Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Het kan dan gaan om de status van de situatie, hoe deze zo is gekomen en/of wat je er aan kunt doen om het te veranderen. Ook kun je kiezen om te kijken wat er (in de toekomst) zou gebeuren als je een bepaalde beslissing neemt. Ze voorspellen dus niet zozeer, maar geven een optie van hoe een bepaalde toekomstlijn kan gaan lopen als je een bepaalde keuze maakt (snapt iedereen het nog).
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar ook de Dagkaart, waarbij je 's ochtends een kaart trekt, deze vervolgens interpreteert en vaak merk je dat dat specifieke element in je dag naar voren komt of dat je die dag voor een bepaalde keuze wordt gesteld. In dat geval kun je de kaarten verder uitleggen om te kijken wat de verschillende keuzes tot resultaat zouden kunnen hebben en in hoeverre je daar zelf invloed op kunt uitoefenen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik heb al een deel bij elkaar die in t tijdschrift Mind Body Spirit zitten. |
![]() |
||
Citaat:
Persoonlijke aanrader is (ik gebruik dat ook Waite-Tarot): Sleutelwoorden bij de Tarot van A.E. Waite, door Hajo Banzhaf. De kaarten staan er in uitgelegd op allerlei niveau's (bewustzijn, relatie, beroep etc.), stuk of 20 legpatronen (van makkelijk tot moeilijk) inclusief de interpretatie ervan en nog wat cultureel verantwoorde dingen zoals achtergronden, geschiedenis etc. En hoewel je niet persé het Waite Tarot hoeft te hebben om het boek te gebruiken (de kaarten zelf en de betekenissen van de Tarotkaarten blijven in feit altijd gelijk), is het wel handig om een Tarot te hebben dat er op lijkt. Qua uiterlijk dan.
||
Citaat:
Andere optie is één van de occulte winkeltjes in Nederland, zelf ken ik er maar eentje, nl de Wijze Kater in Utrecht, maar als je in dit forum wat rondzoekt denk ik wel dat je nog meer kunt vinden. Prijs van de kaarten hangt overigens ook nog af van het soort, vaak is het zo dat hoe artistieker de kaarten zijn, deste duurder ze worden, maar dat kom je dan vanzelf wel tegen. Succes verder.
|
wat een onzin, tarotkaarten voorspellen helemaal niets
![]() de kaarten bij je dragen, heel vaak schudden... zorgen dat niemand anders ze aanraakt.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Overlees bovenstaande berichtjes Citaat:
|
![]() |
|
Ook ik heb het Rider/Waite-spel.
Het hele deck. Alleen voor mensen die niet echt de bedoeling snappen, het bijbehoorende boek heet 'De geheime krachten van de tarot' en is geschreven door Madeline Montalban. In dit boek word per kaart beschreven wat de betekenis zou kunnen zijn, een voorbeeld, want iedereen interpreteerd de kaarten natuurlijk op een andere manier. Groetjes
|
Verwijderd
|
Ik heb mijn moeder me mijn situatie laten uitleggen, door die kaarten dus, en ik denk wel dat er veel waarheid in zit.
Ik ben ook van plan om het wat meer te gaan bestuderen, maar zal dan wel voor mijn eigen deck moeten zorgen, aangezien ik niet aan haar kaarten mag zitten. (logisch ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Ik heb verschillende tarot decks gehad: de rider waite (het beginnersdeck) en de oud-Egyptische tarot. En ik heb zelf kaartjes gemaakt (zonder tekeningen). Ieder deck heeft zijn eigen sfeer, en geeft dus een ander soort lezingen. Op een gegeven moment kies je dus het deck waarmee je op dat moment wilt werken.
Het zelfgemaakte deck was net zo goed als de anderen, maar dat geldt misschien niet voor iedereen. Kun je gewoon uitproberen. Op mijn site droominfo heb ik een pagina over zelf tarotkaarten maken. peter. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik zelf heb weinig met de tarot, maar mijn moeder doet er wel aan.
Het lijkt me moeilijk om ze als beginner zelf te maken want elk detail op zo'n kaart is een symbool voor iets en dat moet je dan maar net weten. Als je ze namaakt moet je ook bepaalde symbolen tekenen die hetzelfde uitdrukken (denk ik). Ik zou idd ook beginnen met Raider white omdat die erg duidelijk zijn...bovendien worden die het meest gebruikt volgens mij en zal er dus ook veel over te vinden zijn...pas als je er dan wat bedrevener in bent, weet hoe je de kaarten moet duiden, wat er op een kaart staat en wat die symboliek inhoudt....dan zou je kunnen denken aan ze zelf maken...ze zijn dan wel meer 'van jou' misschien, ik hoop dat ze dan even goed werken ivm symboliek dus, dat dat wel overeen moet komen een beetje lijkt mij... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bruna waarschijnlijk niet
grote boekenzaken of afdelingen. New age winkels, http://www.samhain.dds.nl/html/wicshop.html oop die lijst zul je vast winkels in de buurt vinden waar ze ze waarschijnlijk wel zullen hebben. |
![]() |
|
Ik heb begrepen, dat Rider Waite er zelf heel wat symbolen op heeft gezet, op de kaarten. De plaatjes stonden alleen op de grote arcana, die 22 kaarten. En niet op de kleine arcana, of de hofkaarten. (56 kaarten). Op de kleine arcana stonden alleen het getal en het soort (staven etc, de 4 elementen dus). Ze tekenden toen plaatjes bij de kleine arcana om het makkelijker te maken.
Persoonlijk vind ik dat helemaal niet makkelijker, ik ga ervan uit, dat de kleine arcana is samengesteld uit element + getal. En dat de betekenis van de kaart daarvandaan komt. Ik herken die wel in sommige Rider-Waite betekenissen. Ik zoek dus naar de oorspronkelijke betekenissen. Daarom geloof ik ook niet in die nummerwisseling (kaart 8 en kaart 11) die RW gemaakt heeft. De Rechtvaardigheid (Justice), die kaart met Vrouwe Justitia met weegschaal en zwaard, die zie ik als kaart 8 dus, omdat hij dat origineel ook was. En die kaart met de vrouw en de leeuw (die ze Kracht noemen) hoort volgens mij op zijn originele plaats, plaats 11, thuis. Maar dat is natuurlijk persoonlijk, anderen zullen het juist wél goed vinden, zoals RW het gedaan heeft met plaatjes en nummeringen van de kaarten. groeten, peter. |
![]() |
|
Zoals allang vermeld is, gewoon de kaarten kopen die voor jou het boeiendst zijn, niet perse de populairste..want als je er toch niet mee kunt werken.
Ikzelf kan persoonlijk echt niet werken met het tarotspel van pentakels, kelken etc. Ik werk met verschillende kaarten, voor sommige leg ik het ene kaartspel wel en de andere niet, of gebruik ik 2 of 3 tarots bij een persoon. Ik werk met de Gypsy Lenormand kaarten, de kleine lenormand, zigeunerwaarzegkaarten, een dierenorakel en de elvenkaarten. Die vond ik persoonlijk erg mooi en ze zijn handig voor een antwoord te krijgen. Ik vind het ook ontzettend leuk om voor anderen te leggen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De 3 soorten samen zijn dus: {21 + 1} + {16} + {40} = 78 kaarten. Er zitten vaak ook nog 2 blanco kaarten in, die horen bovenaan en onderaan in het doosje te zitten, voor bescherming van de andere kaarten. De grote arcana, die 22 kaarten, zijn 22 archetypen, oerdenkbeelden. Dat zijn heel wezenlijke ideeen die heel sterk kunnen doorwerken. Dat zijn de belangrijkste kaarten, vandaar: de 'grote' arcana. De persoonskaarten wijzen personen aan. Jezelf of de vraagsteller bijvoorbeeld. En de getalskaarten wijzen levens-situaties aan. Deze verschillen moet je altijd goed in het oog houden. --- Er hoort nog iets bij de basis-indeling. Dat is de verdeling van de kleine arcana in de 4 "soorten" (staven, bekers, zwaarden en pentakels). Die woorden staan voor "de 4 esoterische elementen", waar volgens de ouden alles uit opgebouwd is, wat geschapen is. Dat zijn de elementen (vuur, water, lucht en aarde). Staven staat voor het element vuur, bekers voor het element water, zwaarden voor het element lucht en pentakels voor het element aarde. De grondbetekenissen van de 4 elementen zou je dus moeten leren kennen. Dat kun je doen uit boeken, van het internet, enz. Als je deze basis-bouwstenen van de tarot kent, dan zit er in ieder geval een systeem in die 78 kaarten. Dat maakt het overzichtelijker. En dan kun je bijv. de betekenis van de page van bekers af proberen te leiden uit de eigenschappen van het element (water) en de persoon (page). En misschien lukt dat ook bij sommige getalskaarten. Je kan dan bijv. studeren door de 4 drieen of zevens naast elkaar te leggen: staven, bekers, zwaarden en pentakels 3. En dan in (liefst verschillende) boeken gaan kijken wat ze betekenen, de overeenkomsten zien (het zijn alle 4 drieen) en de verschillen (maar ze hebben allemaal een ander element. Dat schrijf je dan bijv. in een persoonlijk schrift, en dat lees je later nog een paar keer over. Dat kan je ook doen bij de persoonskaarten, de 4 koningen bijv. vergelijken. Op dezelfde manier. Of andersom, de 4 staven persoonskaarten met elkaar (daar moet het element vuur als overeenkomst in te zien zijn). Je kunt ook voorbeeldleggingen in boeken bestuderen, dan leg je dezelfde kaarten voor je neer, zoals in het boek, en dan ga je na, waarom ze tot deze betekenis komen. Op deze manier kun je voor jezelf misschien wat orde in de chaos van 78 kaarten brengen. En als die orde er is, dan pas de echte betekenis van de kaarten gaan leren. Zo werkt het voor mij in ieder geval. Maar iedereen is anders, misschien is het niet iets voor jou, en kun je bijv. het beste een simpel boek volgen, bijv. dat van Rider Waite, en het eerste halfjaar geen ander boek daarnaast lezen. Eerst hier mee om leren gaan. groeten, peter. |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
Topmomenten uit je gamecarriere Daboman | 152 | 26-08-2005 21:41 | |
Psychologie |
tarotkaarten cherrie | 9 | 20-08-2005 07:35 | |
De Kantine |
Gezellig a_augurkje | 67 | 16-02-2004 16:54 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |