Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ja wat voor toeters? Van die gastoeters? ![]()
|
En mensen die Oranje kledij aanhebben ook weren bij de ingangswegen of stations van de desbetreffende stad!
Eventueel mede mogelijk gemaakt door Unox of Skittles. Laat voetbal gewoon voetbal en laat schaatsen gewoon schaatsen, dan kunnen voetbalsupporters naar voetbal en oranjesupporters naar het schaatsen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
echt belachelijk die sukkels. Die lui zetten Nederland dik voor lul en bijna iedereen poept op hun.
net als die 'mental supporterscoaches' ![]() ![]() Echt idioot zijn die filmpjes die hun hebben, zijn te vinden op www.heelhollandhelpt.nl |
![]() |
|
![]() |
Ben je tegen de teletoeters?
Meld je dan nu aan op: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=660386 Laatst gewijzigd op 14-11-2003 om 10:46. |
![]() |
||
Waarom krijg ik dit mailtje?
Citaat:
Waarom krijg ik dat mailtje? Ik denk dat dit topic geopent is voor reclame van de site waarvan ik de url deels heb verwijderd. Ik heb niet om dat mailtje gevraagt en zal ook niet mijn mening geven.
|
Vind het nix, allemaal blije mensjes met hoedjes en kroontjes op. Echte sfeer maak je met spreekkoren en eventueel wat tromgeroffel erbij, maar niet met geschminkte mensen en harmonietjes.
|
ik denk dat we voorop moeten stellen dat bij het nederlands elftal een heel andere sfeer hangt dan bij club wedstrijden.
bij het nederlands elftal is de sfeer veel gemoedelijker: er worden geen vijandelijke liedjes gezongen, de supporters van de verschillende landen drinken vooraf SAMEN een pilsje, enz. enz. maar de teletoeters is een geval appart, maar toch het hoord er bij. dit is de sfeer van ons land, dit is de gemoedelijkheid en ik vind niet dat deze simpatieke muziekanten het verdienen om zo afgezeken te worden. ook al is het ietsje oudbollig. ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Nou denk ik idd dat het een "ander" publiek is wat sfeer maakt bij Oranje dan bij de nationale voetbalclubs.
Maar de eenheid is er bij het Nederlandselftal wel volgens mij en een grote groep (vooral bij uitwedstrijden) is wle bereid te zingen of met vlaggen te zwaaien. Dat is sfeer en die trompetten zijn geen sfeer. Ik heb zelfs nog 10x liever een trommel dan zo'n ding.
||
Citaat:
Uhh nee ![]() Bij ons (FC Groningen) hebben ze wel ik geloof 2keer van die sambaboeren ingehuurd (ja ingehuurd nog wel ![]() Dat klinkt echt nog vele malen beter dan die gasten van FC Utrecht. Dan krijg je echt een goeie sfeer in het stadion, echt Zuif-Amerikaans/Afrikaans. Dat is echt geweldig, maar neemt niet weg dat ik nog steeds liever heb dat er gewoon 1000 man zingt en klapt met handen.
||
Citaat:
![]() Maar dat zal in Nederland nooit gebeuren, want Nederlanders zingen wel (verschillende nummers) en dus kan het ritme van de trommel nooit eentonig worden.
|
In Rusland en andere Oostblok landen continu die irritante toeters is anders ook geen fijn gehoor
![]() Ik ben even de naam van die dingen vergeten, maar het klinkt iig zwaar irritant ![]() En de trommels bij Ajax waren wel goed. ![]()
||
Citaat:
Misschien dat in het Brabantse land het heel normaal is om als mijnheer de Uil verkleedt het stadion op te zoeken en met een 4-0 achterstand de polonaise te lopen en liedjes te zingen over een café aan de haven waar nooit iemand komt, maar wél iedereen gelijk is. Prachtig, die harmonie… Schitterend hoe verbonden een natie kan zijn. Heel mooi zoals de hele wereld ons uitlacht. Bij tijd en wijlen ben ik pacifist, maar ik vind het niet echt nodig dat mensen uit andere landen het een pretje vinden om naar een wedstrijd van het Nederlands elftal te komen. Het is niet direct nodig om een vader met twee kinderen vanaf de tweede ring van de Kuip naar beneden te gooien en ze daarna ook nog verwijten dat het hun eigen schuld is, maar wedstrijden van het Nederlands elftal hoeven natuurlijk ook geen feest te zijn. Nu is het in sportief oogpunt hartstikke leuk dat er zo´n gemoedelijke sfeer is in het stadion, maar het publiek is veel meer dan de 12e man. Het publiek kan de wedstrijd maken of breken, soms moet het wat aangewakkerd worden door een speler die een schandalige overtreding maakt, maar een wedstrijd is altijd te breken. Woensdag gaat er gevoetbald worden in de Amsterdam ArenA waar het uiteraard ontzettend gezellig zal zijn. De Schotten zullen getrakteerd worden op Engelse drop, Nederlanders zullen hun schotse rokken uit de kast halen en samen zal het verlies van welk land dan ook gevierd worden op de Wallen. De keurige huisvaders zijn een dagje uit! Maar een wedstrijd van het Nederlands elftal hoeft voor de tegenstander geen paradijs te zijn, het mag voor 90 minuten een hel zijn. Als Patrick Kluivert een keer vergeet dat hij beter niet kan zeggen dat hij ´schijt heeft aan het Nederlands publiek´ dan hoeven we niet te zeggen dat het best een lieve jongen is en dat hij het niet zo bedoelde. Nee, dan moet er geëist worden dat hij aan de kant staat. Als er straks 11 trotse Nederlanders op het veld staat en 40.000 trotse Nederlanders vol met passie het team toejuichen dan wordt er gewoon gewonnen van Schotland. Daarentegen heb ik zaterdag naar 4.000 carnavalsvierders gekeken en 11 (misschien 8) parttime Nederlanders die voetbalden voor hun eigen trots en niet voor de trots van het land. Dan mogen wij als Nederlanders wel zo trots zijn op onze vredelievende supportersschare, maar voetbal is passie en op passie en beleving kun je wedstrijden winnen. Niet op salaris. De sympathieke muzikanten verdienen het niet om zo afgezeken te worden, dat klopt. In buurtcentrum ´Onze Vreugd´ zouden ze een constructieve bijdrage kunnen leveren aan een gezellige avond op de jaarlijkse feestavond voor gepensioneerde keurslagers. Bij het Nederlands elftal hebben we gewoon 40.000 mensen nodig die heel hard en gepassioneerd hun ´helden´ toejuichen. Inderdaad in 1988 kon het allemaal nog wel. In 1988 was Marco van Basten ook nog mijn held, toen had ik nog heel trots een Oranje pyjama aan als het Nederlands elftal laat op de avond moest spelen en haalde mijn moeder Oranje gevulde koeken, toen toeterde alle mensen nog naar elkaar op straat, toen pleegden mijn vriendjes en ik onze eerste hooligandaad, toen werd er nog in de Kuip (een stadion) gespeeld en toen was het nog rustig op straat als Nederland moest spelen. |
![]() |
|
|