Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
"De inspectie is verder verbolgen over het feit dat noch de school noch de leerplichtambtenaar de zaak bij haar heeft gemeld."
De zaak is wel degelijk gemeld, de media speelt hier leuk op in door de "verkeerde" mensen hierover te raadplegen; mensen die geen inzicht in de kwestie hebben en er nooit mee te maken hebben gehad. Dan is het voor de hand liggend dat er naar buiten wordt getreden met het verhaal dat er nooit melding van is gedaan, terwijl dat wel degelijk het geval is. Zowieso; de ouders van dat meisje zaten wekelijks in gesprek met leraren/leraressen. Dit alles ter preventie van het "gepest" Dat zo'n meisje uiterst labiel is en als enigste uitweg het verlaten van de school ziet, daar heeft de school niets mee te maken. Er zijn uiteraard pogingen gedaan om het "probleem" te verhelpen, en vanuit dat opzicht vind ik het zwak, laf en eerloos om smartengeld te eisen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Verder vind ik dat de onderwijsinspectie met de taak moet worden toegerust om te onderzoeken wat een school tegen pesten doet en moeten er boetes opgelegd kunnen worden als blijkt dat een school te weinig doet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Joyce is erg onzeker in alles wat zij doet, en erg bang om alles verkeerd te doen. Joyce is nog steeds een stevige dame, maar nu ze een pracht van een dochter heeft mag dat ook best. Verder vind ik dat een school wel degelijk aansprakelijk kan worden gesteld, zeker als meneer de directeur niks doet met herhaaldelijke verzoeken tot verbetering bij de pesters. Bij mij is dit namelijk tot zeker 6 jaar door gegaan. Vanaf groep 2 tot 8. In half groep 6 ben ik ondanks herhaaldelijke verzoeken naar een andere school gegaan. Dit heeft mij zeker geholpen, maar de traumatische gebeurtenis van het pesten is me nog altijd bij gebleven. Toen ik 18 was ben ik in therapie gegaan, omdat het nog steeds invloed had op mijn dagelijkse leven. Toen ik op een andere school kwam half groep 6, kwamen mijn oude klasgenootjes mij regelmatig bezoeken op de nieuwe school. Gelukkig had ik daar hele fijne klasgenoten en directeur die voor me opkwamen en die kinderen verbod tot hun schoolplein heeft gegeven. Helaas ging het na schooltijd nog altijd door...... Dus ja, een school kan aansprakelijk worden gesteld voor pesterijen als er niks aan word gedaan, terwijl er meerdere malen verzoek is gedaan om iets aan de situatie te doen. ![]() |
![]() |
|
|