Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Volgens mij is Che niet beschikbaar.
In dat geval: Sander stelt dat geloof iets bewerkstelligt in de geest van de gelovige dat kwalijk is, een slechte invloed op hem heeft. Derhalve, stelt hij, is het geloof als een virus: het veroorzaakt verderf. Ik stel daarentegen, dat het geloof niets van dien aard wrocht maar, integendeel, dat het geloof zich slechts nestelt in de geest van hem die reeds behept is met die kwalijke eigenschappen die Sander als gevolg aanmerkt van het geloof. Met andere woorden: het geloven van iemand onderstreept bestaande eigenschappen van die persoon, welke eigenschappen hem ontvankelijk maken voor het geloof. Derhalve is het geloven een gevolg van een bepaalde -bij gebreke aan een eenvoudiger beschrijving- mentale dispositie, en is het niet zo, dat het geloof zelf (ongunstige) invloed uitoefent op die mentale dispositie.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
![]() Nogmaals, ik vooronderstelde -zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen: for argument's sake- dat gelovigen inderdaad "een probleem" hadden, en beredeneerde vanuit dat uitgangspunt het antwoord op de vraag naar de rol die hun geloof daarin zou spelen. Een heel ándere kwestie is natuurlijk óf gelovige mensen wel een probleem hebben. ![]()
Laatst gewijzigd op 23-11-2003 om 13:44. |
![]() |
|
![]() |
Het geloof is derhalve zéker geen virus, want ook als we bovengenoemde vooronderstelling doen, geldt, zo denk ik, hetgeen ik in de post boven de uwe stelde.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dit is je mening opdringen aan minderjarige kinderen die naief als de pest dat boekje doorlezen. Boekjes die vertellen hoe goed de ubermeneer wel niet is, mogen wat mij betreft vrij gedistribueerd worden, maar niet dergerlijke dreigementen. |
![]() |
||
Citaat:
laten we wel wezen, als de gene die ze ontvangt net genoeg capaciteiten heeft om dat boekje te ontcijferen, is ie nog niet echt in staat om argumenten te snappen, laat staan af te wegen, laat helemaal hangen dat ie op het idee zou kunnen komen dat er ook argumenten tegen kunnen zijn. dit is inderdaad een zwakke poging tot indoctrinatie, en hoeveel "goddelozen" heb jij al eens met lenin/hitler vergeleken. mij iig wel. (niet dat ik daar boos om ben, maar gewoon om even een verband te leggen. hoor (ik ben NIET boos, we hebben al eens ruzie gehad omdat je men gezicht niet zag, dus ik zeg het nog maar eens))
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat van dat NT dat laatst bij ons werdt uitgedeeld, is hier niet mee te vergelijken. waarom niet? omdat wij op de middelbare rond de 14 zijn, en al een redelijke opinie hebben gevormd. in elk geval zijn we kritisch. dit boekje is duidelijk voor jongere kinderen geschreven. (pratende kevertjes) een tandenborstel, hoe moet ik daar gods boodschap in vinden? ow, dat was laatst nog, toen ik aangaf dat dat een verkeerd argument was, dat ik toen op een site had gevonden. weet al niet meer waarom.
|
om het effe kort te houden...
Ik zeg altijd maar dat de grootste criminelen vooraan in de kerk zitten. Ook al leef ik zo goed... ben ik zo goed voor de medemens enz, volgens het geloof en vooral dat plaatje ga ik dan nog naar de hel als ik niet in Jezus geloof. Maar als je er wel in geloofd ga je na de hemel... ook al heb je zo slecht geleefd. Laat mij dan maar gewoon naar de hel gaan... lekker warm. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De niet-gelovige die niet zondig geleefd heeft, zal naar de hemel gaan. Zie het Nieuwe Testament over Jezus. |
![]() |
|
Bedoelen ze met 'Jezus volgen' niet gewoon dat je het goede moet doen. Dus als je goed leeft, maar niet letterlijk in God gelooft, dat je tóch in de hemel komt, omdat je God eigenlijk -onbewust- gevolgd bent?
||
Citaat:
|
![]() |
De enige maatstaf die er is om in de hemel te komen, is dat je gelooft en accepteert dat Jezus voor je zonden gestorven is. Doe je dit niet, zal je zo schamen als je tegenover God staat, dat je uit jezelf wel vlucht naar de enige plaats waar Hij niet is, de hel....
Zoals ik in mijn post aan het begin van dit topic al heb gezegd: dit is heel eenzijdig, zwartwit, hoe je het ook wilt noemen....
||
Citaat:
Pebro denkt niet realistisch, en ziet het verschil niet tussen daden en bedoelingen, als hij zijn vorige post meent.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Even provoceren hoor. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
"Islamisme is een obstakel voor de democratie." Secularisatie is een noodzaak. Gatara | 214 | 06-06-2007 19:33 | |
Palestijnse staat LJ Flem | 342 | 21-05-2003 10:43 | |
Stelling: SGP moet verboden worden Rabbi Daniel | 63 | 19-05-2003 00:32 | |
Schrijfster Anja Meulenbelt vast in Gaza (wat zielig nou :p) Sweet_Hadar | 52 | 15-05-2003 14:43 |