Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2003, 20:59
herby
herby is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 24-11-2003 @ 21:53:
dikke harde kuch?

ontopic :

Als je hem gewoon vertelt dat je hem leuk vind, misschien vind hij jouw stiekem tóch leuk. En anders, brouw een liefdesdrank! Net als Harry Poter, maar dan anders!
Waarom moet t nou weer anders dan bij Harry?
Omdat ie een bril heeft? dis-crimi-natie, dis-crimi-natie
Oud 25-11-2003, 22:20
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
maanmeisje17 schreef op 25-11-2003 @ 17:00:

1) *kuchkuch*
2) Ik zou best een poging kunnen doen om in woorden uit te leggen wat ik voor mijn vriend voel.
3) Maar voor mijn gevoel zullen die woorden nooit echt "dekken"wat ik nou daadwerkelijk voel. ( snap je het nog ?)
4) Daarnaast vind ik het een behoorlijk vreemde conclusie dat je zegt dat je niet in staat bent je relatie, en je liefde in stand te houden als je deze niet onder woorden weet te brengen. Dus als je nog een redenatie hebt voor die conclusie zou ik dat toch wel erg op prijs stellen.
1) ...
2) Een poging doen is al voldoende. Zover komen de meesten niet eens. Die blijven steken in allerlei onbegrijpelijke superlatieven.
3) Ja, dat snap ik heel goed. Het is één van de grootste problemen van de taal: dekken woorden de lading? Woorden zijn altijd tekens (signa) van realiteiten (res). Als die realiteiten niet onmiddellijk als concreet te bestempelen vallen, zoals dat bij de liefde het geval is, dan loop je met een teken van een abstractum het gevaar in een bepaald type moeilijkheden te belanden. Woorden dekken nooit helemaal wat je voelt, maar het valt te proberen.
4) Daar heb je wel gelijk in, ja. Het is inderdaad een beetje kort door de bocht geformuleerd. Toch denk ik dat je, als je bereid bent dieper na te denken over de aard van het gevoel of de relatie, er meer grip op krijgt, en er zodoende beter mee kunt omgaan.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 15:54
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef op 25-11-2003 @ 23:20:

3) Ja, dat snap ik heel goed. Het is één van de grootste problemen van de taal: dekken woorden de lading? Woorden zijn altijd tekens (signa) van realiteiten (res). Als die realiteiten niet onmiddellijk als concreet te bestempelen vallen, zoals dat bij de liefde het geval is, dan loop je met een teken van een abstractum het gevaar in een bepaald type moeilijkheden te belanden. Woorden dekken nooit helemaal wat je voelt, maar het valt te proberen.
grappig.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 16:04
Verwijderd
Om het even autobio te houden; zij vond mij leuk, maar ik wilde 'r beter leren kennen. Dus zijn we een paar keer weggeweest. Veel gepraat. En.. en.. nouja het klikte
Moraal van het verhaal: je kan niet 'iets' doen waardoor iemand je leuk gaat vinden. Je moet maar hopen dat het klikt en gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Phreshness schreef op 28-11-2003 @ 17:04:
En.. en.. nouja het klikte
wat is daar aan?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 28-11-2003 @ 17:09:
wat is daar aan?
is gewoon mijn stamsmiley.
Deze smiley maakt banaal leuk, moeilijk makkelijk en iets niet Philligs Phillig.

Juh ik ben erg vrolijk met het feit dat ze m'n vriendin nu is.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Phreshness schreef op 28-11-2003 @ 17:23:
Juh ik ben erg vrolijk met het feit dat ze m'n vriendin nu is.
Zet er dan neer, dan snap ik het ook nog een beetje.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 28-11-2003 @ 17:28:
Zet er dan neer, dan snap ik het ook nog een beetje.
Ik zal 'r aan denken de volgende keer

Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 18:13
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
X5-452 schreef op 23-11-2003 @ 23:53:
Het is (volgens mij) vrijwel onmogenlijk om iemand zomaar ineens verliefd op je word, maar het helpt wel om vaak met hem te praten en je een beetje in zijn wereld te verdiepen.
Is het bijvoorbeeld een beetje een computernerd (ja inderdaad zo'n beetje als ik ongeveer ja) vraag hem dan eens om je wat uit te leggen over iets dat ermee te maken heeft (je snapt bijvoorbeeld niet hoe iets werkt ofzo), of als het een voetballer is probeerje een beetje in het spel te verdiepen, ook als het je niet zo intreseert, maar dan niet zozeer op het spel ingaan maar vraag hem bijvoorbeeld wat er door hem heen gaat als hij een doelpunt scoort ofzo... bedenk wat leuks (ja k weet het, k ben daar ook niet zo best in) maar als een meisje wat intresse toont in de wereld van een jongen kan dat al heel wat doen met gevoelens
K garandeer niks, t zal ook niet zo supersnel werken maar het helpt jullie wel een heel end in de goede richting.
haha, idd
ik heb er een vriend bij nadat een jongen te weten kwam dat ik een computerspelletje van men broer gespeeld had
hij wou we me onmiddelijk al inwijden in voetbal ook haha
(is wel schattig )
Reageren

Regels voor berichten