![]() |
|
http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=16462
We have decided to save the Saruman sequence for the DVD. It's a great little scene. 7 mins long. Chris is wonderful, as usual. Brad is in about 6 shots. It was a film maker decision - nothing to do with the studio. The problem is that the sequence was originally shot for The Two Towers, as it is in the book. Since The Two Towers couldn't sustain a 7 min "wrap" after Helm's Deep, we thought it would be a good idea to save it for the beginning of the Return of the King. The trouble is, when we viewed various ROTK cuts over the last few weeks, it feels like the first scenes are wrapping last year's movie, instead of starting the new one. We felt it got ROTK off to an uncertain beginning, since Saruman plays no role in the events of ROTK (we don't have the Scouring later, as the book does), yet we dwell in Isengard for quite a long time before our new story kicks off. We reluctantly made the decision to save this sequence for the DVD. The choice was made on the basis that most people will assume that Saruman was vanquished by the Helm's Deep events, and Ent attack. We can now crack straight into setting up the narrative tension of ROTK, which features Sauron as the villian. It was a very similar situation to last year when we decided to take a nice Boromir/Denethor flashback out of The Two Towers, and put it in the DVD. It was causing us pacing problems in the theatrical version, but with the Extended Cut just coming out now, fans can see this great little scene. Thank God for DVD, since it does mean that a version of the movie, which has different pacing requirements, can be released later. The Saruman sequence will definately be a highlight of the Extended ROTK DVD. We have a lot of great DVD material this time around. As we crafted the movie, we reduced it from an over 4 hour running time, down to 3.12 (without credits - about 8 mins long). This was done by us. There were no studio cutting notes. We now have a movie with a pace that fells ok for it's theatrical release. One more week to go. We are nearly there. Will we still be standing? It's going to be a close run thing. Cheers, Peter J Christopher Lees reactie: http://breakingnews.iol.ie/entertain...y6x&n=70297189 ------------ Dit is vrij stupide. Ik ben niet iemand die vindt dat Jackson zich letter voor letter aan de boeken moet houden, maar je kunt niet zomaar een personage uit de film knippen, je laat zo een verhaallijn open. Dan heb ik liever een wat slechtere pacing.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
wat noem jij "lord of the rings: the two towers"? a) de film zoals die in de bioscoop gedraaid heeft b) de film zoals die met 4 uur extra beeldmateriaal op de dvd staat? ik vind het gewoon irritant dat er 2 versie van een en dezelfde film bestaan, met dezelfde titel en waarom moet het in 3 stappen worden uitgebracht? 1) de bioscoopfilm die maar 3 uur mag duren omdat ie anders niet genoeg geld op brengt 2) de video/dvd die met veel bombarie wordt aangekondigd zodat ie ook maar veel geld op brengt 3) de special edition dvd waar zoveel extra op zit dat de echte fan hem toch wel koopt, waardoor die veel geld op brengt (terwijl die ook tegelijkertijd met de eerste dvd klaar was, maar marketingtechnisch nog 2 maanden moest wachten)
|||
![]() |
Citaat:
Duidelijk antwoord a (antwoord b heet officieel "Lord of the Rings: The Two Towers Extended Version" of iets in die geest). Jij doet nu net alsof de twee totaal van elkaar verschillen. Het verhaal is hetzelfde, de personages zijn hetzelfde, 90% van de scenes zijn hetzelfde, etc. De extended versie verrijkt het verhaal alleen maar, maar het verandert NIETS. Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik vind scouring of the Shire persoonlijk echt een dom hoofdstuk in het boek. Ik zou zelf ook de keuze gamaakt hebben om het uit de film te laten, het is echt een anticlimax. En over de voice of Saruman: Ik zou eerst maar ff afwachten. Peter Jackson heeft heus wel meer verstand van spanningsopbouw in films, en aangezien hij weet hoe de film is met én zonder 10 minuten introductie in Isengard zal hij vast wel de goede keuze gemaakt hebben. Ow, en niet zeuren over die extended editions. Wees blij dat ze de moeite nemen om extra mooie versies te maken voor echte fans. Het is hardly geldklopperij als je weet hoeveel extra tijd en moeite er in de extendeds zitten. Fucking stop met zeiken, het is niet jullie film.
|
![]() |
|
Ja, ik las het een paar dagen geleden al. Christopher Lee is er niet blij mee. Saruman is in de film zo ongeveer mijn favoriete personage, ik vind het erg jammer dat ze de Voice of Saruman-scene weg hebben gelaten
![]() Dat de Scouring er niet in zou komen was overigens al een hele tijd bekend, en het was sinds nog veel langer geleden wel te verwachten.
||
Citaat:
Maar ik ben er al overheen en vind het ook zeker te begrijpen ![]() Ook zonder dat gaat ROTK enorm cool worden....
|
![]() |
Ja dat is de vraag, maar dat zullen ze vast wel op een normale manier 'afhandelen'. Als ze er zomaar niet over spreken kan nooit uitgelegd worden hoe Merry & Pippin bij het gezelschap komen en waar de Palantír vandaan komt. Aangezien ze de VOC scène wel in de EE stoppen, zullen ze het verhaal dus niet veranderen. Waarschijnlijk een korte terugblik ofzo. Ik ben daar eigenlijk wel benieuwd naar.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
alle muziek word extra opnieuw gemaakt speciaal voor de extended. alle scenes moeten nog uitgezocht worden. etc... |
![]() |
|
![]() |
Dit staat op imdb.com:
Lord Of The Rings actor Christopher Lee is fuming after discovering all of his scenes have been cut from the third and final fantasy epic. The 81-year-old, who plays Saruman in the first two Lord Of The Rings films, says he was "shocked" and mystified by his exclusion from The Return Of The King - which hits cinemas worldwide next month - and has vowed to boycott the star-studded premieres. Lee says, "The only reason I'm able to say this is because it was on the internet and has been for some days. I only heard recently. As far as I'm concerned, I'm only telling you this because it has been revealed on the internet, someone has talked and it certainly wasn't me. Of course I am very shocked, that's all I can say. If you want to know why you would have to ask the company New Line or director Peter Jackson and his associates because I still don't really know why. I can't say any more because I signed a confidentiality agreement and I honored my word." And after being asked if he planned to attend any of the premieres, Lee snapped back, "No, what's the point? What's the point of going? None at all." Ik vind het sneu voor Christopher Lee. ![]() |
![]() |
|
Even voor de duidelijkheid, Scouring of the Shire is nooit opgenomen, er is nooit sprake van geweest dat ze dat zouden filmen. Het gaat om de sterfscène van Saruman, die dus anders is als in het boek. De sterfscène komt dus alleen op DVD.
Nu ik het heb laten bezinken, misschien hoeft het niet zo'n probleem te zijn, men zal er wel wat op hebben gevonden. We weten het pas als we de film zien. Wel lullig voor Lee, niemand van de cast houdt zoveel van de boeken als hij.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
denk je nou echt dat de gewone 9 maanden nodig heeft om te maken en de 2 extra dvds maar 2 maanden? zo gauw de film in de bios draait beginnen ze aan de dvd. en in 8 maanden kunnen zowel de gewone als extended klaar zijn. zoals uit dit topic blijkt is Jackson NU al met de dvd bezig, dus het afwerken kan in augustus echt wel klaar zijn.
|
ja dat las ik ook...
maar ik zal er niet veel last van hebben aangezien ik het boek niet ken, dus ik zal het niet eens merken. en daarbij ga ik er vanuit dat Jackson echt wel rekening heeft gehouden met het verloop van het verhaal, dus dat alles nog wel gewoon verklaard kan worden en goed verloopt enzo. Anders had hij het er heus niet uit gehaald.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 21-11-2003 om 12:21. |
![]() |
||
Citaat:
Spoiler
Laatst gewijzigd op 21-11-2003 om 19:53. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() er is zoveel geknipt in ROTK. en de extended van TTT had al 44 minuten extra. ik zie ROTK al snel 1:30 tot 2:00 uur extra scenes hebben. |
![]() |
||
Citaat:
dat stond ook in mijn link ![]() hier nog iets: 10 Minuten aan clips ROTK!!! |
![]() |
||
Okee, ik heb 'm vandaag gezien. De film was ongeveer net zo goed als de eerste twee, maar misschien wel beter. Puristen zullen zich na het zien van de film vele nachten in slaap huilen om wat die gemene, dikke Hobbit Peter Jackson met hun geliefde Return of the King heeft gedaan, my precious, my preciousssss.
Citaat:
Spoiler
Verder zijn deze dingen veranderd/toegevoegd:
Spoiler
Maar de veranderingen zijn niet storend zolang je boek en film kunt scheiden. O ja, een boel mûmakil. ![]()
Laatst gewijzigd op 09-12-2003 om 20:31. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Ik vind het trouwens wel lullig voor Christopher Lee, hij is de grootste Tolkien Fan van het stel, en de enige die Tolkien ooit zelf ontmoet heeft. Dat 7 minuten durende stuk zou volgens mij prima bij het eind van het vorige verhaal aansluiten. |
![]() |
||
Citaat:
|
|