Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2003, 16:59
Nolita
Nolita is offline
Hallo-tjes,
Ik wil graag 3 keer per week (of misschien 2 keer) naar de sportschool gaan. Ik heb dit overlegd met mijn arts, hij zegt dat ik het gewoon maar moet proberen. Het enige probleem is dat ik hartproblemen heb, die per dag verschillen. Ik ga af en toe met school naar de sportschool, we moeten dan op alle apparaten minstens 10 minuten gebruiken met een standaardprogramma. Op deze manier hou ik alleen fietsen en ligfietsen vol. Ik heb advies gevraagd bij de sportschool, maar ze weten niet echt wat ze ermee aanmoeten. Als ik zo'n ding omdoe dat je hartslag meet omdoet, stopt het apparaat al na 2 minuten omdat mn hartslag dan te hoog is, maar voor mijn gevoel kan ik dan nog wel doorgaan...
Weet iemand misschien aangepaste programma's of grote sportscholen in de buurt van Rotterdam?
Oud 02-11-2003, 18:30
Verwijderd
sommige fysiotherapie(praktijken) hebben een apart fitness gedeelte waar aangepaste aparaten staan. misschien dat zoiets een oplossing biedt?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 21:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij ons is het mogelijk om te gaan fitnessen in het revalidatiecentrum als je hartproblemen hebt. In de buurt van Rotterdam moet er vast ook wel zoiets zijn. Het is dan onder proffesionele begeleiding dus als er wat misgaat dan kan er gelijk ingegrepen worden, is vast wel een geruststellend idee.
Oud 03-11-2003, 11:09
ekki
ekki is offline
Misschien kun je kijken op http://www.nebasnsg.nl/database/Spor...gingZoeken.asp

Dat is dan wel voor mensen met een handicap, maar misschien kun je in ieder geval bij die sportscholen informatie aanvragen (en bovendien heb je eigenlijk ook een handicap natuurlijk).

Succes!
Oud 03-11-2003, 11:14
ekki
ekki is offline
Op http://www.scholieren.com/~ekki/forum/sporten.doc heb ik een al eerder door mij gemaakt lijstje gezet met sportscholen in en rond Rotterdam. Heb ik ooit voor school moeten maken. Dat komt gewoon van die site vandaan die ik je net gaf, het is misschien wat overzichtelijker. Kijk maar wat je er aan hebt.
Oud 03-11-2003, 18:46
Nolita
Nolita is offline
Hartstikke bedankt!

Regels voor berichten