Advertentie | |
|
![]() |
|
ik zeg niet dat-ie zelf dom is, ik zeg dat ik zijn manier om tot een conclusie te komen nogal kortzichtig vind. Sowieso geef je op die manier niemand een kans zichzelf te verbeteren. Dat hij zo graag een dure P4 koopt, moet hij weten. Hij kan echter geen goede ervaringen of slechte ervaringen hebben gehad met diezelfde P4, dus het argument om een P4 te kopen is 'omdat ik geen AMD wil', en niet op ervaringen oid gebaseerd.
Dat ik iemands uitspraak dom vind, wil nog niet zeggen dat die persoon zelf dom is.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Als je naar een restaurant gaat, en je wordt door onbeschofte obers bediend en er zitten haren in de soep... dan ga je de volgende keer toch ook niet naar diezelfde restaurant, ookal vertelt iemand jou net dat het restaurant top is?
Dan ga je toch ook niet zeggen dat het restaurant verbeterd kan zijn... en dat je nu een ANDERE soep krijgt. Nee, je gaat gewoon naar een andere restaurant. |
![]() |
|||
Citaat:
1800+ draait op 1,53GHz. De quantispeed rating (2400+ 1800+ 3000+) is ingevoerd om te kunnen vergelijken met de Intel Pentium 4 processor. Een AMD Athlon XP 2400+ zou even snel moeten zijn als een Intel Pentium 4 2.4GHz, ook al draait de klokfrequentie op 2.00GHz. Bij AMD is de processor 'slimmer' terwijl de Pentium 4 processors van Intel het van een hoge kloksnelheid moeten hebben, veel GHz maar wel dommer. Technischer gezegd is de IPC (Instructions Per Clockcycle) bij AMD hoger dan bij Intel, hierdoor kan de processor meer instructies per klokcyclus (1Hz) uitvoeren. Theoretisch kan een 1MHz processor dus sneller zijn dan een 9000GHz processor. Kloksnelheid alleen zegt dus niets, kloksnelheid maal IPC (kloksnelheid * IPC) bepaalt de performance. Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Dat AMD zich gedwongen voelt een fictieve rating te koppelen aan hun produkten, bewijst alleen maar de invloed van Intel's misleidende produktmarketing op de consument. Deze is er heilig van overtuigd dat 2.8GHz sneller is dan 2.6GHz. Een leuk voorbeeld is de Athlon 64 3200+, die sneller is dan de P4 3.2GHz, hetgeen de rating ook doet vermoeden. De Athlon 64 draait echter op 2.0GHz. Op dit moment is het onmogelijk de doorsnee consument hiervan bewust te maken, daarvoor heeft de jarenlange MHz-marketing van Intel teveel roet in het eten gegooid. In de toekomst zal de produktrating van AMD helemaal niet meer aan de kloksnelheid gerelateerd zijn. Deze ontkoppeling is al te zien bij de Athlon 64 FX-51. De "51" is een fictieve rating, niet gerelateerd aan een kloksnelheid (die 2.2GHz is). De FX-53 draait op 2.4GHz, enzovoort. Over 8 jaar is de consument misschien geïnformeerd genoeg om minder naar cijfertjes te kijken maar concepten in een breder perspectief te plaatsen, waardoor een aantal interessante feiten naar boven komt. ![]()
|
Kijk, enlightenment begrijpt 't tenminste.
even over die opel; knappe jongen die 10.000 km in een auto rijd zonder een bezoekje aan de garage nodig te hebben, dus dat voorbeeld is een beetje vreemd. Even over dat restaurant; er zijn nogal wat verschillen tussen soep en procesooren. die gast die een P4 op 2.4 Ghz overklokt op 3.4 Ghz begrijpt het verschil tussen snelheid en prestatie niet. (succes met et kopen van een ieuwe processor, over een paar maanden, als die 3.4 Ghz inderdaad klopt). hetzelfde met auto's (om de meest uitgekauwde vergelijkingen, meestal gebruikt door opscheppende kerels aan de bar, die niet weten waar ze over praten, er bij te halen); een porsche carrera Gt heeft een boel PK's, maar redelijke weinig koppel. Daar kun je dus geen caravan mee trekken. De auto van de buen heeft een boel koppel, maar is nou niet bepaald een racebeest. het gemiddelde van die twee is praktischer.
||||
![]() |
Citaat:
Je hoeft mij echt niet te vertellen dat een soep geen processor is. ![]() Citaat:
Citaat:
Maar dan nog.. waarom zou een Porsche Carrera GT een caravan moeten trekken? Dat ding is op zich perfect. En iemand met een Porsche Carrera GT gaat toch niet met een caravan op vakantie? ![]() Wat heeft dit alles te maken met slechte ervaringen die je keuze beïnvloeden?? |
![]() |
|||||
Citaat:
Een goedkope koeler (€7) koelt prima, hedendaags. En is met 12dBA - 27dBA de stilste koeler verkrijgbaar; die hoor je niet: http://www.funcomputer.de/default.ph...=0&artnr=03026 De laatste zin van je quote klopt ook niet. Bij recente modellen is Intel warmer dan AMD, de Prescott gaat het al helemaal bont maken: 115W, dat is dus een Thunderbird 1.4GHz met een Duron 1GHz bij elkaar. Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(heb zelf ook een externe kontroller er bij gezet die uitschakkeld als mijn cpu te warm wordt of pomp er mee uitscheid) |
![]() |
||
Citaat:
![]() dat jij beeldspraak (metaforen, als je dat woord begrijpt) niet kan bevatten is niet mijn fout. Natuurlijk is een porsche carrera gt een geweldige auto, als je van plan bent de rest van je leven single te blijven of geen spullen hebt om mee te nemen op vakantie. Het ging om de vergelijking, ik zeg juist WAAROM je geen gt voor een caravan zet. Dat jij het verschil tussen soep en processor begrijpt - gefeliciteerd, dat is geweldig. Nu nog het verschil tussen goed gefundeerde meningen en de onzin die op dit topic staat. (1 van de vorige forummers had het over soep, vandaar de vergelijking) succes met 't topic -> 'k denk niet dat we d'r uit komen, gezien de vele onzin-posts.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De Northwood processor kan dit wel, evenals de K8-serie van AMD (Athlon 64). Ik denk dat dit komt door de ingebouwde heatspreader, waardoor het warmtedissipatie-oppervlak veel groter is. Wellicht zijn er ook verbeteringen aan de diode doorgevoerd. Maar dit vind ik geen reden om een processor te beoordelen. Een kapotte CPU fan moet de processor op kunnen vangen, dat gebeurt immers wel eens. Maar een produkt hoeft zich niet te corrigeren aan een incompetente gebruiker, die dus een koeler niet goed heeft gemonteert, of zelfs zo bijster intelligent is om het systeem in te schakelen zonder koeler.
||
Citaat:
![]() Als een Intel-computer instabiel is, ligt het aan de software of iets anders. Als een AMD-computer instabiel is, ligt het aan de AMD processor. Yeah right. En dan die users die stoer komen vertellen dat een 2400+ helemaal niet op 2,4GHz draaien maar op 2,0GHz draaien en dus minder snel zijn. Kun je weet het hele verhaal van voren vertellen, en nee, dan ben je opeens een AMD fanboy (of fangirl in mijn geval). *sigh* ![]() Ik denk/hoop trouwens wel dat zodra AMD afstapt van de quantispeed rating en de Opteron-style ratings in gaat voeren, de MHz-hype zijn waterloo gaat vinden. Want als je alleen nog maar een P4 4GHz en een Athlon 64 FX-57 kunt kopen, moet je wel afgaan op benchmarks cq. tests in bladen. En dat vind ik een goede zaak. ![]()
||
![]() |
Citaat:
Maar ik zou het toch fijn vinden als zowel AMD als Intel een gewone standaard gebruiken en niet zoals nu 2.4Ghz =2400+(@2ghz) zeker ook omdat de snelheid niet alleen afhankelijk is aan de IPC of nickname er voor(2400+) maar ook aan het geheugen en moederbord. Overigens zijn de mensen op tweakers ook veel veranderd vroeger kwamen er alleen freaks tegenwoordig iedereen. Al zal ik wij blij zijn als er voor een leuke prijs de dual Opteron met moederbord op de markt is dan zal ik die zeker eentje halen ![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
En natuurlijk is de processor slechts één factor voor de snelheid. Maar je kunt als je exact dezelfde hardware gebruikt (behalve mobo dan) wel onderling vergelijken welke processor sneller is in real life. Citaat:
Citaat:
![]() Maar goedkoper 1GB geheugen kan ook, of 512MB, dan zit je aan de 12GB of 6GB. Opteron kun je duur en goedkoop maken. ![]()
||
![]() |
Citaat:
het volk daar is ECHT veranderd... toen ik daar nieuw was, sloegen die reacties op de nieuwsposts nog ergens op.. dat waren mensen met kennis over de dingen waarover ze praatten... Nu post iedere zogenaamde tweaker gewoon ONZIN... je leest echt van die posts waarbij je denkt... DAMN als je er geen verstand van hebt, zeg dan gewoon NIX... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mij viel het een jaar of 3 geleden op toen ik op en zondag in eindhoven op de computerbeurs liep en aan de kant moest voor een kinderwagen ![]() ![]() Heel de computerbranche is met de hype veranderd van een nerd naar normale omgeving. Over irc nog maar te zwijgen. ![]() |
![]() |
|
Nou de reakties op de frontpage zijn wel oke vind ik. Misschien omdat ik ook een filter heb zie alle 0 of -1 reakties onzichtbaar maakt. Alleen de score 1 reakties en hoger zie ik, en dat is een goede zaak.
![]() Zie genoeg goede reakties die de reakties het waard maken om te lezen, in tegenstelling tot Fok (!).
||
Citaat:
In den beginne waren computers dingen voor geeks, nerds. 'De gewone man' wist enkele dat het gigántische apparaten waren die complete zalen in beslag namen. Wat je ermee kon of wat het nut was was niet bekend, laat staan waar de aan-knop zat. ![]() Tegenwoordig zie je dat computers steeds meer ingeburgerd raken. Praktisch iedereen (in de westerse wereld) heeft wel eens achter zo'n ding gezeten, en veel weten ook wel de basics. Ik verwacht dat computers een steeds grotere rol gaan spelen in de maatschappij. En dan is het maar goed dat 'men' er wat vanaf weet. Ik zou een serieuze voorstander zijn van het Computer-Bewijs (als in Rijbewijs), te behalen bij het CBC. Tijdens een cursus of whatever wordt iedereen die actief met computers bezig wil de basics geleerd, wat vaktermen en wat troubleshooting. Dan worden 'wij' als geeks niet meer opgescheept met vragen als "Als ik internet heb, dan laat ie opeens wat schermen zien, en dan crasht 'ie, en dan moet ik dat ene opnieuw laden? Jij weet wel wat het is hé?". Je stuurt toch ook niemand zonder rijbewijs met een auto de straat op? Ik ben eerder blij dat die huisvrouw + kinderwagen op de HCC dagen komt. Laat haar maar lekker rondsnuffelen, en met een beetje mazzel weet ze aan het eind van de dag het verschil tussen een USB poort en een DVD brander. ![]() Owja, ontopic reageren enzo. ![]() AMD 0wnatsj!
|
![]() Ik wil mijn pc gaan gebruiken voor gamen, photoshop en flash. Welke processor past het best bij mij ? Geld is geen probleem Intel Pentium 4 Socket 478 2,6 GHz 800 MHz Retail €225,00 of AMD Athlon XP 2800+ 2,08 GHz Retail € 186,00 Ik weet dat Athlon goedkoper, sneller in games is. Intel voor snelle deskop en ook prima in games. Ik heb al heel wat afgelezen op dit forum maar wat raden jullie mij aan ? (Zelf denk ik aan Athlon) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() nee zonder gein duitsland en belgie zijn nu eenmaal veel goedkoper al is het al minimaal 3% ivm belasting is dat met die 2800+ wel waar? de intel met een FSB van 800Mhz spreekt het geheugen toch een stuk sneller aan waardoor je daar toch redelijk wat snelheids winst hebt? |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Ja Quake III niet, daar heb je veel geheugenbandbreedte voor nodig, maar in die game krijg je toch wel voldoende fps. Pak een paar reviews en kijk naar 3DMark 2001SE, 2003, Aquamark en spellen als Q3, UT2003, Jedi Knight, Serious Sam, GTA3, etc.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
*sigh* ![]()
|