Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2002, 11:14
ZHAzha
ZHAzha is offline
UHm het zit dus zo..

ik heb al een maand ofzow.. harde ontlasting.. verry pijnlijk! en daarna weer hele zachte..

hm wat kan ik doen? want naar de dokter gaan lijkt me een beetje overdreven..
Ik drink eigenlijk ook veel ste weinig.. alsik gewoon vrij ben hooguit 3 glazen

iemand een idee?
Oud 08-05-2002, 11:17
Elv
Elv is offline
Meer drinken, veel vezels (bruin brood) eten (en iig geen dingen die het stoppen, dus beschuit ed), pruimen eten, laxerende roosvicee drinken (die bestaat, bestaat uit grotendeels uit pruimen), eventueel laxeerpillen kopen (vraag maar aan je moeder waar je die kunt kopen, als ik dat hier ga posten ben ik bang dat mensen er misbruik van gaan maken). Dat dus tegen harde.

Bij zachte dus juist omgekeerd.

En anders toch maar nar de dokter, die krijgt vaak zat mensen met dit probleem over de vloer.
Oud 08-05-2002, 12:12
Verwijderd
koop eens een doosje LacPure, das voor een gezonde darmflora.
gewoon poeder voor door de thee enzo
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 12:33
Sciza
Sciza is offline
Ik ken het...

Je moet allereerst genoeg drinken. Vervolgens wil het nog wel eens helpen wanneer je 's ochtends, wanneer je net bent opgestaan, wat lauw water te drinken. Dit werkt namelijk wat laxerend. Wanneer dat niet helpt moet je zowel 's morgens, als 's middags en 's avonds een glas lauw water drinken.

Geen donkere groenten eten (geen broccoli, spinazie, boerenkool etc).
's Ochtends proberen naar de wc te gaan, elke dag.

Ik heb dat ook, je moet voor jezelf even een 'toilet-ritme' vinden, dat helpt echt. Bijvoorbeeld elke ochtend, voor het douchen. In het begin moet je er misschien nog wat aan wennen, en kan het zijn dat je gewoon niet naar de wc moet. Maar na een tijdje gaat het min of meer vanzelf, omdat je lichaam zich er op instelt.

Als dat niet lukt, moet je wat laxerende dingetjes eten, ontbijtkoek of laxerende roosvicé...

Succes!
Oud 08-05-2002, 18:21
mathfreak
mathfreak is offline
Kijk voor een mogelijke oorzaak van harde ontlasting en het voorkomen daarvan maar naar mijn reply bij http://forum.scholieren.com/showthre...threadid=73890
Oud 11-05-2002, 15:43
NoWorldOrder
NoWorldOrder is offline
Citaat:
Elv schreef:
Meer drinken, veel vezels (bruin brood) eten (en iig geen dingen die het stoppen, dus beschuit ed), pruimen eten, laxerende roosvicee drinken (die bestaat, bestaat uit grotendeels uit pruimen), eventueel laxeerpillen kopen (vraag maar aan je moeder waar je die kunt kopen, als ik dat hier ga posten ben ik bang dat mensen er misbruik van gaan maken). Dat dus tegen harde.

Bij zachte dus juist omgekeerd.

En anders toch maar nar de dokter, die krijgt vaak zat mensen met dit probleem over de vloer.
Jup wat hier staad = het nenigste wat je kunt doen. Al1 zou ik laxeerpillen niet gebruiken. En probeer eens wat vaker je boodschap weg te brengen
Oud 11-05-2002, 17:55
Verwijderd
Ontbijtkoek eten. Raar maar waar En geen beschuit. En meer drinken
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten