Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2002, 14:29
Black_Blasphemy
Black_Blasphemy is offline
Ik ken 2 jongens die zichzelf onwijs vaak in hun armen snijden (ja sorry dit is al de 3e topic daarover maar goed..), ze doen het echt heel extreem, hun hele armen en polsen zitten vaak onder de sneeen enzo. Ze proberen het niet te verbergen ofzo, 1tje schept er zelfs over op, maar ik zie dat vooral díe het steeds méér gaat doen, en op een keer gaat het misschien fout, want hij zegt ook dat ie daarmee makkelijk zelfmoord kan plegen omdat ie erop kickt en dat soort dingen
Meent ie het of loop ie stoer te doen?
Wie heeft hier ervaring mee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2002, 15:13
lady_x
lady_x is offline
Ik heb er geen ervaring mee, wel stel ik me vaak de vraag waarom mensen zoiets doen, waarom zichzelf pijnigen, waarom bloed willen zien? Op dit forum wordt er trouwens veel over gesproken. Ze voelen zich vaak beter en sterker door te snijden. De reactie van die jongens is misschien wel om stoer en grappig te doen, hoewel ik het eigenlijk niet zou weten...
Oud 08-05-2002, 15:47
janneke16
janneke16 is offline
ik denk dat ze het doen om stoer te doen eigenlijk, maar het kan ook zijn dat ze ermee begonnen zijn om stoer te doen, maar dat het ondertussen een verslaving is geworden (kweet ook niet hoe lang ze het al doen???)
ze moeten er iig (proberen) mee op te houden, want echt, al die lidtekens, t is geen gezicht, en t is ook schadelijk voor je
dus, wat ik jou kan adviseren, is tegen die jongens zeggen dat ze er mee op moeten houden. laat ze anders es een keertje alle topics lezen over anderen die zichzelf snijden...
Oud 11-05-2002, 14:03
Andora
Andora is offline
hmm... maybe doen zuh er wel stoer over, maar willen zuh gewoon voor zichzelf verbergen dat zuh un probleem hebben, d.m.v. er stoer over doen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 14:38
kleine wicca
kleine wicca is offline
Hmmmjah....
kep dr wel ervaring meej.
twee vrienden van mij deden et ook, hele teksten staan er in hun armen, egt ziekelijk. Ik voelde me af en toe best gekwetst als ze het weer deden omdat ik et doen omdat k baaal met mezelf.
Kep na een tijdje dus ook besloten er met hen over te praten wat dat doet. Toen deden ze het nog, maar nu zijn ze gestopt (ten minste, eentje) en hij heeft er spijt van en wil de littekens hoe dan ok weg hebben, kep em al wat tips gegeven.
Dus jah, het is dnek ik egt stoerdoen wat zij deden, hoewel hij er nu niet mee zo trots op is, ud smisschien moet jet uit hun kop praten bij dat soort mensen!!
kweenie......misschien doen ze het wel om zelfhaat, maar doen ze er stoer meej, omdat et dan minder erg lijkt en mensen zien het tog wel, maar dan doen ze er gewoon niet geheimzinng over tjah...maf blijft et he?
Oud 11-05-2002, 15:18
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Misschien 1 schreeuw voor help van hun problemen, maar dan dat ze dat op 'hun' manier laten zien en weten aan de omgeving.(?)

Omdat t wel bekend is dat 'zielige' jongens meestal worden 'afgestoten' van hun omgeving omdat ze niet aan het normale 'jongens-profiel' voordoen.
Oud 11-05-2002, 16:58
FlyingPinguin
FlyingPinguin is offline
ik heb er ooit wel eens een boek over gelezen (kinderboek) krassen heette dat geloof ik. T was over zo'n meisje dat het eerst stoer vond om met voorwerpen in haar armen te krassen, maar ze kon er later niet meer mee ophouden.
Tis iig niet goed voor je, dus als ik hun was zou ik er toch maar eens mee (proberen te) stoppen. Zo snel mogenlijk, want hoe langer je ermee wacht, hoe moeilijker het word.
Oud 11-05-2002, 19:28
kleine wicca
kleine wicca is offline
Jah, dat boek heppik ok gelezen jah, tis wel mooj vinnkik, ik mocht et eerst niet lezen van een vriendin, omdat ze d8 dat et zo erger zou worden, maar ik wou weten of zij eraf kwam en HOE, marjah haar vriendin ging dood waardoor ze helemaal gek werd...tjah......
ik ga zo die ene jongen even bellen kzal gelijk ff vragen hoet met hem gaat.
Het is wel zo dattie veel problemen heeft met politie enzo en ik vind et zonde, want hij verneukt zn leven, en dat is et niej waard nah jah, ik hoop alleen maar dat ik em kan helpen....
Oud 12-05-2002, 03:19
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
Ik heb eens een paar letters van mijn band in mijn been laten snijden en dan zout erop, de jongen die het bij mij deed zat zelf helemaal vol en hij vond het een fantastische vorm van kunst, jaja ik vond het wel mooi.

Helaas is het niet diep genoeg gesneden, het is een half jaar zichtbaar blijven staan nu niet meer.

Ik vind om je hele lichaam vol te zetten wel een beetje raar hoor, Die jongens vallen er wel mee op, dat zal wel de bedoeling zijn. Het kan goed een keer misgaan hoor..... dat ze een wat groter bloedvat raken en dan naar het ziekenhuis moeten......
Reageren

Regels voor berichten