Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
als een scooter 100 kan wie zegt dat ie 100 gaat binnen de bebouwde kom? Er is altijd een kleine groep die dat wel doet, maar dat is vergelijkbaar met de groep golf GTI automobilisten die ook effe lekker willen scheuren met hun turbo. |
![]() |
|
Ik zie BIJNA NOOIT een auto 100 rijden in de bebouwde kom, terwijl ik MEER DAN DAGELJIKS scooters veeel te hard zie rijdne binnen de bebouwde kom.
Je argument generaliseerd het feit dat er af en toe een auto ook (een stuk) te hard rijd. Dit staat echter in GEEN vergelijking met het aantal scooters dat te hard rijd Wisten jullie trouwens dat scooters met een twee-takt motor (en de meeste zijn dat volgens mij, correct me if I'm wrong) zo'n 5 tot 10 x zoveel vervuilen als 1 gemiddelde auto!!!!!!!!!!!!!
||
Citaat:
maar goed, als je er lol in hebt...ik vroeg t me alleen af hoor, ik zei niet dat je op moest houden ofzo...
||
Citaat:
Voorlopig is het wel zo dat de meeste ongelukken gebeuren waarbij automobilisten betrokken zijn. Ik ontken niet dat er ook ongelukken gebeuren met scooters maar jij probeert automobilisten heilig te verklaren en kijkend naar hoe fel je uithaalt en welke argumenten je gebruikt heb ik al een idee bij welke groep automobilisten jij hoort. No offence natuurlijk, iedereen is vrij om zich te gedragen zoals hij wilt. Wist jij trouwens ook dat de meeste scooters een kathalysator op hun uitlaat hebben? Wist jij ook dat een scooter gemiddeld 1 op 20 in het ergste geval rijden? Dat is mooi even gelijk aan een auto die op diesel rijdt en wie rijdt er tegenwoordig nou diesel? Tis allemaal benzine tegenwoordig Mijn scooter rijdt 1 op 30/1 op 40. Dat is in iedergeval veel zuiniger dan menig auto. Om nog maar te zwijgen over de Injectie scooters die de carbarateur scooters gaan vervangen uiteindelijk. Dan rijd je namelijk gemiddeld 1 op 50/1 op 60, kan je een rondje nederland doen met 1 tank. Zie ik nog niet zo snel gebeuren met een auto op benzine (het overgroote deel) Nu jij weer ![]() |
![]() |
|
Begint toch nog intressant te worden!
Als er dan vaak een auto bij zoŽn ongeluk is betrokken komt dat vaak doordat de scooters gevaarlijk rijden. Moet je eens opletten hoe vaak scooters als je 50-55 rijdt binnen de bebouwde kom bijna tegen je aan geplakt zitten, als ze je al niet gaan proberen in te halen! Natuurlijk doen niet alle scooter rijders dat, maar ik maak het wel vaak mee. (AutoŽs doen ook veel aan bumberkleven, maar daar hadden we het in deze discussie niet over) Even wat getallen± In mijn klas zitten zoŽn 15 mensen met een scooter, daarvan zijn er geloof ik 13 opgevoerd, en maken ten eerste al veel te veel herrie. Van die 13 rijden er toch zeker wel 10 bijna altijd te hard, en niet alleen op rustige wegen. Ik fiets dagelijks 8km naar school, en wordt gemiddeld door 5 scooters ingehaald. 1. Door een die zeker ruim 80 rijd val je bijna van je fiets, ze (!) komt met 60km-uur verschil rakelings langs je heen, zonder waarschuwing, ben je net even aan het inhalen, dan wordt er gelijk agressief geclaxoneerd, en rijdt ze het liefst tegen je aan (okee, dat is een persoon, maar ik ben nog niet klaar). 2. Een ander persoon haalt dan wel veiliger in, maar maakt zoŽn herrie dat je oren letterlijk pijn doen, en dat is niet overdreven, of omdat ik een rare aandoening heb aan mijn oren. 3. Deze scooter rijd ook een stuk te hard, en is niet echt wat je noemt stil, maar het ergste is, er komt zveel rook uit dat je echt last van je keel krijgt. 4. en 5. ± Dit zijn de laatste twee, deze maken niet zo heel erg veel herrie, rijden niet veel te hard, en ook niet zo gevaarlijk. Wat blijkt nou uit deze steekproef? 3 van de 5 (=60%) van de scooters geeft overlast!! je kan me niet wijs maken dat 60% van fde automobilisten voor zoveel oberlast zorgt, er wordt heus wel overdreven, maar het is gewoon zo dat 'men' meer last heeft van scooters dan van automobilisten. Nog een laatste opmerking, mijn autootje rijd 1:14 (nauwkeurig, een paar duizend kilometer bijgehouden) 1 scooter verbruikt dus slechts 2x zo weinig benzine, als ik met de auto naar school ga, neem ik mijn 2 broertjes mee, dus we rijden met zijn drien tegelijk. Ondanks de katalisator blijft een scooter meer vervuilen, simpelweg door het type motor dat erin zit, het is dus alleen wat minder dan ik had gedacht. Schone benzine geeft nou eenmaal minder vervuiling dan mengsmering of bezine met toegevoegde olie Ik hoop op een reactie!! Paul Broere, Rockanje p.s. ik pak aaleen de auto als het slecht weer is, normaal rijd ik gewoon elke dag 8km heen en terug naar school!!!
||
Citaat:
Dat is vaak zo he? dat in een discussie die argumenten vaker als 1x worden genoemd ![]()
|
Kan gebeuren, niet iedereen heeft een uur de tijd om 7 pagina's terug te lezen, even de eerste en laatste pagina lezen, net als bij het globaal bekijken van een tekst.
Als jij denkt dat je alle argumenten die er zijn hebt gehoord moet je gewoon niet meer terug gaan naar dat onderwerp. Anders moet je gewoon genoegen nemen met het feit dat een argument meer dan eens wordt hebruikt. Iemand wil een - al gebruikt-argument misschien net iets anders in zijn eigen woorden vertellen. maar goed, wat jij nu net zei, was ook al eens geweest, dus in feite doe je het zelf ook, alleen op een iets andere manier, maar zoals ik al zei, je wilde het waarschijnlijk even in je eigen woroden kwijt, net zoals de argumenten die al een keer langs waren gekomen. geeft niet hoor, ik cind het wel lachwekkend, maar mensen zeggen wel eens dat ik een raar gevoel voor humor heb.
|
to: GET PIERCED:
ik las eerder dat je het met me eens ben, dat mensen gewoon lekker door moeten discussieren als ze dat willen, mensen die het niet intressant vinden moeten het gewoon negeren. Wat heb ik toch weer een overhaaste reactie, nou ja, nobody is perfect hi, my name is nobody
Laatst gewijzigd op 28-10-2003 om 21:18. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Als je er dan maar niet te hard mee rijd, dan vind ik het ok
Idd wel erg vervelend als je wordt aangehouden, en je krijgt een boete! Je kan er zelf niets aan doen dan maar hopen dat ze je niet aanhouden. Als je je goed aan de snelheid houd heb je minder kans dat ze je pakken, maar het kan nog steeds. 30 binnen bebouwde kom 40 buiten de bebouwde kom en NIET sneller
||
Citaat:
![]() Zo is het vergelijkbaar voor scooter rijders buiten de bebouwde kom en binnen en kijk je nou naar het buitenland, daar worden scooter rijders wel als verkeerslid geaccepteerd, dus ik weet niet waar het ingeslopen is dat alle scooter rijders criminelen zijn maar dat is hetzelfde als te zeggen dat alle automobilisten 140 rijden op de snel weg ![]() |
![]() |
|
Ik ben het op 1 punt niet helemaal met je eens.
Je zal als scooter nooit op een provinciale weg tussen vrachtwagens zitten die 80 rijden, buiten de bebouwde kom moeten scooters namelijk nog gewoon op het fietspad, en mag je niet eens op de provinciale weg. Ik vind dat je wel gelijk heb, dat als je 30 rijd IN de bebouwde kom adt dat ook niet helemaal veilig is, 50 zou beter zijn, dan kan je met het overige verkeer meekomen.
|
![]() |
|
|