![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zou graag willen weten of de pil een paar maanden doorslikken, ongezond is (na een paar maanden 1 week stoppen en dan weer een paar maanden). Ik dacht namelijk dat de stopweek is ingevoerd om minder tegenstand van mensen te ondervinden toen de pil net uitgevonden was; met maandelijkse bloeding is natuurlijker dus zouden er minder mensen tegen zijn. Maar ik weet niet of dit verhaal klopt?
Ik slik de pil door omdat ik dan veel minder last van migraine heb. Maar is dit gevaarlijk? Ik kan het mijn huisarts ook vragen natuurlijk maar misschien weet iemand het? |
![]() |
|
damnit!
ik ben gisteravond vergeten mn pil te slikken en ik slik hem normaal altijd om 9 uur maar ik dacht om 11 uur pas van "shit!" dus het was 14 uur later voordat ik hem nam. vraag: hoelang duurt het voordat ik weer onveilig mag vrijen met mn vriend zonder dat ik de kans loop zwanger te raken? Is dat volgende week al? hoe lang duurt het voordat mn pil weer gewoon zn 'job' doet?
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Of het er weer af gaat als je stopt weet ik niet...d'r aan is altijd makkelijker dan er af... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als het in de tweede week was is het niet erg. |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik neem aan dat als ik na mijn stopweek, weer begin met slikken alles oke is ![]()
|
Vanacht had ik ietwat last van diaree. Ongeveer 2 uur daarvoor heb ik mijn pil geslikt. Omdat ik weet dat de sterkte van de pil verminderd door diaree of overgeven heb ik daarna meteen een nieuwe pil geslikt.
Ben ik nu veilig?
||
Citaat:
Volgens mij...
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Bij de meeste pilmerken zitten er 21 pillen in een strip voor maar 22 komt ook voor en er zijn ook merken die neppillen in hun strip hebben zitten zodat je door moet slikken in je stopweek zodat je niet uit je slikritme raakt.
|
![]() |
Ik heb even heel ander vraagje:
zijn er ook meiden die gestopt zijn met het slikken van de pil? Ik heb nl weleens gelezen dat als je stopt met de pil dat je je daardoor ineens beter kan gaan voelen en dat je meer zin in seks hebt. Mensen hier ervaring mee?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat ik me nou al een tijdje afvraag...als je de pil slikt, weet je lichaam dan dat je ongesteld moet worden als je de stopweek nadert? (Volgens mij heb ik zo'n pil met 21 dezelfde pilletjes in een strip.) 't lijkt me niet logisch dat je lichaam dat door heeft, want alles wordt door de pil toch gefaked? Hoe kan het dan dat ik ongeveer een week van te voren toch opeens die 'lekkere trek' ed krijg (en nee, niet onbewust expres, ik heb het vaak pas door als m'n vriend vraagt of het bijna mijn stopweek is)?
En wat valt er te doen als je je door die stopweek enorm rot voelt (das niet alleen door het ongesteld zijn zelf, denk ik, maar voor een groot deel ook omdat ik dan de pil niet slik)? Iemand daar een mogelijke oplossing voor? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Keej, wil t ffies zeker weten.
Maandag ben ik de pil vergeten. Dinsdag kwam ik er achter. Ik zit in week 3. Ik keek in de bijsluiter en je had twee opties, ze beiden slikken en meteen beginnen met de volgende strip of stoppen. Ik heb ze beiden geslikt, maar betekent dat dus dat ik nu veilig ben? Ik slik Lovette |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat je tegen een rotte stopweek kunt doen weet ik eigenlijk niet... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb eens ergens gelezen, als je de pil doorslikt, maar een doorbraakbloeding krijgt, je een tijdje (één dag, twee dagen?) moet stoppen, tot de bloeding door is gezet en dat als je dan verder gaat met slikken, dat ie dan weer ophoud...was in de Flair of de Viva oid...iemand dat ook gelezen en weet die nog precies wat het was...? Met m'n stomme zieke kop ben ik vergeten de pil afgelopen weekend door te slikken en ik wil proberen of ik dmv dat trucje als nog m'n menstruatie uit kan stellen...zal wel niet, maar proberen kan altijd...
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hij zij dus ook dat de stopweek was ingediend, om je normale ritme vast te houden, eens in de 4 weken ongesteld. Hij zij dat het ook geen probleem was om de pil een jaar door te slikken, bij wijze van spreken. Ik had echt zoiets van, waarom word ik dan nog ongesteld?! ![]()
||
Citaat:
Dat is ook de reden waarom jij eerder ongesteld bent geworden, omdat toen de pil niet meer werkte. Ik neem aan dat als je weer met je nieuwe strip begint, het gewoon weer veilig is, maar dat zou je even aan de dokter moeten vragen ![]()
||
Citaat:
Reden 1 Er zitten niet evenveel hormonen in elke pil van je strip. De laatste 7 pilletjes kunnen dus (steeds) minder hormonen bevatten, waardoor je lichaam weet dat er een ongesteldheid aan zit te komen, omdat ze weer hun normale hormoonaanmaak op gaan pakken (daarom word je ongesteld, het hormoonaanmaak van je lichaam wordt onderdrukt door de pil, zitten er minder hormonen in je pil, komt de hormoonaanmaak van je lichaam op gang, dan ga je ongesteld worden). Reden 2 Als jij al voor een hele lange tijd de pil slikt, dus steeds 3 weken slikken, 1 week ongesteld, en dit ritme dus al heel lang hebt, dan denk ik ook dat je lichaam kan weten dat het ongesteld wordt, omdat deze zich aanpast aan het ritme. Net zoals een bio- en een slaapritme, kun je dan ook een ongesteldheidsritme krijgen ![]()
|
Zo, na al die antwoorden heb ik nu zelf een vraagje
![]() De pil is ook handig voor het verlichten van je menstruatie. Hmm, daar merk ik helemaal niks van. Ik slik de pil net een maand, en nu ben ik dus voor het eerst ongesteld sinds ik de pil slik. Ik verlies nu veel meer bloed, het duurt nog steeds evenlang (zeker 5 dagen), en het lijkt wel of ik ook meer pijn heb (buikkramp en rugpijn, voornamelijk meer rugpijn). Ik dacht dat de pil juist je menstruatie moest verlichten? ![]() Kan dit nu komen omdat ik em nog maar een maand slik? Waardoor mijn lichaam moet wennen aan alle hormonen, en dat ik dan eerst zwaarder ongesteld ben? Dat dat wel bij trekt als ik de pil langer slik, omdat mijn lichaam dan gewend is aan de hormonen?
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Halloo
Ik was dinsdag mijn pil vergeten (dat was mijn 16e pil, dus 3e week) had ik ff het testje op www.pilvergeten.nl gedaan en daar staat dat ik optie 1 kan doen das een pauzeweek inlassen vanaf nu, maar dat heb ik niet gedaan OF dat ik minimaal 7 dagen de pil moet slikken alvorens een eventuele stopweek in te lassen. Maar nu is mijn vraag, zou ik dan vanaf nu mijn oude pilstrip af kunnen maken (met nog 4 pillen) en dan gewoon een nieuwe strip helemaal af kunnen maken, dus zonder stopweek, dus eigenlijk gewoon de pil een maandje doorslikken? Want er stond alvorens een EVENTUELE stopweek in te lassen, dus eventueel betekent eigenlijk dat ik ook kan doorslikken?? En nog een vraag kan ik deze 7 dagen dat ik moet doorslikken gewoon gemeenschap hebben met mijn vriend zonder condoom? Avast bedanjkt |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ikzelf heb de microgynon30 geslikt en slik nou de diana35 en bij beide pillen werd mijn menstruatie lichter en had ik minder last van krampen en pijnen (niet altijd, maar wel meestal). Of het bij de microgynon30 meteen al zo was, weet ik niet meer. Bij de diana35 was de eerste menstruatie wel meteen lichter, maar m'n lichaam was toen dus al gewend aan hormonen van die andere pil.
||
Verwijderd
|
Citaat:
2 zou kunnen, maar soms slik ik hem door...dus echt heel lang een vast ritme is er ook niet... |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
hoi lieve mensen! Ik heb een vraag aan jullie!
Ik slik de Diane 35. Ik slik deze elke avond tussen 21:00 en 23:00 uur. Nu ben ik mijn pil in de 1e week vergeten(aan het eind van de week) Ik heb in deze week ook gemeenschap gehad. Nu heb ik wel gewoon mijn pil de volgende ochtend ingenomen om 11 uur. Dat is binnen de 12 uur alleen het kan ook na 13uur zijn of 14uur aangezien ik hem niet altijd om 11uur 's avonds slik. Maakt het uit als je de pil 13/14 uur later slik? Moet ik mij daar zorgen om maken. Ik heb het idee van niet want wat maken die 2uurtjes uit toch? Maar ik ben er niet zo zeker van, daarom hoop ik dat een van jullie mij met deze vraag kunnen helpen. Dankjewel!! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je de pil de dag ervoor om 11 uur had ingenomen, dan is het niet erg, want dan is het idd 12 uur verschil, had je ´m de dag ervoor eerder dan 11 uur ingenomen, dan telt het als meer dan 12 uur. De pil is dan minder veilig, maar je wordt echt niet zomaar zwanger als je een keertje 1 of 2 uur écht te laat bent... Ik raad je toch aan om even een testje te doen, voor de zekerheid.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik slik ook sinds 1 maand microgynon 30 en ik ben 4 kg aangekomen. kwamen jullie toen jullie met de 2e strip begonnen nog meer aan ? een vriendin van mij slikte ook deze pil, zij kwam 5 kg aan en het is er bij haar nooit meer afgegaan... maar het hangt denk ik ook wel een beetje van je lichaam en je hormonen af enzo... |
![]() |
|
ik krijg maandag de pil alst goed is, en ik moet een deze dagen ongesteld worden, hopelijk dus maandag... maar als dat zo is en ik slik 'm meteen > dan issie meteen veilig toch?
en duurt 't dan meteen 21 dagen voor ik weer ongestelt wordt? en kan het ook dat je elke keer 2 strippen slikt zodat je het om de 6 weken wordt? heb ik nu ook al van mezelf en redelijk regelmatig dus zou wel fijn zijn
||
Citaat:
Ik ben in totaal 2 kg aangekomen nadat ik aan de microgynon30 begon, maar dit kwam dus doordat ik in het begin gewoon veel meer ging snoepen.
||
Citaat:
En verder duurt het niet precies 21 dagen voordat je weer ongesteld wordt. Na 21 dagen zijn je pillen op, maar er zitten vaak ook nog een paar dagen tussen de laatste pil en de eerste dag van je menstruatie. Hoeveel dagen dat zijn is per persoon anders. En je zou inderdaad elke keer 2 strippen kunnen slikken, zodat je om de 6 weken ongesteld bent.
|
![]() |
Even over dat aankomen: mijn huisarts zei toen ik aan de pil ging dat ik eventueel wat kon aankomen. Maar dit was niet erg; je houdt alleen maar meer vocht vast en geen vet. Als ik zou stoppen met de pil zou ik dat vocht weer kwijtraken.
(overigens kan het best zijn dat de "meer-honger-dus-meer-eten-dus-aankomen"-theorie klopt, maar mijn huisarts legde dit niet zo uit). Ik ben met mijn Microgynonnetjes-30 trouwens niet aangekomen! ![]()
||
Citaat:
In de bijsluiter van de diana35 kon ik niks vinden over op een andere dag dan de 1e beginnen. En van andere pillen heb ik geen bijsluiters, dus het ligt er net aan welke je krijgt.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Zwanger en pil ? helpsnel | 1 | 08-09-2008 23:19 | |
Lichaam & Gezondheid |
Pil te vroeg ingenomen britje333 | 3 | 07-10-2007 18:18 | |
Lichaam & Gezondheid |
maandstonden blijven weg. willow1 | 1 | 20-09-2005 08:28 | |
Lichaam & Gezondheid |