Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
1.5 Banias is een veel betere keus, beide processors presteren gemiddeld gewoon goed, die P4 2.8GHz is denk ik 15% sneller, niet significant. De voordelen van langere levensduur van batterij en stillere laptop vind ik persoonlijk veel zwaarder wegen.
|
dat gezeik over snelheid, als je spelletjes wil doen moet je een gewone pc kopen, wil je dat niet meer je ook het verschil tussen 2.8 of 1.5 ghz niet of nauwelijks.
de videokaart die erin zit in het geval van een laptop voor spelletjes is veel belangrijker.
|
![]() |
Er zit een wezelijk verschil tussen een 2.8Ghz P4 en een 1.5Ghz Centrino zeker omdat de huidige laptops met een 2.8GHz home systemen vervangen maar ik weet wel dat een laptop met (dezelfde) grafischekaart dan ook nooit een home systeem voorbij zal gaan.
ik heb zelf een centrino 1.6Ghz en die presteerd beter dan mijn 2.4GHz P4 maar er zit zoals Enlightenment al zegt een aanzienlijk verschil in. Al ben ik toch zeker blij met mijn 1.6 en ati radeon 9000. En qua battery is het wel dat als je volledig gebruik gaat maken van de pc dat hij ook binnen 2-2.5 uur leeg is, maar met gewoon werk gebruik een dikke 5 uur meegaat ![]() (dus een een p4 2.8Ghz@800Mhz met een radeon 9000 en 400Mhz geheugen moet opzich sneller zijn dan een centrino 1.5Ghz@533Mhz, radeon 9000 en 266Mhz geheugen. daarnaast is er natuurlijk het verhaal van overklokken al verwacht ik dat de topic starter het over 2 laptop systemen heeft en dan gaat het 800Mhz FSB verhaal nog niet op) Laatst gewijzigd op 31-10-2003 om 22:32. |
![]() |
||
Citaat:
Dus een Centrino (en Athlon XP-M/Athlon 64) is niet langzamer wanneer de laagste trap (533MHz b.v.) wordt gebruikt. Nou feitelijk wel, maar dat is dus niet merkbaar/waarneembaar omdat als het te weinig is de processor automatisch sneller gaat draaien.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
verwacht dat het allen merkbaar is bij heel zware applicaties die je naast elkaar laat draaien om zo de processors te vergelijken. maar ieder systeem is te langzaam al kun je er natuurlijk wel gewoon op werken. Maar los van elkaar zul je het idd niet merken. Laatst gewijzigd op 01-11-2003 om 07:21. |
![]() |
||
Citaat:
Hetzelfde geldt voor de Athlon XP-M, alleen heeft de Banias meer trappen (throttles). De Mobile Athlon 64 is wel het één aan veranderd, kweenie hoe Banias en Mobile Athlon 64 het doen naast elkaar.
|
![]() |
Bij laptops moet je meestal een keuze maken tussen een snelle en een zuinige processor.
Zoals Enlightenment het omschrijft, is de Centrino zowel snel als zuinig. Als er niet te doen is, draait de CPU langzaam (zuinig), is er meer rekenkracht nodig, draait de CPU sneller (snel als het nodig is)... |
![]() |
|
Throttling heeft de P4 Mobile ook, alleen die is gewoon minder zuinig. Een hogere IPC is veel beter dan veel MHz.
Banias is een doorontwikkelde versie van de Pentium 3. De opvolger (Dothan) bouwt hierop voort, maar heeft hogere kloksnelheden. Overigens is de AMD Athlon XP-M ook een goede keus, gezien zijn lage prijs. 2500+ draait op 1,83GHz en is daardoor koel, heeft goede throttling en prima snelheid, terwijl de prijs onder de €100 blijft. Mobile Athlon 64 ben ik ook wel benieuwd naar, die moet een stuk hogere performance kunnen leveren en nog betere throttling.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() overigens loopt die van mij bijna altijd tussen de 650Mhz en 600Mhz waardoor hij dus ook zo'n grote stroom besparing kan realiseren. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Windows 7 - vragen over opnieuw installeren OzNZ | 12 | 20-01-2012 06:51 | |
Werk, Geld & Recht |
Schadevergoeding laptop Speckjaah | 11 | 14-09-2011 16:10 | |
Software & Hardware |
[Hardware/laptop] Vragen naamvergeten! | 8 | 04-08-2010 17:51 | |