Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
www.omroephumor.nl geloof ik
uhm ja, ik had gister de trein van 8 uur, was ik even na half 9 in Roosendaal.. stap ik in de verkeerde trein ![]() ![]() ![]() goed dit is geen mooi verhaal maar dat maakt niet uit |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
een aantal weken geleden zat ik in een trein van 3 treinstellen toen vlak voor Deventer werd omgeroepen dat de voorste 2 door zouden rijden en dat ze dus de achterste zouden afkoppelen.
Even later roept de conducteur om dat hij 'zojuist bericht heeft gekregen dat de achterste 2 treinstellen worden afgekoppeld' oftewel: ze kregen de achterste gewoon niet los ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Vertraing in de trein nijmegen - zwolle. . tussen elst en arnhem (bij die wijk / station in aanbouw) stonden we opeens stil..duurde allemaal ff en toen kwam de melding dat d'r wat mis was met de remleidingen. Uiteindelijk na een boel gedoe gingen we na een uur weer rijden "we hopen dat onze remcapaciteit voldoende is" :/
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ja een beetje negatief misschien, maar ik heb nou niet echt het idee dat dat zo'n fantastische verbetering is..
|
![]() |
|
Dingen als "We naderen nu Den Haag Centraal, dit is het eindpunt van deze trein, vergeet uw bagage en kinderen niet want ik weet niet wat ik met die laatste moet doen!"
Owja, keer van Delft naar Rijswijk, conducteur komt controleren. Ik laat mijn OV zien, zegtie doodleuk; "Deze klopt niet" *hart stopt met kloppen* "Hoezo?" *conducteur pakt mijn OV, houdt hem tegen zijn oor* "Ik hoor niets"... Haha grapjas... ![]()
|
de conducteur laatst:
dames en heren wij naderen station eindhoven, zoals u misschien is opgevallen heeft deze trein 22 uitgangen, het is dus niet nodig om allemaal in het midden uit te stappen waardoor er bejaarden en kinderen tussen het spoor en de trein kunnen vallen ![]()
|
Een paar maanden geleden gingen een vriendin en ik, inclusief 2 huge rugzakken en nog een paar losse tassen, met de trein naar lowlands.. Op zich ging alles goed en het was niet overdreven druk in de trein.. Maar toen moesten we op een gegeven moment ergens uitstappen om over te stappen en we kwamen een beetje laat in actie.. dus wij al onze tassen pakken, rugzak om en snel die trein uit, maar we zaten boven dus moesten we eerst nog het deurtje door om via de trap naar beneden te gaan.. En jah, dat deurtje is best smal..
![]() ![]() Tjah, je had erbij moeten zijn..
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
van de zomer
ik zat op een balkon (zo'n tussenstukje) en daar was ook de wc. de conducteur kwam kaartjes controleren, wc was bezet dus hij klopte even geloof ik, gaat die deur open en met een wat sjofele kerel komt er ook een groen-blauwe wietwalm de deur uit. zegt die conducteur alleen met een stalen gezicht 'meneer hier mag u niet roken' en jaaaaaren geleden mama en ik gaan altijd met de fiets en de trein naar de camping, ik was een jaar of 10 ofzo en kon mijn eigen fiets nog niet de trein uit tillen. mama had haar fiets op het perron gezet, de hond daar aan een paal geknoopt en toen.. gingen de deuren dicht! ze kon nog net op tijd weer bij mij in de trein springen maar de hond stond dus nog op het station, net als haar fiets! na een kwartier had ze de conducteur gevonden, na een half uur waren we op het volgende station, overstappen, op assen had een man die ook bij ons in de trein had gezeten en alles had gezien de fiets en hond naar de gevonden voorwerpen gebracht en uiteindelijk is alles goed gekomen vorige week er was wat vertraging aangekondigd omdat er werkzaamheden waren bij lage zwaluwe, op een gegeven moment stonden we daar voor de moerdijkbrug stil roept de conducteur om 'u wist al dat u een beetje vertraging zou hebben, wat u nog niet wist is dat het wat meer gaat worden. we staan namelijk stil.' een tijdje later, als we de brug al over zijn 'we rijden weer'
|
Verwijderd
|
op 12 oktober was ik van plan naar den bosch te reizen om daar samen met mn liefste zn verjaardag te vieren. Alles goed en wel... echter gaf de site van de ns aan om via zwolle in plaats van via harderwijk te reizen. Ik dus naar zwolle toe, kaartje kopen, bleek dat kaartje ineens 3 euro duurder te zijn! (en dat vermelden ze niet even op de website van de ns dat wanneer je door werkzaamheden een andere route moet pakken, je ook kans hebt om meer geld te moeten betalen. Ach eindelijk zat ik in de trein... vertrekt ie tien minuten later dan gepland. Dan wordt er omgeroepen dat er een seinstoring is en dat iedereen wordt verzocht over te stappen. Eenmaal op de overstapplaats kan ik weer instappen, de trein rijd toch weer door. De reis verliep verder rustig... tot in Nijmegen...: "Het kan eventjes duren voordat we weer verder rijden, de conducteurs zijn kwijt." Tien minuten later: "U wordt allen vriendelijk verzocht hier uit te stappen wegens logistieke problemen..." Na een half uur gewacht te hebben op de volgende trein ben ik ruim een uur later dan gepland eindelijk in den bosch....
En verder van datsoort geintjes *station gemist, we rijden terug* *remsysteem is defect en daardoor staathetachterste deel van de trein vol rook* *trein rijdt niet verder, en daarsta je dan in de middle of nowhere...* |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Oh ja, gisteren had ik er ook zoeen, in Deventer konden we niet aan het perron staan. Laatste wagen stond op het viaduct over de Brinkgreverweg, net naast het perron. ![]() En een paar weken geleden in Zutphen: "Dames en heren, over enkele ogenblikken komt op spoor 4 de vertraagde stoptrein naar Doetinchem binnen. Herhaling, ..." Wat klopt daar niet? Wel: Zutphen heeft geen spoor 4, en er is nog nooit een rechtstreekse trein Zutphen-Doetinchem geweest. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Als je moet omreizen wegens werkzaamheden hoef je nooit meer te betalen. Volgende keer beter nadenken, dus. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb nagedacht...
Aangezien ze me eerst stuurden van harderwijk naar zwolle en vandaar uit door naar den bosch, dacht ik laat ik gewoon de trein in zwolle pakken, dat is dan goedkoper, of net zo duur... en ik hoef dan 30 minuten minder lang te reizen. Ik heb dit uitgelegd aan het loket, echter zeiden ze me dat ik dan maar in harderwijk het kaartje had moeten kopen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Volgende keer dus je kaartje in Harderwijk ofzo kopen. ![]() Of uit de automaat! |
![]() |
|
dat er tijdens zomertoer niemand naast me wou zitten in de overvolle trein en dat er een heel stoer omaatje naast me kwam zitten, maar wel meteen haar mes liet zien....
![]() laatste dag van zomertoer begon ik jantje ( ownee JAN ) smit te neurien ![]() ![]() ![]() iedereen kende de tekst! ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Vandeweek zat ik (vrijwel alleen in die coupé) in de trein van Tilburg naar Helmond, toen er een man naast me kwam zitten. Hij kwam echt helemaal tegen me aanzitten. Ik vond het stom staan om zomaar op te staan en ergens anders te gaan zitten, maar ik voelde me toch niet helemaal op m'n gemak.
Ik pakte m'n wiskundeboek, en zat het een beetje door te bladeren, toen ik merkte dat die kerel mee zat te kijken. Opeens begon 'ie tegen me te praten; welke studie ik deed, of het moeilijk was, was hij voor werk deed, etc. Ik gaf steeds kort maar krachtig antwoord, in de hoop dat hij doorhad dat ik geen zin had om met hem te praten. Ondertussen kwam 'ie steeds dichter tegen me aanzitten. Gelukkig moest 'ie een paar stations eerder eruit als ik. Voordat 'ie opstond boog die engerd zich naar me toen, en fluisterde zachtjes in m'n oor: "Ik raak een beetje erg opgewonden van je". Volgens mij zakte m'n mond 10 cm open. Ik dacht eerst dat ik het niet goed verstaan had. Toen zei ik maar: "nou, ik niet van jou, engerd." oid. bah..als ik er nu aan denk krijg ik weer kippenvel... |
![]() |
|
Ik ging op Utrecht centraal de trein in, en was een plaats aan het zoeken. Terwijl ik rond liep viel het me op dat de trein toch wel erg leeg was. Ik verder lopen, om te kijken of er nergens mensen waren. Maar ik was de enige, vond ik eng en ben toen uitgestapt. 2 seconden nadat ik uitstapte reed de trein weg naar een of ander rangeer terein. Ik ben wel blij dat ik uitgestapt ben
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
ik zat een tijd terug met een vriendin in de trein..komt er een omaatje helemaal verwilderd aan rennen...die dacht dat ze de trein zou missen terwijl ze nog 10 minuten had...ik lag helemaal dubbel...omdat ze zo raar rende....en tot overmaat van ramp kwam ze naast me zitten..kheb et verdere stuk in die trein alleen maar gelachen,...
en ik heb ook een x gehad dat ik in de trein zat en een heel raar kuchje hoorde ..het klonk alsof een oud gammel fossiel mannetje kuchtje...komt er een vrouw aan lopen met zown klein wit hondje...en dat kuchje maakte dat hondje dus steeds...tklonk egt raar...ik kwam niet meer bij van het lachen...toen bekeek ik die hond eens goed en zag ik dat zn staart kal was en eruit zag als een rattestaart....ooohw wat heb ik gelachen... en ik heb ook welleens gehad dat ik als brugsmurfje bijna bezweek onder mn tas..en ook nogges moest rennen voor de trein..ik rennen wil ik die trein in springen val ik...lag ik daar languit...ohw god wat schaamde ik me toen.. ![]() ach en ik heb teveel van zulke dingen meejgemaakt denk ik..de helft ben ik alweer vergeten
|
![]() |
"dames en heren er is wat filevorming op het spoor ontstaan omdat kinderen stenen op de rails hebben gelegd"
Dat betekende dus 5 minuten rijden en dan weer 10 minuten stil staan. En elke keer weer het gestress van toeristen of de trein wel op schiphol stopt...
|
Laatst, een stelletje smerig minderwaardig tuig in de trein.
- Negers, stoere rappertjes. - Trappen de hele boel kapot (ramen,deuren en prullebakken moesten het ontgelden). - Vallen andere reizigers lastig (vooral de dames). - Lopen te schreeuwen en te gillen. - Rijden zwart. - Zoeken ruzie met de conducteur. en om de boel compleet te maken: - Ze slaan de conducteur doodleuk op zijn bek.
|
conductrice, van waar gaat de trein naar rotterdam (vanuit dordrecht) vanaf spoor 1
wij wachten eeh jongens je moet vanaf spoor 3 gaan hij staat te wachten wij goed en wel in die trein, we wachten op assistentie van de spoorwegpolitie dit kan enkele minuten duren excuses voor de overlast, zegt een buiten staander op spoor 1 vertrekt de trein naar r'dam nu, ga op spoor 1 op de conducteur af, meneer gaat deze trein nu rijden of die andere, deze zegt hij we hebben sein veilig gekregen, volgend station, uw word verzocht over te stappen op en buslijn naar rotterdam deze trein rijdt niet verder wegens technische problem dordrecht-r'dam normale reistijd 15-20 min deze keer anderhalf uur
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #120 Verwijderd | 492 | 08-02-2008 17:14 | |
Verhalen & Gedichten |
All you need is love Verwijderd | 3 | 28-12-2005 11:16 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: 1 augustus Verwijderd | 424 | 07-08-2005 20:20 | |
Verhalen & Gedichten |