Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2003, 07:54
Megadeth
Megadeth is offline
Hoi,

Ik ga 6 dec naar Metallica en ik vroeg me af of het ook toegestaan is om te crowdsurfen e.d?

Bij FoR mocht het iig niet..

Trouwens, voor degenen die niet weten wat stagediven inhoud hier een filmpje.. (9 mb)
Oud 18-11-2003, 07:59
Blenderhead
Blenderhead is offline
nee het mag niet, maar in sommige concertzalen wordt er niet moeilijk over gedaan...
Oud 18-11-2003, 08:13
Verwijderd
Bij mojo concerten/festivals mag het niet.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 08:13
DaKonium
DaKonium is offline
En maar goed ook dat het niet mag.
Niks is irritanter dan een schoen in je nek als je net staat te bangen.
Ik pleit dan ook voor het opleggen van lijfstraffen aan al het tuig dat zich niet aan dit verbod houdt.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 08:33
DeadNation
DeadNation is offline
Belachelijk. Dat hoort bij een goede show(als de muziek het toelaat).
Oud 18-11-2003, 09:10
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 18-11-2003 @ 09:33:
als het bij de muziek past ok maar zelf vinnik ik dr niks meer aan.
Oud 18-11-2003, 11:50
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 18-11-2003 @ 09:33:

ja, wat de forumaap zei dus....
Oud 18-11-2003, 11:51
Verwijderd
ik denk dat het niet mag, en dat is beter ook vind ik
dat gehannes
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 12:13
DeadNation
DeadNation is offline
Ja we kunnen beter allemaal op een stoeltje gaan zitten op vooraf aangewezen plaatsen.

Diven hoort iniedergeval bij punk/hardcore/etc. Dat sowieso. Hoe dat met andere muzieksoorten zit weet ik niet....
Oud 18-11-2003, 12:23
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 18-11-2003 @ 13:13:
Ja we kunnen beter allemaal op een stoeltje gaan zitten op vooraf aangewezen plaatsen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 12:25
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:

Diven hoort iniedergeval bij punk/hardcore/etc. Dat sowieso. Hoe dat met andere muzieksoorten zit weet ik niet....
wat een sukkel ben jij, iedereen weet toch dat je op jazz moet moshen en diven...
Oud 18-11-2003, 12:30
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
poorleno schreef op 18-11-2003 @ 13:23:
Dat bedoel je toch? Correct me if i'm wrong....
Oud 18-11-2003, 12:31
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
birthmark schreef op 18-11-2003 @ 13:25:
wat een sukkel ben jij, iedereen weet toch dat je op jazz moet moshen en diven...
Ben niet zo into de underground jazzscene moet ik zeggen
Oud 18-11-2003, 12:33
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 18-11-2003 @ 13:30:
Dat bedoel je toch? Correct me if i'm wrong....
nee dat bedoel ik niet, nou doe je net alsof ik bedoel dat je niet mag staan springen etc en braaf moeten zitten.
alleen dat crowdsurfen vind ik gewoon niets, dat gehannes boven je en een voet in je smoel etc nee hou ik niet van
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 12:34
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:

ik ben het op zich wel met je eens alleen is het diven af en toe gewoon teveel, elke 2 seconden iemand op mn nek is ook niet geweldig. na een RHCP concert in parijs zat ik onder de blauwe plekken en lag ik een heel weekend in bed omdat ik me niet kon bewegen. is af en toe helemaal niet erg, maar het moet niet te vaak gebeuren. en wat me ook irriteerd zijn die 12 jarige meisjes die denken dat ze stoer zijn om het stage op de klimmen en naast de bandleden te staan springen en daarna (heel voorzichtig!!!) te gaan stagediven. bij sommige concerten stond er wel bij élk nummer iemand naast die bandleden hysterisch te doen, ze mogen ook eens met rust gelaten worden. ik ga naar een concert voor de band, niet om al die kutmensen gek te zien doen daar
Oud 18-11-2003, 12:35
DeadNation
DeadNation is offline
Als de muziek energiek is en enigzins hard dan hoort het erbij. Iedereen leeft zich uit op z'n eigen manier. Bang je liever je hoofd dan ga je wat meer naar achteren. Breng je de mosh, waag je een dive of boeit t je gewoon niet. Dan sta je upfront. Simpel.
Oud 18-11-2003, 12:35
Verwijderd
Citaat:
poorleno schreef op 18-11-2003 @ 12:51:
ik denk dat het niet mag, en dat is beter ook vind ik
dat gehannes
Idd. Maar als je het echt wilt, doe je het gewoon tijdens het laatste nummer, dan wordt je er maar uitgekickt, boeiend, heb je het toch nog ff gedaan
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 12:36
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 18-11-2003 @ 13:34:
ik ben het op zich wel met je eens alleen is het diven af en toe gewoon teveel, elke 2 seconden iemand op mn nek is ook niet geweldig. na een RHCP concert in parijs zat ik onder de blauwe plekken en lag ik een heel weekend in bed omdat ik me niet kon bewegen. is af en toe helemaal niet erg, maar het moet niet te vaak gebeuren. en wat me ook irriteerd zijn die 12 jarige meisjes die denken dat ze stoer zijn om het stage op de klimmen en naast de bandleden te staan springen en daarna (heel voorzichtig!!!) te gaan stagediven. bij sommige concerten stond er wel bij élk nummer iemand naast die bandleden hysterisch te doen, ze mogen ook eens met rust gelaten worden. ik ga naar een concert voor de band, niet om al die kutmensen gek te zien doen daar
RHCP vind ik ook geen diveband opzich hehe. En ja dat naast die gasten staan is gay natuurlijk. Erop rennen en diven. Klaar.
Oud 18-11-2003, 12:37
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 18-11-2003 @ 13:36:
RHCP vind ik ook geen diveband opzich hehe.
hahah, ik heb ergere dingen meegemaakt
mensen die hysterisch gaan diven op een eentonige band als 311, dat is pas belachelijk
Oud 18-11-2003, 13:15
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 18-11-2003 @ 13:37:
hahah, ik heb ergere dingen meegemaakt
mensen die hysterisch gaan diven op een eentonige band als 311, dat is pas belachelijk
haha 311, ooit live gezien ook.

ik erger me er soms aan.
Zoals irritante heideroosjes fanaten die met kistne in je nek lopen te zwaaien. Maar wat David zei, het is inherent aan de Punk/HC scene. Maar ik denk dat dat ook vaak in kleine zaaltjes gebeurt, en de mensen die 'upfront ' staan ook vrijwel meedoen of er rekening mee houden.

dit is niet altijd zo bij andere muziekstromingen.
Oud 18-11-2003, 13:24
Axl_Rose
Axl_Rose is offline
ik vind die mensen zo zwaar
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 13:38
innuendo
innuendo is offline
Ik vind stagdivers ook hartstikke irritant, maar ook van die (meestal dikke) gasten die zonder shirt in de pit staan te springen. dat vind ik zo smerig. Die gasten moeten er keihard uitgehaald worden. Ook de gasten die asociale pitten veroorzaken. sta je goed van de muziek te genieten, krijg je ineens een ram in je rug...
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 13:48
DeadNation
DeadNation is offline
Dan ga je toch achteraaaaaaan staaaaaaan. Geez.
Oud 18-11-2003, 13:53
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Ik niet snap, een pit is altijd op dezelfde plek in het publiek, altijd rechts voor, en niet helemaal vooraan, dat weet ik precies te vinden! Dus als je niet van een pit houd, ga dan of in de eerste 3 rijen staan, of rij 12 en verder, geen probleem toch, iedereen zijn eigen fun

En o ja over die vreemde figurgen boven je hoofd, heb ik nooit last van, zie je, een van de vele grote voordelen van een pit
en dat het verboden is vind ik wel terecht, mensen weten dat het niet mag, en als ze het dan toch doen, en ze vallen in een pit met dikke blote mannen en ze krijgen een bloedneus, ja dan eigen schuld.

dit vind ik wel alleen voor bands die pit muziek maken, je hebt ook van die maloten die op whithin temtation een pit gaan maken, die snap ik niet, maja, je kunt het moeilijk gaan verbieden

O ja by the way
Ik ook naar metallica
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 15:44
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
birthmark schreef op 18-11-2003 @ 13:25:
wat een sukkel ben jij
er was iets met een pot en een ketel ...
Oud 19-11-2003, 13:14
Verwijderd
hej nou jullie t zegge zit er eik een vaste regel aan een pit maken dattie rechts voorin moet zijn?
en die ene logica klopt niet want ik ston tegen het podium aan in het midde dus niet rechts en er kwamen nog gasten tegen me aan gevlogen...
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 15:48
Verwijderd
Op zich ben ik best wel blij met het verbod op festivals enzo, het is al een keertje mis gegaan, maar ik vind nix irritanter dan de hele tijd angstig te moeten rondkijken of ik geen lichaam in mijn nek krijg gegooid ipv te luisteren naar de muziek.
Ik heb nix tegen op pitten en springen en zooien, maar ben toch van mening dat er ook ruimte moet zijn voor mensen die willen luisteren en kijken zonder dat ze tgen de grond gebeukt worden. Kunnen ze die pit niet afschermen met hoge hekken ofzo? .
Maar ach ja, het valt te overleven, vooral zolang er grote stoere jongens zijn die je beschermen .

Maar dus... of het mag of niet, ligt aan de zaal, controle en security.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 16:09
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
vind het niet zo erg, als de muziek er maar naar is en het niet teveel gebeurd. kan me nog een concert van In Flames herinneren vorig jaar in Hardenberg waar er ook aan de lopende band lui aan het diven waren
Oud 19-11-2003, 16:27
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 18-11-2003 @ 16:44:
er was iets met een pot en een ketel ...
ja, de pot vertelde een verhaaltje en de ketel reageerde daar zo overduidelijk sarcastisch op dat de forummer het niet doorhad.

zeker het tweede regeltje niet gelezen?
Oud 19-11-2003, 17:07
strafcorner
strafcorner is offline
Kom op mensen het is geen theekransje, vooraan kan je klappen krijgen en kisten in je nek krijgen. Wil je dat niet dan doe je fijn een paar passen naar achteren... Overigens heb ik wel een tyfus hekel aan die kleine opgeschoten ventjes die 20 keer achter elkaar diven en dat zonder ook maar een beetje te kijken hoe of wat....
Oud 19-11-2003, 17:58
enema abortion
enema abortion is offline
Hoe vet is dat bordje met 'no stagedives / NO HEADWALKS' op die Slayer DVD?!! Supervet!
Ik wil zo'n bord op mijn kamer!
Oud 19-11-2003, 22:02
Jules
Jules is offline
Tja, surfen.. ik doe het zelf ook, maar niet duizend keer bij 1 gig natuurlijk. Alles met mate, anders wordt het dodelijk irritant voor publiek EN band.
Oud 19-11-2003, 22:03
Verwijderd
van mij mag het
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 22:11
Gadje
Gadje is offline
ik ben t niet gewend maar toen ik laatst in begie was(waar het dus nog wel mag) iriiteerde ik mij er best aan, iedere x een kist in je nek/gezicht.
ga iemand anders pesten, toch mooi dat ik in nl woon
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 09:14
Verwijderd
Citaat:
Gadje schreef op 19-11-2003 @ 23:11:
ik ben t niet gewend maar toen ik laatst in begie was(waar het dus nog wel mag) iriiteerde ik mij er best aan, iedere x een kist in je nek/gezicht.
ga iemand anders pesten, toch mooi dat ik in nl woon
Op de festivals mag het absoluut niet, op Werchter wordt na de 2e keer je bandje doorgeknipt.

Maar in de Wollewei bij de Heideroosjes deden ze er niet moeilijk over. Ligt er ook weer net aan waar je zit.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 12:25
Roxy
Roxy is offline
Ik heb er geen problemen mee opzich, iedereen moet doen wat ie leuk vind maar als het zo erg is dat je de hele tijd om je heen moet kijken waarvandaan je nou weer een voet tegen je neus krijgt dan vind ik het niet leuk meer... Vooral bij populaire bandjes als New Found Glory en No Use wil dat nog wel eens gebeuren..
Oud 20-11-2003, 12:42
cha0s
cha0s is offline
mwah, als je dan zo nodig moet stagediven/crowdsurfen, spring dan links van 't podium of rechts, maar niet bovenop de pit. da's zo strontirritant.
Oud 20-11-2003, 13:00
DeadNation
DeadNation is offline
Bovenop de pit is ook dom. Vooral voor je gezondheid hehe. Links of rechts idd.
Oud 20-11-2003, 13:10
enema abortion
enema abortion is offline
Als het om je eigen gezondheid gaat kan je natuurlijk het beste feet first diven
Oud 20-11-2003, 20:41
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
birthmark schreef op 19-11-2003 @ 17:27:
ja, de pot vertelde een verhaaltje en de ketel reageerde daar zo overduidelijk sarcastisch op dat de forummer het niet doorhad.

zeker het tweede regeltje niet gelezen?
En hij hapte nog lang en gelukkig lambal
Oud 20-11-2003, 20:45
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Citaat:
Roxy schreef op 20-11-2003 @ 13:25:
Vooral bij populaire bandjes als New Found Glory en No Use wil dat nog wel eens gebeuren..
tsjah bij NUFAN, was het ook min of meer uit verveling en om kinderen te irriteren die vooraan stonden ..

Doe het niet zo vaak meer..
Maar zo nu en dan is het wel grappig..

En idd boven een pit surfen/stagediven is niet cool..
Oud 20-11-2003, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Bovenop de pit is ook dom. Vooral voor je gezondheid hehe. Links of rechts idd.
welke idioot gaat da ook op een pit diven dan heb je toch 99% kans dat je op je kop valt tussen de mensen in of zie ik da verkeerd
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 21:13
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 20-11-2003 @ 22:12:
welke idioot gaat da ook op een pit diven dan heb je toch 99% kans dat je op je kop valt tussen de mensen in of zie ik da verkeerd
dat staat er toch ook, of niet dan?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 21:23
funest
funest is offline
Citaat:
Master of Puppets schreef op 19-11-2003 @ 17:09:
vind het niet zo erg, als de muziek er maar naar is en het niet teveel gebeurd. kan me nog een concert van In Flames herinneren vorig jaar in Hardenberg waar er ook aan de lopende band lui aan het diven waren
hmm kan ik me niks meer van herinneren, maar goed, kanook aan mijn gemoedstoestand hebben gelegen toen

maar stagedives, mja ik vind et niet echt nodig, maar et moet wel gewoon mogen
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 00:06
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 20-11-2003 @ 21:41:
En hij hapte nog lang en gelukkig lambal
Oud 21-11-2003, 00:10
Footprint
Footprint is offline
Citaat:
AM schreef op 20-11-2003 @ 22:23:
hmm kan ik me niks meer van herinneren, maar goed, kanook aan mijn gemoedstoestand hebben gelegen toen

maar stagedives, mja ik vind et niet echt nodig, maar et moet wel gewoon mogen
twas daar uber dive chaos toen
kvind het maloot
vervelend ga ergens anders springen
Oud 21-11-2003, 22:28
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
Sooz schreef op 19-11-2003 @ 23:02:
Tja, surfen.. ik doe het zelf ook, maar niet duizend keer bij 1 gig natuurlijk. Alles met mate, anders wordt het dodelijk irritant voor publiek EN band.
lagwagon

verder ben ik het eens met deadnation, t hoort er gewoon bij bij sommige soorten muziek en als je er niet van gediend bent ga je maar meer achteraan staan. wat ik eigenlijk altijd wel doe want ik ben weak
Oud 22-11-2003, 02:39
Blenderhead
Blenderhead is offline
adfs;kshaahg
Oud 22-11-2003, 02:46
Footprint
Footprint is offline
of de mensen die zo graag van dingen willen springen op mensen gaan maar naar een zwembad ???
Oud 22-11-2003, 02:52
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Footprint schreef op 22-11-2003 @ 03:46:
of de mensen die zo graag van dingen willen springen op mensen gaan maar naar een zwembad ???
Reageren

Regels voor berichten