Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2003, 21:52
Verwijderd
http://www.eynstein.nl/a/2915.html

Deze set heb ik al een tijdje op het oog maar kan er geen enkele review over vinden, geen site van de fabrikant en de info die op de site staat van Eynstein zegt me ook helemaal niks als speakers noob zijnde. Dus iemand die me hiermee voort kan helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2003, 22:25
Verwijderd
Zie er van af. Vroeg of laat ga je spijt van zo'n aankoop krijgen -- niet alleen van die set, maar van al die "kant-en-klare"-pakketten <1500 euro.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 23:07
Verwijderd
Ik zal maar eerlijk zijn: voor dat geld kan het alleen rommel zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 00:21
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Ik zou 'em eerst eens gaan luisteren in een Audio zaak ofzo, want dit is een twijfel geval. Dan kan je wellicht beter je oordeel vellen. Bel gewoon es wat elektronicazaken af zou ik zeggen.
Oud 09-11-2003, 01:50
unpopular
unpopular is offline
vraag is natuurlijk waar ga je het voor gebruiken. Als je af en toe een mp3tje afspeeld en verder er nooit niets mee doet verder hoeft het geen grof geld te kosten maar omdat er geen revieuws van zijn , en je wilt er meer mee doen, wordt het een ander verhaal.

Aanrader zoals hierboven probeer een mogelijk heid te vinden te luisteren naar een setje zodat het naar jou gevoel ook een mooi geluid geeft wat hoe mooi een geluid is is gebaseerd op smaak,
zo vind de ene Philips een blikken geluid hebben en de ander het een prachtig geluid.

(heb zelf goedkope creative 5.1 setje omdat ik toch neit veel meer er uit haal met divx en af en toe een mp3tje)
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 14:29
Verwijderd
Ok, wat ik dus zoek is een mooie set voor me pc, voor games, films en voor mp3, maar dan ook mooi qua uiterlijki. Moet ook niet gigantisch veel gaan kosten (>1500 euro zoals werd gezegd) maar paar honder euro mag t best kosten. Suggesties? Probleem met deze set is dat ik 3 winkels heb gevonden die het leveren in Nederland maar niet zo op voorraad hebben en dus ook niet kan beluisteren.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 14:41
Verwijderd
Logitech maakt ontzettend mooi klinkende sets voor computer/DVD-gebruik en hun bovenste modellen zitten zo rond de 400-500 euro.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 16:17
JCL
JCL is offline
Citaat:
Wes schreef op 08-11-2003 @ 22:52:
http://www.eynstein.nl/a/2915.html

Deze set heb ik al een tijdje op het oog maar kan er geen enkele review over vinden, geen site van de fabrikant en de info die op de site staat van Eynstein zegt me ook helemaal niks als speakers noob zijnde. Dus iemand die me hiermee voort kan helpen?
als je ze voor de PC wilt hebben, koop dan een Logitech Z680 of Creative Megaworks 5.1 THX
Oud 09-11-2003, 16:23
Big Brother
Big Brother is offline
of gewoon een creative inspire 5100 voor 60 eurotjes ofzo
Oud 09-11-2003, 17:06
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Citaat:
Wes schreef op 09-11-2003 @ 15:29:
Ok, wat ik dus zoek is een mooie set voor me pc, voor games, films en voor mp3, maar dan ook mooi qua uiterlijki. Moet ook niet gigantisch veel gaan kosten (>1500 euro zoals werd gezegd) maar paar honder euro mag t best kosten. Suggesties? Probleem met deze set is dat ik 3 winkels heb gevonden die het leveren in Nederland maar niet zo op voorraad hebben en dus ook niet kan beluisteren.
Ik zou zeggen, lees eens wat reviews op Internet daarover. En maak dan een keuze tussen 3 a 4 modellen. Vanaf daar kunnen we je beter helpen. Anders gaat iedereen maar wat roepen wat 'ie in zijn huiskamer heeft staan.

Belangrijkste is dat jij ook ff wat research doet. Om je een beetje op weg te helpen: Five 5.1 and 6.1 Speakers Comparison @ THG.

Suc6!

Laatst gewijzigd op 09-11-2003 om 17:11.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 17:09
Verwijderd
Logitech is zeker niks voor mij, vind de speakers niet de mooisten. Sja Creative wist ik al wel van, heb ik ook al het een en andere over gelezen oa op THG. Hoopte meer op een ander merk wat iemand me kon aanraden.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 00:36
Verwijderd
Klipsch.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 01:17
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-11-2003 @ 01:36:
Klipsch.
Veel over gehoord

Vooral de nieuwe Klipsch Promedia 5.1 schijnt cool te zijn. Is het geluid van deze set nou echt zo goed?
Oud 10-11-2003, 11:37
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Dit kant en klaar setje is inderdaad niet echt handig.. Misschien als het hele gebeuren zonder ingebouwde versterker geleverd was.. Maarja, dan nog.
Op dit prijsniveau is de keuze niet echt ruim. Misschien wat doorsparen voor een setje Quad 11's en daarbij een stereo versterker op de kop tikken.. (of je koopt't tweedehands, dat moet een heel stuk schelen).

Citaat:
Enlightenment schreef op 10-11-2003 @ 02:17:
Vooral de nieuwe Klipsch Promedia 5.1 schijnt cool te zijn. Is het geluid van deze set nou echt zo goed?
Hahaha. Vergeet die Promedia shit, vooral de Klipschorn schijnt cool te zijn:

Laatst gewijzigd op 10-11-2003 om 11:40.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 22:44
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ziet er niet uit, vind ik dan.

Vond de Promedia sets wel mooi eruit zien.
Oud 10-11-2003, 23:22
Verwijderd
Wat maakt het uiterlijk nou uit? We hebben het bij de Klipschorn over een legendarische gevouwen hoornconstructie met een onderste grensfrequentie waar je steil van achterover slaat Dan maakt het niet uit hoe het eruit ziet.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 23:24
Enlightenment
Enlightenment is offline
Nou het vocht stroom ervan langs m'n benen zeg..

Nee sorry dat ding is ugly.

Ik heb veel geilere set. =)
Oud 10-11-2003, 23:25
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 11-11-2003 @ 00:24:
Nou het vocht stroom ervan langs m'n benen zeg..

Nee sorry dat ding is ugly.

Ik heb veel geilere set. =)
Dat moet dan zo ongeveer wel een setje Thiel CS9's zijn, aangezien betere hoorns dan van Klipsch nauwelijks te krijgen zijn. Al helemaal niet in de prijsklasse <5000 euro per paar.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 23:31
Enlightenment
Enlightenment is offline
wtf is een hoorn?
Oud 11-11-2003, 10:59
Xanandu
Xanandu is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-11-2003 @ 00:22:
Wat maakt het uiterlijk nou uit? We hebben het bij de Klipschorn over een legendarische gevouwen hoornconstructie met een onderste grensfrequentie waar je steil van achterover slaat Dan maakt het niet uit hoe het eruit ziet.
ah, een audiofiel?
nou klipsch zal ik zelf nooit kopen, maar dat heeft toch wel een slamm in het laag. dat is absurd! echt harde klappen tegen je ribbenkast en gortdroog en snoeistrak. alleen het midden en hoog ben ik niet heel erg weg van maar voor de kick is het erg leuk zo'n systeem te horen. met een 8 watt buizentrapje, heb je een gruwelijke druk, en power dat is gewoon eng alleen je moet er geen klassiek over draaien, of je moet van krijsende violen houden

Laatst gewijzigd op 11-11-2003 om 11:02.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 15:36
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Xanandu schreef op 11-11-2003 @ 11:59:
ah, een audiofiel?
Nee, gewoon verstandig.
Oud 11-11-2003, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Xanandu schreef op 11-11-2003 @ 11:59:
ah, een audiofiel?
Zelfbouwer
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 18:47
Xanandu
Xanandu is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 11-11-2003 @ 16:36:
Nee, gewoon verstandig.
ach, in elke hobby kun je je geld in kwijt
Oud 11-11-2003, 20:02
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-11-2003 @ 17:10:
Zelfbouwer
dat ook.
Oud 11-11-2003, 21:37
Verwijderd
Ik wil zelf ooit nog eens een enorme hoorn of transmissielijn bouwen, naar eigen ontwerp, maar goed ontwerpsoftware is duur en bovendien heb ik er gewoon de tijd niet meer voor...erg jammer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2003, 22:33
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
D'r zijn wel een aantal gratis pakketten te krijgen, ik weet niet precies meer wie ende wat, maar anders moet je maar even rondneuzen op http://forum.hifi.nl

En anders bouw je een Tony Gee ontwerpje na, net als ik
Oud 11-11-2003, 22:35
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
8-|
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 22:59
Xanandu
Xanandu is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 11-11-2003 @ 23:33:
D'r zijn wel een aantal gratis pakketten te krijgen, ik weet niet precies meer wie ende wat, maar anders moet je maar even rondneuzen op http://forum.hifi.nl

En anders bouw je een Tony Gee ontwerpje na, net als ik
Welk ontwerp bouw je na? Tony is een bekende
Oud 12-11-2003, 00:23
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Xanandu schreef op 11-11-2003 @ 23:59:
Welk ontwerp bouw je na? Tony is een bekende
De Auriga's. Ik heb de Tempo's ook gehoord. En de Provenances ook, maar daarvan geeft hij het ontwerp niet vrij (ook ver buiten m'n budget)

Deze dus, alleen dan wanden van 2x 22 mm, in plaats van 1x 22 mm en 1x 8 mm. En bij mij komt er een voet onder waar het filter in zit.
Oud 12-11-2003, 00:31
Xanandu
Xanandu is offline
Die heb ik nog niet beluisterd. Heb je nog een setje TC120Tdx2 kunnen bemachtigen dan? De nieuwe TD5 enzo vind ik minder fraai dan de oude.
ff wat anders, wat zijn jouw ervaringen met de teac vrds t1?
Oud 12-11-2003, 00:51
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Xanandu schreef op 12-11-2003 @ 01:31:
Die heb ik nog niet beluisterd. Heb je nog een setje TC120Tdx2 kunnen bemachtigen dan? De nieuwe TD5 enzo vind ik minder fraai dan de oude.
ff wat anders, wat zijn jouw ervaringen met de teac vrds t1?
Op dat forum geloerd, wat ik heb staan ofzo?

Nee, helaas heb ik geen dx2's kunnen vinden, ook niet op eBay ofzo. Als iemand ze nog een keer tweedehands heeft, of nieuw in doos, dan zal ik ze denk ik wel overnemen.. Maarja, 't is voor de rest zo'n leuk ding, en anders zat ik, voor zo'n vorm, aan de scanspeak reference+ en die is een heel stuk duurder..

Die VRDS T1 heb ik op de kop getikt voor 250 euri, en doet't heel goed.. Maar d'r moet nog wel wat aan verbouwd worden, wat gebeuren gaat zodra de speakers af zijn.. Gescheiden voedingen voor de besturing en de klok. Er komt dan een Guido Tent klok in met een digitale uitgang met een BNC plug. En dan is-ie echt af. Voor de rest een beest van een ding, heerlijk.
Oud 12-11-2003, 01:05
Xanandu
Xanandu is offline
ik lees ook hifi.nl, en je nickname kwam bekend voor. kijkend naar je sig is het daar niet zo moeilijk om te zien wat voor spullen je hebt.
maar je bent gewoon audiofiel, of je verstandig bent is een 2e zelfbouw is altijd verstandig

Laatst gewijzigd op 12-11-2003 om 01:08.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 01:42
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Xanandu schreef op 12-11-2003 @ 02:05:
ik lees ook hifi.nl, en je nickname kwam bekend voor. kijkend naar je sig is het daar niet zo moeilijk om te zien wat voor spullen je hebt.
Anders zou je ook wel erg helderziend zijn hoor.
Stiekem zou ik liever een Wadia als loopwerk willen hebben. Daar zit ook zo'n Teac VRDS ding in, maar dan is hetgeen er rondheen wat ruimer uitgevoerd.. Maar da's allemaal erg aan de prijs.
In ieder geval geen dac van Wadia, die dingen zijn ook stervensduur, en voor dat geld kan je er ook eentje kopen die wèl uit discrete onderdelen is opgebouwd.

Leuk trouwens he, dat threadjacken?
Oud 12-11-2003, 07:05
Xanandu
Xanandu is offline
Je hebt van Wadia wel die goedkope dac, rond de 800 euro 2e hands. Ben daar alleen niet zo kapot van, ziet er intern ook niet geweldig uit. De wadia 27 digimaster zou ik daarentegen maar al te graag willen hebben stond tijd terug nog voor een spotprijs op hifi.nl te koop, ik was alleen te laat
Maar teac (ESOTERIC) is ook niet verkeerd bezig tegenwoordig.

tja, beetje offtopic misschien...
Oud 12-11-2003, 13:28
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Xanandu schreef op 12-11-2003 @ 08:05:
Je hebt van Wadia wel die goedkope dac, rond de 800 euro 2e hands. Ben daar alleen niet zo kapot van, ziet er intern ook niet geweldig uit. De wadia 27 digimaster zou ik daarentegen maar al te graag willen hebben
Ik zou het niet doen. Voor 800 euro, en dan nog van de binnenkant tegenvallen ook..
Punt is, wadia maakt leuk speelgoed, maar ik vind het veels te veel geld voor wat er voor een 27 wordt gevraagd, in die prijsklasse (ongeveer 4000 euro tweedehands, in xi versie of hoe dat ook heet), terwijl er opamps in zitten.. Ja't zal wel goed klinken, maar voor dat geld wil ik discreet.

En tsja, als je een dac zoekt, zou ik maar eens gaan kijken bij Guido Tent, die heeft een hele leuke dac. En die gozer woont ook nog eens in Nederland, en de meest kritische onderdelen kan je van hem kopen.

Je kan ook hier kijken: http://listings.ebay.de/pool2/plisti...x.html?from=R4

Voor als zelfbouwen je niet zo heel goed af gaat. Parasounds zijn best goed, en tweedehands kosten ze niet zoveel. Er staat nu ook een mooie Advantage Dac 1. (Nog mooier als je het bijbehorende loopwerk T1 er ook bij vindt, zelfde design, en de pioneer benadering van het teac vrds systeem).
Reageren

Regels voor berichten