Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2003, 16:31
Remqo
Remqo is offline
200

Citaat:
Bruggo41 schreef op 09-11-2003 @ 16:51:
Weet iemand hoe die robots heten die op t dek van Zion alle sentinels neerschieten en waar je er plaatjes van kunt vinden?
Dat zijn nou APU's

Advertentie
Oud 09-11-2003, 17:40
actionhank
actionhank is offline
Citaat:
kiek schreef op 09-11-2003 @ 17:29:
idd, en dat terwijl ik aan het eind van deel 2 zoiets had van: oooh nee, we zitten in de shit!
Grappenmakers, Bane heeft er in z'n eentje voor gezorgd dat bijna de hele vloot van Zion vernietigd werd door de Sentinels in deel 2.
Oud 09-11-2003, 18:00
JCL
JCL is offline
Citaat:
actionhank schreef op 09-11-2003 @ 18:40:
Grappenmakers, Bane heeft er in z'n eentje voor gezorgd dat bijna de hele vloot van Zion vernietigd werd door de Sentinels in deel 2.
ik denk dat hij meer bedoeld in deel 3....
Oud 09-11-2003, 18:17
lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
Citaat:
Hypochondriac schreef op 06-11-2003 @ 23:31:
Spoiler

Wat een kutfilm trouwens
Spoiler
Oud 09-11-2003, 18:30
Martijn
Martijn is offline
Citaat:
CycLoner schreef op 09-11-2003 @ 17:26:
APU (armored personnel unit of iets dergelijks)
niet te verwarren met
[afbeelding]

Oud 09-11-2003, 20:04
Sithan
Sithan is offline
Zal ik nou nog eens iets leuks vertellen:

Spoiler
Oud 09-11-2003, 20:23
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
Phreshness schreef op 09-11-2003 @ 14:29:
Buttlicker, je spelt m'n naam goed en je geeft nog geen antwoord.
als je in een 'discussie' graag noodgedwongen je toevlucht zoekt in zielig bashen als je ook maar enige tegenstand hebt, raad ik je aan een ander forum te bezoeken, moviepoopshoot.com o.i.d.

van mij krijg je in ieder geval geen antwoord meer, op de volgende retort n.a.v. je mooie spreekwoord na. het lijkt mij eerder dat jij "door de bomen het bos niet meer ziet"
Oud 09-11-2003, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Crystal Method schreef op 09-11-2003 @ 21:23:
als je in een 'discussie' graag noodgedwongen je toevlucht zoekt in zielig bashen als je ook maar enige tegenstand hebt, raad ik je aan een ander forum te bezoeken, moviepoopshoot.com o.i.d.

van mij krijg je in ieder geval geen antwoord meer, op de volgende retort n.a.v. je mooie spreekwoord na. het lijkt mij eerder dat jij "door de bomen het bos niet meer ziet"
Over spreekwoorden gesproken; zegt "de pot verwijt de ketel dat deze zwart ziet" je iets?

Overigens enigzins laf dat je de confrontatie vervolgens niet aandurft en niet gewoon zegt waarom ik ongelijk zou hebben.

Laatst gewijzigd op 09-11-2003 om 21:14.
Oud 09-11-2003, 23:20
actionhank
actionhank is offline
hou eens op stelletje baby's
Oud 09-11-2003, 23:58
Bendzj
Bendzj is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 09-11-2003 @ 21:23:

Ik heb nog nooit zo'n hypocriete post gezien. En daar laat ik het maar bij voor vanavond.
Oud 10-11-2003, 01:08
Screaming Slave
Citaat:
Hypochondriac schreef op 10-11-2003 @ 00:58:
Ik heb nog nooit zo'n hypocriete post gezien.
right, nog argumenten daarvoor? nee, dat dacht ik al.

Citaat:
En daar laat ik het maar bij voor vanavond.
daar ben ik blij mee.
Oud 10-11-2003, 02:32
actionhank
actionhank is offline
Oud 10-11-2003, 08:11
Screaming Slave
Citaat:
actionhank schreef op 10-11-2003 @ 03:32:
Oud 10-11-2003, 09:39
YPrue
YPrue is offline
Ik heb de film gisteren gezien, en ik moet zeggen: ik vond hem echt veel beter dan deel 2.
Maar ik heb nog even een vraagje: waarom zegt Smith als hij bij The Oracle is op een gegeven moment 'Ja, mam ' ? Bedoelde hij dat ironisch of zit daar meer achter? (Ik hoop niet dat de tweede optie hier van toepassing is...)
Oud 10-11-2003, 10:10
Remqo
Remqo is offline
Citaat:
YPrue schreef op 10-11-2003 @ 10:39:
Ik heb de film gisteren gezien, en ik moet zeggen: ik vond hem echt veel beter dan deel 2.
Maar ik heb nog even een vraagje: waarom zegt Smith als hij bij The Oracle is op een gegeven moment 'Ja, mam ' ? Bedoelde hij dat ironisch of zit daar meer achter? (Ik hoop niet dat de tweede optie hier van toepassing is...)
Spoiler

Als ik het goed begrepen heb
Oud 10-11-2003, 11:46
Verwijderd
Citaat:
YPrue schreef op 10-11-2003 @ 10:39:
was de grap niet: Oracle: "you really are a bastard" gevolgd door smith:"(blabla) MOM"
Oud 10-11-2003, 15:45
tegenverveling
tegenverveling is offline
alsof het nog nu heeft na ruim 200 reacties:
This movie sucks!!!
Oud 10-11-2003, 16:17
Bendzj
Bendzj is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 10-11-2003 @ 02:08:
right, nog argumenten daarvoor? nee, dat dacht ik al.

Ach, iemand bitchen over bashen, daar kan ik mee leven. Maar als ik het me goed herinner ben jij begonnen met dit:

Citaat:
Phressness > was je teleurgesteld dat er geen quotes als "Respect the cock... and tame the cunt! Tame it!" en "He better watch out or he'll get AIDS when he date-rapes her" in zaten? want hoe lang je verhaaltje ook is en hoeveel onnodig ingewikkeld taalgebruik het ook bevat, het enige waar het mij van overtuigt is dat je een beetje te veel je best doet de indruk te wekken verstand te hebben van cinematografie. tevergeefs, overigens.
Als er iemand niet moet zeiken over argumentloos jij-bakken, dan ben jij het wel.

Ik vind het zo typisch dat je nog steeds geen enkele keer hebt gezegd waarom Revolutions dan wel een goede film is. De uitdaging staat nog steeds. Ga 'm eens aan, of ben je bang dat je voor lul staat als blijkt dat je geen argumenten hebt?

Citaat:
daar ben ik blij mee.
Dat vind ik fijn.
Oud 10-11-2003, 17:05
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
tegenverveling schreef op 10-11-2003 @ 16:45:
alsof het nog nu heeft na ruim 200 reacties:
This movie sucks!!!
Tja, als je alleen dit ene zinnetje neer gaat zetten heeft het weinig zin inderdaad.
Oud 10-11-2003, 18:46
Retinite
Retinite is offline
Deze spoiler bevat ook info over de animatrix

Spoiler
Oud 10-11-2003, 19:26
Screaming Slave
Citaat:
Hypochondriac schreef op 10-11-2003 @ 17:17:

Ach, iemand bitchen over bashen, daar kan ik mee leven. Maar als ik het me goed herinner ben jij begonnen met dit:

Als er iemand niet moet zeiken over argumentloos jij-bakken, dan ben jij het wel.

Ik vind het zo typisch dat je nog steeds geen enkele keer hebt gezegd waarom Revolutions dan wel een goede film is. De uitdaging staat nog steeds. Ga 'm eens aan, of ben je bang dat je voor lul staat als blijkt dat je geen argumenten hebt?

Dat vind ik fijn.
mijn post was volledig valide. dat het jou door Phreshness' flitse taalgebruik ontgaat dat hij in feite NIKS beargumenteerd heeft en zo maar wat losse opmerkingen aaneenrijgt tot een leuk verhaaltje, wil niet zeggen dat iedereen er zo easily impressed door is. het is je bijvoorbeeld vast ook niet opgevallen dat zijn alinea over Adam en Eva totaal irrelevant is m.b.t. de matrix trilogie. iets wat wel knap is van Phreshness, maar meer over jou zegt dan over hem.

dat jij het verschil niet ziet tussen het gebruik van woorden als buttlicker en kontboy in een dialoog en mijn post is hoogst bedroevend. om je zin "Als er iemand niet moet zeiken over argumentloos jij-bakken, dan ben jij het wel." kan ik trouwens alleen maar lachen. zie je de ironie? ik hoop het van ganzer harte voor je.

over waarom ik de matrix revolutions een goede film vond kan ik heel kort zijn; als je de moeite neemt om je erin te verdiepen (waartoe de Wachowski brothers de kijkers aansporen), wat Phreshness klaarblijkelijk niet of amper heeft gedaan, kom je tot het inzicht dat ook reloaded en revolutions (net als het origineel) meer zijn dan actiefilms met een hoop gebabbel en veel computereffecten. "look past teh cgi," en zie een ode aan praktisch elke cultuur, religie en filosofische stroming op aarde.
Oud 10-11-2003, 19:39
Bendzj
Bendzj is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 10-11-2003 @ 20:26:
mijn post was volledig valide. dat het jou door Phreshness' flitse taalgebruik ontgaat dat hij in feite NIKS beargumenteerd heeft en zo maar wat losse opmerkingen aaneenrijgt tot een leuk verhaaltje, wil niet zeggen dat iedereen er zo easily impressed door is. het is je bijvoorbeeld vast ook niet opgevallen dat zijn alinea over Adam en Eva totaal irrelevant is m.b.t. de matrix trilogie. iets wat wel knap is van Phreshness, maar meer over jou zegt dan over hem.
Allemaal leuk en aardig, maar ik zeg nergens dat ik vind dat Phreshness een goed verhaal neerzet. Dus dit is allemaal totaal irrelevant. Ik vroeg me alleen af waarom jij tot nu toe nog niks had gedaan dan bitchen over zijn verhaal.

Citaat:
dat jij het verschil niet ziet tussen het gebruik van woorden als buttlicker en kontboy in een dialoog en mijn post is hoogst bedroevend. om je zin "Als er iemand niet moet zeiken over argumentloos jij-bakken, dan ben jij het wel." kan ik trouwens alleen maar lachen. zie je de ironie? ik hoop het van ganzer harte voor je.
Dat jij niet voorbij zijn en jouw eigen taalgebruik kan kijken om te zien dat jullie allebei hetzelfde doen - los van welke woorden je gebruikt - is op zijn minst erg kortzichtig. Om daarna te proberen mij onderuit te halen met een quote is alleen maar triest omdat de nadruk in die zin op het woord argumentloos lag. Gelukkig heb ik wel mijn argumenten gegeven en blijf jij maar op de man spelen zonder geldige reden. Geweldige manier om jezelf te laten kennen.

Citaat:
over waarom ik de matrix revolutions een goede film vond kan ik heel kort zijn; als je de moeite neemt om je erin te verdiepen (waartoe de Wachowski brothers de kijkers aansporen), wat Phreshness klaarblijkelijk niet of amper heeft gedaan, kom je tot het inzicht dat ook reloaded en revolutions (net als het origineel) meer zijn dan actiefilms met een hoop gebabbel en veel computereffecten. "look past teh cgi," en zie een ode aan praktisch elke cultuur, religie en filosofische stroming op aarde.
Fijn dat je eindelijk een keer ontopic bent. Zullen we nu maar ophouden?
Oud 10-11-2003, 21:21
legatus
legatus is offline
Citaat:
en zie een ode aan praktisch elke cultuur, religie en filosofische stroming op aarde.
Helaas stijgt de trilogie qua verhaal niet uit boven het "leuke, ambitieuze idee".

Citaat:
als je de moeite neemt om je erin te verdiepen
Ik zie een potpourri van religies, ingevingen, symbolen en mythologieën gehuld in een actiespektakel, of is het juist andersom?. Dan weer genuanceerd, dan weer overduidelijk door je strot geramt. Geen balans.

Citaat:
dat zijn alinea over Adam en Eva totaal irrelevant is m.b.t. de matrix trilogie
Adam en Eva?

Ben jij, Crystal Method, van mening dat deze trilogie voortreffelijk in elkaar is gezet en uitgewerkt?
Oud 10-11-2003, 21:44
Simon
Simon is offline
Ik heb mijn recensie (link) al geschreven, maar de kritiek in deze topic had een beter gefundeerd verhaal opgeleverd. Het doorlezen kost je een uur, maar dan heb je ook wat.

Omdat ik van tevoren mijn verwachtingen had bijgesteld, vond ik Revolutions nog erg meevallen. Ik geloof zeker dat de Wachowski-brothers een Groot Verhaal over wilden brengen, maar ik krijg de indruk dat ze een beetje in hun eigen filosofische woud verdwaald zijn. De boodschap is voor mij niet duidelijk, en het is niet zo dat me dat altijd overkomt, integendeel. Daarbij zijn veel dialogen matig (
Spoiler
) en vond ik het wel erg veel Star Wars. Dat is deels persoonlijk (ik vond die gevechten uit deel 1, en de overtreffende trap in deel 2, juist erg gaaf), maar ook simpelweg minder vernieuwend.

Om te concluderen. Ik heb er geen spijt van dat ik hem gezien heb, maar ik vind het geen absolute aanrader. Zoals Kill Bill: Vol 1, of Love Actually (die recensies schrijf ik woensdag en komen binnenkort online..).
Oud 10-11-2003, 21:52
Screaming Slave
Citaat:
legatus schreef op 10-11-2003 @ 22:21:
Helaas stijgt de trilogie qua verhaal niet uit boven het "leuke, ambitieuze idee".

Ik zie een potpourri van religies, ingevingen, symbolen en mythologieën gehuld in een actiespektakel, of is het juist andersom?. Dan weer genuanceerd, dan weer overduidelijk door je strot geramt. Geen balans.

Adam en Eva?

Ben jij, Crystal Method, van mening dat deze trilogie voortreffelijk in elkaar is gezet en uitgewerkt?
legatus, heb je je er in verdiept? zo nee, dan is de film niet voor jou bedoeld en kun je natuurlijk niet bepaald oordelen over de diepgang. maar mijn ervaring leert dat je dat toch zal doen, te verwachten uiteraard, maar toch. de matrix serie is geen filmtrilogie om ff te kijken en dan even te reviewen.

sterker nog, ik was in eerste instantie zelf ook nogal teleurgesteld door revolutions, totdat ik na verloop van tijd zo'n beetje snapte hoe de vork in de steel zat. waar anderen slappe dialogen zien zonder betekenis, merk ik (echte fan, al zeg ik het zelf) dat (vrijwel) alles relevant is. leg je horrorfilms eens weg en neem er de tijd voor, je zal na verloop van tijd zien dat het klopt wat ik zeg.

(dat stuk over Adam en Eva was trouwens verwijzend naar wat Phreshness zei, niet naar iets wat jij hebt gezegd.)

ik ben dan ook van mening dat het goed uitgewerkt is, het was altijd al de bedoeling van de schrijvers om mensen aan het denken te zetten. helaas is het verhaal veelal dusdanig cryptisch dat velen die moeite niet nemen en de matrix maar afzeiken. so be it, maar de wachowski's hebben het expres niet zo voor de hand liggend gemaakt allemaal.
Oud 10-11-2003, 22:05
Simon
Simon is offline
Mooi hoe mensen langs elkaar heen kunnen praten zeg, en dat alles zonder de wil elkaar te willen begrijpen.

De ene groep mensen roept dat de dialogen brak waren, de andere (wat kleinere) groep zegt van niet. Inmiddels hebben beide partijen al zeker tien keer welles (danwel nietes) gezegd, zonder daadwerkelijk uit te leggen wat ze er zo slecht aan vonden.

Maar goed, dat is ook wel lastig. Een scene uit je hoofd toch gestructureerd analyseren lukt niet zo. Dat merk ik, omdat ik het nu zelf wil proberen.

Spoiler

Eens/oneens?
Oud 10-11-2003, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Crystal Method schreef op 10-11-2003 @ 20:26:

Na Nietzsche eindelijk weer eens een Uomo Universale. Halleluja.
En elke ode aan de grootste kunst is natuurlijk per definitie goed -volgens mij ben jij zo een die 'geniet' in het CoBrA-museum?-.
Maar goed ik zeg niks meer. Legatus verwoordt het toch beter en dit soort discussies zijn zinloos. Tata.
Oud 10-11-2003, 22:11
Screaming Slave
Citaat:
Phreshness schreef op 10-11-2003 @ 23:08:
Na Nietzsche eindelijk weer eens een Uomo Universale. Halleluja.
En elke ode aan de grootste kunst is natuurlijk per definitie goed -volgens mij ben jij zo een die 'geniet' in het CoBrA-museum?-.
Maar goed ik zeg niks meer. Legatus verwoordt het toch beter en dit soort discussies zijn zinloos. Tata.
voortaan niet zo'n lap tekst quoten dan, als je toch niks te zeggen hebt tata.
Oud 10-11-2003, 22:17
Screaming Slave
Citaat:
Simon schreef op 10-11-2003 @ 23:05:
Eens/oneens?
deels eens, hoewel je de frustratie van Lock over het feit dat Niobe telkens Morpheus' kant kiest niet in beschouwing neemt. (je hebt dan waarschijnlijk ook Enter the Matrix (computerspel) niet gespeeld, en dus 1 uur filmmateriaal niet gezien) en laten die twee nu net samen in dat schip zitten, wat overigens niet de Nebuchadnezzar is, die aan het einde van Reloaded is geëxplodeerd door een tow bomb, zoals je ongetwijfeld toch niet is ontgaan als goeie recensent. (het schip heet overigens de Mjolnir, aka de Hammer als het je iets kan schelen).
Oud 10-11-2003, 22:30
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
Simon schreef op 10-11-2003 @ 23:05:
Spoiler

Eens/oneens?
Spoiler

Laatst gewijzigd op 10-11-2003 om 23:03.
Oud 10-11-2003, 22:49
Verwijderd
*kuch**proest* fanboy *kuch*
Oud 10-11-2003, 23:17
Screaming Slave
Citaat:
Phreshness schreef op 10-11-2003 @ 23:49:
*kuch**proest* fanboy *kuch*
Check out the small dick on Flip.
Oud 11-11-2003, 02:40
Verwijderd
ik stoorde me aan Neo .. toen mister smith ongeveer 10x mister anderson riep naar hem..

en hij snapte het nog niet
Oud 11-11-2003, 08:08
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
siNix schreef op 11-11-2003 @ 03:40:
ik stoorde me aan Neo .. toen mister smith ongeveer 10x mister anderson riep naar hem..

klopt, achteraf misschien wel schraal, maar tijdens de film heb ik me daar niet echt aan geëergerd
Oud 11-11-2003, 11:00
Screaming Slave
Citaat:

neo heeft niet gezien wat de kijker wel heeft gezien, namelijk dat smith zich kopiëerde in bane in reloaded. hij houdt er dan ook totaal geen rekening mee dat hij smith ook tegen kan komen in de echte wereld. tis eerder dat hij het niet kan geloven, totdat hij het ziet met zijn eigen 'ogen', poëtisch genoeg pas als hij juist blind is.
Oud 11-11-2003, 11:35
YPrue
YPrue is offline
Citaat:

Ach, ik vond die scene best wel lachwekkend...
Oud 11-11-2003, 12:11
sans plomb
sans plomb is offline
Spoiler

Laatst gewijzigd op 11-11-2003 om 19:55.
Oud 11-11-2003, 12:12
sans plomb
sans plomb is offline
laat maar
Oud 11-11-2003, 12:14
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
D!82 schreef op 11-11-2003 @ 13:11:
Spoiler
Spoiler

Of ik het goed begrepen heb??

Laatst gewijzigd op 11-11-2003 om 19:56.
Oud 11-11-2003, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Spoiler
nee...,, nee Dit is deel 1 weer...

dus het begin .. tot er weer iets gebeurd..

Laatst gewijzigd op 11-11-2003 om 19:56.
Oud 11-11-2003, 12:27
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
siNix schreef op 11-11-2003 @ 13:21:
nee...,, nee Dit is deel 1 weer...

dus het begin .. tot er weer iets gebeurd..
Maar in deel 1 is het toch niet zo dat [spoiler]als de mensen aangeven dat ze losgekoppeld willen worden dat dan ook gebeurt? [/spoier]

Laatst gewijzigd op 11-11-2003 om 19:57.
Oud 11-11-2003, 12:28
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Spoiler
tuurlijk niet, het orakel heeft geen vorm buiten the matrix...

Laatst gewijzigd op 11-11-2003 om 19:58.
Oud 11-11-2003, 12:44
Jules
Jules is offline
Kwilde alleen even zeggen dat jullie onnodig veel stukken in een spoiler tag zetten.. dit topic gaat toch over de film? Stukken dialoog etc. hoeven toch niet in een spoilertag of wel?
Oud 11-11-2003, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Crystal Method schreef op 11-11-2003 @ 00:17:
Check out the small dick on Flip.
En je blijft maar reageren. Had jij niet iets beters te doen?
Kant corrigeren, ofzo?
Oud 11-11-2003, 16:45
JCL
JCL is offline
Nou mensen,

Ik moet bekkennen. Het was een DONDERS goeie film!! Ik heb genoten. OK er zitten wat "zozo" dingen in, maar verder GEWELDIG!

Spoiler
Oud 11-11-2003, 17:02
blue steel
blue steel is offline
wanneer komt het vervolg?
Oud 11-11-2003, 19:58
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Sooz schreef op 11-11-2003 @ 13:44:
Kwilde alleen even zeggen dat jullie onnodig veel stukken in een spoiler tag zetten.. dit topic gaat toch over de film? Stukken dialoog etc. hoeven toch niet in een spoilertag of wel?
Liever te veel dan te wijnig.
Oud 11-11-2003, 20:31
JCL
JCL is offline
Citaat:
blue steel schreef op 11-11-2003 @ 18:02:
wanneer komt het vervolg?
ik ga voor een 2e Animatrix. Nog een live action film zou echt afbreuk doen aan het verhaal!
Oud 11-11-2003, 22:26
Screaming Slave
Citaat:
Phreshness schreef op 11-11-2003 @ 16:43:
En je blijft maar reageren. Had jij niet iets beters te doen?
ik maak graag wat tijd vrij om jou uit te lachen, keep it up.
Oud 11-11-2003, 22:28
Screaming Slave
Citaat:
Ieke schreef op 11-11-2003 @ 20:58:
Liever te veel dan te wijnig.
weinig? maar uhm, misschien een idee idd om [spoilers] in de topictitel te zetten (kan een fb toch veranderen right?), wat makkelijker.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten