Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2002, 16:00
Ninnoc
Ninnoc is offline
Hi allemaal,

wat me hier af en toe wel opvalt is dat er soms reacties staan als 'prut' of 'xtreem geweldig' maar verder zonder argumenten of suggesties.

Ikzelf vind het altijd erg fijn als er negatieve commentaren op mijn werkjes komen, daar kan ik weer van leren. Kijk als ik gewoon zo geweldig ben dat er nix aan te merken valt is het natuurlijk ok

Ook heb ik weleens dat er ergens een reactie staat als 'super' (en verder nix) terwijl ik het gewoon ronduit slecht vind. De meesten hier hebben een amateuristisch nivo (ik ook) en daar zijn bijna altijd wel dingen die beter kunnen. kijk over smaak valt niet te twisten maar over techniek en anatomie wel.
Ik heb het idee dat er soms gewoon positieve commmentaren worden gegeven omdat 'het anders zo sneu is'

denken jullie er ook zo over of is dit weer een afwijking van mij
Oud 21-02-2002, 16:03
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Super!
( )

Nee ik ben het hier wel mee eens maar in sommige gevallen zijn dingen in mijn ogen gewoon perfect dat ik er niks meer aan toe hoef te voegen maar dat is ook maar een enkele keer in de meeste gevallen probeer ik er een argumentatie aan toe te voegen.
Zelf vindt ik het ook fijn als iemand zijn mening in meer dan 1 woord uitdrukt.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 16:04
prulleke
prulleke is offline
ik ben het wel met je eens....
Ik denk dat veel mensen niet de moeite en tijd willen nemen om met goed commentaar of met argumenten te komen...
Dat is best lastig als iemand zijn stijl wil verbeteren
Oud 21-02-2002, 16:05
Ninnoc
Ninnoc is offline
nog iets,

ik heb het idee dat het hier vaak een must is goed realistisch en perfect anatomisch te tekenen. Dat hoeft toch helemaal niet! Ik kan dat absoluut niet maar probeer het daarom ook verder niet, ik weet dat ik het niet kan en bovendien vind ik persoonlijk andere stijlen veel boeiender, zoals bijvoorbeeld Vespasiennes werk of KrizzZzZZzzjE 's werk. Ook vind ik werk met een betekenis zoals dat van DWJ en Drama tof, is weer eens wat anders. Kunst moet voor mij vernieuwing/verassing/wakker schudden betekenen.

Nou weet ik wel dat veel hier (ik ook) gewoon dingen van zich af schrijven bijvoorbeeld en dar dus helemaal niet de functie heeft om te verrassen, toch vind ik dat soms jammer

Oud 21-02-2002, 16:24
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Ja ben het met je eens maar als je iets gewoon heel mooi vindt moet je dat ook gewoon kunnen zeggen en danvalt er weinig te beargumenteren. Wel geef ik je geljk in het feit dat veel mensen zomaar overal onderzetten dat het goed is terwijl vele van hen het niet zullen menen. Je HOEFT niet te reageren dus áls je reahgeert doe het dan oprecht.
Oud 21-02-2002, 16:24
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
Ik ben het er heeelemaal mee eens.
Vaak inderdaad heb ik zelf ook geen zin om uitleg te geve bij mijn commentaar.
Ik heb ook wel eens nagedacht hierover te beginnen, maar .. heb er de moeite nooit voor genomen.

Ik vin ut een goede toppik

Ik heb ook wel begrip voor de mense die met één woord hun mening geven, maar inderdaad , je hebt er veel meer aan als iemand een beetje toelicht.

Oud 21-02-2002, 16:53
Enola
Enola is offline
ach vaak als je wat beargumentatie geeft wordt daar niet eens naar gekeken door de poster. Dan heb ik ook bij de volgende zoiets van "laat maar".

ook posten veel mensen hun werk en zeggen er verder nix bij ofzow, wat moet je dan replien?

Als je zoals ik deet duidelijk om goede beargumentatie vraagt dan krijg je dat ook..

Replys hoeven niet zo zeer beter.. maar de topic starters mogen een wat beter bericht doorgeven van wat voor reacties ze willen.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 17:14
Rhinus
Rhinus is offline
Ik vind trouwens dat iedereen wel vaker mag zeggen: "BAH!!" en dat dan te motiveren. Ik heb het gevoel alsof jullie teveel anuskussen. En dan leer je er niet zo veel van denk ik en dat is jammer..
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 17:16
Aurora
Aurora is offline
Ja ik ben er zo een die haar mening in 3 woorden duidelijk maakt haha..maar dat is meer omdat ik er zelf geen verstand van heb en ik dus ook niet echt geweldig commentaar kan geven ofzow..daar zijn weer andere mensen voor
Oud 21-02-2002, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:
Ik vind trouwens dat iedereen wel vaker mag zeggen: "BAH!!" en dat dan te motiveren. Ik heb het gevoel alsof jullie teveel anuskussen. En dan leer je er niet zo veel van denk ik en dat is jammer..
Je hoeft natuurlijk niet "bah" te zeggen. Dat is een beetje hard.
Ik denk dat je ipv dat beter kunt zeggen: "ik vind dit heel erg mooi...maar waar je meer aandacht aan moet besteden is dit..." of "mooi, erg goed, maar probeer het eens op deze manier te doen..."
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Ninnoc schreef:

Ook heb ik weleens dat er ergens een reactie staat als 'super' (en verder nix) terwijl ik het gewoon ronduit slecht vind. De meesten hier hebben een amateuristisch nivo (ik ook) en daar zijn bijna altijd wel dingen die beter kunnen.
Tja, ik lees of ik zie wel eens dingen waarvan ik denk dat vind ik niet zo mooi. Ik kan wel onder woorden brengen wat me er aan stoort. Maar ik ben netzo amateuristisch dat ik echt niet weet hoe het beter zou moeten. Ik ben niet zo deskundig dat ik echt van die geweldige adviezen kan geven...
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 17:48
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
bertbart schreef:
Je hoeft natuurlijk niet "bah" te zeggen. Dat is een beetje hard.
Ik denk dat je ipv dat beter kunt zeggen: "ik vind dit heel erg mooi...maar waar je meer aandacht aan moet besteden is dit..." of "mooi, erg goed, maar probeer het eens op deze manier te doen..."
Dat bedoel ik .
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Ninnoc schreef:
Kunst moet voor mij vernieuwing/verassing/wakker schudden betekenen.
Ik vind het dus verschrikkelijk als de kunstenaar mij een mening probeert op te dringen. Ik vind dat de kunstenaar de toeschouwer echt onderschat. Over de boodschap die de kunstenaar wil overbrengen heb je als toeschouwer zelf natuurlijk al nagedacht.
Ik vind dat literatuur of kunst helemaal geen boodschap moet opdringen. Ik kan gewoon niet tegen boeken met een moraal. Ik lees een boek voor de lol, voor de spanning, voor de emoties.

Citaat:
Nou weet ik wel dat veel hier (ik ook) gewoon dingen van zich af schrijven bijvoorbeeld en dar dus helemaal niet de functie heeft om te verrassen, toch vind ik dat soms jammer
Sommige mensen schrijven om hun gevoelens van zich af te schrijven, dus dan is hun tekst heel persoonlijk. Stijl en opbouw is dan meestal ondergeschikt aan de emoties en dat is soms best wel storend...
Maar ik geef meestal geen kritiek op die teksten juist omdat die zo persoonlijk zijn. Ik denk dat ik veel te bang ben om iemand te kwetsen...
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:
Dat bedoel ik .
sorry
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 19:17
stroopwafel
stroopwafel is offline
ok
Oud 21-02-2002, 19:20
stroopwafel
stroopwafel is offline
*lol*

maar aan de andere kant, soms vin ik iets gewoon niet mooi, kan niet vertellen waarom vin het gewoon 'bah' en om er dan een heel verhaal bij te zetten van:
'kijk het zit zo, ik vin gewoon dat het niet zo mooi is omdat het mij niet aantrekt en ik het gewoon niet leuk vin om naar te kijken..'
is ook weer zoveel werk en je hebt er uiteindelijk nix aan..
en als je iets mooi vind, kan het gewoon mooi zijn. dat je nix weet om het te verbeteren maar er alleen een mening over hebt.

heb ik nou iets heel onduidelijks gezecht??
Oud 21-02-2002, 19:22
p-chez
p-chez is offline
Helemaal mee eens.
Alleen vind ik het een verijste dat er in die argumentatie ook aleen objectief gereageerd word.
Er is bijvoorbeeld in een post van mij door een bepaald persoon gereageerd met "dit en dat is fout".. daar kan ik me persoonlijk ontiegelijk aan ergeren.. want iets is *niet* per definitie fout!
Breng iets *altijd* als je eigen mening.. dus met "ik vind" erbij. Hier kan de bekriticeerde weinig negatiefs op terugzeggen, aangezien het de mening is van de bekriticerende.

Know what I mean ?
Oud 21-02-2002, 20:23
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
<--- mee eens ook
Reageren

Regels voor berichten