Advertentie | |
|
![]() |
|
shin chang is tog geen agressie of grof ?? ik vind het juist wel lachuh maarja het heeft inderdaad wel veel invloed op kinderen zoals toen dat poweranger gedoe er nog was zat iedereen met elkaar te knokken. En ik vind ook niet dat ouders moeten worden gestraft als hun kinderen iets doen want, je kan je kinderen niet zo in bedwang houden dat ze alles doen wat jij wil en zo hoort het ook niet
|
![]() |
Ik weet er niet zoveel vanaf, maar ik heb altijd gevonden dat ouders een erg groot aandeel hebben in wat voor persoon hun kind wordt. Natuurlijk spelen bepaalde invloeden van buitenaf hier ook een grote rol in. Maar als een persoon van bijv. 17 jaar joun auto zodanig vernielt dat er voor duizenden euro's schade aanzit, een bedrag dat een jongen van die leeftijd meestal zo niet bijelkaar werkt of heeft, dan vind ik dat de ouders daar wel voor verantwoordelijk zijn. Het is immers je kind waar jij op dat moment nog de verantwoording over hebt, of heb ik het hier helemaal mis????
|
![]() |
|
Niet als de kinderen goede opvoeding krijgen, en weten wat wel en niet mag. dan moet het kind taakstraf krijgen.
Wel als ze samenwerken met de ouders allebei vrijwillig, dan moeten ze allebei een taakstraf krijgen niet als ze onder dwang van hun ouders mee moeten werken met criminele praktijken.
|
Verwijderd
|
Dat heb ik hierboven al een tijdje geleden neergezet.
Als een kind mijn autoruiten inslaat, krijgt dat kind straf, maar moeten de ouders financiëel over de brug komen. Dat is civielrechtelijke aansprakelijkheid voor kinderen. De strafrechtelijke aansprakelijkheid is persoonlijk. |
![]() |
|
![]() Wanneer je oud genoeg bent om iets te mispeuteren ben je ook oud genoeg voor een taakstraf. Met geldstraffen is dat natuurlijk anders, maar ik geloof niet in geldstraffen.
|
Ik vind van niet. Je kunt zeggen: Als een kind zich misdraagt dan ligt het aan de ouders, maar dat gaat natuurlijk lang niet altijd op.
Het kind moet gestraft worden, want die heeft direct de fout begaan, de ouders hoogstens indirect.
||
Verwijderd
|
nee
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik denk wel dat het preventief kan werken voor kinderen die een goede relatie met hun ouders hebben. (ik denk echter wel dat het afhankelijk is van de situatie; sommige ouders bemoeien zich totaal niet met hun kinderen terwijl de heus wel weten dat die ''het slechte pad op gaan'', die mensen mogen wat mij betreft wel papiertjes prikken)
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|