Citaat:
Gilo schreef:
Wie de Fortuyn vermoord heeft staat vast, maar wie hierachter zit is punt 2. Ik hebt toch zeer sterke twijfels over het feit dat deze man alleen opereerde, want wie kan nu een topadvocaat betalen?
|
Hij had een baan en als ik het goed heb gelezen een universitaire opleiding.
Citaat:
Ik heb toch mijn twijfels over Melkert... Melkert zie zelf premier wilde worden van Nederland, voelde toch al enkele maanden het heet worden met de komst van Pim Fortuyn en zag hem dan ook als een groot gevaar en concurrent (zoals andere lijsttrekkers en partijen hem ook zagen) Deze factoren kunnen mogelijk een motief zijn voor de moord op Pim Fortuyn, want het is ronduit belachelijk dat Pim Fortuyn vermoordt werdt door het het feit dat hji een uitspraak heeft gedaan over het fokbeleid van dieren met een 'velletje', en dat zou ook nooit kunnen leiden tot een moord.
|
Ja. De hele regering is corrupt. De ene lijsttrekker regelt dat de ander wordt vermoord. Dit is Nederland niet Midden of Zuid-Amerika!

Het motief is nog niet bekend, dus daar kun je ook niet over oordelen. Slechts speculeren. Niemand heeft gezegd dat het fokbeleid het motief was.
Ik denk dat Melkert Fortuyn helemaal niet zo als bedreiging zag zoals jij reflecteerd. PvdA wilde niet met hem samenwerken. VVD wilde niet met hem samenwerken. Dan blijft het CDA over want de linkse partijen zullen al helemaal niet met hem willen samenwerken. CDA heeft +/- 32 zetels ongeveer dat zou betekenen dat Fortuyn er +/- 44 zou moeten krijgen. Zo'n 25 meer als hij er nu heeft. Ik betwijfel of hij die zou kunnen krijgen. Dat is meer dan 100% als hij nu heeft! Balkenende vroeg of hij die uitspraak over de Islam terug wilde halen. Fortuyn had 'm ietswat genuanceerd, maar niet teruggenomen.
Zelf heb ik het idee dat Fortuyn behoorlijk overschat wordt. Ik geloof dan ook niet in zijn arrogantie, zijn beloftes. En dat Melkert en Rosenmuller nu worden afgeschilderd als moordenaar vind ik ronduit: belachelijk, dom en wmb. mag men al die mensen een flinke geldboete geven wegens het onterecht beschuldigen van iemand voor een misdaad. Onmacht of niet. Zoiets zeg je gewoon niet.