![]() |
||
Citaat:
daarbij was hij ook overspannen en had later ook nog eens TBC gekregen. Helaas is hij 'zomaar' ineens overleden 2 weken terug, terwijl dat eigenlijk aan deze ziektes niet kan. ![]() En ik leef zo met haar mee... |
![]() |
|
jah bah, van al die berichten word je ook nie vrolijk. Mn moeder heeft ook in het ziekenhuis gelegen en had bijna een stoma. Als je ziet hoeveel clisma´s ze heeft ...
![]() Niet te veel aan denken... GReezzz
||
![]() |
Citaat:
Zo werkt dat met alles. Neem een twintigtal simpele ziektes, zet ze naast elkaar, en je bent dood... |
![]() |
|
Ik weet wel dat ze kijken of je Crohn hebt door een endoscopie. Dat is dat ze met een kijker van onder af je darmen in gaan om te kijken of er ontstekingen zitten. Ook nemen ze in sommige gevallen stukjes darm weg om te onderzoeken.
Ik weet wel dat wanneer je Crohn hebt, je een grotere kans hebt op bacteriële infecties in je mond, eigenlijk overal in je spijsverteringskanaal. Ik heb zelf ook een bacterie in mn mond die er niet hoort en die tast mn tanden aan en daar ben ik helemaal niet gelukkig mee ![]() Sterkte in ieder geval
|
Mijn moeder heeft het ook. Ik heb het (voorzover ik weet) niet ook geen klachten ofzo.
Mijn moeder heeft het al sinds haar 18de en is vaak in het ziekenhuis geweest al gaat het nu (6 jaar ziekenhuisvrij) beter. Maar met Crohn weet je het natuurlijk nooit het kan zomaar weer op komen.
|
een neef van mij heeft het ook en een oud klasgenoot.
maar mijn neef was eerst heel erg mager, omdat hij niet kon eten van de pijn aan zijn darmen. gelukkig gaat het nu beter met hem en is hij weer wat aangekomen. hij is een hele tijd ziek geweest en moet dagelijks veel pillen slikken en hij heeft ook medicijnen, die via de anus moeten op zn nets gezegd.
|
Hoi,
Mijn vriendin heeft sinds een paar jaar Colitus Ulserosa, het broertje van de Ziekte van crohn. Crohn zit in je dikke en dunnen darm (ontstekingen) en Colitus beperkt zich tot de dikke darm. Zij heeft hierdoor veel problemen in het dagelijks leven gehad. Ze heeft een aantal keren in het ziekenhuis gelegen, en is eerst veel afgevallen en vervolgens door middel van medicatie 30 kilo aangekomen. Ze heeft veel aanpassingsmoeilijkheden gehad, maar nu gaat het beter. Wel moeten we er allebei dagelijks veel rekening mee houden. Eten/voeding, beweging, naar de stad, slapen, sex enz. Haar buik speelt vrijwel altijd mee en drukt soms een stempel hoe het met ons samen gaat. Ik houd altijd rekening met haar en dat is niet altijd makkelijk maar gaat eigenlijk vanzelf. Het is een nare ziekte die veel lastige situaties met zich meebrengt. Colitis staat erom bekend dat het met periodes heel goed kan gaan, en dat het vervolgens weer vrij snel 'opvlamt' Het is dus altijd goed in de gaten houden wanneer de klachten verergeren, tot wanneer het bloed goed is en hoe de medicijnen werken. Sterkte, wanneer jij ook een positieve uitslag krijgt.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |