Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2003, 12:06
Verwijderd
Anyway, er zullen nog steeds veel mensen zijn die uit egoïsme/luiheid ook cd's niet zullen kopen als ze 5 euro zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2003, 12:06
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Beryll schreef op 29-10-2003 @ 13:27:
Ik zie het wel in principe maar deel echter gewoon niet je mening. Feit is dat ook software veel te duur is. Wie koopt Microsoft Office voor 500 euro? Ík niet! Anderen zijn dat met me eens maar hebben niet genoeg internetkunst in huis aan hun eigen software te komen. Ik heb wel die kunst. Ook dat is kunst. Begrijp je.
nounou, moeilijk zeg hoor, aan die programmaatjes komen
dat je t te duur vind vind ik terecht en dat je niet de legale versie hebt ook, maar dat je er vervolgens aan gaat verdienen niet, jij hebt niets gedaan wat maakt dat je aan zoiets mag verdienen

als je het non-profit zou doen, is t een ander verhaal
Oud 30-10-2003, 13:20
Choke
Choke is offline
Citaat:
herbalpower schreef op 25-10-2003 @ 16:45:
ik ben voor het illigaal branden van cd's
we moeten doorgaan met branden tot dat ze ons een eerlijke prijs vragen voor cd's
nu er steeds meer gebrand wordt gaan de prijzen omlaag dus al die tijd hebben we veel te veel betaald voor de legale cd in de winkel
AGREE!
Oud 30-10-2003, 13:55
little nemo
little nemo is offline
wat is dan 'een redelijke prijs'??
Oud 30-10-2003, 16:23
blacky
blacky is offline
het is wel slechtom cd's te branden, aangezien de artiest er niks aan verdient, maar dan mogen ze de prijzen van cd's toch echt wel eens omlaag gooien, want die dingen zijn echt achterlijk duur
Oud 30-10-2003, 17:17
Skinless
Skinless is offline
Citaat:
Geel Badeendje schreef op 30-10-2003 @ 11:13:
Ben het met die gozer eens van die kleine bandjes!
Ik bedoel wie op dit forum heeft ooit gehoord van 37 stabwoundz, contradefused, rimmshot enz?
allemaal stuk voor stuk goeie bands, maar hun cd's zijn niet in een cd-winkel te koop!
en ze moeten niet zeiken als ik een spel kopieer, als hun de prijzen verlagen naar 10 euro ofzo, koop ik alleen nog maar originele spellen!
man dat zijn plaatselijke bands en die vragen nooit veel geld voor hun cd's..
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 18:26
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
blacky schreef op 30-10-2003 @ 17:23:
het is wel slechtom cd's te branden, aangezien de artiest er niks aan verdient, maar dan mogen ze de prijzen van cd's toch echt wel eens omlaag gooien, want die dingen zijn echt achterlijk duur
eens!
Toch koop ik nog altijd cd's eigenlijk. Alleen verzamelcd's maak ik zelf...
Oud 31-10-2003, 08:12
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
blacky schreef op 30-10-2003 @ 17:23:
maar hoeveel moeten ze dan kosten?
Oud 31-10-2003, 13:04
Verwijderd
Citaat:
thunic schreef op 25-10-2003 @ 15:50:
We moeten voor ons werkstuk van economie de mening van de consument weten over het branden van cd's dus willen we aan jullie vragen wat jullie mening is over het branden van cd's en of jullie de cd prijzen in de winkel te hoog vinden.
alvast bedankt.
Ik ben voor het branden van cd's, ze moeten eerst maar eens de prijzen van cd's verlagen.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 16:26
sexylexy
sexylexy is offline
cd's branden vind ik goed, zolang je ze maar iet gaat verhandelen. en de prijzen in de winkel zijn er ook op achteruit gegaan met de euro.
Oud 06-11-2003, 11:01
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Geel Badeendje schreef op 30-10-2003 @ 11:13:
Ben het met die gozer eens van die kleine bandjes!
Ik bedoel wie op dit forum heeft ooit gehoord van 37 stabwoundz, contradefused, rimmshot enz?
allemaal stuk voor stuk goeie bands, maar hun cd's zijn niet in een cd-winkel te koop!
en ze moeten niet zeiken als ik een spel kopieer, als hun de prijzen verlagen naar 10 euro ofzo, koop ik alleen nog maar originele spellen!
Al zouden ze de prijzen verlagen tot € 10 of minder, branden doe ik tog!!! Kost minder moeite en geld natuurlijk Als een cd'tje maar € 1 kost, waarom zou je dan € 10 betalen? Alleen omdat het dan het orgineel is? Neuh, voor mij hoeft dat niet...
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 12:04
Pax Eversor
Pax Eversor is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 06-11-2003 @ 12:01:
Al zouden ze de prijzen verlagen tot € 10 of minder, branden doe ik tog!!! Kost minder moeite en geld natuurlijk Als een cd'tje maar € 1 kost, waarom zou je dan € 10 betalen? Alleen omdat het dan het orgineel is? Neuh, voor mij hoeft dat niet...
Dus in plaats van originele CD's te kopen prefereer je het om een dief te zijn en strafbare handelingen te verrichten. Okee dan ..
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 12:20
Verwijderd
Door mensen als xStefjuhx (en zo zijn er velen, geloof me) zal het dus niet makkelijk worden om de prijzen te verlagen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 12:44
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
wouszer schreef op 06-11-2003 @ 13:20:
Door mensen als xStefjuhx (en zo zijn er velen, geloof me) zal het dus niet makkelijk worden om de prijzen te verlagen.
Zulke mensen hebben er niets mee te maken dat de prijzen niet verlaagd worden. De opkomst van de brander is gewoon iets wat de platenbranche zelf in de hand heeft gewerkt door het rekenen van te hoge prijzen voor cd's. Ik zie niet in waarom ze, als er mensen blijven die cd's blijven branden, de prijzen niet zouden kunnen verlagen.

Bovendien is een veelgehoord argument van de platenbranche tegen illegale verspreiding van muziek dat kleinere bands geen kans meer krijgen een grote leugen. Veel kleinere bands zijn juist dolblij met het branden en internet etc. Op die manier hebben ze veel meer mogelijkheden om te zorgen dat mensen hun muziek horen.

Ik denk dat illegale verspreiding qua muzikale diversiteit het beste is wat de muziek in jaren is overkomen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 20:07
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Happydeath schreef op 06-11-2003 @ 13:44:
Zulke mensen hebben er niets mee te maken dat de prijzen niet verlaagd worden. De opkomst van de brander is gewoon iets wat de platenbranche zelf in de hand heeft gewerkt door het rekenen van te hoge prijzen voor cd's. Ik zie niet in waarom ze, als er mensen blijven die cd's blijven branden, de prijzen niet zouden kunnen verlagen.

Bovendien is een veelgehoord argument van de platenbranche tegen illegale verspreiding van muziek dat kleinere bands geen kans meer krijgen een grote leugen. Veel kleinere bands zijn juist dolblij met het branden en internet etc. Op die manier hebben ze veel meer mogelijkheden om te zorgen dat mensen hun muziek horen.

Ik denk dat illegale verspreiding qua muzikale diversiteit het beste is wat de muziek in jaren is overkomen.
Inderdaad, ik ben het helemaal met je eens... Laat al die andere mensen maar lekker betalen voor die dure cd's, ik doe liever iets leukers met mn geld
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 15:22
Maradonny
Maradonny is offline
Ik ben t er mee eens. Totnogtoe zijn de prijzen te hoog. En een doosje van 10 lege (niet beschreven) cd'tjes kost nog minder dan een muziek cd van Britney Spears of andere bekende zanger(e)s(sen). En er is mij geen wet bekend die t branden verbied. Alleen als er auteursrechten op staan is t verboden. En zolang die niet op een gedownload liedje staan is t dus niet verboden.
Oud 10-11-2003, 19:08
daantje_vdm
daantje_vdm is offline
Het zal best zo wezen dat kleine bandjes geen kans meer krijgen. Maar waarvoor zouden we minstens 20 euro neerleggen voor een cd'tje terwijl die zo van internet af te halen is?zowat gratis! Ze laten op die manier niet veel keuze over, want welke scholier van 16 heeft geld genoeg om elke maand cd te kunnen kopen?bijna niemand. Dus is het veel makkelijker en veeeel sneller het ff te downloaden....En dat je daarmee de bekendheid van artiesten schaadt.........tsja dat is vervelend maar daar maken ze het zelf naar! ze zouden de prijs van cd's moeten verlagen zodat meer mensen een cd kunnen betalen en daardoor zal waarschijnlijk dus ook een afname van downloaden zijn. Ik ben dus voor het cd branden!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten