Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2003, 15:26
Ireentje
Ireentje is offline
Ik heb deze en volgende week proefwerkweek, morge heb ik wiskunde proefwerk. Ik was vandaag extra vroeg opgestaan om te beginnen, maar ik raak steeds afgeleid of ik staar een half uur naar mijn boek, of ik lees maar alles gaat langs me

Weet iemand een oplossing??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2003, 15:57
ShadowX
ShadowX is offline
-Zorg dat je uitgerust bent
-Zorg dat je geen honger hebt
-Zorg dat je het niet te koud of te warm is waar je zit/ligt/hangt/staat
-Geen afleidende muziek. (Bij mij werkt de Amelie-soundtrack goed als ik moet leren)
-Neem genoeg pauzes
-Eh...en als het even kan, moet je er voor zorgen dat je niet verliefd bent
Oud 19-11-2003, 18:11
alpha
alpha is offline
Citaat:
ShadowX schreef op 19-11-2003 @ 16:57:
-Eh...en als het even kan, moet je er voor zorgen dat je niet verliefd bent
heb je zelf ook zo lekker in de hand
Oud 19-11-2003, 20:55
kevertje84
kevertje84 is offline
ah joh, gewoon hoop houden... komt allemaal best wel goed...
Oud 20-11-2003, 09:28
lucy48
lucy48 is offline
Wiskunde moet je niet leren, dat moet je alleen oefenen, volgens mij is het dan ook makkelijker om je concentratie er bij te houden
Oud 23-11-2003, 18:56
mcDavid
mcDavid is offline
loop naar de meterkast en trek alle stoppen eruit.

helpt al een heel stuk
Oud 23-11-2003, 19:04
Sjoukie
Sjoukie is offline
/ broertje van sjoukie /

Damn heb ik ook! Morgen 3 SE-toetsen maar het leren wil al 2 dagen niet en ik ken er niets van.... ben steeds afgeleid en na een uurtje heb ik geen zin meer.... help mij

thuis blijven is g1 optie
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 19:05
Sjoukie
Sjoukie is offline
Citaat:
mcDavid schreef op 23-11-2003 @ 19:56:
loop naar de meterkast en trek alle stoppen eruit.

helpt al een heel stuk
vind de rest van de familie leuk
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 15:38
Ireentje
Ireentje is offline
Citaat:
Sjoukie schreef op 23-11-2003 @ 20:05:
vind de rest van de familie leuk
Jah het is echt klote.. Ik ga altijd koken, eieren en spek en nog vanalles en dan moet ik half kotsen
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 15:54
ninon
ninon is offline
Ik kan me ook nooit concentreren, dan wil ik 's middags gaan leren, maar da t lukt niet, en dan moet ik alles 's avonds nog gaan leren, om 22.00u, en dan blijft er ook niet meer veel hangen, daarom ben ik ook van havo trug na mavo gezakt
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 20:07
@Moon
@Moon is offline
Je moet goed slapen en het liefst vroeg uit je bed komen en leren! (Tenminste dat werkt bij mij, ik kan alleen s'ochtends goed concentreren.) Verder is het eigenlijk ook belangrijk dat je in een omgeving leert waar je zo weinig mogelijk afleiding kunt krijgen. Dus bv niet leren waar een computer, stereo of tv in de buurt is.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 20:36
Verwijderd
Maak een schema, dan weet je voor jezelf al wat je wanneer wil gaan doen; dat geeft een beetje houvast, anders lijkt het allemaal zo eindeloos.
Verder; ga ergens zitten waar je niet wordt afgeleid, muziek kan wel aan, maar geen liedjes die je móet meezingen van jezelf.

Verder; lees de stof niet alleen, vat hem globaal samen voor jezelf, zodat je aandacht erbij blijft en je een beetje een band ontwikkelt met de stof, dan onthoud je het veel beter. Probeer ook te oefenen met de stof; maak dus opgaven.
Bouw het leren ook op; verwacht niet van jezelf meteen 5 uur onafgebroken boven de stof te hangen zonder je concentratie te verliezen, begin met 45 minuten en neem dan 5/10 minuten pauze, bouw het telkens iets op zonder de pauze te verlengen (dus bv 2 uur leren -> pauze van 10 minuutjes, maar 3 uur leren heeft ook een pauze van 10 minuutjes). Op een gegeven moment ontdek je wel bij welke tijdsindeling jij het beste je concentratie kan behouden (voor mij ligt dat bv op 4,5 uur, voor jou kan het best 2 uur zijn, of 6 uur..).

Als je je nog niet kan concentreren; geef jezelf een flinke trap onder je je kont!
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 24-11-2003 @ 21:36:
Maak een schema, dan weet je voor jezelf al wat je wanneer wil gaan doen; dat geeft een beetje houvast, anders lijkt het allemaal zo eindeloos.
Verder; ga ergens zitten waar je niet wordt afgeleid, muziek kan wel aan, maar geen liedjes die je móet meezingen van jezelf.

Verder; lees de stof niet alleen, vat hem globaal samen voor jezelf, zodat je aandacht erbij blijft en je een beetje een band ontwikkelt met de stof, dan onthoud je het veel beter. Probeer ook te oefenen met de stof; maak dus opgaven.
Bouw het leren ook op; verwacht niet van jezelf meteen 5 uur onafgebroken boven de stof te hangen zonder je concentratie te verliezen, begin met 45 minuten en neem dan 5/10 minuten pauze, bouw het telkens iets op zonder de pauze te verlengen (dus bv 2 uur leren -> pauze van 10 minuutjes, maar 3 uur leren heeft ook een pauze van 10 minuutjes). Op een gegeven moment ontdek je wel bij welke tijdsindeling jij het beste je concentratie kan behouden (voor mij ligt dat bv op 4,5 uur, voor jou kan het best 2 uur zijn, of 6 uur..).

Als je je nog niet kan concentreren; geef jezelf een flinke trap onder je je kont!
Het is toch enorm slecht om heel erg lang onafgebroken aan je huiswerk te zitten?
Dat helpt toch helemaal niets? Je moet toch tijd hebben om eventjes tot rust te komen? Tenminste dat heb ik in mijn boekje leren leren gelezen.. Na 4 uur achter elkaar werken is de concetratie al wel weg hoor.. dan blijft er niet zoveel hangen..
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 24-11-2003 @ 22:04:
Het is toch enorm slecht om heel erg lang onafgebroken aan je huiswerk te zitten?
Dat helpt toch helemaal niets? Je moet toch tijd hebben om eventjes tot rust te komen? Tenminste dat heb ik in mijn boekje leren leren gelezen.. Na 4 uur achter elkaar werken is de concetratie al wel weg hoor.. dan blijft er niet zoveel hangen..
Concentratie kan je trainen, ik kan nu serieus 4,5 uur geconcentreerd werken, daarna verslapt mijn concentratie en moet ik even wat anders doen. Als het je interesseert wat je leest, kan je concentratie echt heel lang heel hoog zijn. Maar zoiets verschilt ook per persoon hoor, zoals ik al zei.
Slecht is het niet om heel lang geconcentreerd bezig te zijn, je wordt hoogstens wat moeër.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 21:58
Guinevere03
Guinevere03 is offline
Ga ook niet teveel achter de comp. Dat kan ook helpen.....
Reageren

Regels voor berichten