Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat met kansloos zuipen bedoeld wordt, is in je eentje zuipen. Zuipen voor je naar college gaat. Ik ken jongens die werkelijk alleen nog maar zuipen, elke avond, en nooit voor twaalf uur 'smiddags opstaan. Die missen zo godsgruwelijk veel colleges, niet normaal meer. Kansloos zuipen is zuipen omdat je je verveelt, omdat je denkt dat je leuker kunt uitgaan als je vantevoren al zat bent. Omdat je er gewoon niet meer zonder kunt. Er is echt wel een aanzienlijk aantal studenten dat daadwerkelijk alcoholist is. |
![]() |
|
![]() |
lid van: Biton (utrecht)
ben ik er vaak: meestal 1x per week. als ik het druk heb niet eens ben je er tot laat: tja wat is laat? waarom tofste: Biton is gewoon een heel relaxte en supergezellige vereniging. niks moet alles mag.
||
Citaat:
|
Wel, maar het is niet echt een standaard SV met disputen, ontgroening en andere hierarchische onzin.
Ik ga zo'n 1/2 keer per week, tot 1 uur, dan gaat de boel dicht. Is een kleine vereniging, erg ongedwongen, gezellig...
|
![]() |
Ik ben zelf lid van het Delftsch Studenten Corps en dat bevalt me heel goed. Ik ben dit jaar lid geworden en ik moet toegeven dat het begin behoorlijk zwaar is. Je hebt natuurlijk de ontgroening en ook de periode daarna moet je nog veel aanwezig zijn omdat je een club moet vormen enzovoorts. Dit heeft wel tot gevolg dat je een heel hechte band krijgt met veel mensen, het is echt supergezellig en de perfecte manier om je snel thuis te gaan voelen in een nieuwe stad.
Dat veel mensen het lidmaatschap van een corps een beetje te veel van het goede vinden kan ik begrijpen. Niet iedereen kan leven met dingen als mores, hierarchie en een zware ontgroening. Ik vind het zelf niet erg, omdat het zich voor mij dubbel en dwars terugbetaald. Als je dat niet wil, moet je van een vereniging als Jansbrug lid worden, vast ook gezellig, wat ongedwongener, maar minder hecht. Zelf ben ik op dit moment zo'n drie keer per week op de societeit, meestal tot laat maar niet elke avond.
||
![]() |
Citaat:
vooroordelen ^^^ ![]() |
![]() |
|
Ben je lid van een vereniging? Ja.
Ben je er vaak? Minstens één keer per week. Das redelijk veel aangezien ik niet in Rotterdam woon. Ben je er tot laat? Als het kan. Dat betekent: als ik laat opgehaald kan worden of als ik bij iemand kan blijven slapen. Kan dat niet dan moet ik de laatste bus naar huis nemen, die gaat om kwart over tien vanaf Zuidplein (idd, lekker veilig). Waarom is jouw vereniging de tofste? Vanwege de ontzettend coole mensen, de ontspannen sfeer, acceptatie om wie je bent en niet om je stijl of gewoonten, leuke activiteiten, goede regeling van diensten, lekker eten, gezellige avonden en ik voel me er gewoon helemaal thuis. ![]()
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Ik denk niet dat die hierarchie, die vrijwillige onderwerping aan de ontgroening en het ook vaak verplichte societeitsbezoek, echt bevorderlijk zijn voor de sfeer bij een studentenvereniging.
|
![]() |
ik doelde kwa vooroordelen op de toch ook vrij zware en ranzige kmt van Jansbrug, die daarnaast ook nog eens 7 weken duurt waarbij je praktisch elke avond er moet zijn.
Wij hebben ook jaarclubs, gilden en disputen en onderverenigingen,.. zo heel erg veel verschilt het niet. @ Shadowx,.. heb je zelf zo een ontgroening / KMT meegemaakt? het is zeker wél bevorderlijk kwa integratie: je leert alle actieve groeperingen kennen, al je jaargenoten in elk geval van gezicht en een groot aantal van naam, het bestuur en de mores enzo,... Daarna heb je bij de meeste verenigingen amper verplichtingen. Soms keukendienst in je eerste jaar, en soms misschien wat bier betalen voor ouderejaars ofzo. Kwa sfeer is het ook bevorderlijk, iedereen heeft ongeveer hetzelfde meegemaakt en je hebt dus al een gemeenschappelijke basis. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
eerste dag extreem ranzig enzo, alleen werden we er niet individueel uitgepakt, wat weer een verschil is met het corps. Daarna viel alles mee ten opzichte van die eerste dag. de 7 weken erna waren allemaal op zich leuke activiteiten, alleen veel te vaak en allemaal verplicht. |
![]() |
|
Ik ben nog niet ergens lid van, maar denk er wel over na... alleen dan niet bij zo'n verplicht dorps-achtig ding.. want dat lijkt me echt niets... Ik zou dan gewoon bij een kleine vereniging lid worden..
|
![]() |
ben zelf eerstejaars lid van Audentis in Enschede. Hier heeft Audentis niet het beste reputatie, wordt vaak gezegd dat er allemaal ballen rondlopen en iedereen zich veel te stoer vindt. Pure bullshit. Zijn allemaal aparte, speciale en suupercole mensen.
Word ook vaak over de ontgroening geroddeld. Ik heb zelf ontgroening gedaan, viel echt reuze mee, ik heb 100x keer erger gehad na wat ik allemaal hier gelezen heb. Maar voor de ontgroening hoorde ik echt van heel veel lui, de meeste van de 'concurrent' Taste, over de dingen die je allemaal in je ontgroening krijgt. Nou geloof me maar, er klopt geen enkele reet van. Die rare verhalen worden o.a. gemaakt door mensen die afgehackt zijn, gewoon omdat ze mietjes waren. En tuurlijk kan je niet iedereen tot je vereniging toelaten. Ontrgoening(=kennismakingstijd) is daar een perfecte gelegenheid voor, je moet toch op een of andere manier zorgen dat er geen nerds binnenkomen. Die mietjes gaan dan thuis bij hun mamma pappa uithuilen en maken de verhalen 200x zo erg als het in het echt was en verzinnen nog wat rare shit bij om wat medelijden te krijgen. Maar die verhaaltjes komen ook uit de andere studentenverenigingen. Daarbij gebruiken ze het als een argument : wordt lid van onze vereniging want de andere verenigingen zijn kut. Is de enige argument die ze ook hebben. Ik vind het gewoon zwak. Ik ben meestal 2x per week op de kroeg, kom dan meestal tegen uur of 4 thuis, vandaag ietsje eerder omdat morgen een Union-feest is geen ID wat het is maar schijnt wel lijp te zijn. Maar als je niet op de studentenvereniging gaat dan weet je gewoon niet wat je mist. De lol die je met elkaar hebt, grapjes die je maakt, kontacten die je opbouwt, mensen die je leert kennen, het is echt ongelooooooofelijk. Maar : ik wil niet zeggen dat mijn vereniging de BESTE is. Waarom ?? Ik ben op andere verenigingen niet geweest, ik weet niet hoe het daar is. Vindicat in Groningen en Veritas in Utrecht zijn ook vast wel cool, maar ik ga niet lullen dat Audentis is beter omdat ik daar nog nooit geweest ben. De enige wat ik wel kan zeggen is dat AUDENTIS GEWOON FANTASTISCH IS. Zeker niet te missen !!! |
![]() |
|
![]() |
geen lid. geen behoefte aan. iig niet aan een traditionele vereniging. ik zie het nut niet zo van die tradities enzo. bovendien hou ik niet van al dat verplichte gedoe. heb een huisgenootje die hier bij de meest traditionele SV zit, dus ik weet wel een klein beetje hoe dat zit als 1e jaars.
dan zou ik liever actief lid worden van een sportvereniging of in een commissie gaan ofzo.
||
![]() |
Citaat:
Zelf ben ik lid van een vereniging die geen ontgroening kent. Wel een intro. Je gaat daarbij 2x op kamp; werkkamp&gezelligheidskamp. Eerste kamp is een beetje zieke bomen snoeien. Superlachen. Verder is het allemaal kennismaking. Met eerstejaars, disputen en commissies. Je wordt niet belachelijk gemaakt en je hoeft geen onmenselijke dingen te doen. Ik vind het echt belachelijk dat je bij sommige verenigingen onmenselijk behandeld wordt of belachelijk gemaakt wordt. Ik zie niet in waar dat voor nodig is.
||
Aan born2dance:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Trouwens gisteren hadden we zogenaamde spiegelavond. Dan waren de rollen voor een paar uurtjes omgedraaid - eerstejaars en de introductiekomissie waren van plaats omgewisseld. Echt heerlijk, we mochten schreeuwen tegen die lui, helemaal gek gaan doen, zij voor ons op de knietjes en bier voor ons halen. Echt een topavond. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik vind het nog steeds belachelijk dat je je laat vernederen om lid te worden van een vereniging. Dat het nep is, maakt het zo mogelijk nog erger.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Btw nog 'tukkers' die vanavond naar de Union feesten gaan?
||
Citaat:
De roeiverenigingen in Utrecht zijn overigens Orca en Triton.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Studentenvereniging kiezen? ah1508 | 1 | 20-05-2014 07:22 | |