Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2002, 18:34
moison100
moison100 is offline
Dit vraag ik me nou echt af wat "ik hou van jou" nou voor iemand anders betekent....neemt iedereen deze 4 woorden zo zwaar en seruis op als ik?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2002, 18:39
Deugenietje
Deugenietje is offline
Het betekent voor mij ook wel heel veel ! Als iemand dit zegt tegen mij neem ik dat wel serieus op. Ik ga niet tegen iemand zeggen 'ik hou van jou' als dat niet zo het geval is.
Oud 05-05-2002, 18:42
sneeuwstorm
sneeuwstorm is offline
Ik heb deze woorden nog nooit uitgesproken en ik denk dat velen te vaak en te snel deze woorden tegen iemand zeggen.

En als je het te vaak hoort verliest het zeker zijn waarde...

(sneeuwstorm-die-net-drie-weken-geleden-door-vriendje-bedrogen-is-en-nu-toch-nog-best-wel-kwaad-is)
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 18:44
droomkoningin
droomkoningin is offline
Ligt eraan wie het zegt (duh ) en wanneer...
Dat betekent voor mij ook veel
Oud 05-05-2002, 18:45
Deugenietje
Deugenietje is offline
Ik had deze woorden ook nog nooit letterlijk gezegd sinds vorig jaar ! Toen ik dan mijn vriend leerde kennen heb ik dat wel 'durven' zeggen, en ook tegen een héééle goede vriendin.
Oud 05-05-2002, 18:51
moison100
moison100 is offline
ja maar houdt het zo iets in van ik hou van je en wil de rest van me leven bij je zijn enzo? Voor mij namelijk wel....... Ik vindt het al helemaal erg als je zegt dat je die ged8t er achter heb en het dan op een rare maniet uit maakt.......

(moison100-die-2-maanden-geleden-door-vriendinnejte-"bedrogen"-is-en-nu-toch-nog-best-wel-kwaad-is)
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 18:53
Oen
Oen is offline
Ik weet echt nier wanneer ik het moet zeggen, maar ik weet wel dat als ik mijn vriendin een tijdje niet zie (lees 1 dag) dan vind ik het heel erg fijn om te lezen in haar sms'je "ik hou van je" dan weet ik ten minste nog dat ze me niet kwijt wil, dat ze voor me gaat.
En ik weet gewoon niet wat het is wat ik voor haar voel, maar het is wel iets wat ik nog nooit voor iemand anders heb gevoeld.
En als je het zou noemen, dat ik voor haar een kogel op zou vangen ofzo, dan zou ik dat doen, mag je dan zeggen ik hou van je??
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Oen schreef:
Ik weet echt nier wanneer ik het moet zeggen, maar ik weet wel dat als ik mijn vriendin een tijdje niet zie (lees 1 dag) dan vind ik het heel erg fijn om te lezen in haar sms'je "ik hou van je" dan weet ik ten minste nog dat ze me niet kwijt wil, dat ze voor me gaat.
En ik weet gewoon niet wat het is wat ik voor haar voel, maar het is wel iets wat ik nog nooit voor iemand anders heb gevoeld.
En als je het zou noemen, dat ik voor haar een kogel op zou vangen ofzo, dan zou ik dat doen, mag je dan zeggen ik hou van je??
zeker wel! Tis inderdaad heel fijn om toch steeds even te horen te krijgen dat ze nog voor je gaat enzow, en dat ze je niet vergeten is

En jah, dan mag je dat zeker zeggen!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 18:56
Cinamon
Cinamon is offline
ik hou van je
betekent echt heel veel voor me
vooral nu
ik bedoel ik ben echt verliefd gewoon
en ik kan er niks aan doen
dit is echt ongeveer de eerste keer dat ik het meen

ik hou van hem
maar ik zeg ook dat ik van mijn vriendinnen houd
en dat is dan weer een andere soort houden van...
Maar ik durf het nu wel te zeggen...
Sinds ongeveer uhm 6 maandjes ofzow

Bubaajz
Oud 05-05-2002, 19:57
blackfairy
blackfairy is offline
met een groep vrienden midde in een gesprekof iets dergelijks..*moeilijk uitleggen* bedoel ik ermee dat de band met diegene aardig goed is en dat dat fijn is.

als ik et zeg tegen een goeie vriend/vriendin of vriend betekend het meer ik geef om je ik wil niet dat er wat gebeurd met je en ik hoop nog veel tijd met je door te brengen enzenz... das een kleine samenvatting...
Oud 05-05-2002, 20:10
Zarya
Zarya is offline
Ligt eraan wanneer en wie.
Ik zeg ook wel eens ik hou van je tegen een goede vriend of vriendin ofzow. Maar ik hou van je in de vorm van verlieft..nog nooit gezegt. Wel gevoelt, maar niet gezegd.
En als iemand het tegen mij zegt..mwah, ligt er wederom aan wie het zegt.
Oud 05-05-2002, 20:19
DEChengst
DEChengst is offline
Niks,

Ik zou het idee hebben dat ze tegen met staat te liegen.

-Desecrator
Oud 05-05-2002, 21:34
maksietje
maksietje is offline
Dat zeg je alleen als je het ook echt meent.... simpel.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 21:53
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
maksietje schreef:
Dat zeg je alleen als je het ook echt meent.... simpel.
Ah,

Vandaar dat nog nooit iemand dat tegen me gezegd heeft.

-Desecrator
Oud 05-05-2002, 22:02
highlight
highlight is offline
Veel, tis voor mij een uiting van echte liefde, en zal het dus ook nooit zeggen tegen iemand waar k geen liefde voor voel. Zeg het ook niet te vaak, vind het toch wel 'speciale' woorden, en idd het speciale gaat er een beetje af als je het heel vaak zegt. Maar diegene die een 'ik hou van je' van mij krijgt kan er iig op rekenen dat het echt zo is...
Oud 05-05-2002, 22:06
]{ing
]{ing is offline
zoiets zeg je niet zomaar
veel dus
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 22:22
Verwijderd
Ik heb het nog nooit tegen iemand gezegd (ouders en zo nie meetellen, dus). Ik heb het wel gedacht, voor iemand, maar het hem nooit durven zeggen. Ben benieuwd of ik hem ooit durf te vertellen dat ik zo lang verliefd op hem ben geweest.

Ik zal het alleen zeggen als ik het echt meen, en als ik het meen, zal ik het weten Het betekend heel veel voor mij, en daarom gooi ik het niet zomaar rond.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 23:15
maksietje
maksietje is offline
Ik heb het ooit eens tegen een meisje gezegd, die zei toen gelijk dat ik het niet meende omdat ik haar nog maar pas kende. Die meid daar voel ik nog steeds wat voor. Ik meend het echt toen, jammer dat ze het niet geloofde. We hebben nog wel gezoend trouwens, maar het is maar bij twee keer gebleven.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 12:16
Piccola
Piccola is offline
Voor mij heeft 'Ik hou van jou!' heel veel waarde! Ik zeg zoiets alleen als ik het ook werkelijk meen. En ik meen het wanneer ik voor diegene echt alles over heb, wanneer ik niet zonder diegene kan etc. Ik vind ook dat 'Ik hou van je!' soms veel te snel wordt gebruikt. Sommige mensen die ik ken zeggen dat tegen iedereen. Dan heeft het voor mij dus zeker geen waarde. 'Ik hou van je!' is iets speciaals en waardevols wat je niet zomaar tegen iedereen zegt! Ik heb tegen 2 mensen in mijn hele leven 'Ik hou van je' gezegd, op mijn familie na natuurlijk! Tegen vrienden zeg ik ook geen 'Ik hou van je!' eigenlijk.. Meer iets als: 'Ben blij dat ik jou heb.' of 'Ik vind je lief!' ofzo...!?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 12:17
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
sneeuwstorm schreef:
En als je het te vaak hoort verliest het zeker zijn waarde...
Helemaal waar..
Oud 06-05-2002, 12:37
seven
seven is offline
ik sluit me volledig aan bij de anderen.
het betekend heel erg veel voor me om zo iets tegen iemand te zeggen. het zijn 'dure' woorden die, als je ze naar mijn mening te vaak gebruikt, hun waarde zeer zeker verliezen. het wordt dan meer een automatisme dan een uiting van je liefde.

ik zeg het soms tegen mn familie, soms tegen mn beste vriendin en iets vaker tegen mn vriend.

xs
Oud 06-05-2002, 12:44
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Et betekent niet echt veel voor me..
Kvin et veel belangrijker alstie laat merken datie van me houdt..
Oud 06-05-2002, 12:57
GSUSINDUSTRY
GSUSINDUSTRY is offline
Ik ben vrij onzeker. Ik zou het wel serieus opvatten maar ik weet niet of ik het echt zou geloven. Ligt ook natuurlijk aan de situatie waarin het gezegd word.

Misschien moet ik het echt voelen. Dan doen woorden me niet zoveel.
Oud 06-05-2002, 13:16
Verwijderd
Citaat:
moison100 schreef:
Dit vraag ik me nou echt af wat "ik hou van jou" nou voor iemand anders betekent....neemt iedereen deze 4 woorden zo zwaar en seruis op als ik?!
ik wel...
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 14:09
YoungSimba
YoungSimba is offline
Citaat:
moison100 schreef:
Ik heb die woorden ooit maar voor één iemand gebruikt (en nee, dat is niet buiten familie/vrienden om) en ja, ik hecht er veel waarde aan.

Probleem wat ik ermee heb, is dat naar mijn idee die woorden vaak niet helemaal correct gebruikt worden. Bereid zijn voor iemand te sterven, om maar een voorbeeld te noemen, heeft wat mij betreft niets met houden van te maken. Houden van is uiteindelijk niets meer dan iemand accepteren. Iemand volledig accepteren voor wie die is. En dat kan heel erg moeilijk zijn. Als je iemand niet volledig kan accepteren voor wie die is en niet volledig in z'n eigen waarde kan laten, houd je niet van diegene.

Die woorden zei ik voor het eerst tegen een jongen die toen nog twaalf was en nog echt een kind (het lijkt mij trouwens makkelijker van een kind te houden dan een volwassene; makkelijker in z'n eigen waarde te laten). Inmiddels is hij enorm veranderd (echt geen kind meer) en ik heb nog regelmatig flink wat moeite met die veranderingen, maar uiteindelijk kom ik er toch steeds weer op uit dat ik ook nu nog, zoals hij nu is, nog steeds van hem houd. Ik zeg het dan ook nog steeds tegen 'm (nog maar weinig, want hij vindt het niet prettig meer als ik dat zeg).

Verliefd zijn heeft niets met houden van te maken. Als ik erover nadenk, zou ik misschien zelfs zeggen dat je houden van niet eens echt kan voelen. Zeker niet zoals je verliefdheid kan voelen.
Oud 06-05-2002, 14:10
baz123
baz123 is offline
deze woorden betekenen niets meer voor mij. Het zijn namelijk maar woorden die kan iedereen zeggen, het betekend pas iets als die persoon die het zegt ook laat zien dat het zo is.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 14:32
Verwijderd
Het hangt af van de persoon. Als ik het tegen m'n vriendin zou zeggen (als ik die had ) dan zou het betekenen dat ik erg veel voor haar zou willen doen, haar gezelschap waardeer, en het in het algemeen erg fijn vind om bij haar te zijn. Als ik het zeg tegen m'n beste vriendin betekent het ongeveer hetzelfde overigens, maar dat hangt meer samen met de manier waarop ik tegen relaties aankijk
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 15:53
Verwijderd
zoiets als "ik geef om je"

lijkt me logisch he
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 16:04
Brooklynn
Brooklynn is offline
Hai!
Ik ben met die woorden tegenover bijvoorbeeld mijn moeder heel gul. Maar wanneer zeg je dat nou tegen een vriendje?
Dat zou voor mij zeker tijd kosten, aangezien ik in mijn leven nogal vaak ben gekwetst. Ik zou hem echt door en door willen kennen, voordat ik zoiets zeg. En dan moet ik er op dat moment ook van overtuigd zijn!
Brooklynn
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 16:09
Verwijderd
ik heb er trouwens een gigantische hekel aan als jongens na een paar weken al "ik hou van je" zeggen...
Of als ze het zéggen, maar als uit hun gedrag iets HEEL anders blijkt...
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 16:14
Brooklynn
Brooklynn is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
ik heb er trouwens een gigantische hekel aan als jongens na een paar weken al "ik hou van je" zeggen...
yup yup :-D me 2

Brooklynn
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 16:23
marlies
marlies is offline
Ik zeg het pas, wanneer ik aan iemand denk en dan tranen in mijn ogen krijg van het overweldigende gevoel van hoeveel diegene voor mij betekent..(ja ik ben heel erg emotioneel)
Oud 06-05-2002, 16:46
sas_andrea
sas_andrea is offline
voor mij betekent dat heel veel, de liefde die jij voor iemand hebt of iemand voor jou. Heel warm en lief vind ik die paar kleine woorden. Kleine woorden met een grote impact.
Oud 06-05-2002, 17:11
lady_x
lady_x is offline
Het is te zien wie het me zegt, als ik die jongen aardig vind dan zou ik er een betekenis aan geven maar andersom minder.
Tjah, het zijn maar woorden he, en vaak betekenen ze zo weinig of gaan ze snel de lucht in...
Oud 06-05-2002, 17:21
Verwijderd
Het betekent wel heel veel voor me, en hoewel ik het meteen zeg.. Na een dag al.. ik meen het gewoon. Houden van is voor mij "geven om" maar dan net een stappie hoger
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 18:05
Verwijderd
Voor mij betekent ''ik hou van jou" zeer weinig, ik vind het zo afgezaagd en dan moet je ook nog terugzeggen ,,ik hou ook van jou'' ,want ,,ik ook van jou,, kan niet.
Nee, bij mij moet iemand het toch echt op een andere manier laten blijken als diegene veel om me geeft. Ik hou van jou zijn voor mij slechts woorden ( en ze zijn al 1000 X gezegd door iedereen, als het niet meer is!~)
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 18:48
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Volgens mij weet ik nu wel over wie je het hebt. Sterkte meis!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 18:57
apart persoontje
apart persoontje is offline
ligt eraan in wlke situatie, als iemand iets doet voor je wa je echt waardeerd, zeg ik ook wel es (met een grote glimlach om mijn gezicht) ik hou van je...
Tegen vriendjes heb ik het nog ooit gezegd, dan zou ik het ook 100% menen als ik het zou zeggen, en dat is tot nu toe nog niet echt geweest..... En ik zou het gewoon niet echt snel zeggen, dan heeft het namelijk wel heel veel betekenis.
Bij mijn vriendinnen ( een hechte groep met zijn 5en) weten ze da ik van ze hou, we hebben wel es oot situaties gehad waarin we echt elkaar nodig hadden en dan is het gewoon heel fijn als het kunt zeggen of als ze het tegen jou zeggen, want dan is het gewoon echt gemeent!
Oud 09-05-2002, 18:35
Janicha
Janicha is offline
Ligt eraan op welk moment en door wie het gezegt word. Als mijn vriend het tegen me zegt betekent het de ene keer meer voor me als de andere keer. Maar het wel altijd heel bijzonder als hij het tegen me zegt, want ik hou ook zoooooveel van hem
Oud 09-05-2002, 19:37
Priñçé$$
Priñçé$$ is offline
Ik hou van jou zijn vier sterke woorden die je enkel kunt menen.Je zegt niet zomaar Ik hou van jou want die woorden hebben meer kracht dan je denkt.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Piccola schreef:

Volgens mij weet ik nu wel over wie je het hebt. Sterkte meis!

jah....
dank je!!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 22:08
me-myself&anne
me-myself&anne is offline
Als ik 'ik hou van je' tegen iemand zeg, betekent het dat diegene écht ontzettend veel voor mij betekent, dat ik diegene belangrijk vind in mijn leven en er heeel veel voorover heb.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 20:10
Verwijderd
veel, maar het is nog nooit echt serieus tegen me gezegd
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 20:42
Roozie
Roozie is offline
Veel! Maar, wel op het juiste moment! Ik bedoel als iemand na 3/4 weken tegen me zegt dat ie van me houdt dan denk ik jaa ga jij nog maar eens lekker nadenken over de betekenis van zo'n zin!!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 21:47
Thutshui
Thutshui is offline
Je op je gemak voelen bij de persoon in kwestie en meer voor diegene over hebben dan dat je voor andere over hebt...
Oud 10-05-2002, 23:12
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Mijn leven willen delen met die persoon.....
Oud 11-05-2002, 10:09
love is life
love is life is offline
Ik neem dit heel heel serieus op als mijn lief dat zegt dan is dat teken voor mij dat hij dat meent en dat ik hem kan blijven vertrouwen als hij dat niet zegt dan voel ik mij zo k*t
Oud 11-05-2002, 10:14
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
me-myself&anne schreef:
Als ik 'ik hou van je' tegen iemand zeg, betekent het dat diegene écht ontzettend veel voor mij betekent, dat ik diegene belangrijk vind in mijn leven en er heeel veel voorover heb.
*eens*
Oud 11-05-2002, 20:43
Parlaatje
Parlaatje is offline
voor mij betekend het best veel. alleen heb ik een vriend die dr misbruikt van maakt en dat vin ik heel erg. hij zei tegen iedereen ik houw van je terwijl k van een andere vriendin net te horen kreeg dat hun2en iet hadden. Als ik het zeg meen ik het ook.
Oud 12-05-2002, 14:12
Starrie
Starrie is offline
de enige die het tot nu toe gezegd hebben is mijn eerste serieuze relatie en mijn huidige vriend. mijn vriend zegt het echt heel vaak tegen me, waardoor het eigenlijk niet meer bijzonder is als hij het zegt. Ik zeg het soms, heel soms tegen hem. Maar alleen als het echt zo voelt op dat moment. Als ik het zeg meen ik het ook. En dan kunnen er nog zoveel zeggen "als je 15 bent weet je nog helemaal niet wat houden van betekent" Dat zal allemaal best maar het voelt bij mij dan.
zo dat moest ik even kwijt!
Reageren

Regels voor berichten