Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar ik fiks het wel tnx |
![]() |
|
Je kan ook een keer net doen alsof je weggaat maar dan stiekem blijven (ik weet niet hoe want ik ken je huis niet), dan verstop je je ergens en zodra je hond iets pakt kom je luid schreeuwend tevoorschijn. Als hij het niet loslaat kan je ook water op hem spuiten.
Misschien doet hij het wat minder als je hem op heterdaad betrapt. Ben je eigenlijk wel de baas van je hond, ik weet niet of je op gehoorzaamheids-cursus zit ofzo. Maar misschien wil je hond niet naar je luisteren als je hem afstraft en dan kun je je ook afvragen of jij wel de baas bent. (ik weet niet hoor, misschien ben je wél de baas) al met al, 7 maanden is een echte puber-leeftijd dus het gaat wel weer over.
|
Wij gebruikten vroeger een kist met open bovenkant (wees wel zeker in dit geval dat hij er hoe dan ook niet uit komt) eventueel kranten oid erin of een bodem ivm het waarschijnlijk nog niet zindelijk zijn. Leg er wat speeltjes in.
|
![]() |
hij heeft nen helen bak vol,dus da zal de oorzaak ni zijn, ma wa voor hond hebt ge? mijn is ne stafford van bijna 7 maand
dees zen zen mate rughoogte: 58cm kophoogte: 70 cm lengte: 95 cm gewicht: 31 kg wie heeft er hier allemaal ne stafford[IMG]http://www.msnusers.com/mypicture?user=4263~5AAANAAAAC9rqi*CoedamxlYdIkMWLCtSIir1Qj8STfOtgyl5U HQoTwg$$~5AAAOAAAAGDSBExcqymY7Xw!ALS5ABiMUOHZJ8n0*3LIM$[/IMG] |
![]() |
|
Hoe lang en vaak laat je hem overigens uit? Ik kan je aanraden om te gaan fietsen met hem als ie 1 is (niet eerder). Goed opbouwen. Staffords zijn echt honden die lichamelijk en geestelijk goed bezig gehouden moeten worden. Alleen met 7 maanden moet je nog wel rustig aan doen met de heupen e.d. Probeer het anders eens op het forum van hondenpagina.com, daar zitten echt deskundige mensen.
|
![]() |
Waarschijnlijk komen zijn tanden door en heeft hij er last van. Zogr dus dat hij botjes heeft om op te kluiven. Het kan inderdaad ook verveling zijn maar lijkt mij eerder dat ie last van z'n gebitje heeft.
Je moet wel proberen dit gedrag af te leren voor het een gewoonte wordt. Als je 'm op heterdaad betrapt kun je een blikje met knikkers oid naar hem toegooien. Kijk hem daarbij niet aan, negeer hem. Je kunt ook de plantenspuit oid gebruiken. Het gaat erom dat hij schrikt.
||
![]() |
Citaat:
|
We hebben nu voor het eerst eens een kruising, stafford met een herdershond. Een puppy van nu uhm 6mnd, iets minder. Het karakter is van de stafford en uiterlijk van een herder. Staffords hebben idd altijd erg veel energie, later helpt het dan ook erg als je wat met hem gaat fietsen. Als pup mag dat nog niet, hij moet natuurlijk eerst rustig kunnen groeien. Als ie zich verveelt wordt ie wel lastig, vragat ie aandacht en gaat bijten in dingen, dan moet je hem straffen. Liever niet slaan met je handen, want dan kan ie schrik van je handen gaan krijgen. Binnen hebben we ook zo'n ijzeren kooi voor snachts als we slapen, er ligt een oude slaapzak in en speeltjes voor hem. Anyway, als je hond gaat bijten en aandacht vragen omdat ie veel energie heeft kan je bijvoorbeeld eens een mergpijpje opvullen met gestampte brokjes en leverpastij. Het klinkt raar, maar zo krijg je hem echt moe geestelijk vooral dan. Want hij gaat proberen om bij dat leverpastij te komen en met zon mergpijpje is dat behoorlijk lastig na een tijdje en gaat ie daarna lekker rusten.
||
Citaat:
|
Ik ken iemand die een Engelse Stafford heeft, die is dus kleiner. En die heeft ook de hele boel aangevreten!! De deurpost enz... En die hond is nu 2 en hij zit nog steeds in de pubertijd.
Het is ook heel belangrijk dat ze weten wie de baas is. JIJ bepaalt toch dat de hond in een bench gaat. Dan piept ie maar, of dan blaft ie maar lekker. Dat gaat vanzelf over. Maar je moet ervoor zorgen dat als je hem straft, dat je hem dan niet in zn bench doet!! Het is GEEN strafplek... Dan wil hij er nl nooit meer in. Leg er, zonder dat hij het weet iets lekkers in af en toe. Dan gaat ie dat lekker associeren met die bench, als je weg gaat geef m wat lekkers. Dingen om het leuk te maken dat hij er zit. Ook belangrijk dat jij niet bij zn bench komt liggen, of dat er kinderen in gaan liggen, want het is ZIJN plek... Kweenie of ik nou dingen herhaalt heb, maar dit is mijn advies... En geef m zo'n heeeele grote klyif om zn tanden helpen uit te vallen... xxxx
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
Mijn hond bijt andere mensen Chloe Siere | 48 | 21-01-2008 20:40 | |
Flora & Fauna |
Boa constrictor wizkid | 47 | 11-11-2005 12:30 | |
Flora & Fauna |