Nee, ik wil dit al 7 jaar.
Oud 30-10-2003, 09:20
Eend
Eend is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 29-10-2003 @ 19:04:
Nee, ik wil dit al 7 jaar.
Dat zeg je nu, maar ik heb idd ook het gevoel, dat je dadelijk weer eens iets anders wilt gaan doen. Tip: Maak gewoon dat mbo af en geef je ouders ff wat vertrouwen, dat je iets af kunt maken. Verder heb je gelijk een diploma op zak, dat scheelt ook al een hele hoop.
Oud 30-10-2003, 09:30
Verwijderd
Appeltje eitje,

Of je doet Havo, propedeuse & dan universitair

Of je bent een vent en gaat voor wat je wil (dus neem je risico) en nok je met die MBO en dan eff twee maanden werken (en dan verdien je makkelijk € 500) in bijv. een callcenter, makkelijk verdienen en je kan leren tegelijkertijd! Dus kom op, rusten heeft geen zin als je een droom hebt.

Ik heb ook voor mijn huidige situatie by far niet de juiste opleiding, maar door pushen, een ideaal hebben, enig talent en de wil om het te doen slagen zit ik aan het begin van een carrieré waar ik al lang van droom binnen de mobiele telecommunicatie. Gewoon omdat die mensen "het" in mij zagen! Dus kom op en schouders eronder! ffies doorbijten en je zit waar je wil zijn!

Bij een callcenter als je door fulltime werkt van 09:00/17:00 of 13:00/21:00 4/5 dagen in de week en dat 2 maanden lang dan garandeer ik jou dat je makkelijk aan de € 1500 zit. Of ze betaalde mij in Haarlem echt teveel (en geloof me, dat deden ze niet )

Laatst gewijzigd op 30-10-2003 om 09:33.
Oud 31-10-2003, 18:24
Verwijderd
Wat valt er dan nog over te zeggen
Oud 31-10-2003, 18:29
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
je moet het verdienen om op het vwo te komen

met alleen willen kom je nergens, ik wil veel
Oud 31-10-2003, 18:31
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Eend schreef op 27-10-2003 @ 11:32:
Je probeert je ouders hier in een heel negatief daglicht te zetten. Zo van: Zie je nou! Ik mag niks! Maar ik vind het eerder verwent overkomen. Ik bedoel, jij hupst van de ene opleiding naar de andere, WEET JE HOE FOKKING VEEL GELD DAT KOST?! Eerst deed je vwo, toen opeens iets van de zeedinges, dus weer een nieuwe opleiding en daarna was het opeens mbo verpleegkunde en nu is het weer vwo. Als je telkens heen en weer springt kost dat echt duzenden euro's. Ik geef je ouders dus groot gelijk!

Het lijkt wel als jij je zin niet krijgt het gelijk &%#^%$(@%(* ouders zijn, maar in dit geval noem ik jou dan echt een verwent *&%^%))^(&^% kind, wist je dat?
Je moest eens weten hoeveel jongeren dat totaal niet kunnen, omdat er te weinig geld op tafel ligt.

Het is misschien teleurstellend, maar dat hoor je ook te accepteren in dit leven. Ik vind mijn ouders ook geen klote ouders als ik ff iets niet mag, nee, want ik weet heel goed wat ik wel en niet mag en ik hoef niet het verwende kind uit te hangen, zodat ze me maar in de hand kunnen houden.
Jouw ouders zouden je ook wel eens wat meer aan mogen pakken als ik al jou verhalen zo lees.
Denk maar niet dat jou gedrag makkelijk is hoor voor je ouders. Denk je nou echt dat zij het er niet moeilijk mee hebben?! Denk niet zo aan jezelf, daar kom je echt niet verder mee.

Maak het mbo dus maar es af en gun je ouders eens wat meer respect ipv het verwende jong uit te hangen. En als je nou gaat zeggen dat je niet verwent bent, dan wil ik dat best ooit gaan geloven, maar zolang jij dit gedrag tegen ze aan blijft spelen, doe ik dat dus niet. Bewijs het dan maar es dat je TE sociaal bent, wat je beweerde, want ik vind je nog steeds TE asociaal.
en wat zij zegt
Oud 31-10-2003, 18:37
Verwijderd
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 31-10-2003 @ 19:29:
je moet het verdienen om op het vwo te komen

met alleen willen kom je nergens, ik wil veel
Laten we zeggen dat je met goede wil alleen nergens komt
Oud 31-10-2003, 18:57
igfy
igfy is offline
hmm... kun je geen vwo oude stijl meer doen, dan hoef je geen profielwerkstuk te maken?

verder kun je geloof ik na HBO-v na een test instromen in het 4e jaar geneeskunde.. dan ben je niet veel tijd kwijt.

Regels voor berichten