Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
NEP
Gerucht over 'smiley-bende' houdt politie bezig Uitgegeven: 29 oktober 2003 14:35 Laatst gewijzigd: 29 oktober 2003 15:41 ROTTERDAM - Een hardnekkig gerucht over een bende Marokkanen die meisjes benadert met de keuze tussen een groepsverkrachting of een "eeuwige glimlach", houdt politiekorpsen in heel Nederland bezig. De meisjes die kiezen voor de zogenoemde 'smiley' krijgen twee messneden in de mondhoeken. De jongens strooien zout in de wonden om een eeuwig litteken te veroorzaken, zo gaat het verhaal. "Er is niets van waar", zeggen meerdere politiewoordvoerders. In de regio Rotterdam circuleert het gerucht sinds vorige week, maakte een woordvoerder woensdag bekend. Het verhaal verspreidt zich op scholen, via sms en via twee verschillende kettingmailtjes. De politie in de regio Haaglanden meldde bijna drie weken geleden dat angst onder scholieren en ouders volkomen onterecht is. "Het is een gerucht." Halverwege september dook het verhaal voor het eerst op in Nederland, in Leiden, in de regio Roosendaal en in Zaltbommel. In een steeg achter het politiebureau in Roosendaal was een jong stel door een aantal jongeren belaagd. De jongen zou in elkaar zijn geslagen en het meisje kreeg de keuze voorgelegd. Na verontruste telefoontjes van ouders zocht de politie tevergeefs naar de slachtoffers. Folklore Peter Burger onderzoekt voor de Universiteit van Leiden de fenomenen stadslegenden en moderne folklore. Volgens de docent journalistiek is het gerucht inmiddels ook opgedoken in Utrecht, Groningen en Enschede. Eeuwige glimlach De originele versie van het verhaal van de eeuwige glimlach is ruim zestig jaar oud en komt uit het Schotse Glasgow, zegt de onderzoeker. In Londen werd het verhaal in verband gebracht met de aanhang van de voetbalclub Chelsea die supporters van de tegenstander zou bewerken. Keuze In 1990 is het verhaal het Kanaal overgestoken en is er de keus voor verkrachting aan toegevoegd. Via Franstalig België in 1999 is het begin dit jaar tijdens de rellen in het Antwerpse Borgerhout overgewaaid. Op dat moment zijn de racistische varianten ontstaan. Vlamingen waarschuwden elkaar voor een groep Marokkanen, Marokkaanse vrouwen verpreidden het verhaal over een groep gewelddadige Vlamingen. Kettingmail "Het ziet er erg vertrouwenwekkend uit", zegt Burger over de laatst opgedoken kettingmail die is ondertekend door een medewerkster van de directie asiel- en migratiezaken van het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken. De vrouw heeft het mailtje per ongeluk met haar elektronische handtekening eronder doorgestuurd, laat ze desgevraagd weten. De politie Midden- en West-Brabant verwacht dat het gerucht nog wel even zal rondwaren. De politie heeft de identiteit van de verzender van de kettingmail niet kunnen achterhalen. Volgende week wordt het onderzoek afgesloten. Burger vermoedt dat het gruwelijke verhaal door publiciteit snel zal verdwijnen. Hij sluit niet uit dat het in nieuwe vormen terugkeert. Vanwege de "onzinnig sadistische" aard ervan, gelooft Burger niet dat het gerucht mensen op ideeën brengt. "Zoals blijkt wekt het alleen de interesse van grappenmakers en leugenaars." |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
ik kreeg ook zo'n kettingmail waarin stond dat ze de informatie uit het leidsch dagblad hadden, dus ik ben ff verder gaan zoeken en toen vond ik dit:
Citaat:
|
![]() ![]() tja waar mensen angst voor hebben zijn ze het makkelijkste mee bezig te houden.. Als je zoiets gelooft, ![]() En kranten zijn het beste in deze zaken. (laatste nieuws, nieuwblad..) Wanneer je een ingeburgerde sage horen plaatsen ze die ook gewoon maar hoor. (het leukste is het wanneer je zelf z'n mailtje maakt doorstuurt en die later toch wel terug krijgt, zo zie je hoe extreem naïef iedereen is..: ![]()
|
Ook gelezen ja.. kreeg het via msn doorgestuurd en het stond zelfs in de krant..
alleen daar stond dat ej mocht kiezen tussen groepsseks of een smiley. Smiley is normaal een xtc pil dus meestal kiezen msisjes dan die. Dan word er met een mes vanuit je mondhoek een stuk naar je wang gesneden en slaan ze je in je maag zodat je wangen barsten. daarna strooiden ze er zout in zodat het een litteken werd.. ![]()
||
Citaat:
Logica is een kunst, soms.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
klaar uit slot het is niet waar!
en de eerste de beste die beweerd dat het wel weet MOET er een foto bij zetten, want al die mensen weet het zo goed maar ik heb het nog nooooit gezien, ik gloof eerder de politie dan sommige van jullie (niet lullig bedoeld)
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() quote: -------------------------------------------------------------------------------- Miss Helena schreef op 01-11-2003 @ 11:26: oh ja joh? dat heb je zeker van een vriendin, maar die dr vriend ken weer een meisje, en dat meisje dr nichtje heeft t van haar neef, die t van een buurjongen hoorde, en die buurjongen heeft het van een vage bekende. Aah, zo -------------------------------------------------------------------------------- quote: -------------------------------------------------------------------------------- Wawl schreef op 01-11-2003 @ 11.27: Hoe weet je dat? -------------------------------------------------------------------------------- bewijs is dus al geleverd he ![]() ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Yvette en Nikki schrijf eens een beetje normaal man.. je zit hier niet op het fancy forum! Citaat:
![]() zo goed ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() en die aerosmith ook al.. ![]() Ik vind wel dat ze zich er goed doorheen hebben gehaald, als je nu ziet wat voor een sterren ze zijn geworden.. ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
De glimlach I C U | 16 | 30-05-2005 19:25 | |
Verhalen & Gedichten |
"Nee, kijk dan Marco met zijn eeuwig gerammel aan de beek" Valentijn | 5 | 19-10-2004 14:17 | |
De Kantine |
Wat is het mooiste broodje aap verhaal dat je kent...? sjoeltie | 60 | 18-09-2004 23:35 | |
De Kantine |
wist je wel dat je in je slaap spinnen eet? Sparkles | 102 | 24-03-2004 12:40 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Eeuwige glimlach kuzmelis | 2 | 24-11-2003 11:33 |