Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
je leert niet alleen om een goed cijfer voor de toets te halen. Dat is de omgekeerde wereld. Je krijgt juist een toets om te leren, het is meer een soort controle. ![]() Je moet leren omdat je de stof wilt beheersen! maar allemaal een onvoldoende kan natuurlijk niet, ik zou eens een bezoekje aan de schoolleiding brengen ofzo
||
Citaat:
|
ImeZ heeft gelijk, het gaat om beheersen, maar het is daarbij dus belangrijk dat je erg ruim kijkt naar het onderwerp, niet zomaar "ik weet dat het voorwerp naar beneden valt als ik het loslaat" maar "omdat de zwaartekracht op dit voorwerp werkt en er geen rkacht omhoog werkt zal het naar benden gaan".
Bij Natuurkunde en Scheikunde is het heel erg zo dat alles samenhangt, het is dus belangrijker een oppervlakkig begrip te hebben van hoe alles ongeveer in elkaar steekt dan simpelweg gedetailleerd leren. Naarmate je verderkomt zou je dan steeds meer moeten leren en dat gaat natuurlijk niet. Het is bij ons ook altijd zo dat ieder hoofdstuk voortborduurd op vorige hoofdstukken. Het is dus ook slim om de voorgaande hoofdstukken die ongeveer over hetzelfde gaan even door te nemen, ik doe dit meestal door gewoon een paar willekurige opgaven te maken, je haalt dan die oude kennis weer eens naar boven en dat is denk ik wel fijn. Maar misschien nog het meest belagnrijk, heb vertrouwen in jezelf, sla bij het voorbereiden op eht proefwerk die boeken open met eht idee dat je wat kan gaan leren en daar beter van wordt, niet zomaar om een hoog punt! |
![]() |
|
|