Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2003, 09:51
Freeway Fawn
Freeway Fawn is offline
Ik ga het niet proberen iig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2003, 18:42
JCL
JCL is offline
Citaat:
PuNkNoTdEaD schreef op 16-10-2003 @ 21:46:
sex kan natuurlijk wordt gedaan zonder liefde,maar kan liefde ook zonder sex?
Mensen hebben toch zo eigen behoeftes lijkt me zo...........

Sex is een onderdeel van liefde een manier om het te delen dus ik denk niet dat het kan i.i.g. zou IK het niet kunnen.
Oud 20-10-2003, 18:44
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
kan, maar ik zou het een beetje saai gaan vinden
Oud 20-10-2003, 18:50
Li
Li is offline
Liefde (als in een relatie) kan niet zonder sex, maar sex zonder liefde kan wel.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 18:56
AtHell
AtHell is offline
Ach, je kan als dame zijnde ook best op de roze pony stappen zonder het gevoel van liefde.
Oud 20-10-2003, 20:22
Sade
Sade is offline
Citaat:
rasta_rochelli schreef op 16-10-2003 @ 21:56:
Liefde houdt juist ook in dat je naar elkaar verlangt, dus het kan niet echt zonder. Of het is meer houden van, dat kun je ook met goede vrienden hebben dus wel zonder seks
Gefeli, punknotdead!
Oud 20-10-2003, 20:41
freakieflower
freakieflower is offline
Misschien.,..maar ik denk dat ik het niet zou trekken
Oud 21-10-2003, 19:13
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Kan absoluut.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 19:25
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ikmoetwel.
nou, het kan wel. opzich.
een tijdje.
maar je kan er echt gestoord van worden als je t lang volhoudt, want uiteindelijk wil je dan toch wel heel erg graag enzo.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 21:43
*** is offline
aseksuelen kunnen 't prima
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 23:02
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 16-10-2003 @ 22:24:
Praten ja, liefde is een vorm van denken, en denken is talig.
Met sex kun je van alles uiten, maar niet je liefde.
Wie uit zijn/haar liefde nu met zijn/haar geslachtsorganen?
Ga toch weg.
NEE

waarom zoenen mensen dan sommige omdat ze het lekker vinden
anderen omdat ze zo laten merken dat ze elkaar aardig leuk aantrekkelijk lief vinden
en das precies hetzelfde verhaal bij sex
Oud 22-10-2003, 09:05
Verwijderd
natuurlijk kan dan... maar ik denk niet dat het mij zou lukken...

maar er zijn genoeg mensen die hun partner verzorgen die gehandicapt/verlamd zijn geworden...
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 17:59
PuNkNoTdEaD
PuNkNoTdEaD is offline
Citaat:
GND86 schreef op 20-10-2003 @ 21:22:
Gefeli, punknotdead!
bedankt!!! GND86
Oud 23-10-2003, 19:12
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
ik vind het een moeilijke vraag
ik denk dat sex toch onmisbaar is in een relatie
maar een relatie is meer dan sex alleen. je deelt meer met elkaar dan alleen sex. tenminste, in mijn beeld van een relatie.
Oud 23-10-2003, 20:36
)Vampje(
)Vampje( is offline
Voor mij is dat in een relatie niet mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 17:35
Charlottetje
Charlottetje is offline
Tsja, het hangt er maar net vanaf wat je onder sex verstaat natuurlijk, maar als je zoent, knuffelt, streelt dan kan liefde zeker zonder sex! maar ja, ik denk ook dat het voor iedereen verschillend is. De een heeft meer behoefte aan het een en de ander meer aan het ander. Zoiets moet je zeker helemaal voor jezelf bepalen. (voor mij kan namelijk sex niet zonder liefde)
Nou ben ik nog niet echt ervaren hierin, maar dit is wel mijn gedachte daarover!
Oud 30-10-2003, 12:57
boer
boer is offline
ik ben het helemaal met je eens
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 13:13
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Citaat:
Natuurlijk.
Oud 30-10-2003, 14:37
SkAnOuK
SkAnOuK is offline
ik denk dat 't wel mogelijk is
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 14:56
Fujitsu
Fujitsu is offline
Citaat:
BadlyDrawnGirl schreef op 17-10-2003 @ 14:49:
hallo hallo, ik heb nu 6 maanden een vriend en we zijn nog niet aan het sexen...
en ik moet zeggen dat het heus wel gaat, idd niet voor eeuwig maar om nou te zeggen dat het een heel probleem is ofzo...
het andere wat we doen, (zoenen knuvvelen enzo) vind ik heel intens laat maar zeggen
en daar kan ik heel erg van genieten, het is niet zo dat ik minder van hem houd ofzo omdat we geen sex hebben.
ik heb het er wel eens met maanmeisje17 over gehad, omdat ik dat andere al zo intens en leuk fijn enzo vind is er van mijn kant iig al minder haast naar...
Kan je nu al zeggen dat die jongen helemaal gek word van het intens knuffelen. Daarmee wordt hij alleen maar opgewonden er gebeurt en niks als je dat te lang doet krijg ik er altijd buikpijn van.

Weer een mega zinnige opmerking van
he Orion16
Oud 30-10-2003, 15:18
Verwijderd
absoluut, (platonische liefde)
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 15:21
Miggle!
Miggle! is offline
Citaat:
_Moby_ schreef op 16-10-2003 @ 23:00:
wat een bullshit allemaal... Het is triest met jullie gesteld als jullie niet kunnen liefhebben zonder sex te hebben... Liefde is veel meer dan sex, liefde is je bij elkaar op je gemak voelen, elkaar vertrouwen, houden van elkaar, elkaar alles kunnen vertellen, lekker tegen elkaar aankruipen op de bank, elkaar omhelzen en vasthouden, elkaar zoenen... Sex is een handig middel om een relatie te onderhouden en ja, ik snap natuurlijk ook wel dat je geen langdurige relatie kunt hebben zonder sex, vrijen met elkaar kan fantastisch zijn, maar mijn standpunt is dat in het eerste half jaar sex niet noodzakelijk is in een relatie...
Hopla!
Sluit ik me bij aan, seks is zeker heel fijn, maar egt niet het eerste wat je moet doen, leer elkaar eerst kennen! Ik snap dat je het graag wilt, maar als je relatie alleen op seks is gebasseerd kan ik je verzekeren dat het niet goed komt!
Oud 30-10-2003, 15:42
sugrbabe
sugrbabe is offline
Citaat:
miro schreef op 16-10-2003 @ 21:50:
Niet voor eeuwig lijkt mij. Maar een paar jaar moet vol te houden zijn...
Helemaal mee eens!!
Oud 30-10-2003, 15:46
pessimistje
pessimistje is offline
Sex is verplicht
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 16:56
elledc
elledc is offline
Ik zou gerust een lange tijd zonder sex kunnen, moest mijn vriend me niet zo vaak ophitsen dan deden we het misschien wel veel minder
Volgens mij kan het dus best, misschien geraak ik gefrustreerd na een tijd en hij ook maar dan halen we het wel in.
Ik denk dat iedereen wel zijn behoeftes wil laten in vervulling komen, elk normaal mens heeft sex en het mooiste wat bestaat is liefde én sex.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 17:49
*Primo
*Primo is offline
Citaat:
tuurlijk kan dat. In een relatie is het al snel met sex ofzo, maar zelfs relatie kan zonder sex, ookal is dat meestal heel moeilijk en komt het NIET vaak voor. En je kan ook gewoon liefde enzo hebben zonder sex, bij (ofcourse) je family (= natuurlijk wel een bepaald soort liefde) of gewoon een vriendin waar je super veel om geeft? dat kan hele grote liefde zijn, maar zonder sex
dus mijn conclusie, t KAN zeker

Laatst gewijzigd op 30-10-2003 om 17:54.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 18:02
logisch
logisch is offline
TUURLIJK KAN DAT!!!

ik houd enorm veel van mijn zus en tot op de dag van vandaag hebben wij nogsteeds geen sex gehad

nee ok, serieus, in een relatie, het kan wel, maar ik zou er niet voor kiezen
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 18:31
concito
concito is offline
In een normale gezonde relatie waarvan de bedoeling is dat die langer duurt is dat niet mogelijk.

Natuurlijk zijn er allerlei uitzonderingen, maar in 99% van de gevallen kun je echt geen relatie onderhouden zonder sex.
Kan natuurlijk wel een paar maanden tijdens problemen of aan het begin blabla, maar jaren zonder sex kan echt niet hoor.
Niet alleen om de sex zelf, maar ook vanwege de psychologische gevolgen, dat soort dingen gaan echt wel knagen hoor.
En ik neem aan dat als je van iemand houd je toch ook sex wilt?
Oud 30-10-2003, 21:02
Laudate Dominum
Laudate Dominum is offline
Mijn mening:
Liefde bestaat uit 2 onderdelen (verontschuldig mij e.v. filosofische betrekkingen )
Marcus Aurelius beweerde het volgende:
Het lichaam bestaat uit
1. De Levensadem ( De emotie)
2. Het innerlijke kompas ( de rationaliteit, zoals alleen de mens die bezit..
3. Het Vlees (en niets anders dan dat, alleen de stoffelijke materie waar de mens uit is opgebouwd.

Ik denk dat het idee (na het lezen van de vraagstelling) als volgt in elkaar zit;
Liefde bestaat uit de eerste 2 onderdelen. Het wordt voor een groot gedeelte bepaald door je rationaliteit, maar nóg veel meer door je emotie. Emotie is iets onvoorspelbaars, je kunt dit niet afdwingen en bijna niet sturen. Mijns inziens is het dus als volgt;
Ik liefde bezit je een relatie, een verstandhouding met iemand en er is dus sprake van 2 keer de emotie, die onvoorspelbaar is en onafdwingbaar..d.w.z. je kunt jezelf rationeel niét altijd onderscheiden van je gevoelens, dús; sex wanneer het er komt..niet plannen, niet tegenhouden, je levensadem is immers 1 van de 3 dingen waar de mens uit bestaat....onthoud maar..
Oud 30-10-2003, 21:13
Big Boi
Big Boi is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 16-10-2003 @ 22:01:
Nee, niet in een relatie.
Oud 31-10-2003, 00:00
Fujitsu
Fujitsu is offline
Citaat:
pessimistje schreef op 30-10-2003 @ 16:46:
Sex is verplicht
Ga jij toch weg met je opmerkingen jij hebt nog nooit een wijf gehad. Dit is al de 2de keer dat ik zo´n gare opmerking van jou zie terwijl je in een ander topic zit te zeuren dat je geen wijven kunt meekrijgen en bla bla bla. Wat ben je toch een nerd man.
Oud 31-10-2003, 23:39
the-cobra
the-cobra is offline
K heb vier maanden met n meisjuh gehad en heb met haar geen sex gehad. Ht kan best een relatie zonder sex. Je kan tog ook andere leuke dingen met diegene doen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 23:49
pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:
Fujitsu schreef op 31-10-2003 @ 01:00:
Ga jij toch weg met je opmerkingen jij hebt nog nooit een wijf gehad. Dit is al de 2de keer dat ik zo´n gare opmerking van jou zie terwijl je in een ander topic zit te zeuren dat je geen wijven kunt meekrijgen en bla bla bla. Wat ben je toch een nerd man.
Ik heb 1 keer een wijf gehad, en seks is verplicht voor mij.
Boeit niet wat jij vind, en als je zoveel respect voor vrouwen hebt, waarom praat je dan over wijfen.
En als ik de rest van je post doorlees, schat ik je 12 in, Dus ik kan begrijpen dat je nog niks met je liefdesstok kan doen.
Of je bent gewoon heel erg dom.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 01:11
Fujitsu
Fujitsu is offline
Citaat:
pessimistje schreef op 01-11-2003 @ 00:49:
Ik heb 1 keer een wijf gehad, en seks is verplicht voor mij.
Boeit niet wat jij vind, en als je zoveel respect voor vrouwen hebt, waarom praat je dan over wijfen.
En als ik de rest van je post doorlees, schat ik je 12 in, Dus ik kan begrijpen dat je nog niks met je liefdesstok kan doen.
Of je bent gewoon heel erg dom.
Wil je van iemand van 12 eens een flinke ram op je bek hebben. Je mag trost zijn op dat ene meisje op je 18de, verder dan 2 zul je nooit komen. Hoe kun jij nou zeggen dat sex verplicht is voor je.
Citaat:
pessimistje
18M - Lid
gepost op 29-10-2003 @ 17:20
Ik ben al zolang vrijgezel en heb nog maar 1 iemand gehad.
Hoe moet ik nog iemand krijgen, ik doe me best, maar er zijn geen kansen, het uitgaan bij ons is helemaal niks, en ik heb niet erg veel contact.
En ik vind het ook niet fijn om nieuwe mensen in me huis te halen.
Iemand nog tips?
En laten we het maar niet hebben over de rest van je reacties in dat topic. Weet je waardoor het komt dat je geen wijven mee krijgt. Omdat je gewoon een nerd bent en waarschijnlijk lelijk. Zelfs in het aller grootste gat van Nederland is het nog mogelijk om een wijf te krijgen. Het probleem is gewoon dat je zo´n ongelofelijk sul bent dat ze je gewoon niet willen. Een sul voor wie sex verplicht is in een relatie.... omfg
Oud 01-11-2003, 01:13
Fujitsu
Fujitsu is offline
En ik heb respect voor vrouwen alleen niet voor ze allemaal. Moet ik dat zeggen "je hebt nog nooit een vrouw meegekregen omdat je een sul bent" is dat soms beter??
Oud 01-11-2003, 03:38
funkypunk
funkypunk is offline
dat noemen ze platonische liefde, en ja dat kan

*wel erg saai naar mijn idee*
Oud 01-11-2003, 07:55
Verwijderd
Ja, het kan wel.

Maar seks is wel een relatie redder, dus wellicht wordt de situatie meer gespannen op lange termijn.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 10:29
pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:
Fujitsu schreef op 01-11-2003 @ 02:11:
Wil je van iemand van 12 eens een flinke ram op je bek hebben. Je mag trost zijn op dat ene meisje op je 18de, verder dan 2 zul je nooit komen. Hoe kun jij nou zeggen dat sex verplicht is voor je.

En laten we het maar niet hebben over de rest van je reacties in dat topic. Weet je waardoor het komt dat je geen wijven mee krijgt. Omdat je gewoon een nerd bent en waarschijnlijk lelijk. Zelfs in het aller grootste gat van Nederland is het nog mogelijk om een wijf te krijgen. Het probleem is gewoon dat je zo´n ongelofelijk sul bent dat ze je gewoon niet willen. Een sul voor wie sex verplicht is in een relatie.... omfg
Dan kan ik toch wel seks verplicht vinden
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 12:37
the-cobra
the-cobra is offline
gepost op 01-11-2003 @ 08:55

--------------------------------------------------------------------------------
Ja, het kan wel.

Maar seks is wel een relatie redder, dus wellicht wordt de situatie meer gespannen op lange termijn.

Dr ben k met ReV3rEnD mee eens.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 13:16
Verwijderd
Citaat:
the-cobra schreef op 01-11-2003 @ 13:37:
gepost op 01-11-2003 @ 08:55

--------------------------------------------------------------------------------
Ja, het kan wel.

Dr ben k met ReV3rEnD mee eens.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 13:19
Thomas
Thomas is offline
Ik ben van mening dat het zeker mogelijk is.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 13:39
Tetsuo
Tetsuo is offline
Citaat:
Wawl schreef op 01-11-2003 @ 14:19:
Ik ben van mening dat het zeker mogelijk is.
ik niet
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 18:52
T-i-n-e-z
T-i-n-e-z is offline
neej
Oud 03-11-2003, 14:26
jacky151
jacky151 is offline
het kan wel maar dan is er nie zoveel aan je relatie toch?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 18:38
guitarplayer17
guitarplayer17 is offline
nee.
(of er moet een serieus impotentieprobleem zijn)
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 19:08
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
_Moby_ schreef op 16-10-2003 @ 23:00:
wat een bullshit allemaal... Het is triest met jullie gesteld als jullie niet kunnen liefhebben zonder sex te hebben... Liefde is veel meer dan sex, liefde is je bij elkaar op je gemak voelen, elkaar vertrouwen, houden van elkaar, elkaar alles kunnen vertellen, lekker tegen elkaar aankruipen op de bank, elkaar omhelzen en vasthouden, elkaar zoenen... Sex is een handig middel om een relatie te onderhouden en ja, ik snap natuurlijk ook wel dat je geen langdurige relatie kunt hebben zonder sex, vrijen met elkaar kan fantastisch zijn, maar mijn standpunt is dat in het eerste half jaar sex niet noodzakelijk is in een relatie...
amen... niks meer aan toe te voegen.

Citaat:
_Moby_ schreef op 16-10-2003 @ 23:04:
wat dachten jullie trouwens van 50 plussers? Te oud om sex te hebben, maar kan er dan in een relatie tussen 50 plussers geen liefde meer in het spel zijn?
tsja... dat vind ik nou net wat minder... je moet et niet hebben over sex en 50 plussers in et openbaar, schaam je!!

waarom heeft niemand et hier nog over knuffelen gehad!!??

Essentieel in een relatie!!!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 19:12
Skyrise
Skyrise is offline
sorry voor deze doubledrop, maar kwil toch nog fftjes kwijt aan Meneer Fijusti of whatever:

Als jij geen "wijven" kan krijgen dan ligt et aan de manier waarop je je uitdrukt. (vrouwen zul je al helemaal niet krijgen dus)
Enne, ik als objectieve buitenstander erger me meer aan zo'n vervelend ventje zoals jij dan aan pessimistje, een mede-zieligerd
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 19:45
saartjeh
saartjeh is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 17-10-2003 @ 14:52:
In een liefdesrelatie niet echt, tenzij diegene maagd is en daarom nog even wil wachten (nog niet toe aan sex of eerst andere dingen willen proberen ter opbouw) of nare ervaringen op dat gebied heeft gehad en dus nog even wil wachten, of als je gewoon zo oud bent dat je er helemaal geen behoefte meer aan hebt. Van mensen die niet onder één van die omschrijvingen vallen zou ik het na een maand of drie, vier toch wel heel erg vreemd gaan vinden.
*stamp zei de stempel*
( )

maar in zekere zin ben ik het gedeeltelijk met je eens

Alles kan. In een relatie zoals iedereen die hier bedoelt is het wel belangrijk. Het hoort er gewoon bij. Het is niet zo dat het de basis is voor een goede relatie. Maar zou je een relatie kunnen hebben met mishandeling, nou in het begin gaat dat goed en ik ken mensen waarbij het uiteindelijk goed ging. Hetzelde kun je zeggen bij ernstige ruzie of samenwonen (of iig in de buurt ofzow). Het zijn misschien niet de beste voorbeelden, maar t gaat er om dat het wel belangrijk is denk ik.
Daarmee bedoel ik overigens niet dat het belangrijk is dat je meteen en tot je dood 4ever loopt te neuken 24/7, lijkt me ook niet reeel. (Overigens snapte ik nou niet wat die gast net zei dat je na je 50e geen seks meer hebt, maarja, ik ben nog geen 50+ dus daar zal het wel aan liggen)
Kijk, seks is op een gegeven moment net zo belangrijk als eten en drinken. Eigenlijk ben ik ook wel zo opgevoed, niemand die hier thuis sneu over doet ofzow (ja behalve puberbroertje n maandje , maar ag dat mag ook n btje). Maar het is gewoon belangrijk voor jezelf. Als je dan op je 25e ofzow gaat trouwen en je hele leven getrouwd blijft en nooit seks hebt kun je best een goede relatie hebben, maar of je leven dan ook zo geweldig is... Ach je hebt ze er bij, eeuwige maagden, dat moet ieder voorzichzelf bepalen.
Maar ik denk dat je eigenlijk relatie en seks niet samen moet zien. De een is niet altijd nodig om het andere in stand te houden. Maar ik denk gewoon dat seks 'en liefde een belangrijk onderdeel zijn in je leven.
Oud 17-11-2003, 16:07
Verwijderd
Citaat:
jacky151 schreef op 03-11-2003 @ 15:26:
het kan wel maar dan is er nie zoveel aan je relatie toch?
percies, sex met een knape jongen is het beste wat er is
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 16:13
NERD
NERD is offline
Citaat:
eXo schreef op 17-11-2003 @ 17:07:
percies, sex met een knape jongen is het beste wat er is
stuur me maar een pm, lekkere toyboy
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren