Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
leesboeken? De Nederlandse waarschijnelijk, mijn niveau van Engels ligt nu eenmaal niet zo hoog. Dan leest een Nederlands boek toch wat plezieriger. Soms koop ik wel Engelse (en Duitse/Franse) boekjes, maar dan meestal meer specifiek om de taal onder de knie te krijgen niet omdat ik het boek zoooo graag wil lezen oid
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Originele, Engelse versie
![]() Bovendien gaat er toch wel wat verloren als het vertaald wordt. Zoals de namen in de Nederlandse Harry Potter: die vind ik een stuk minder 'magisch' dan die uit de Engelse versie ![]() |
![]() |
|
Ligt er aan of ik het boek voor school moet lezen of niet.
Voor school: Vertaling Voor plezier: Engels Simpelweg omdat ik in het Nederlands veel sneller lees en de boeken van school sowieso toch standaard saai zijn.
|
Verwijderd
|
Engels voor literatuur en als de originele taal niet Engels is, dan in het Nederlands. Ik vind Russisch fijn, maar ik ga het wel leren als ik nog eens tijd over heb.
Artikelen voor de studie moet ik wel in het Engels lezen omdat er vaak geen Nederlandse vertaling is. Ik vind het niet erg, want ik lees beiden even vlot en begrijp allebei de talen over het algemeen even goed. LUH-3417 |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat betreft studieboeken lees ik ze het liefst in het Nederlands, als de oorspronkelijke taal Engels is. Helaas is dat niet altijd mogelijk, iets wat nogal jammer is bij technisch georiënteerde boeken. Niet dat het mij echt problemen oplevert, maar het lees sowieso iets langzamer.
Vermakende Engelse literatuur lees ik het liefst in de oorspronkelijke taal. Vertalingen kunnen dan nog zo goed zijn, maar ik blijf de de athenticiteit van het geschrevene missen. Namen worden ook vaak vertaald, iets wat ik persoonlijk zonde vind. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Bovendien, ik ben gewoon op en top nederlandsliefhebber, dus hoe meer nederlands hoe beter ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Shit zeg, wat loop jij dan achter. Mijn advies: ga maar eens HEEL hard bezig aan je Engels, of je zakt ervoor op je examen! Ik heb vorig jaar Engels gehaald, daar moest ik 25 boeken voor lezen. |
![]() |
||
Citaat:
Tegenwoordig hoef je geen 25 boeken meer te lezen, trouwens. Verder leer ik het liefst in het Nederlands, want dat is mijn moedertaal en ik vind Nederlands ook gewoon veel leuker dan Engels. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je weet waar alles over gaat en je kan het vertellen kan het in mijn ogen niet eens zoveel kwaad om buitenlandse boeken in het Nederlands te lezen. Wat Krummeltje al zei, je hebt niet echt veel recht van spreken betweter. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als er hier iemand achterloopt ben jij het wel. Ik zou je stijl maar even veranderen want je maakt je niet echt geliefd op deze manier ![]() |
![]() |
|
Nou, uhm.. Keuze is lastig vind ik...
Ik heb namelijke en boek dat uit het engels vertaald is, (studieboek), en dat leest gewoon niet fijn.. Ik heb (andere) studieboeken in het engels en daar kom ik veel makkelijker doorheen.. (terwijl mijn engels altijd super slecht is geweest, net een 6 op mijn examen).. Ik zou voor dat boek de volgende keer voor een engelse versie gaan denk ik... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Over die studieboeken; ik heb ze nu allemaal in het Engels, in het Nederlands zijn ze ook niet te krijgen. Maar ik moet zeggen.. het is heel erg internationaal Engels, dus goed te begrijpen enzo. En ja.. als ik mocht kiezen tussen NL of Engels.. dan was ik voor Engels gegaan, want ik moet leren vertalen tussen Engels en Japans, dat is toch het makkelijkst wanneer de boeken daar ook op gericht zijn natuurlijk ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() - Examenteksten zijn echt totáál anders als boeken. - Je examencijfer bestaat niet alleen maar uit het CSE. - Je hoeft tegenwoordig geen 25 boeken meer te lezen (ik moet er 4 lezen in 3 jaar) - Waarom zou je achterlopen wanneer je ergens moeite mee hebt. Ken jij het niveau van alle andere mensen in haar klas?
|
|