Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2003, 17:14
mentos
mentos is offline
hey,ik heb een mannelijke amerikaanse staffordshire terrier van 7 maanden oud, sinds een week of 3 bijt hij telkens alles stuk als ik weg ben,
wat kan ik doen om hem dit zo snel mogenlijk af te lere
tnx mentos
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2003, 17:58
MUTS123
MUTS123 is offline
In elk geval NIET! straffen als je hem niet op heterdaad betrapt. Honden hebben een heel kort geheugen en als je hem dan bv. 10 minuten later straft dan dat hij iets gesloopt heeft, snapt hij er werkelijk niks van en zal hij geen idee hebben waarom jij zo boos op hem bent.
Een bench kan ook een goede oplossing zijn. Dat is een soort van kooi (heel veel maten), wordt veel gebruikt. Daar kan je hem achterlaten als jij weggaat. Alleen gebruik het niet als strafhok, je hond moet het zien als een veilig plekje. Dus om hem te laten wennen:
Geef hem daar wat lekkers, leg z'n kussen/mand oid erin, laat het hem assoiceren met iets leuks
In het begin met het deurtje open. Later, als je zeker weet dat ie het niet eng vindt, deurtje dicht. Gaat ie lekker relaxed liggen en niet hysterisch worden dan kan je hem daar laten. Koop anders een KONG, dat is een soort van bal (allerlei soorten en maten) met gaten e.d. erin waar je allerlei lekkere dingen in kan doen. Je hond moet echt puzzelen om die dingen eruit te halen, issie wel even zoet mee (en aangezien de staff toch niet het allerrustigste soort hond is die je kan vinden kan het wel handig zijn!)
Bench:
Oud 25-11-2003, 18:57
mentos
mentos is offline
tnx voor het advies,
er zijn maar 2 probleemen, hij heeft bang in klein ruimtes hij heeft een hok(zonder deur) maar durft er niet in, zijn dekentje enwat speelgoed ligt erin,en wat koekjes maar toch gaat hij niet,
hij is wel nog jong maar heel groot en sterk voor zijn leeftijd
meeste mensen denke dat hij al 1.5 jaar is als ze hem zien
maar ik zal wel eens zien voor een bensh
xxx mentos
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 19:00
MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
mentos schreef op 25-11-2003 @ 19:57:
tnx voor het advies,
er zijn maar 2 probleemen, hij heeft bang in klein ruimtes hij heeft een hok(zonder deur) maar durft er niet in, zijn dekentje enwat speelgoed ligt erin,en wat koekjes maar toch gaat hij niet,
hij is wel nog jong maar heel groot en sterk voor zijn leeftijd
meeste mensen denke dat hij al 1.5 jaar is als ze hem zien
maar ik zal wel eens zien voor een bensh
xxx mentos
Bench ziet er ook al minder bedreigend uit lijkt me, het is aan alle kanten open. Kan het niet helpen als jij er desnoods een paar keer bij gaat zitten?
Of haal een kamer leeg (als dat natuurlijk kan), waar je hem gewoon laat verblijven en waar je alleen dingen neerlegt die stuk mogen. Het is waarschijnlijk gewoon puberteit, maar dat gedrag moet geen gewoonte worden natuurlijk
Oud 25-11-2003, 19:14
mentos
mentos is offline
Citaat:
Koop anders een KONG, dat is een soort van bal (allerlei soorten en maten) met gaten e.d. erin waar je allerlei lekkere dingen in kan doen
heel leuk,hij heeft zoiets gehad,maar kreeg het er niet uit dus heeft hij het maar in 2 gebroke om er aan te kunnen
maar ik fiks het wel
tnx
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 16:41
duifeltje
duifeltje is offline
Je kan ook een keer net doen alsof je weggaat maar dan stiekem blijven (ik weet niet hoe want ik ken je huis niet), dan verstop je je ergens en zodra je hond iets pakt kom je luid schreeuwend tevoorschijn. Als hij het niet loslaat kan je ook water op hem spuiten.
Misschien doet hij het wat minder als je hem op heterdaad betrapt.
Ben je eigenlijk wel de baas van je hond, ik weet niet of je op gehoorzaamheids-cursus zit ofzo.
Maar misschien wil je hond niet naar je luisteren als je hem afstraft en dan kun je je ook afvragen of jij wel de baas bent.
(ik weet niet hoor, misschien ben je wél de baas)

al met al, 7 maanden is een echte puber-leeftijd dus het gaat wel weer over.
Oud 27-11-2003, 09:54
Stevill
Stevill is offline
Wij gebruikten vroeger een kist met open bovenkant (wees wel zeker in dit geval dat hij er hoe dan ook niet uit komt) eventueel kranten oid erin of een bodem ivm het waarschijnlijk nog niet zindelijk zijn. Leg er wat speeltjes in.
Oud 27-11-2003, 10:10
mentos
mentos is offline
hmmm denk da ni zo een goe idee is, zoals ik al zei in vorig berichtje hij is heel groot voor zijn leeftijd, 55 cm rughoogte
hij is zindelijk; maar hij breekt gewoon alles af als hij aleen is, alhoewel hij gistere toch braaf is geweest
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 11:07
C'est moi
C'est moi is offline
mischien wat meer speeltjes kopen de onze komt om in de speelgoed en heeft nooit iets kapot gebeten.
Oud 27-11-2003, 18:31
mentos
mentos is offline
hij heeft nen helen bak vol,dus da zal de oorzaak ni zijn, ma wa voor hond hebt ge? mijn is ne stafford van bijna 7 maand
dees zen zen mate
rughoogte: 58cm
kophoogte: 70 cm
lengte: 95 cm
gewicht: 31 kg
wie heeft er hier allemaal ne stafford[IMG]http://www.msnusers.com/mypicture?user=4263~5AAANAAAAC9rqi*CoedamxlYdIkMWLCtSIir1Qj8STfOtgyl5U HQoTwg$$~5AAAOAAAAGDSBExcqymY7Xw!ALS5ABiMUOHZJ8n0*3LIM$[/IMG]
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 20:12
MUTS123
MUTS123 is offline
Hoe lang en vaak laat je hem overigens uit? Ik kan je aanraden om te gaan fietsen met hem als ie 1 is (niet eerder). Goed opbouwen. Staffords zijn echt honden die lichamelijk en geestelijk goed bezig gehouden moeten worden. Alleen met 7 maanden moet je nog wel rustig aan doen met de heupen e.d. Probeer het anders eens op het forum van hondenpagina.com, daar zitten echt deskundige mensen.
Oud 30-11-2003, 16:14
C'est moi
C'est moi is offline
dat is gewoon het ras maar dat moet je niet toe laten en als je het ziet verbieden. want anders kan dat uit moeden dat die dat op jou handen doet en dat is als ze wat groter zijn niet zo heel erg fijn.
Oud 05-12-2003, 17:47
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Waarschijnlijk komen zijn tanden door en heeft hij er last van. Zogr dus dat hij botjes heeft om op te kluiven. Het kan inderdaad ook verveling zijn maar lijkt mij eerder dat ie last van z'n gebitje heeft.
Je moet wel proberen dit gedrag af te leren voor het een gewoonte wordt. Als je 'm op heterdaad betrapt kun je een blikje met knikkers oid naar hem toegooien. Kijk hem daarbij niet aan, negeer hem. Je kunt ook de plantenspuit oid gebruiken. Het gaat erom dat hij schrikt.
Oud 05-12-2003, 17:51
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 26-11-2003 @ 17:41:
Je kan ook een keer net doen alsof je weggaat maar dan stiekem blijven (ik weet niet hoe want ik ken je huis niet), dan verstop je je ergens en zodra je hond iets pakt kom je luid schreeuwend tevoorschijn. Als hij het niet loslaat kan je ook water op hem spuiten.
Misschien doet hij het wat minder als je hem op heterdaad betrapt.
Ben je eigenlijk wel de baas van je hond, ik weet niet of je op gehoorzaamheids-cursus zit ofzo.
Maar misschien wil je hond niet naar je luisteren als je hem afstraft en dan kun je je ook afvragen of jij wel de baas bent.
(ik weet niet hoor, misschien ben je wél de baas)

al met al, 7 maanden is een echte puber-leeftijd dus het gaat wel weer over.
Als jij zelf luid schreeuwend op hem afstormt heb je kans dat hij bang voor jóu wordt. Je kunt beter iets doen waardoor de correctie zomaar uit de lucht lijkt te komen vallen.
Oud 11-12-2003, 17:23
duifeltje
duifeltje is offline
ja das waar, wij gooiden dan altijd een zakje met stenen naast de hond (nooit raak hoor), dus dat is misschien beter.
Of water spuiten.
Oud 12-12-2003, 10:49
Somebody Special
Somebody Special is offline
Sleutelbos naast of óp hem gooien (tja, dat zeiden ze op de cursus) en dan wel op z'n rug en niet zo hard dat je 'm beschadigd natuurlijk
Oud 14-12-2003, 19:01
suzielama
suzielama is offline
Het probleem is bij een terriër is dat ze te veel energie hebben.
Zorg voor een grote collectie speeltjes of voor 2 á 3 snoepjesballen, waar hij uren mee bezig is

slimme suzielama
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 01:43
Elvira
Elvira is offline
We hebben nu voor het eerst eens een kruising, stafford met een herdershond. Een puppy van nu uhm 6mnd, iets minder. Het karakter is van de stafford en uiterlijk van een herder. Staffords hebben idd altijd erg veel energie, later helpt het dan ook erg als je wat met hem gaat fietsen. Als pup mag dat nog niet, hij moet natuurlijk eerst rustig kunnen groeien. Als ie zich verveelt wordt ie wel lastig, vragat ie aandacht en gaat bijten in dingen, dan moet je hem straffen. Liever niet slaan met je handen, want dan kan ie schrik van je handen gaan krijgen. Binnen hebben we ook zo'n ijzeren kooi voor snachts als we slapen, er ligt een oude slaapzak in en speeltjes voor hem. Anyway, als je hond gaat bijten en aandacht vragen omdat ie veel energie heeft kan je bijvoorbeeld eens een mergpijpje opvullen met gestampte brokjes en leverpastij. Het klinkt raar, maar zo krijg je hem echt moe geestelijk vooral dan. Want hij gaat proberen om bij dat leverpastij te komen en met zon mergpijpje is dat behoorlijk lastig na een tijdje en gaat ie daarna lekker rusten.
Oud 22-12-2003, 09:14
MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
Elvira schreef op 22-12-2003 @ 02:43:
We hebben nu voor het eerst eens een kruising, stafford met een herdershond. Een puppy van nu uhm 6mnd, iets minder. Het karakter is van de stafford en uiterlijk van een herder. Staffords hebben idd altijd erg veel energie, later helpt het dan ook erg als je wat met hem gaat fietsen. Als pup mag dat nog niet, hij moet natuurlijk eerst rustig kunnen groeien. Als ie zich verveelt wordt ie wel lastig, vragat ie aandacht en gaat bijten in dingen, dan moet je hem straffen. Liever niet slaan met je handen, want dan kan ie schrik van je handen gaan krijgen. Binnen hebben we ook zo'n ijzeren kooi voor snachts als we slapen, er ligt een oude slaapzak in en speeltjes voor hem. Anyway, als je hond gaat bijten en aandacht vragen omdat ie veel energie heeft kan je bijvoorbeeld eens een mergpijpje opvullen met gestampte brokjes en leverpastij. Het klinkt raar, maar zo krijg je hem echt moe geestelijk vooral dan. Want hij gaat proberen om bij dat leverpastij te komen en met zon mergpijpje is dat behoorlijk lastig na een tijdje en gaat ie daarna lekker rusten.
Nee GEEN mergpijpje! Zijn al heel veel honden in vast komen zitten! (dan heb je dus echt een probleem)
Oud 24-12-2003, 14:49
Calaelen
Calaelen is offline
Doet hij het alleen als jij er niet bij bent?

Dan kan het natuurlijk zijn dat hij het uit verveling doet...

Of misschien heeft hij wel last van een soort verlatingsangst.

Wat je er precies aan moet doen weet ik niet.. maar ik heb al wel wat goede dingen gelezen..

veel suc6 iig.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 22:23
Elvira
Elvira is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 22-12-2003 @ 10:14:
Nee GEEN mergpijpje! Zijn al heel veel honden in vast komen zitten! (dan heb je dus echt een probleem)
Klopt, dan moet je ook niet met zo'n kutmergpijpie aan komen zetten he
Oud 07-01-2004, 10:42
Steefjuh
Steefjuh is offline
Ik ken iemand die een Engelse Stafford heeft, die is dus kleiner. En die heeft ook de hele boel aangevreten!! De deurpost enz... En die hond is nu 2 en hij zit nog steeds in de pubertijd.
Het is ook heel belangrijk dat ze weten wie de baas is. JIJ bepaalt toch dat de hond in een bench gaat. Dan piept ie maar, of dan blaft ie maar lekker. Dat gaat vanzelf over. Maar je moet ervoor zorgen dat als je hem straft, dat je hem dan niet in zn bench doet!! Het is GEEN strafplek...
Dan wil hij er nl nooit meer in. Leg er, zonder dat hij het weet iets lekkers in af en toe. Dan gaat ie dat lekker associeren met die bench, als je weg gaat geef m wat lekkers.
Dingen om het leuk te maken dat hij er zit.

Ook belangrijk dat jij niet bij zn bench komt liggen, of dat er kinderen in gaan liggen, want het is ZIJN plek...

Kweenie of ik nou dingen herhaalt heb, maar dit is mijn advies... En geef m zo'n heeeele grote klyif om zn tanden helpen uit te vallen...

xxxx
Reageren

Regels voor berichten