Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2003, 00:05
matrix21
matrix21 is offline
Aangezien mijn HD nogal veel geluid maakte heb ik deze opgehangen in 4 elastiekjes. (4 schroefjes in bracket waar hd in moet, 4 in Hd en dan 4 elastiekjes zodat de HD onder het bracket hangt)
Dit was een zeer goede oplossing aangezien ik niets anders meer hoor dan zacht getik.
Vroeger voelde ik ook het hele bracket meetrillen van het draaien van de HD en het lezen en schrijven. Maar nu voel ik dus niets meer.

Maar wat ik me nou afvraag: Is dit wel goed voor de levensduur van de Hd?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2003, 06:18
Koen
Koen is offline
Het lijkt mij dat ie nogal los hangt? Ligt er een beetje aan in welke mate ie beweegt. Écht goed kan 't volgens mij niet zijn, een HD voor een desktop Pc is gebouwd om te functioneren tijdens volledige stilstand in de kast zeg maar, niet net als een laptop hd om te functioneren tijdens beweging.

Ik heb wel eens een HD gehad die eraan ging toen ik de kast wat te ruw opzij schoof terwijl de Pc aanstond. Het kán je Hd dus wel beschadigen, of dat ook gebeurt bij zulke kleine bewegingen, durf ik niet te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 10:43
unpopular
unpopular is offline
mss kun je beter van de dikke elastieken tussen de zijwand schroeven.

pcwand|elastiek|hdd en dan een schroef er door heen maar niet te hard aandraaien anders is de absorbtie weg.

Maar of het echt goed is is een 2de.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 16:51
Verwijderd
Je moet een middenweg zien te vinden. Ophangen in elastiek lijkt me niet goed. Je moet niet vergeten dat door de bewegingen van de actuator (de kop dus) de schijf een zeker momentum krijgt. Als er dan geen tegenkrachten zijn, kunnen fouten ontstaan, omdat de actuator niet meer vrij kan bewegen.

Helemaal stijf vastschroeven in een kast werkt vaak ook averechts. Hij is dan wel stabiel, maar alle trillingen worden overgebracht op het frame waardoor je resonantie krijgt.

Ik heb zelf een paar rubberen ringetjes gebruikt tussen de behuizing en de harddisk, verder wel de normale schroeven. Die rubberen ringen dempen de trillingen zover dat ze niet op de kast worden overgebracht, maar de schijf zelf zit wel muurvast. Dat is de beste situatie. Je schijf wordt ook minder warm als hij niet teveel trilt/kan trillen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 17:26
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
matrix21 schreef op 06-11-2003 @ 01:05:
Vroeger voelde ik ook het hele bracket meetrillen van het draaien van de HD en het lezen en schrijven. Maar nu voel ik dus niets meer.
Bedenk wel dat dit een stuk performance kost. De HDD kan immers zijn trillingen niet meer kwijt aan de kast. Hierdoor wordt het moeilijker om de koppen te positioneren. Dit merk je dus in de access times.
Reageren

Regels voor berichten