|
|
Bekijk resultaten poll: Ben jij racistisch? | |||
Weet niet |
![]() ![]() ![]() ![]() |
4 | 1.50% |
Absoluut niet |
70 | 26.22% |
Weinig |
59 | 22.10% |
beetje |
81 | 30.34% |
Absoluut! |
53 | 19.85% |
Aantal stemmers: 267. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Best wel. Natuurlijk zal ik nooit iemand compleet veroordelen vanwege het feit dat hij toevallig een zwarte of gele huid heeft, maar ik vind het wel heerlijk om grappen te maken over die waardeloze negers met hun negermuziek die altijd op TMF/MTV te zien zijn (Nelly, Ja Rule etc. al die onzin die alleen maar over bitches en ho's gaat). Maar dat komt door hun gedrag, niet door het feit dat ze neger zijn. Of je dat echt racistisch kunt noemen weet ik niet. Als puntje bij paaltje komt ben ik gewoon heerlijk politiek correct.
Edit - zijn mensen nou echt dom of kennen ze het begrip racisme gewoon niet? Racisme is onderscheid maken op grond van ras, dus een neger veroordelen of als dom/lui bestempelen alleen omdat hij zwart is, of een Chinees bestempelen als gluiperig of achterbaks omdat hij klein en geel is en spleetogen heeft. Dat is racisme. Discriminatie is het zonder grond onderscheid maken tussen mensen, en dat gebeurt vaak op grond van etnische afkomst ('het zal wel weer een Turk geweest zijn die die vrouw heeft gemolesteerd') maar dat heeft niks met racisme te maken. Laatst gewijzigd op 13-11-2003 om 15:44. |
![]() |
||
Citaat:
Met asielzoekersklassen heb ik juist wel positieve ervaringen. Ik heb weleens een meisje uit een asielzoekersklas geholpen, die vragen als huiswerk op had gekregen over de Nederlandse geschiedenis. Ze was heel erg geïnterresseerd en wou graag heel veel over onze geschiedenis weten. Dat is nog eens een asielzoekster met klasse! ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik ben trouwens wel voor herinvoering van ons oude Nederlands volkslied, ondanks dat het bol staat van de nationalistische elementen:
Wien Neêrlandsch bloed door d'aadren vloeit Van vreemde smetten vrij Wie voor zijn volk van liefde gloeit Verheff' den zang als wij! Hij roem'met allen welgezind Den onverbreekb'ren band Die Neêrland en Oranje bindt: Vorstin en Vaderland! Bescherm, o God! Bewaak den grond Waarop onz'adem gaat! De plek waar onze wieg op stond, Wellicht ons sterfuur slaat. Wij smeeken van Uw Vaderhand Met blijden kinderzin Behoud voor 't lieve Vaderland Voor land en Koningin! Dring'luid vanuit ons feestgedruisch De beê den Hemel in: "Blijv'met ons oud Oranjehuis het volk steeds één gezin!" Vorstin en Prins prijz'onze zang En 't klink'aan allen kant: "Bewaar het vorst'lijk stamhuis lang En 't lieve Vaderland" |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Weet ik niet.
Als ik een Marokkaan zie lopen krijg ik al snel negatieve gedachtes. Maar of dat rasicstisch is weet ik niet, er zullen vast wel leuke en aardige Marokkanen bestaan maar aangezien er de laatste tijd zoveel negatief nieuws is geweest m.b.t. Marokkanen en ik ook 2 mensen ken die persoonlijk ook hele slechte dingen met een enorme groep Marokkanen hebben meegemaakt wat overigens nog steeds aan de gang is (bedreigen, ruiten in gooien e.d.) krijg ik toch steeds sneller de gedachte: "Gadver, een Marokkaan." Maar er zijn ook buitenlanders (Turken) met wie ik wél een goed contact heb, zijn gewoon leuke mensen.
|
Ik denk in kleine mate wel ja. Maar dan in de vorm van ergenissen. Bijvoorbeeld dat ik me erger als mensen keihard buitenlands tegen elkaar gaan zitten praten in de trein. Of als ik een groep marokkanen zie hangen waar ik nauwelijks doorheen durf te lopen dat soort dingen, kleine dingen.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar eigenlijk ging dit topic niet over het hebben van vooroordelen over Marokkanen, het ging over het hebben van racistische denkbeelden. Het hebben van een schurfhekel aan Antillianen omdat ze je scooter hebben gepikt, hoe generaliserend ook, heeft niets met racisme te maken. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Heb op weinig gestemd overigens.
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Ik heb ingevuld 'absoluut!'.......niet dat ik mezelf als een echte rascist zie, maar eerder omdat ik denk dat ik als ik mijn ideeen openlijk zal uitten MEN mij een rascist zal vinden.
Enkele van mijn opvattingen: -Ik vind de Islam een godsdienst die me niet echt ligt en een bedreigende godsdienst... -ik vind teveel allochtonen in het straatbeeld maar niks. Kijk maar naar Rotterdam...een stad verloedert er door omdat veel van die lui crimineel zijn, meisjes lastigvallen en verkrachten, lui zijn en/of overlast veroorzaken....dat is gewoon een feit....natuurlijk doen nederlanders het ook en zijn er ook 'goede' allochtonen, maar feit is wel dat allochtonen meer crimineel zijn (in verhouding) dan nederlanders. Tegen buitenlanders IN nederland, daar heb ik het niet zo op. De multiculturele samenleving werkt niet, het leidt alleen maar tot cultuurbotsingen, mensen die niet meer weten waar ze bij horen, criminaliteit en zo dus tot verloedering van de samenleving. Buitenlanders in het buitenland=prima, het is niet zo dat ik ons Nederlanders als superieur beschouw dus. Wel vind ik dat er achterlijke praktijken plaatsvinden in sommige 'buitenlanden': vrouwen die niks mogen, extreme straffen etc. Maarja ik vind Amerika ook een achterlijk land dus dat vind ik niet echt een rascistische opvatting ofzo. In het buitenland zijn ze gewoon wie ze zijn en hebben ze ook niet de maken met cultuurbotsingen etc. Als ik daar ben zal ik me aan proberen te passen.....deden ze dat hier maar eens wat meer, nouja neit meer aanpassen, maar wel minder crimineel zijn, lui zijn en onze vrouwen lastig vallen...dat zou al heel wat zijn.... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
'er zit een marokkaans jochie in de klas en die schopt iedereen'. Dan zegt men: 'doe niet zo rascistisch, Nederlandse jongetjes doen dat ook.' Dussss, vandaar..... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Beetje. Bij krantenberichten over criminaliteit betrap ik me er weleens op dat ik denk ''zal wel een buitenlander zijn.'' Dat vind ik een domme gedachte van mezelf
![]() In mijn omgeving ben ik altijd bezig allochtonen te ''verdedigen,'' want ik woon in een buurt waar weleens stickers van de NNP op de brievenbus geplakt worden en het white trash heeft een hekel aan Marokkanen. Maar ikzelf ben eigenlijk nooit echt in negatieve zin met Marokkanen in aanraking gekomen (op een klap van een kut-Marokkaantje na), terwijl ik erbij op school heb gezeten, in de buurt heb gewoond en gewerkt heb in een buurt met vrij veel Marokkanen. Daarentegen ben ik wel een keer door white trash met een mes bedreigd. Ik weet niet waar het aan ligt, maar het ligt misschien aan hoe je je opstelt. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Tulpje6 schreef op 13-11-2003 @ 19:35:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|