Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2003, 11:29
Graph
Graph is offline
eeyz allemaal,

ik was in de 2e klas redelijk goed in Nask .. ik haalde allemaal 7's en 8'tjes ..

nu in de 3e haal ik opeens een 2.5 en een 2.8 .. ik vind dit nogal raar ..

in de 2e kon ik erg goed opschieten met de lerares en heb ik een nieuwe leraar en daar kan ik helemaal niet mee overweg en legt heel slecht uit ..

ik wil best bijles nemen maar niet van hem ..

Trouwens .. ik had voor de 2e rep.'s (2.5 en 2.8) heel goed geleerd maar we kregen helemaal niets van wat er in het boek stond ..

in het boek staat namelijk helemaal niet over elektriciteit en we kregen een vraag daarover ..

dus hij zegt; heel goed lezen .. nou ik heb die vraag duizend keer gelezen maar ik kon het antwoord erniet uithalen ..

de leraar had ook nog gezegd dat we goed moesten leren wat extraheren zijn .. dus ik helemaal geleerd enzo .. we kregen helemaal geen vraag over extraheren ..

tja .. waarom leer ik dan daarvoor als we er helemaal geen vragen over krijgen .. Nu krijg ik een rep. van hoofdstuk 3 + 4 .. en ik denk dat dat heeeel moeilijk gaat worden ..

De leraar zegt ook nog dat het met inzicht te maken hebt maar da zal allemaal wel ..

mn klasgenoten die hebben allemaal onvoldoende maar er is bij de 2 rep.'s 1 leerling die een voldoende haald .. de rest allemaal onvoldoende

Wat moet ik nou doen om tog voldoende te halen .. ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2003, 12:24
lucas arts
hallo mensen wij zijn nu wiskunde aan het maken maar ik wil de antwoorden wie kan ze ff sturen>>>>>>
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 13:07
Keith
Keith is offline
hmm, het is wel waar dat je voor Natuurkunde en/of Scheikunde inzicht nodig hebt. Het belangrijkste is denk ik dat je veel vragen stelt en niet te gauw zegt "ik snap het". Ik heb zelf nooit zo'n problemen gehad met deze vakken, maar ik merk wel dat mensen die veel vragen stellen het meestal beter begrijpen, dus als je iets wilt weten, moet je het maar vragen an een vriend(in) of hier, je kan het ook aan de leraar vragen, maar als je zijn./haar uitleg niet begrijpt, denk ik neit dat je he antwoord op je vraag zal begrijpen.

Heb je trouwens nu dezelfde lera(a)r(es) als in de 2e? anders zou je je oude lera(a)r(es) kunnen vragen om te helpen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 13:33
Olaf V
WIJ VRAGEN HE NOG EEN KEER, WIE HEEFT DE ANTWOORDEN VAN DE wISKUNDE B DAG!?!??!?!?!? VRAAG 2 IS ZWAAR MOEILIJK WE HEBBEN ECHT HULP NODIG ALLE HULP IS WELKOM. PLZ POST MENSEN POST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 13:59
Graph
Graph is offline
Citaat:
Olaf V schreef op 28-11-2003 @ 14:33:
WIJ VRAGEN HE NOG EEN KEER, WIE HEEFT DE ANTWOORDEN VAN DE wISKUNDE B DAG!?!??!?!?!? VRAAG 2 IS ZWAAR MOEILIJK WE HEBBEN ECHT HULP NODIG ALLE HULP IS WELKOM. PLZ POST MENSEN POST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dan moet je niet hier zijn .. dit is Natuur scheikunde probleem en geef wiskunde probleem ..

maak dan trouwens een account aan ..
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 16:08
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
Graph schreef op 28-11-2003 @ 14:59:
dan moet je niet hier zijn .. dit is Natuur scheikunde probleem en geef wiskunde probleem ..

maak dan trouwens een account aan ..
Yup mee eens
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 16:21
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
tja .. waarom leer ik dan daarvoor als we er helemaal geen vragen over krijgen ..
wat is dat nou voor een instelling?!
je leert niet alleen om een goed cijfer voor de toets te halen. Dat is de omgekeerde wereld. Je krijgt juist een toets om te leren, het is meer een soort controle.
Je moet leren omdat je de stof wilt beheersen!

maar allemaal een onvoldoende kan natuurlijk niet, ik zou eens een bezoekje aan de schoolleiding brengen ofzo
Oud 28-11-2003, 16:26
marrel
marrel is offline
Citaat:
ImeZ schreef op 28-11-2003 @ 17:21:
wat is dat nou voor een instelling?!
je leert niet alleen om een goed cijfer voor de toets te halen. Dat is de omgekeerde wereld. Je krijgt juist een toets om te leren, het is meer een soort controle.
Je moet leren omdat je de stof wilt beheersen!
Das wel waar maar je kunt alles kennen maar als je toch een 2 op je raport staat ga je niet over... Misschien moet je dan eens moet die vorige lerares gaan praten, dan kan zij het er weer overhebben tijdens de sectievergadering van nask. En anders ff met je mentor overleggen?
Oud 28-11-2003, 19:45
Keith
Keith is offline
ImeZ heeft gelijk, het gaat om beheersen, maar het is daarbij dus belangrijk dat je erg ruim kijkt naar het onderwerp, niet zomaar "ik weet dat het voorwerp naar beneden valt als ik het loslaat" maar "omdat de zwaartekracht op dit voorwerp werkt en er geen rkacht omhoog werkt zal het naar benden gaan".

Bij Natuurkunde en Scheikunde is het heel erg zo dat alles samenhangt, het is dus belangrijker een oppervlakkig begrip te hebben van hoe alles ongeveer in elkaar steekt dan simpelweg gedetailleerd leren. Naarmate je verderkomt zou je dan steeds meer moeten leren en dat gaat natuurlijk niet.

Het is bij ons ook altijd zo dat ieder hoofdstuk voortborduurd op vorige hoofdstukken. Het is dus ook slim om de voorgaande hoofdstukken die ongeveer over hetzelfde gaan even door te nemen, ik doe dit meestal door gewoon een paar willekurige opgaven te maken, je haalt dan die oude kennis weer eens naar boven en dat is denk ik wel fijn.

Maar misschien nog het meest belagnrijk, heb vertrouwen in jezelf, sla bij het voorbereiden op eht proefwerk die boeken open met eht idee dat je wat kan gaan leren en daar beter van wordt, niet zomaar om een hoog punt!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 19:51
*run*
*run* is offline
waar zijn jullie nu ?!
k heb wel aan tekeningen voor je wat een eikel zegt !!
die leraar ..nou jaa
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten