Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2003, 16:18
morlock
morlock is offline
"On the Beach" van Nevil Shute lezen
Oud 16-11-2003, 17:34
Rakshasa
Rakshasa is offline
Citaat:
*run* schreef op 16-11-2003 @ 16:28:
UM ..k zou naar al mn vrienden gaan en zeggen "i love you all "
k heb mn testament al geschreven trouwens..
en k heb al afscheidbrieven geschreven voor iedereen !!
k zou niemand teleur stellen probeer ik nu al,want zo hoort het.
maar veel mensen kwetsen me heel erg ,terwijl ontzettend aardig
ben ...
wel raar dat k dat zeg maar het is echt zo !!
What the hell? Je bent víjftien for crying out loud. En je hebt al afscheidsbrieven geschreven? Dan moet er serieus wat dwars zitten, maar geloof mij nou: ik ben nu 21 en het wordt allemaal nog véél erger.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 17:55
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Rakshasa schreef op 16-11-2003 @ 18:34:
What the hell? Je bent víjftien for crying out loud. En je hebt al afscheidsbrieven geschreven? Dan moet er serieus wat dwars zitten, maar geloof mij nou: ik ben nu 21 en het wordt allemaal nog véél erger.

De fout is ook dat u zich vergelijkt met haar. Waarschijnlijk kent u haar leven niet. Wat voor recht heb je dan te zeggen wat erg is, of erg(er) wordt?

*zou doodsbang zijn en zich echt niet bezig kunnen houden met de 100.000 dingen die hij zou willen doen. *

Moenbase-die-luistert-naar: Het Klein Orkest - Ballade Van De Dood
Oud 16-11-2003, 22:23
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef op 16-11-2003 @ 18:55:
Moenbase-die-luistert-naar: Het Klein Orkest - Ballade Van De Dood
Step is leuker
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 22:46
LiedekeR
LiedekeR is offline
Een hoop vette drugs nemen, xtc etc.

Mij parachute uit het vliegtuig gooien, en er 30 seconden later achteraan springen... Kijken of het mij ook lukt

Als ik het overleef, een soloclimb in de grand canyon ofzow

offe met een bivakmuts een bank ingaan, iets zeggen waardoor ze het alarm af laten gaan, wachten op een politie, en dan met een vette cross-bike amsterdam door, de achtervolging ontwijken
Oud 17-11-2003, 08:17
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
LiedekeR schreef op 16-11-2003 @ 23:46:
Een hoop vette drugs nemen, xtc etc.

Mij parachute uit het vliegtuig gooien, en er 30 seconden later achteraan springen... Kijken of het mij ook lukt

Als ik het overleef, een soloclimb in de grand canyon ofzow

offe met een bivakmuts een bank ingaan, iets zeggen waardoor ze het alarm af laten gaan, wachten op een politie, en dan met een vette cross-bike amsterdam door, de achtervolging ontwijken
allemaal met die vette drugs in je kop? bestaan die eigelijk? je vergeet je vette wmb
Oud 17-11-2003, 17:49
staindrulez
staindrulez is offline
Citaat:
Sask!a schreef op 04-10-2003 @ 23:21:
Vorige week zijn er 2 meisjes (15 en 17 jaar) die ik ken overleden. De ene wist dat ze dood ging en heeft haar laatste wens nog uit kunnen laten komen, de ander is plotseling overleden.

Dit zette mij wel aan het denken en mijn vraag is nu:
Wat zou je, behalve afscheid nemen, doen als je wist dat je nog maar 1 dag te leven zou hebben?

Liefs Sask!a
ik zou naar (vette ska) optredens gaan en ervan genieten heerlijk..met iedreen die maar meewil.. 1 van de geweldigste dingen..super dan gaak skankend naart hiernamaals of wa dan ook
Oud 17-11-2003, 18:53
Verwijderd
Veel huilen, afscheid nemen van heel veel mensen en bepaalde mensen laten weten dat ik van ze houd. Verder veel muziek luisteren, misschien huilen.. Ik weet het eigenlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 15:32
Verwijderd
Ik zou er niet op wachten
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 14:46
Verwijderd
afscheid nemen, mediteren, en dan een diedubbele dosis ayahuasca naar binnen werken.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 15:46
Verwijderd
Wat je ook kan doen is iedereen die je in stilte altijd hebt verafschuwd helemaal de grond in boren of afschieten met een AK-47

Ik zou dat zelf overigens niet doen, maar het viel me op dat iedereen zo vreedzaam en lief is. Dat zie ik overigens wel als positief hoor.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 22:50
dre10
dre10 is offline
ik zou mijn laatste dag leven, zoals een gewone dag uit mn leven.....
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 14:41
Verwijderd
Ik zou internet afzoeken voor een optreden van een goeie black metal band en daar naartoe gaan, ook al val ik dood neer tussen het publiek.. kunnen die ook weer lachen
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 13:39
Sask!a
Sask!a is offline
Ik zou het hele land doorrijden en naar een hele lieve jongen gaan die ik van dit forum ken...
Oud 29-11-2003, 12:08
Verwijderd
iedereen een brief schrijven en nog even met iedereen praten enzo en m'n excuses aanbieden. maar verder een hele normale dag gewoon. gewoon naar school gaan enzo.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 17:11
Greenpeacegirl
Greenpeacegirl is offline
Citaat:
Sask!a schreef op 04-10-2003 @ 20:51:
Wat zou je, behalve afscheid nemen, doen als je wist dat je nog maar 1 dag te leven zou hebben?

Liefs Sask!a
Het zou een drukke dag worden..
Ik zou iig heel veel brieven schrijven aan allemaal mensen en afscheid willen nemen.
Ik zou al mijn schulden aflossen en iedereen die ik ooit wat heb aangedaan om vergiffenis vragen.
Ik zou - zolang het kan- nog zoveel mogelijk goede daden verichten
omdat ik in het hiernamaals geloof.
Oud 01-12-2003, 18:56
zuurstokjuh
zuurstokjuh is offline
ik zou heel veel bidden om vergeving en om rust en ik zou heel vaak de shadahah zeggen en langs mijn vrienden gaan, en brieven schrijven voor de mensen van wie ik hou, en 1 algemene brief voor iedereen die ik niet persoonlijk kan schrijven.
Oud 06-12-2003, 20:56
A Flame Of Fire
A Flame Of Fire is offline
ik zal op een kratje staan en zoveel mogelijk mensen mee te krijgen, want zou jammer zijn als dat vuurtje in de hel te groot wordt. Ik wil een goed feest in de hemel, dus mogen er van mij part veel mensen mee.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 21:53
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
A Flame Of Fire schreef op 06-12-2003 @ 21:56:
ik zal op een kratje staan en zoveel mogelijk mensen mee te krijgen, want zou jammer zijn als dat vuurtje in de hel te groot wordt. Ik wil een goed feest in de hemel, dus mogen er van mij part veel mensen mee.
je lijkt er van overtuigd te zijn in de hemel te komen... HOVAARDij of zoiets
Oud 06-12-2003, 22:17
Verwijderd
Zoveel mogelijk mensen meenemen in mijn val, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 22:30
RD
RD is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 06-12-2003 @ 23:17:
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 09:46
A Flame Of Fire
A Flame Of Fire is offline
Citaat:
JaJ schreef op 06-12-2003 @ 22:53:
je lijkt er van overtuigd te zijn in de hemel te komen... HOVAARDij of zoiets
dat noemen we nu geloven en Jezus kennen.

Citaat:
Nou ja, ik noem het redding, als je het een val wil noemen best, als we maar naar het zelfde gaan toch ?? Stel nu dat het allemaal niet waar zou zijn, dan zou je een dag hebben verpest, dan moet je dat risico maar lopen hoor. maar ja voor mijn geen risico nee, want voor mij is het waarheid.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 14:59
Snellius
Snellius is offline
Op mijn laatste dag zou ik denk ergens in een drukke omgeving op een bankje gaan zitten lezen. Af en toe kijk ik dan op en kijk hoe mensheid in al haar ijdelheid probeert iets te maken van haar leven. Met een glimlach op mijn gezicht zal ik dan sterven, wellicht op hetzelfde bankje, al roepende; "Kosmos kom me halen, het is mooi geweest. Het is goed."
Oud 09-12-2003, 14:18
soni
soni is offline
Ik zou waarschijnlijk beginnen bidden...huilen en bidden,voor vergiffenis vragen voor al wat ik slecht heb gedaan,bidden dat de mensen die ik achterlaat nooit in problemen komen en een goed leven hebben en voor de laatste keer bidden voor mijn overleden familie dat Allah hun fouten ook vergeeft!
En dan zou ik bellen naar iedereen die ik graag heb...
s'avonds met heel mijn familie en beste vrienden gewoon zitten en praten en voor dat ik ga slapen de geloofsbelijdenis zeggen en dan blijven slapen...
Oud 12-12-2003, 14:18
Prime Evil
Prime Evil is offline
Citaat:
moenbase schreef op 16-11-2003 @ 18:55:
De fout is ook dat u zich vergelijkt met haar. Waarschijnlijk kent u haar leven niet. Wat voor recht heb je dan te zeggen wat erg is, of erg(er) wordt?
Helemaal juist. Ik bekijk het echter vanuit een objectief én subjectief oogpunt. Als iemand zich van kant wenst te maken heeft hij/zij die vrijheid. Echter, ik zou het zonde vinden, want zoals ik al zei: ze is 15 en dan hebben we het, ruim genomen, over 1/5 van haar hele leven. Dan resteren er volgens deze berekening nog 60 jaren, en dat is een hele tijd om er iets leukers van te maken. Tenminste, als je bereid bent die stap te nemen. Als je je constant vasthoudt aan het verleden, hoe stom je wel niet bent e.d., dan kan het nog zwaar worden ja. Ik zou in ieder geval wachten tot na je 20e, en vooràl tot na de puberteit.

Hoeveel mensen zeggen trouwens niet op een forum de pijp uit te gaan etc? Ik schaar niemand per definitie onder die noemer, maar het maakt wel dat ik er na enkele jaren wel ernstig sceptisch tegenover sta.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 18:38
Verwijderd
Als ik weet dat morgen mijn laatste dag is ga ik eerst alle afspraken afzeggen, de pc aan, biertje en een slof sigaretten en heerlijk relaxed en paffend de dood tegemoet treden.

En nu serieus: geen flauw benul, zie ik dan wel weer
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 22:42
know thyself
know thyself is offline
Als je weet dat je dood gaat, zou het dan niet beter zijn om van huis weg te lopen, en iedereen van wie je houd een brief te schrijven dat je naar azie ofzo gaat voor een beter leven zodat zij tenminste denken dat je gelukkig bent.. en zo doe je ze minder pijn.. ookal zullen ze hoe dan ook verdrietig zijn..
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 12:16
Verwijderd
Citaat:
know thyself schreef op 15-12-2003 @ 23:42:
Als je weet dat je dood gaat, zou het dan niet beter zijn om van huis weg te lopen, en iedereen van wie je houd een brief te schrijven dat je naar azie ofzo gaat voor een beter leven zodat zij tenminste denken dat je gelukkig bent.. en zo doe je ze minder pijn.. ookal zullen ze hoe dan ook verdrietig zijn..
Mwah ik denk dat je als je morgen dood gaat puur om praktische redenen niet heel ver zou komen, dan kun je beter wel je naasten vertellen dat je het plan hebt opgevat om morgen dood te gaan, anders vinden ze je wegrottende lijk, en dat is altijd minder als een vers dood lichaam.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 10:18
artless
artless is offline
's Morgens zou ik met mijn familie willen ontbijten en bespreken wat er moet gebeuren zodra ik dood ben. 's Middags even naar school, mijn verlegen karakter opzij zetten en met iedereen die ik ken praten. Later 's middags naar mijn beste vriendin met de trein, samen met haar lekker eten en huilen, en dan samen naar het strand en sterven in haar armen.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 15:40
S.I.V.A.S
S.I.V.A.S is offline
Citaat:
Sask!a schreef op 04-10-2003 @ 20:51:
Vorige week zijn er 2 meisjes (15 en 17 jaar) die ik ken overleden. De ene wist dat ze dood ging en heeft haar laatste wens nog uit kunnen laten komen, de ander is plotseling overleden.

Dit zette mij wel aan het denken en mijn vraag is nu:

Liefs Sask!a

Ik zou mezelf aan Allah overgeven alles wat ik nog kan zoals : BIDDEN, VASTEN(1 DAG), SMEEKGEBEDES... ENZ....
Reageren

Regels voor berichten