Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik weet dat dit in 'real life' natuurlijk niet helemaal klopt. Maar vergelijken doe je adhv benchmarks. Ik dus ook ![]() Btw: mijn FSB is 333 (2x 166). Laatst gewijzigd op 02-11-2003 om 11:49. |
![]() |
|
SiSoft Sandra is een synthetische benchmark, daar kun je hele specifieke onderdelen van je processor/systeem mee testen.
Je kunt echter niet stellen dat je processor even snel is als een 3200+ Barton, omdat je in SiSoft in sommige tests een score haalt die de 3200+ Barton evenaart. Zo werkt het niet. Dan trek je verkeerde conclusies uit de feiten.
||
![]() |
zoals overal al staat : koolpasta!!!
![]() De kast is idd ook erg warm dacht ik zo dus hopelijk krijg je snel die extra coolers. ALs je kast namelijk 40graden blijft zal je processor nooit onder de 40 graden kunnen komen omdat het coolblok de warmte niet meer af kan geven aan de lucht in je kast (sinds dat de lucht natuurlijk ook 40graden is). Ik raad je aan 1 cooler lucht inde kast te laten zuigen en 1 de kast uit laten blazen. Als dit er dan allemaal zit zal het met de tempratuur wel goed komen (hoop ik) ![]() Citaat:
Eigenlijk is dan ook de vraag wanneer is een processor even snel dan een ander type processor. Wat nu als processor 1 op 2 van de 4 punten sneller is dan processor 2 die op zijn beurt weer op de andere 2 punten sneller is. Wie is er dan de snelste of zijn ze beide gelijk. (vergelijking doe je natuurlijk niet met 4 tests maar het is maar een voorbeeld) Laatst gewijzigd op 02-11-2003 om 19:40. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Ik denk ook dat hierdoor het antwoord op de vraag is AMD sneller dan Intel niet makkelijk opgelost kan worden. Sinds dat iedere processor zijn eigen eigenschappen heeft en daardoor voor iedereen een eigen waarde krijgt. Bijv. 3Dnow van AMD zal niet echt de zelfde waarde hebben als SSE/SSE2 voor een office-user. Maar daarentegen is 3dnow voor een gamer weer belangrijker (mss ![]() Persoonlijk draai ik met 2 intel systemen en 1 AMD en mij hoor je nergens over klagen. Al is er wel een wezelijk verschil tussen mijn 2400+ en 2.4Ghz al is dat alleen al door dat mijn 2.4 op 333Mhz geheugen loopt en mijn 2400+ op 266Mhz. Daarom is een processor volgens mij ook nooit met een ander type te vergelijken sinds dat de processor voor een bepaald aantal dingen is ontworpen waardoor hij een naam krijgt. Al is het natuurlijk wel mogelijk 2 processoren aan de hand van het aantal MHz te vergelijken maar zoals jij en ik (natuurlijk veel andere ook)weten wil het aantal Mhz niet veel meer zeggen. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik denk dat je processors wel goed kunt vergelijken, door een serie games te benchmarken en een serie applicaties. Dan zul je zien dat bij Games AMD gemiddeld een stuk beter is en bij (workstation) Applicaties Intel beter draait. Gemiddeld laat AMD dan enkele procenten winst zien. Als we kijken naar Athlon 64 iig, want de Barton maakt zijn rating niet waar; dat is duidelijk.
||
![]() |
Citaat:
Binnen zeer korte tijd wil ik tocht het 333 geheugen bij de 2400+ er in zetten kijken of dat wat opleverd (wil in mijn 2,4 400Mhz of 466Mhz zodat ik de proc op een FSB van 1Ghz kan zetten en geheugen dus op 500Mhz) Verwacht er dan zeker ook weer meer van mss kan ik de 2400+ dan toch nog iets meer opschroeven wie weet ![]() (verschil was overigens vrij groot) |
![]() |
|
PCmark ken ik niet, maar 3DMark is natuurlijk vooral afhankelijk van de videokaart.
En chipset, geheugen, moederbord en BIOS settings moet je ook meerekenen. Goede vergelijking maken is niet makkelijk. Zelf wel keer heel profi gedaan, al vond ik het zelf. ![]() Wel erg veel werk. ![]() Maar ik kan wel heel makkelijk de nieuwste videokaarten testen enzo, toch zo even in comp gestopt, zijn niet voor mij. Wel leuk om even te benchen. ![]() Maar je hebt wel snelle comp. nodig om verschil tussen 9500 pro en 9700 pro te merken.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Mja, maar ik denk dat je zonder koelpasta gewoon een slecht kontakt KUNT hebben. Meestal zal dat niet zo zijn en heb je gewoon 4 of 5 graden warmer core-oppervlak, dat is niet zo significant. Maar als het kontakt echt slecht is, kun je daar wel je proc mee mollen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maargoed, heb je wel gelijk waterkoeling.
||
Citaat:
|
![]() |
|
even nog over die koelpasta kwestie: ik draai nu een amd athlon xp 1700+ @ 1500mhz, en die weigert warmer te worden dan 41 graden bij normaal gebruik (stressed nog niet geprobeerd), zonder koelpasta.
moet ik de hele boel uit elkaar halen om er toch pasta op te smeren of is dat overbodig? hoe warm mag dat ding eigenlijk worden? |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|