Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Bovendien vind ik het nog steeds een gruwelijk feit om een meisje te verkrachten en dat op film op te nemen, ten overstaan van haar vrienden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Straffen hoeft wat mij betreft niet in de eerste instantie gericht te zijn op de dader, maar ook op het toegedane leed. Maar het lijkt me verstandiger om deze discussie te voeren nadat de jongen psychiatrisch onderzocht is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Om je essentiële vraag te beantwoorden: het slachtoffer heeft er helemaal niets aan als die jongen geestelijk gestoord is, maar je moet niet al te simpel de vergeldingstheorie willen toepassen. Het leed van het slachtoffer kan nooit meer ongedaan gemaakt worden, maar de daders kunnen nog wel zodanig behandeld worden dat ze voortaan dergelijk gedrag niet meer vertonen. Dáárin schuilt m.i. het nut van een behandeling. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() nee, ik vind rechten gewoon suf, en ik heb niet het gevoel dat ik me er ook nog enkele jaren mee bezig wil houden ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
wanneer kan ik het innen? http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1069136708120.html' "De drie jongens zijn autochtone Amsterdammers. Dat zegt Menno van Gaalen, advocaat van de jongste verdachte, een, naar zijn zeggen, gewone scholier, uit een gewoon gezin. Dat geldt volgens Meijer ook voor de andere jongens. " pwned
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
http://archief.trouw.nl/artikel?text...PRD=20y&fdoc=0 En NRC spreekt over het volgende: "AMSTERDAM, 17 NOV. Drie jongens in de leeftijd van 14 tot 16 jaar zijn gearresteerd nadat zij vorige maand een groep leeftijdgenoten met wapens hadden bedreigd en een meisje hadden verkracht." als het marokkanen waren dan stond dat er wel bij ![]() http://archief.nrc.nl/?modus=m&text=...am&hit=2&set=2
Laatst gewijzigd op 24-11-2003 om 09:37. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die stoornissen heb je in oneindig veel gradaties. Het bepalen in welke mate iemands stoornis van invloed is geweest op zijn gedrag is ontzettend moeilijk en moet van geval tot geval gebeuren, maar daar hebben we psychologen en psychiaters voor. Behalve de interne factoren (stoornissen) moet je de oorzaak denk ik vooral zoeken in de omgevingsfactoren die meespelen bij dit soort zaken. Groepsdruk, zelf seksueel misbruikt, of een compleet verwrongen beeld over vrouwen. Als ik lees hoe Isa aka Kenny McCormick over vrouwen met korte rokjes denkt, dan schrik ik ook. Een stoornis in combinatie met een godsdienstpsychose leidt al vrij snel tot dit soort gedrag, naar mijn mening. Ook andere psychische schade als een afwijzing in de jeugd of gepest worden door de populaire meisjes kan meespelen. Verder krijg ik de indruk dat onder sommige islamitische jongeren de indruk leeft dat vrouwen die zich uitdagend kleden het verdienen om verkracht te worden, als het ware een soort straf van god. Dat, in combinatie met vaag normbesef en groepsdruk, is natuurlijk verschrikkelijk gevaarlijk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als vader ontbreekt is er geen role model. Dat leidt al snel tot losgeslagen gedrag. Moeders moet dan wel verdomde goed haar best doen wil ze haar tienerzoon nog in de hand houden. Als vader moeder slaat of anderszins rare dingen doet dan werkt dat natuurlijk ook door in het gedrag van de kinderen, het is voor een opgroeiende jongen ook niet bepaald bevorderlijk om te zien dat zijn vader zijn moeder slaat. Ook is het niet echt handig dat hij van huis uit meekrijgt dat moeder haar smoel moet houden zodra ze op straat komt, dat ze drie meter achter pappa moet blijven lopen en dat ze zichzelf moet bedekken omdat Allah dat heeft gewild. Ik wil het niet op de godsdiensttoer trekken, maar naar mijn mening speelt bij veel verkrachtingen/aanrandingen door islamitische jongeren wel het geloof een zeer grote rol. Bij verkrachtingen door autochtone jongeren speelt veel meer een rol wat ik hierboven al zei, namelijk persoonlijkheidsstoornissen en het ontbreken van een deugdelijk rolmodel. En nu ga ik douchen en studeren. ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik denk dat het zeker meespeelt hoeveel respect diegene heeft voor andere mensen. dat hoeft niet alleen vanuit het geloof te komen maar ook vanuit de opvoeding. wanneer jongeren van hun ouders/vrienden of godsdienst weinig respect voor andere mensen meekrijgen en dus niet bepaald snappen dat je deze dingen dus echt niet kan maken is de fout snel gemaakt. Naar mijn idee kunnen zij zich ook niet echt schuldig voelen achteraf. er is nl een verschil tussen spijt hebben dat je het hebt gedaan omdat je jezelf er behoorlijk mee in de problemen hebt gewerkt of spijt hebben voor wat je het meisje heb aangedaan.
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ach, daar hebben we die geweldige instituten voor om dat vast te stellen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of hulpverleners mager motiveren weet ik niet, ik ben zelf nog nooit met éen in aanraking gekomen. Ik ben wel van mening dat je een duidelijke, in lekentaal begrijpelijke motivering mag verwachten. Als dat niet gebeurt is het inderdaad een slechte zaak. Die opmerking over verantwoordelijkheid kan ik niet helemaal plaatsen. Hij gaat uit van een verkeerd beeld van het systeem van hulpverleners in het strafrecht. Als iemand iets stouts doet en hij komt voor de rechter, kan die rechter een deskundigenverklaring vragen als hij denkt dat de verdachte een geestelijke stoornis heeft o.i.d. Het is aan de rechter om die verklaring te beoordelen en het is aan de rechter om te bepalen hoeveel gewicht die verklaring heeft. De verantwoordelijkheid ligt dus bij de rechter. Hoe stel jij het je voor, dat een hulpverlener 'zijn verantwoordelijkheid neemt' bij recivide? In de openbaarheid treden en zeggen dat het hem spijt? Onzin natuurlijk. Medische en psychiatrische hulpverlener is mensenwerk. Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Het kan altijd gebeuren dat artsen een verkeerde diagnose stellen. Je moet niet vergeten dat verdachten met stoornissen nou niet bepaald de makkeiljkste mensen zijn om mee te werken, alleen al daarom kan de uitkomst soms onbetrouwbaar zijn. Maar om nou te spreken van een soort verdoezeling door hulpverleners van fouten, gaat mij veel te ver. Je moet echt meer onderbouwing hebben voor je zo'n uitspraak doet. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
De daders zijn van Nederlandse afkomst en toch moet er nog even gedacht worden aan wat de media zou spuien als dit wél Marokkanen waren geweest. Als je problemen hebt met vooroordelen etc. is dat vervelend. Maar je kunt het ook zelf opzoeken natuurlijk. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|