|
|
Bekijk resultaten poll: Ben jij racistisch? | |||
Weet niet |
![]() ![]() ![]() ![]() |
4 | 1.50% |
Absoluut niet |
70 | 26.22% |
Weinig |
59 | 22.10% |
beetje |
81 | 30.34% |
Absoluut! |
53 | 19.85% |
Aantal stemmers: 267. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zie de koppen van de Telegraaf al: Michiel Smit ontketent nieuwe rage ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En zelf had hij er geen bezwaar tegen, hij kon immers ook getraceerd worden met zijn mobieltje zo meende hij. Alleen een enkelbandje kan je niet uitzetten, maar goed, dat was net een stap te ver voor hem om dat te bedenken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik denk eigenlijk nooit iets echt racistisch. Ik heb soms wel een klein beetje wat tegen allochtonen, maar dat komt niet door hun ras, maar door de verhalen die ik over ze heb gehoord. Maar goed, ik beoordeel dus wel soms mensen op waar ze vandaan komen. Dat is misschien geen racisme in de strikste zin van het woord, maar ik vind dat het er wel bij hoort, dus ik heb maar 'weinig' gestemd.
|
Verwijderd
|
Absoluut niet.
En waarom niet? Omdat ik personen beoordeel op hun karakter en hun nationaliteit/ras/huidskleur er niet bij betrek. Dat zegt namelijk helemaal niéts over de goede of slechte eigenschappen van een persoon. Helaas associëren sommige mensen nog steeds heel 'blind' de ras/nationaliteit van een groep mensen met hun daden. Als bijv. één groepje Marokkanen iets verkeerds doet, wordt er vaak gelijk een hele groep Marokkaanse jongeren gestigmatiseerd. Dat is ongelooflijk hypocriet, want als het dan Nederlandse criminele jongeren betreft, hoor ik opeens niets meer over "al die andere Nederlandse jongeren moeten oprotten". Nee, dán speelt de nationaliteit opeens niet meer mee. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zie het zelf liever als nog niet gelukt en iets wat misschien ook nooit volledig zou lukken. Al zou het wel mooi zijn als mensen in Nederland met verschillende culturen toch vreedzaam naast elkaar kunnen leven. Daarbij moeten Natuurlijk wel in het openbare leven onze eigen Nederlandse normen gehandhaafd blijven. |
![]() |
||
![]() |
In de trend van
Citaat:
Ja, het ras "domme forummers" mag van mij afgevoerd worden ![]()
|
Verwijderd
|
Als ik in de trein bij zo'n vierzitsding ga zitten terwijl er drie jongens van een jaar of 20 Turks of met een Turks accent (even als voorbeeld) zitten te praten, dan denk ik 'even bewijzen dat het mij niets kan schelen', maar dat is natuurlijk ook een vooroordeel, want als ze gewoon Nederlands zouden praten dan zou ik dat niet denken. Dus ik heb in zoverre racistische denkbeelden dat ik er vaak te intensief op let of ik ze wel niet heb
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ten eerste is de islam een geloof en geen ras of cultuur en ten tweede: er zijn ook altijd nog mensen van het Nederlandse ras moslim. Maar als jij zo nodig in elk topic te pas en te onpas je angst voor de islam wil laten blijken...
Laatst gewijzigd op 14-11-2003 om 15:24. |
![]() |
||||
Citaat:
Sommige mensen zien ten eerste moslims als een ras apart en in de openingspost stond ook Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ras: groep mensen, dieren of planten die zich door dezelfde erfelijke eigenschappen onderscheiden van andere groepen van dezelfde biologische soort racisme: het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar verschuil jij je maar achter de definitie van de openingspost jongen. ![]()
||
![]() |
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Nee, ben geen racist. Echter, ik betrap mezelf wel eens op generaliserende denkbeelden. Als ik mijn fiets wil parkeren in een stalling en er staat een groepje marokkanen, heb ik steeds de neiging om toch maar ergens anders heen te gaan. Meestal denk ik dan wel bij mezelf 'kom op Tuur, zo mag je niet denken'.
Ook erger ik me kapot aan groepjes allochtonen jongeren die bijvoorbeeld in de bioscoop luidruchtig gedrag vertonen, ongeneerd met voedsel gaan gooien en vervolgens vroegtijdig de zaal verlaten omdat de film toevallig een tikkeltje te romantisch of niet gewelddadig genoeg is. ![]() Foute gedachtes, ik weet het, maar ik wordt IEDERE keer weer gesterkt in die opvattingen door nieuwe voorvallen. En iedere keer sla ik mezelf weer voor de kop.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dus ook al heb ik dan vooroordelen, deze zijn alles behalve racistisch van aard, dus je opmerking klopt half in mijn geval ![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |