Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() van mij krijg je in ieder geval geen antwoord meer, op de volgende retort n.a.v. je mooie spreekwoord na. het lijkt mij eerder dat jij "door de bomen het bos niet meer ziet" ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens enigzins laf dat je de confrontatie vervolgens niet aandurft en niet gewoon zegt waarom ik ongelijk zou hebben. Laatst gewijzigd op 09-11-2003 om 21:14. |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik heb de film gisteren gezien, en ik moet zeggen: ik vond hem echt veel beter dan deel 2.
Maar ik heb nog even een vraagje: waarom zegt Smith als hij bij The Oracle is op een gegeven moment 'Ja, mam ' ? Bedoelde hij dat ironisch of zit daar meer achter? (Ik hoop niet dat de tweede optie hier van toepassing is...) |
![]() |
||
Citaat:
Spoiler
Als ik het goed begrepen heb |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
![]() Ach, iemand bitchen over bashen, daar kan ik mee leven. Maar als ik het me goed herinner ben jij begonnen met dit: Citaat:
Ik vind het zo typisch dat je nog steeds geen enkele keer hebt gezegd waarom Revolutions dan wel een goede film is. De uitdaging staat nog steeds. Ga 'm eens aan, of ben je bang dat je voor lul staat als blijkt dat je geen argumenten hebt? Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
dat jij het verschil niet ziet tussen het gebruik van woorden als buttlicker en kontboy in een dialoog en mijn post is hoogst bedroevend. om je zin "Als er iemand niet moet zeiken over argumentloos jij-bakken, dan ben jij het wel." kan ik trouwens alleen maar lachen. zie je de ironie? ik hoop het van ganzer harte voor je. over waarom ik de matrix revolutions een goede film vond kan ik heel kort zijn; als je de moeite neemt om je erin te verdiepen (waartoe de Wachowski brothers de kijkers aansporen), wat Phreshness klaarblijkelijk niet of amper heeft gedaan, kom je tot het inzicht dat ook reloaded en revolutions (net als het origineel) meer zijn dan actiefilms met een hoop gebabbel en veel computereffecten. "look past teh cgi," en zie een ode aan praktisch elke cultuur, religie en filosofische stroming op aarde. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ben jij, Crystal Method, van mening dat deze trilogie voortreffelijk in elkaar is gezet en uitgewerkt?
|
Ik heb mijn recensie (link) al geschreven, maar de kritiek in deze topic had een beter gefundeerd verhaal opgeleverd. Het doorlezen kost je een uur, maar dan heb je ook wat.
![]() Omdat ik van tevoren mijn verwachtingen had bijgesteld, vond ik Revolutions nog erg meevallen. Ik geloof zeker dat de Wachowski-brothers een Groot Verhaal over wilden brengen, maar ik krijg de indruk dat ze een beetje in hun eigen filosofische woud verdwaald zijn. De boodschap is voor mij niet duidelijk, en het is niet zo dat me dat altijd overkomt, integendeel. Daarbij zijn veel dialogen matig (
Spoiler
Om te concluderen. Ik heb er geen spijt van dat ik hem gezien heb, maar ik vind het geen absolute aanrader. Zoals Kill Bill: Vol 1, of Love Actually (die recensies schrijf ik woensdag en komen binnenkort online.. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() sterker nog, ik was in eerste instantie zelf ook nogal teleurgesteld door revolutions, totdat ik na verloop van tijd zo'n beetje snapte hoe de vork in de steel zat. waar anderen slappe dialogen zien zonder betekenis, merk ik (echte fan, al zeg ik het zelf) dat (vrijwel) alles relevant is. leg je horrorfilms eens weg en neem er de tijd voor, je zal na verloop van tijd zien dat het klopt wat ik zeg. (dat stuk over Adam en Eva was trouwens verwijzend naar wat Phreshness zei, niet naar iets wat jij hebt gezegd.) ik ben dan ook van mening dat het goed uitgewerkt is, het was altijd al de bedoeling van de schrijvers om mensen aan het denken te zetten. helaas is het verhaal veelal dusdanig cryptisch dat velen die moeite niet nemen en de matrix maar afzeiken. so be it, maar de wachowski's hebben het expres niet zo voor de hand liggend gemaakt allemaal. |
![]() |
|
Mooi hoe mensen langs elkaar heen kunnen praten zeg, en dat alles zonder de wil elkaar te willen begrijpen.
De ene groep mensen roept dat de dialogen brak waren, de andere (wat kleinere) groep zegt van niet. Inmiddels hebben beide partijen al zeker tien keer welles (danwel nietes) gezegd, zonder daadwerkelijk uit te leggen wat ze er zo slecht aan vonden. Maar goed, dat is ook wel lastig. Een scene uit je hoofd toch gestructureerd analyseren lukt niet zo. Dat merk ik, omdat ik het nu zelf wil proberen.
Spoiler
Eens/oneens?
||
Verwijderd
|
Citaat:
En elke ode aan de grootste kunst is natuurlijk per definitie goed -volgens mij ben jij zo een die 'geniet' in het CoBrA-museum?-. Maar goed ik zeg niks meer. Legatus verwoordt het toch beter en dit soort discussies zijn zinloos. Tata. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 11-11-2003 om 19:57. |
![]() |
|
![]() |
Nou mensen,
Ik moet bekkennen. Het was een DONDERS goeie film!! Ik heb genoten. OK er zitten wat "zozo" dingen in, maar verder GEWELDIG!
Spoiler
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |