Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben even op zoek naar White, maar ik ben er tot nu toe al achter dat in Nederland de heer Ankersmit met hem meeging en zijn theorie behandelde. Ik vond ook een aantekening: "White: de blik op geschiedenis bepaald is door narratieve structuren. De manier waarop het verteld wordt is belangrijker dan wat er verteld wordt."
D. La Campa schijnt ook een makker van ze te zijn. Hutcheon, een literatuurwetenschapster heeft het over 'historiographic metafiction' in haar boek 'A poetics of postmodernism', wat er ook mee te maken heeft, maar dat gaat toch voornamelijk over literatuur. Ik kom er ook achter dat hij HaydEn is en niet HaydOn. Sorry. ![]() We hebben zelf geen tekst van hem behandeld, alleen maar via via over hem gelezen, maar op deze site (http://www.pre-text.com/ptlist/white.html) vind je alles wat hij ooit uitgegeven heeft. Sommige titels zien er wel interessant uit als je er ooit iets mee wilt doen. LUH-3417 |
![]() |
|
Verwijderd
|
Franz Kafka - Amerika.
Ik was bijna vergeten hoe geweldig Kafka is. Let wel, bijna. Wat? Bent u het er niet mee eens dat Kafka een geweldige schrijver is? Wel, zie dan eens wat er onder mijn naam staat? Jawel! Jawel! U kunt Kafka maar beter goed vinden! Dat is namelijk het nieuwe devies van het forum! Mwuahahah! Zwicht allen! LUH-3417 - Kuch... ik moet nog even wennen aan de overdonderende krachten die ik in de palm van mijn hand heb... |
![]() |
|
ik lees:
17 van Per Nilsson (zullen we hem heilig verklaren, want alhoewel de geur van melisse en dat raaf verhaal minder zijn, nu is officieel de meerderheid van zijn boeken geweldig!) pride and prejudice van jane austen ___ @ LUH-3417: Congrats met je forumbaasschap ![]() ![]() ![]() en over die geschiedfilosoof, White, we hebben hem nu net behandeld ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Uhm, beleid? Is dat nodig?
![]() Mijn zeer gewaardeerde college en ik zullen ons binnenkort terugtrekken in een donker, virtueel hok om daar een meesterplan te ontwikkelen waar jullie meest verfijnde paranoïa nog menig puntje aan kan zuigen! LUH-3417 - Tof trouwens, van White. Als ik jou was zou ik er een paper over gaan maken als het mocht. Hij heeft echt boeiende dingen gezegd. |
![]() |
||
Citaat:
![]() en White; wil ik ind meer mee gaan doen, maar denk dat dat er dit jaar niet meer in zit ![]() ![]() en ik lees nu nog steeds pride and prejudice en ga beginnen in de regels voor het mensen park + commentaren van peter sloterdijk ea. een buitengewoon vriendelijke en welgemeende groet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(oh, ik snap dat niet duidelijk is waar het over gaat: de verfilming I Am Dina van het boek van Herbjørg Wassmo)
|
lees, als ik het goed zeg uit mijn hoofd:
de gebroken vrouw/ monologen / de moeilijke leeftijd van Simone de Beauvoir. erg kewl. En Regels van het Mensenpark is ook erg kewl. (en dit is heel erg off topic, maar ik ben blij als een klein kind en wil dit gaarne met jullie delen; morgen ga ik naar Donner in Rotterdam, waar ik nog nooit geweest ben, maar wat naar het schijnt een boekhandel van 7 verdiepingen is. Hoihoi... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Onbestemd Verwijderd | 30 | 07-11-2012 14:55 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
"Islamisme is een obstakel voor de democratie." Secularisatie is een noodzaak. Gatara | 214 | 06-06-2007 19:33 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Vragen over het christendom MB | 24 | 04-01-2005 23:40 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn verhaal: Afscheid tiram | 71 | 20-12-2003 13:30 | |
ARTistiek |
[Verhaal] Een verhaal Verwijderd | 10 | 19-09-2002 18:57 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |