Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Tis een Compaq, houd daar rekening mee bij het kopen van geheugen. De meeste merkmachines, zeker de oudere, hebben speciaal geheugen nodig; een standaard reepje SDRAM wil nog wel es niet werken.
Neem contact op met Compaq (HP) of een Compaq (HP) dealer, die moeten je kunnen vertellen welk geheugen je nodig hebt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Kan iemand me nog wat uitleggen over die videokaarten (en over die die er nu in zit?) Hebben die zelf geheugen en zo ja, hoeveel? Ik wil er eigenlijk niet echt mee hoeven gamen, maar heeft de videokaart ook invloed op de algehele snelheid van de pc? |
![]() |
||
Citaat:
Als je wil overwegen om een nieuwe videokaart te kopen en je houdt van games of andere grafische toepassingen, raad ik je aan om te vragen naar de Radeon chipset. Het hoeft echt niet het nieuwste van het nieuwste te zijn, voor 100 euro heb je zeker al iets goeds. Hoe meer videogeheugen hoe beter gaat overigens wel op, maar 64 / 128 MB is meer dan genoeg. Met Geforce heb ik zelf overigens meer problemen gehad dan met Radeon, ik heb hier thuis 1 PC met de Geforce 4 4200 TI en een Radeon kaart die in die tijd ongeveer hetzelfde kostte en de Radeon geeft het beste effect bij grafische toepassingen. Daarnaast heb ik al met 2 Geforce kaarten ernstige problemen gehad en vond ik de driver updates vaak een beetje zwak...
|
Verwijderd
|
In de eerste plaats; prik d'r wat geheugen bij. 256MB zou ik als minimum hanteren, 't liefst 512MB. Check inderdaad even of je zomaar ieder reepje d'r in kunt stouwen of dat je gebonden bent aan Compraq-geheugen.
Wat videokaart betreft; zoek de goedkoopste Radeon 9600PRO. Lekkere performance voor relatief weinig geld. |
![]() |
|
http://www3.alternate.nl/html/nodes_info/j9gu10.html
Dat is een hele goede, kijk op tweakers even voor de goedkoopste winkel. Hercules noemt men vaak "beter", maar dit heb ik nog niet kunnen zien. Het kost niet echt veel en dan heb je de beste prijs/kwaliteit verhouding mogelijk, dat beloof ik je!
||
Citaat:
![]() Afhankelijk van hoeveel je wilt uitgeven aan je videokaart zou ik even op alternate kijken of even de posts van andere leden doorlezen, uiteraard. ![]() Ohja, wat voor type compaq is 't? Grote kans dat daar gewoon PC133 geheugen in past ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Zou eerder opzoek gaan naar een ti 4200 voor dat systeem. een ati 9600 pro is denk ik een beetje overkill *ding zit uit zijn neus te vreten*. Tuurlijk 512 mb ram er in laten zetten. Ik zelf heb win 2000 er op staan en dat werkt goed. Het is net wat je wilt. Heb je wat oudere progjes/spellen dan zou ik voor 2000 anders voor xp met een dubbelboot met win 98
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Veel reacties
![]() Ehm... ik game nou niet wat je zegt heel veel. Alleen MOHAA dus eigenlijk, ja, en als je de Sims bij de games wil rekenen ![]() Is het dan echt nuttig om een héle goede videokaart te kopen? Ik was van plan om 200 euro voor het zooitje uit te trekken, dus voor de videokaart en het extra geheugen. Maar draait mijn systeem beter als er een betere videokaart in zit? (Dus niet alleen de games.) Maar: een Radon 9600Pro, lees ik hier, is dus wel goed? En voor 100 euro? ![]() Bedankt voor alle advies trouwens ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Is dit bovenstaande in januari nog geheel up-to-date, of moet ik het dan nog een keer vragen? |
![]() |
|
9600 Pro is €160
Je kan ook een GeForce 4 Ti4200 64MB halen voor €80 ofzo, als je die kunt vinden. Dat is even snel als een Radeon 9600 Pro in DirectX8 spellen. De Radeon 9600 Pro is echter ook een DirectX9 kaart met PS2, die toekomstige games veel beter kan afspelen dan die GF4 kan. Dat is een afweging die je kan maken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() naja, ik doe wel een poging. |
![]() |
||
Citaat:
Wil je nou echt voor een Geforce gaan, om wat voor idiote reden dan ook ( ![]() Je hebt al een Aopen Geforce FX 5200 met 256 MB videogeheugen, 8x AGP en TVO+DVI voor een euro of 100-110... Is dat je zelfs te duur dan hebben we ook een soortgelijke Pine met 128 MB videogeheugen voor 70 euro... Beste (en goedkoopste) winkel om voor deze 2 kaarten eens te kijken: http://www.1to0.nl/document.php?cat=9&id=37 Maar nogmaals, in Nederland betaal je 150 euro voor een Radeon 9600 Pro en dat is een goede prijs. De 9200 Pro is natuurlijk ook een optie, maar die heeft net dat beetje minder toekomst dan de 9600 Pro...
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.tweakers.net/pricewatch/59386 Dan heb je wel een OEM-kaart van een vaag merk. Ik betaal liever €10 meer voor een HIS/Connect3D/Club3D. Citaat:
nVidia is naar mijn mening nog steeds meester in low-end, ATi meester in high-end.
||
Citaat:
FX 5200 is opvolger van GeForce 4 MX440 en iets sneller FX 5600 is opvolger van GeForce 4 Ti4200 maar wel langzamer FX 5800 is opvolger van GeForce 4 Ti4600 en een stuk sneller FX 5900 is NV35
|
Verwijderd
|
Eh... niet om vervelend te zijn, maar ik raak de draad een beetje kwijt hier! Wat is 'low-end' en 'hi-end'?
![]() En hoe duur is die Radon eigenlijk? 160 of 100-150? Ik zag ook net een GeForce voor 65 euro? Ik vind persoonlijk 150 euro voor een videokaart erg veel, omdat ik niet zo heel veel game, zeg maar. Welke vinden jullie nou unaniem goed? |
![]() |
||||
Citaat:
Hi-end = duur, heel snel (bovenkant van de markt) Citaat:
Citaat:
|
www.1to0.nl heeft er een voor €48. Daar komt €6 bij voor verzendkosten (vooruit overmaken). Dus bij elkaar €54.
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Over lawaai, ik ken een zekere Radeon waar je letterlijk oordopjes bij moet indoen ![]() ![]()
||||||
Citaat:
![]() ( ik doel op: www.funcomputer.de ) Citaat:
Verder voordelen van de FX-architectuur is verbeterde Anisotropic Filtering en Anti Aliasing (FSAA). Maar ook voor deze effecten geldt dat de kaart in kwestie niet snel genoeg is om redelijk spellen te spelen met deze features aan. Citaat:
![]() Conclusie: 128MB of meer geheugen heb je pas nodig vanaf een ATi Radeon 9600. En dan praat je dus over spellen als Half Life 2 / Doom3 en andere toekomstige spellen. 64MB is voor vrijwel alle DirectX8 titels afdoende. Citaat:
De twee shops die die kaart voor €150 leverden, zie ik geen merk/beschrijving bij staan. Het blijft gissen dus. Even bellen kan natuurlijk wel. Citaat:
![]() P.S. Krummeltje is een meisje, geen jongen.
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() j/k
||
Citaat:
|
pentium 1000mhz, 128 mb intern
Als dat de specs zijn waarom dan een ati 9600 kopen ![]() Dat ding is toch veelste snel voor die cpu. Of denk ik nu verkeerd ![]()
|
![]() |
|
|