Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
waarom zou het trouwens niet mogelijk zijn dat in verhalen/films/boeken de toekomst word voorspeld dat is immers als veel vaker gebeurt
|
Dat je een lichaam hebt is natuurlijk geweldig! Maar inderdaad, je lichaam legt je wel een aantal beperkingen op die je tegen kunnen zitten in het communiceren met geesten. Die zijn je als ze willen idd altijd een stap voor. Heel vervelend als ze niet goedaardig zijn. Dus die lichamelijke beperking kan je in dat geval zien als een nadeel, maar om nou te zeggen: ik wil geen lichaam omdat ik dat nadeel niet wil hebben... nee... Dan hou ik liever mijn eigen lichaampje toch nog even bij me
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En of iets aantoonbaar is hangt meestal af of we het kunnen waarnemen (eventueel met hulpmiddelen). Maar dat wilt niet zeggen dat iets niet waarneembaar er wel is. Sterker nog het is al vaak genoeg gebleken dat we dachten iets waar te nemen en het of niet bleek te bestaan of iets compleet anders bleek te zijn.
||
![]() |
Citaat:
|
Als je het niet leuk vindt dat ze je voor zijn, waarom vraag je ze dan niet gelijk op met je te gaan? Als ze dat niet willen, dan weet je dat ze het niet voor je over hebben in ieder geval, en als ze het wel willen, is het des te gezelliger, lijkt me.
Ik denk dat de natuur van de mens is, dat hij soms in een lichaam leeft, en soms niet. Als hij er niet in leeft, dan is hij voor de aarde "dood", en dan kan hij bij de aarde zijn (dat noemen we dan een "geest". Maar hij kan ook verder weg zijn van de aarde. Voor alles is een tijd, denk ik. Voor te bestaan zonder biologisch leven en met biologisch leven. In een lichaam heb je natuurlijk meer weerstand dan zonder. Maar het zal zijn eigen nut wel hebben. Vanuit allerlei religies zeggen ze dat je door "op aarde te leven" ( = in een lichaam) dingen kan leren, levenservaring kan opdoen, die je nodig hebt. Daar ga ik ook wel van uit, ik geloof wat dat betreft wel in een of andere vorm van reincarnatie. peter. Laatst gewijzigd op 30-10-2003 om 11:43. |
![]() |
|
waarom zou jij geesten kunnen aanvoelen en ermee kunnen communiceren en wij niet?
Is dat genetisch bepaald ofzo? Zoveel mensen die dit soort dingen beweren en nog nooit is aangetoond dat diegene gelijk had maar wel bij 90% dat het niet zo was. De rest is of geen onderzoek naar gedaan of niet duidelijk genoeg een leugen geweest. Nee ik sluit niet uit dat het zou kunnen maar als je met geesten kan praten vraag ze dan eens wat nuttige dingen die wij ook graag willen weten. Bijv: -Waarom kan jij ze wel opmerken en wij niet? -Waarom laten ze niet iedereen merken dat ze er zijn? -Hoe zitten geesten in elkaar? Waarom zijn ze er en hoe is dat zo gekomen? Als je echt met ze kan praten vraag ze dat dan maar eens... Verder heb ik er geen problemen mee dat ik een lichaam heb.... ![]() Ik zie er niets mystieks aan....ja de hersenen mischien omdat we die nog niet helemaal snappen, maar dat komt vast nog wel ooit is.
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En geesten zijn ook nog nooit aangetoond maar we gaan er wel al zeer redelijk vanuit dat ze bestaan. Net als wormgaten dus
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Een delicaat verschil tussen zwarte gaten en jouw... ahum... theorie;
Jouw theorie haalt de hele bestaande wetenschap onderuit, hakt het in stukjes en zet het bij het vuilnis... terwijl de huidige theoriën het bestaan van zwarte gaten juist vereisen en het aannemelijk is dat ze bestaan. (je ziet een hele hoop dingen naar een zwart punt worden getrokken...) Citaat:
ehm; out-of-body experience? Of bedoel je limitaties? en nog iets. Energie zonder materie kan niks anders dan rechtuit 'vliegen'. Wezens zonder materie kunnen niet bestaan. Dus lichaam is vereist om iets te kunnen en te bestaan.
Laatst gewijzigd op 02-11-2003 om 18:56. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hier is natuurlijk wel veel training voor nodig. Nu kan bijvoorbeeld ook snelheid, kracht en hardheid verhoogt worden met behulp van energie, het is zelfs zo dat met energie je grenzen overschrijden gezonder is dan wanneer je alles fysiek doet. Bijvoorbeeld bij kickboxers, sommige harden hun scheenbeen. Door bijvoorbeeld tegen een bokszak te schoppen. Als je dit gewoon fysiek doet dan wordt de pijngrens in je zenuwen verhoogt, en onstaat er meer kalk in het bot zodat het steviger wordt, alleen het is wel ongezond en op latere leeftijd kun je erg veel last gaan krijgen van je schenen. Doe je het op de manier met behulp van energie. Dan zal je celstructuur door de energie versterkt worden op een gezonde manier, dus als je met je scheen ergens tegenaan trapt, dan zal de energie zich versterken zodat je schenen meer aankunnen in een gevecht. De kalkpercentage blijft hetzelfde, alleen de energie zorgt ervoor dat je scheen toch sterker is. Dit noemen ze: "Actie = Reactie." Ik hoop dat ik voor sommige nu duidelijker ben. Ik zal erbij zeggen dat je nooit van je leven je fyzieke grenzen kan overschrijden op een fysieke manier. Natuurlijk zit je op een gegeven moment aan je top en KUN je gewoon niet verder (ja misschien met wat doping maar dat is slecht). Misschien dat ze in te toekomst gekke wetenschapper je lichaam zo aanpassen zodat je grenzen hoger liggen maar ja dat weten we nog allemaal niet. Ik wil alleen zeggen dat als je je fysieke grenzen overschrijdt met behulp van energie dat er fysiek niks verandert, dat kan ook niet, maar energetisch verandert er wel veel. Laatst gewijzigd op 02-11-2003 om 18:44. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Die versterking in je scheen is volgens mij gene fysieke versterking, maar je denkt dat het sterker is (puur psychologisch, je pijngrens verleggen o.i.d.). dat "actie = reactie" slaat werkelijk NERGENS op, je weet duidelijk neit waarop dat slaat in de natuurkunde. Mijn opmerking was mee rom te kijken hoe erg je opging in je energietheorie. Zo overdreven dat je zelfs naar de maan kan vliegen? blijkbaar ga ook jij zo ver niet. |
![]() |
||||
Ik laat de twee A4'tjes 'manical laughter' maar even achterwege:
Citaat:
Kom op, jij hebt teveel dragonball gekeken. Jij zegt gewoon hetzelfde als daar te zien is alleen zeg je dat het minder sterk is. Citaat:
Pijngrens verandert niet, enige dat verandert is je vermogen om pijnreflexen te onderdrukken maar je voelt altijd evenveel pijn... - tenzij je je zenuwen aan gort trapt wat ze daar doen. Als het bot sterker wordt is dat door zéér kleine botbreuken, als een botbreuk geneest is het nieuwe bot veel sterker dan het oude bot. Je kan niet de natuurkundige bedoelen dus neem ik aan dat je de 'populaire' variant gebruikt: ja, actie = botbeschadingen; reactie = herstel en versterking. - net zoals dit, jij post iets doms en dan post ik iets in een 'futile attempt' post om je van je waanideeën af te brengen. Citaat:
Nu reageer ik met een wedervraag: ===> Wat is energie? even kijken of je DAT überhaupt weet.
||
Citaat:
Maar ik kan me nog heel goed herinneren dat steeds werd laten zien dat het geen geest of wat dan ook was. Kinderen hebben geen hogere gevoeligheid voor geesten ofzo....ze hebben gewoon veel meer fantasie. Kinderen denken bij elk geluid of beeld zich iets in. Je gelooft toch niet echt dat de dingen die kinderen steeds horen en zien echt zijn hoop ik?! ![]()
|
![]() |
Rerisen Phoenix en andere sceptici. Ik wil jullie echt niet overtuigen dat ik gelijk heb, dat wil ik echt zeker niet doen. Maar ik blijf bij mijn standpunt dus mij overtuigen zal zeker niet lukken. Zo ja probeer maar zou ik zeggen. En dat van die hele kleine botbreukjes, ja dat krijg je als je als je tegen bepaalde dingen aanschopt met je schenen, het nieuwe bot is dan sterker. Je zei eigelijk hetzelfde als mij. Ow en wat energie is? Nou ik moet het liever Qi, of Chi, of Ki. Het is de kracht die door alles wat leeft heenstroomt. Zelfs in het kleinste insectje of bloempje. Deze energie kan gemanipuleerd worden door onze wilskracht (Yi=Geestekracht). Verder zoek ik niks daarover te vertellen, ik neem aan dat je de site Google kent en daar maar es wat verder gaat zoeken dan dat ik hier tijd aan verspil.
|
![]() |
|
hahaha... dit is leuk. Nu moet ik voor mezelf argumenten voor JOUW stelling gaan zoeken?
![]() En je definitie van energie is duidelijk incorrect. Energie is beweging van deeltjes. Warmte bewegende moleculen, licht bewegende fotonen. Simpel: energie is beweging en licht. - beiden gaan eindeloos rechtdoor zonder materie en jij mag nu uit gaan leggen hoe het lichaam daarmee zou moeten werken...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
En ik meende dat je reiki juist aan het verklaren was; is dat ff jammer. En btw, ongeacht het forum... het is wel een DISCUSSIE-forum. mgoed, leef in onwaarheid, zoek je energie en misschien dat je over 60 jaar denkt 'fuck, heb ik mijn leven aan deze onzin verspilt?' - wetenschap is echter niet zoals jullie mystici graag denken een plank-voor-kop-dictaten-instituut, meer een soort zware concurrentiestrijd met het maken en onderuithalen van theoriën en ontdekkingen. Men gaat geen dingen ontkennen met 'wil ik niet' maar men vraagt: 'bewijs het'. De wetenschap begon daarmee rond 1800 - en kijk waar we nu zijn.
|
![]() |
Er is een duidelijk verschil tussen mystiek en de wetenschap.. laten we dit ook zou houden. En vooral NIET gaan generaliseren over hoe het een over het ander denkt.
Als beide partijen (in deze discussie wel te verstaan) gaat roepen dat het ook een discussie moet blijven, dan hoop ik wel dat de mystieke kant en de wetenschaps kant verstandig genoeg zijn om SAMEN een FATSOENLIJKE discussie te kunnen voeren. Maar terug om ontopic te gaan.. Kinderen zijn niet alleen fantasierijker.. er zijn genoeg mensen die denken (het is met een beperkte aantal 'proeven' ook al bewezen) dat kinderen meer open staan voor 'geesten'.. om maar een voorbeeld te noemen kunnen we denken aan de theorie over het konijn.. waarin word uitgelegd dat we bij onze geboorte allemaal boven aan de haren van het konijn hangen en in de loop der jaren steeds meer in de dikke haren van de huid gaan kruipen en ons verbergen voor alles wat we niet willen herkennen.. of denk eens aan de grot theorie van plato
||||
Citaat:
Het enige wat ik kan bedenken is dat wetenschap kritisch is naar zichzelf en mystiek alle theoriën accepteert hoe erg ze elkaar ook tegenspreken. Citaat:
Citaat:
Jouw stelling dat het met een beperkt aantal proeven al is bewezen is ook redelijk nieuw, heb je een referentie? 2. Ik wil supersterk kunnen worden zonder training, ik wil telepathisch zijn (andere mensen liever niet) enz. - Ik wens echter niet te geloven in iets dat niet bestaat, vandaar dat ik een beetje kritisch ben. 3. Ik zie het verband met deze situatie niet... of toch. De mensen die denken dat de wereld is zoals ze willen dat hij is die zien mooie dingen en blijven daar terwijl de kritische mensen durven te denken 'dit is te mooi/onreëel' en omkijken?
Laatst gewijzigd op 04-11-2003 om 03:46. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat je voor de wetenschap altijd iets zult moeten bewijzen in een herhaalbare proef was ik vond op de hoogte, aangezien ik zelf ook nogal wetenschapelijk geintresseerd ben en nooit zo maar iets ga roepen zoals ' ik denk dit en wat de ' tegenstanders' denken maakt mij niks uit'. Als ik over zoiets begin zorg ik vooraf dat ik ook van de 'tegenstanders' op de hoogte ben. Tevens is jou punt over 'ik wil supersterk worden ZONDER training' nooit door ons genoemd. Wij zeggen we degelijk dat je zou moeten trainen. Net als dat je traint voor telekinese of telephatie (deze zijn echter wel als bestaan en mogelijk aangetoond). Maar jij wenst niet te geloven in iets dat niet bestaat. Wat is voor jou bestaan dan? Is dat iets dat wij kunnen waarnemen (op ieder mogelijke manier)? Als dat zo zou zijn dan zou jij vroeger ook niet geloofd hebben ik bijvoorbeeld meerdere planeten, aangezien er tijden zijn geweest zonder teloskoop. Of om het maar naar de tijd van nu toe te halen, dan geloof je dus ook niet voor 100% in zwarte gaten aangezien we wel vermoeden dat die bestaan maar het nog nooit voor 100% is bewezen. Oftewel, de definitie van bestaan kun je niet exact geven aangezien een object of vorm wel kan bestaan maar hij voor ons niet waarneembaar is. In mijn ogen wens jij dus niet te geloven in iets wat niet waarneembaar/aantoonbaar is. Dat is altijd nog heel anders als iets wat niet bestaat.
||
Citaat:
1. Nee, jij verder. Jij stelt iets dus de bewijslast ligt bij jouw. Ik vraag om een referentie omdat ik hier zelf nooit iets van heb gehoord. Als ik iets stel en jij betwijfelt het dan kan je ook om een referentie vragen. Ik zit echter niet zo dik in mijn tijd dat ik referenties ga zoeken als er niet om gevraagd is. 2. Het sloeg op dat er een duidelijk verschil tussen mystiek en wetenschap zat. Ik vat dat op gezien de omstandigheden dat het op de realiteit slaat. En het is niet zo dat in onze wereld tegelijk de regels van mystiek en wetenschap gelden. 3. Wederom is alles wat ik weet geen bewijs. Als dat btw zo was dan werd er ook wel grootscheeps onderzoek naar verricht, zou ik zeggen, omdat natuurlijk iedereen telepathie-technieken wil patenteren omdat iedereen het wil kunnen. 4. Bestaan is gedeeltelijk zien, maar belangrijker kunnen aantonen en weten wat ik zie. En ik heb ook een gezonde dosis scepsis over wetenschappelijke feiten die ik zelf nog niet (bewezen) gezien heb, maar neem het wel aan aangezien de wetenschap redelijk betrouwbaar is; zogezegd: ik geloof liever een wetenschapper dan een dozijn mystici (niet dat je een dozijn mystici kunt geloven, hun uitspraken zijn tegenstrijdig) 5. Bij mijn kennis van natuurkunde etc is het inderdaad mogelijk dat ze bestaan en bepaalde afbeeldingen suggereren het ook. Maar zie 4. - maar tot ik eventueel beter weet geloof ik de wetenschap wel. 6. Er kunnen inderdaad objecten bestaan die niet waarneembaar zijn. Maar die zijn ook niet relevant want als ze niet waarneembaar zijn dan kunnen ze geen enkele invloed op ons hebben. Als iets kan worden gebruikt is het ook waarneembaar. (als je wilt zeggen: telepathie bestaat maar is niet waarneembaar --> degene die wordt beïnvloedt neemt het toch waar? En aangezien hij slechts een bouwsel van koolstof en water is dat toevallig door natuurlijke selectie is ontstaan betekent geenszins dat een kunstmatig iets het niet kan waarnemen)
|
|
|