Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2002, 22:05
Uhmpra
Uhmpra is offline
Doc schreef:
Citaat:
[i]Ter nagedachtenis aan allen die gevochten hebben voor onze vrijheid! Hoe zou ons leven er hebben uitgezien als we in verdrukking zouden leven? Als we niet zelf onze eigen keuzes mochten maken? We niet de vrijheid zouden hebben naar school te gaan? We niet mochten weten van wie we houden? We niet voor onze mening uit mogen komen?
Dankzij hen mogen wij in vrijheid leven! [i]
ja, eerbied voor onze voorouders, ow wat hebben zij het goed gedaan, maar laten we dan vooral niet terug denken aan de politionele acties in Indonesië of het jarenlang steunen van de Israel en haar onderdrukking van de Palestijnen (niet dat dat van die lieverdjes zijn, maartoch) en laten we maar helemaal niet denken aan onze deelname aan de golfoorlog of aan de bombardementen op Belgrado (3000 mensen gedood), maar vooral moeten we niet denken aan Srebrenica...
laten we onze vrijheid vieren, tuurlijk onze democratie, nou hij werkt anders voor geen meter, het maakt niet uit op wie je stemt er veranderd niets en er wordt niet geluisterd (kan ik nog wel lang over praten, maar kijk maar in t rond)

okee tuurlijk ben ik wel een beetje dankbaar dat we ooit bevrijd zijn en zijn de punten die ik hierboven heb gegeven ook een beetje eenzijdig, maar zo'n lofrede, daar kan ik alleen maar het antwoord ZIEK op geven...

wat vinden jullie?
__________________
Let maar niet op mij, ik wacht en vul slechts mijn tijd... || bleh
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2002, 23:26
Naz
Naz is offline
Dat is dus de reden waarom alleen de goede dingen worden geviert.
__________________
So I cry, I pray and I beg
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 09:09
Verwijderd
Als wij van hun fouten kunnen leren hebben ze het goed gedaan.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 09:46
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
Als wij van hun fouten kunnen leren hebben ze het goed gedaan.
Insinueer je nu dat we maar flink veel fouten moeten maken opdat onze kinderen dan meer leren???

Veel dingen blijken pas achteraf fout. Wist je dat in WW2 ook door de geallieerden oorlogsmisdaden zijn gepleegdt? In WW1 ook, altijd wel. Het gaat om de som.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 10:25
Naz
Naz is offline
ik denk dat hij eerder zegt dat altijd fouten gemaakt worden, en dat we ervan moeten leren
__________________
So I cry, I pray and I beg
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 10:30
Verwijderd
Dankje. Dat is inderdaad wat ik bedoelde.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 13:28
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Hm, dit lijkt me meer iets voor Actualiteit&Nieuws....

F&L ---> A&N
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:43.