Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik herken het. Het is een teken van onvolkomenheid in jezelf, van ontevredenheid met jezelf.
Ik haat clichés. Je kunt pas van een ander houden, als je ook van jezelf houdt. Ongetwijfeld een zeer wijze uitspraak, maar ik zou hem willen parafraseren: je moet pas van een ander gaan houden wanneer je ook van jezelf houdt. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Van mensen die je nog nooit gezien, gevoeld, geroken of mee gepraat heb? Wat moet ik me dan in godsnaam voorstellen bij de kwaliteit van jouw liefde, als je er zo gul mee omgaat. Ik hoef jouw liefde niet. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nee mijn liefde is éénrichtingsverkeer. Ik hou ook van een bloem of een steen of van mensen of dieren. Het is misschien niet het houden van wat jij zoekt maar het is daar niet afhankelijk van.
||
Citaat:
![]() Nee, dit topic gaat over het houden van een persoon. Nogmaals; als jij net zoveel houd van een bloem als van je vriendin, dan uhh .. ![]() En kom niet aanzetten met verschillende soorten 'houden van'. Dit topic gaat duidelijk over een bepaald soort houden van. ![]() |
![]() |
||
Laat vragen/opmerkingen over het geslacht van FA hierbuiten ajb. Als je zo nodig details wilt weten over zijn geslacht,
kan je daar fijn over pm/msn/enz over babbelen. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb niemand 'nodig om van te houden' en vice versa. Ik heb in principe genoeg aan mezelf. Wel is het zo dat wanneer ik eenmaal van mensen hou, ik die mensen ook 'nodig' heb. Dus ik zou er niet tegen kunnen als ik mijn vriendin of familie kwijt raak, omdat ik ze nodig heb. Maar ik hou niet van ze omdat ik het nodig vind van iemand te houden. Dat slaat niet echt ergens op. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik hou van de rust en van de dieren om me heen
Ik hou van mijn kat, gewoon even niet alleen Ik hou van de zon of de regen, of gewoon van allebei Ik hou van de mensen om me heen, alleen zij niet van mij ![]() Kwam in me op bij het lezen van dit topic ![]()
|
en owja, over me eige:
ik weet niet of ik nu wel iemand nodig heb. Het liefst vreet ik mezelf lekker op in m'n eentje, maar ik weet dat het niet goed is. Daarom lukt het me ook niet. majah, op dit moment wil ik geen mensen om me heen. Mijn kat knuffelt ook....
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Nodig? Dat wil ik niet zeggen. Het gaat met mij veel beter sinds ik een vriend heb maar het was meer een soort aanleiding om sneller aan mezelf te werken. Ik heb dat namelijk allemaal zelf gedaan en niet hij. Door de liefde die ik van hem ontving ging ik ook van mezelf houden (en van hem natuurlijk) en dat was een extra stimulans en toen voelde ik me ook niet mee doelloos. Maar nodig? nee. Mijn leven is niet afhankelijk van zijn liefde.
Citaat:
Dat vriendinnetje vind het echt niet erg hoor dat liefde eenrichtingsverkeer is volgens Idmind...omdat ze hem helemaal begrijpt wat dit betreft..jij niet blijkbaar... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Offtopic: moest aan dat liedje van Danny de Munk denken toen ik dit zag staan: Had ik maar iemand om van te houden, twee zachte armen oooom me heen, die mij voor altijd beschermen zouden, ik voel me zo verdomd alleen...
Ja, ik herken dat wel, gelukkig kan ik nu wel van aardig wat mensen houden. Maar die cliché zin van; je moet eerst van jezelf houden,voordat je van iemand anders kan houden, mjah, geloof dattie bij mij niet opgaat... |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
iedereen heeft iemand nodig om van te houden.
dat weet je zelf ook... eigenlijk, heeft iedereen daar ook recht op! maar het is eenmaal onmogelijk om iemand aan te wijzen en te zeggen 'vanaf nu houd jij van hem/haar!! dan is het ook geen houden van meer natuurlijk.... maar, natuurlijk heb jij mensen om wie je geeft. van wie je HOUD. van wie je dol bent op zijn positieve kanten en daarmee zijn / haar negatieve kanten accepteerd (respecteerd?) en zo zal er ook iemand voor jou zijn. echt waar... en misschien heb je nu dat gevoel niet, maar dat komt echt wel!! ja, natuurlijk, heb je nú iemand nodig. ik denk dat diegene er ook is, maar óf jij het niet doorhebt, óf diegene het niet duidelijk laat merken. liefs, wendy
||
Citaat:
Ik heb niemand nodig om van te houden, maar van diegene waarvan ik nu houd, die wil ik niet kwijt. Als ik al die mensen op 1 tijdstip zou verliezen, dan zou ik er geen problemen mee hebben om in me ukkie door het leven te gaan, zonder sociale contacten...denk ik ![]() Daarbij zijn er nog wel extremere vormen van ik-heb-geen-anderen-nodig dan wat ik heb. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|