![]() |
|
![]() |
M'n neefje van 7 kreeg bij St. Maarten een christelijk propaganda-boekje mee. Daar staat o.a. het volgende in:
![]() Uitgever: 'Opwekkingslectuur' Ruitenbeek 16 3881 LW Putten www.opwekking.nl Ik vind het walgelijk. ![]() Jullie mening? |
Advertentie | |
|
![]() |
|
ik heb zoiets nog nooit gezien en ik schrik ervan! dat zoiets aan kinderen opgedrongen wordt alsof het feiten zijn! ik vindt dat mensen in staat moeten zijn zelf te kiezen. en als zij nog kinderen zijn dan moet je ze eerlijk voorlichten over meerdere godsdiensten.
||
Citaat:
||
Citaat:
ik vind dit boekje trouwens een uitstekend voorbeeld van indoctrinatie, één van de favoriete methodes van Hitler
Laatst gewijzigd op 20-11-2003 om 19:01. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() maar ja t gaat omdat eerste natuurlijk, dus ja duidelijk |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||||
HaHa, ik wist niet dat ze zo vroeg er al mee begonnen buiten het gezin. het boekje is schandalig, en de goede naam van het lieveheersbeestje wordt besmeurd. De tekeningen zijn bijna discriminerend, maar duidelijk ook voor de ouders, want een kind herkend in die man nog geen islamiet. beetje achterbaks allemaal. echter, er zijn toch ook wat reacties waar ik het weer niet mee eens ben.
over indoctrinatie bij het Christendom, das niks nieuws, en de eerlijkheid dwingt mij lekker te zeggen dat dat bij al die geloven (die van Jaweh/god/allah dan) iig zo is. alle kindjes leren dat vanf hun geboorten, dus gaan we nu maar niet schijnheilig doen he. diverse quotes Citaat:
Citaat:
Ik heb zelf eens zo'n boekje gehad voor volwassenen, en eerlijk gezegd kwam het niet poritief op mij over, het verontrustte me zelfs dat iemand het zo opschreef, in de eerste plaats. Citaat:
Citaat:
De islam zou het wat mij betreft juist moeten doen, eventueel met dit boekje op de achterkant aangeraden, om er voor te zorgen dat boos NL ze niks kan maken. op die manier raken we ook aan de wervende islam gewend.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
De hoofdtekst die een en ander vergezeld, en dus die gristelijke waarheid behelst, is: "JAMMER, toch gelooft niet iedereen in Jezus. Nog steeds kiezen veel mensen voor de zonde. Wat jammer, want zonder Jezus loopt je leven slecht af. Je gaat dood [joh, M] en je komt voor altijd in het rijk van Satan. Dat is de meest verschrikkelijke plek die er bestaat."
||
Citaat:
|
Hoewel ik deze manier nogal goedkoop vindt, betwijfel ik of dat het kwaad kan.
Kindje leest plaatje, als het kind niet weet wie Jezus is, zal hij het of vragen (en waarschijnlijk te horen krijgen dat ie zich er niets van moet aantrekken), of hij beschouwt het plaatje als onzin. Kindje leest plaatje, als het wel weet wie Jezus is, zit hij toch al in de christelijke sfeer, en zal het ding verder weinig invloed hebben. Primaire aanraking met het christendom ligt bij de ouders. Ik zie het probleem niet echt. Opvoeding is sowieso indoctrinatie, of dat nou gaat om geloofswaarden, culturele waarden of ethische waarden. Als je Jezus niet volgt ga je naar de hel. Van koffie drinken krijg je groene haren. Als je je tong uit steekt en het klokje slaat, blijft je gezicht zo staan. Als je in de lamp kijkt, word je blind. Als je niet lief bent moet je in de zak mee naar Spanje. Als je geen melk drinkt en vlees eet, word je nooit een grote meid.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() het is niet zo dat een 18jarige er met een onbevlekte geest staat om dat totaal objectief ineens te kunnen kiezen dat God bestaat of niet... denk na zeg jij en iedereen in deze samenleving indoctrineert door gedrag.... Erg lame topic van je FA! en dat jij tegen de AEL bent is ook ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Mensen gaan maar gemakkelijk om met geloof. Natuurlijk, iedereen mag zelf kiezen. Maar dit blaadje getuigt niet van keuzevrijheid. Als een kind dit leest, en als hij het gelooft, zal hij bang zijn. Bang dat zijn vriendjes en vriendinnetjes of misschien zijn ouders in een soort van hel komen na de dood. Een verschrikkelijk denkbeeld voor een klein kind. Bovendien zorgt dit er ook nog voor dat hij denkt dat hij MOET geloven in JC, anders zal hij zelf pijn lijden. Lekker is dat, als je kinderen dat soort dingen vertelt. Nee, dit soort dingen vind ik echt te ver gaan. Het scheppingsverhaal vind ik prima, zeggen dat God je gemaakt heeft is goed, maar dit is belachelijk.
||
Citaat:
Maak kinderen enthousiast zodat ze in Jezus gaan geloven, maar niet bang. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind dat je kinderen met positieve punten van religie kennis moet laten maken, je moet ze geen angst aanjagen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je kunt de kinderen ook op een andere manier duidelijk maken dat ze voor JC willen kiezen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
"Islamisme is een obstakel voor de democratie." Secularisatie is een noodzaak. Gatara | 214 | 06-06-2007 19:33 | |
Palestijnse staat LJ Flem | 342 | 21-05-2003 10:43 | |
Stelling: SGP moet verboden worden Rabbi Daniel | 63 | 19-05-2003 00:32 | |
Schrijfster Anja Meulenbelt vast in Gaza (wat zielig nou :p) Sweet_Hadar | 52 | 15-05-2003 14:43 |