Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ze komen me trouwens ook nog goed van pas aangezien ik morgen voor Frans dat Amsterdam liedje van Jacques Brel vertalen moet, en zij dat al voor mij gedaan hebben ![]()
||
![]() |
Citaat:
Geweldig nummer trouwens, de Acda en de Munnik versie! Ik heb zelf de trilogie. Meeste liedjes vind ik cool, maar de cabaret stukjes vind ik eigenlijk niks. Beste nummers: Bij haar zijn en Misschien wel niets
|
![]() |
De liedjes die bij mij passen? of me erg aanspreken....
nou komen ze hoor: schoolplein ol'55 1e helmerstraat andere maan het woord is aan en om een heeeeel persoonlijke reden: Zo is het goed... verder kan ik alle nummers uit mn hoofd meezingen en vind ik t Live groep die de moeite waard is om naar te gaan luisteren, echt heel goed, kan ook helemaal in een scheur liggen om hun cabaret, maar das een kwestie van smaak ![]() en zoals stefjuh al zei, leuk om er lang over na te denken wat de nummers te betekenen hebben, zelfs al lijken ze soms heel oppervlakkig en vrolijk, er is er nog geen een waar ik geen betekenis achter gevonden heb. |
![]() |
||
Citaat:
Herman in de zon op het terras Leest in 't AD dat 'ie niet meer in leven was Zijn auto was volledig afgebrand En die man die hem gekocht had, Stond onder zijn naam in de krant O, o, o, Even rustig ademhalen Het lijkt alsof het regent als altijd Maar het regent zonnestralen... Het regent zonnestralen dus ![]() Trouwens!!! Als het vuur gedoofd is gaat ook over Herman, dat nummer moet je ook ns een keer horen, ook vet mooi!!! ![]() Laatst gewijzigd op 26-11-2003 om 10:11. |
![]() |
|
Ik vind ze fantastisch. Het heeft vaak een relaxende werking.
Ze zijn ook voor NEderlandse begrippen gewoon goed, catchy songs met nog steeds een lading oprechte emotie erin. Ik vind die self-titled en 'groeten uit maaiveld' erg mooi. Verder heb ik nog een cdtje met metropool orkest die ook erg de moeite waard is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() In ieder geval: ik ben best wel fan van acda en de munnik. Vooral als je me morgen ziet vind ik meer dan geweldig, en Eerste Helmersstraat, omdat het zo'n weemoedig liedje is. Qua tekst: heel veel, maar regeltjes vaak. Morgen is ze weg is qua tekst best goed (niet bijzonder), en Mis ik jou vind ik goed omdat de tekst mijn gevoel verwoordt. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
als jij het zo slecht vind, waar is dan je onderbouwing? ik kan ook wel gaan gillen dat ik trance slecht vind oid, maar ik heb dan nog een onderbouwing en die mis ik bij jou. en de teksten? die zijn gewoon goed. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
antwoord daarop is idd moeilijk te vinden andere maan idd ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Geweldig!
Heb al hun cd's en ben in februari ook naar een concert van ze geweest. Niet alleen de liedjes zijn super, maar ook het cabaret is echt heel erg leuk! Het spreekt me aan omdat de teksten niet alleen "ik hou van jou en ik blijf je trouw (ben jij een man of vrouw?)" dingen zijn. Het zijn echte dichters en je ziet gewoon hun talent. Mijn persoonlijke favorieten zijn: -lopen tot de zon komt -als het vuur gedoofd is -mis ik mij -het geeft niet -laat me slapen (maar dan wel de 'Live in de Orangerie' versie) -OL'55 -drie keer vallen -eerste helmersstraat en van 't cabaret is 'zaad' 'reünie' en 'zwerver met een wekker' Echt heel goed! 'zwerver met een wekker' die conference raakt me écht |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 26-11-2003 om 16:30. |
![]() |
||
Citaat:
Mn vriend heeft hem idd op cd, maar mij lijkt de dvd juist leuk, want dan zie je alles... Of maakt dat niet veel uit? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 26-11-2003 om 16:31. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Waah, hun teksten zijn ronduit geniaal, over de nummers in z'n geheel nog maar te zwijgen!
Mooie tekst: Ergens zingt een zanger: -Geluk het lacht me toe, vanuit mijn vaatwasapparaat En uit hun trilogie: -Life is what happens to you while you're busy making other plans (maar stieken hebben ze die van john lennon, maar toch!) Beatles en de buren: Kijk me eens het gras zien groeien; iedereen maar denken da'k niks doe, maar niks minder waar Nouja zijn gewoon mooie zinnen, en zo kan ik nog wel ff doorgaan ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Wat d8 je van: Andere maan - Wanneer ben en blijf je nou vrienden? Als je elkaar maar 1x per jaar ziet, ben je dan nog vrienden? Of als je elkaar al jaren al niet hebt gezien? Eerst ben je twee vrienden En dan vrienden van weleer Maar dan ben je in mn nieuwste theorie, Eigenlijk al geen vrienden mee Als je bij me weggaat - Als je bij me weggaat, mag ik dan met je mee? ---> LIEEFFF!!! ![]() 3 keer vallen - En ik ben niet ongelukkig Zo is het leven soms bedoeld --->Past wel bij me als ik me down voel. Schoolplein - Wat ik schreeuw lijkt niet slecht, maar wat ik schrijf ben ik echt (voor mn lieve vriendje die altijd mooie gedichten schrijft!) Mis ik jou - Nu mis ik jou Zoals ik eigenlijk jou altijd missen wou Zwerf 'on - Het maakt niet uit wat je gisteren deed Het gaat om dat wat je morgen pas weet En zo kan ik nog wel ff doorgaan ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
-Lopen tot de zon komt:
Eigenlijk wil ik wat weten, heb je nu alles wat je wou? Werd je wakker met een glimlach, zegt ie vaak ik hou van jou? Houd ie je vast als je soms bang bent.. kent hij je angst en je vedriet? Alleen maar schudden met je hoofd, lief, logisch dat je me verliet. en: wat we samen vroeger droomden, weet de helft van ons niet meer. -Eerste Helmersstraat: Maar ik dank de dag dat ik je zag, want daar komt het wel op neer Het geeft niet: Ga toch alsjeblieft niet met een ander, en laat me lekker dromen over jou Geweldige stuk uit 'heel soms' : je mag niet roken, want dan ga je dood. En doodgaan laat je aan een ander. Daar hebben we toch oorlog voor of de auto voor of zo'n man, die het geweldig zinloos kan Naja.. ik kan nog wel even doorgaan, ja.. heeeeeeeeeeeel lang ![]() |
![]() |
||||
![]() |
Wat dacht je van deze uit:
"als het vuur gedoofd is" Citaat:
"Niemand sterft" Citaat:
"De Kapitein deel II" Citaat:
|
![]() |
|
Ik vind de stem en de sfeer soms ook een beetje vervelend.. Dat het me gaat ergeren maar de teksten zijn gewoon heel mooi en vooral sommige zinnetjes tussendoor.. En af en toe vind ik het luisteren ook wel leuk, maar ik moet er voor in de stemming zijn en dat is niet zo heel erg vaak...
|
![]() |
|
![]() |
er is ooit, na de 1e CD meen ik, een interview geweest met acda&de Munnik die vragen stelde aan Ilse de Lange en andersom.
Toen hebben ze gezegd dat dit zou gaan gebeuren, dat mensen zouden gaan zeuren over dat alles 2 stemmig is enzo en bla bla bla, ze zeiden toen ook dat ze niet zullen veranderen om het publiek tevreden te houden, daar doen ze t niet voor. De stijl zal wel evolueren, maar niet omdat de mensen thuis dat graag wille, daar kwam t op neer. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|